המסך המפוצל

המונדיאל המפוצל 3, התוצאות

זה היה מונדיאל מפוצל מותח ומטורף. אז מי ניצח בו בסופו של דבר?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-07-2010
19 תגובות

זה היה \"המונדיאל המפוצל\" הכי מותח שאני זוכר (אבל זה כנראה לא אומר כלום, כי הזיכרון שלי חלש, ו\"המונדיאל המפוצל\" הקודם היה לפני ארבע שנים). הוא כלל מהפכים (פעם בשלושה ימים בממוצע התחלף לו המוביל), טפסים שלא נשלחו, מהלכים תמוהים (כן, OKDeSign, אני מסתכל עליך), מלחמות פסיכולוגיות (\"זה ייגמר 0:0\") וקצת מדילמת האסיר (לפצל או לא לפצל).

ואם כבר מדברים על דילמת האסיר. הנה הסיבה לכך שאסור היה לפצל: אל הישורת האחרונה, בניחוש של המשחק האחרון, זה שקבע מי ינצח במונדיאל המפוצל, הגיעו בדיוק ארבעה משתתפים: אביעד, מקום ראשון, 622.2 נק\'; Mish-Mish, מקום שני, 613.8 נק\'; טיימר, מקום שלישי, 608.8 נק\' ו-bucky, מקום רביעי, 590.7 נק\'. זה היה המצב שלהם לפני משחק הגמר. למעשה, מלבד טיימר, התחלקה השלישייה הזאת בהובלת המונדיאל המפוצל לאורך כמעט כל הדרך, כשכל אחד מהם עושה זאת לפרק זמן כלשהו. שניים מהם הלכו על הולנד לפני פתיחת המשחקים, השניים האחרים הלכו על ספרד. מי שהיה מפצל, היה מפסיד בכל מקרה.

קפיצה קטנה לסוף הסיפור, ברשותכם. כי בסופו של הסיפור, בדקה ה-117 של הגמר, כשהיה ברור לגמרי שהנבחרת הספרדית לוקחת את זה, כבר היה ברור לגמרי מיהו אלוף המונדיאל המפוצל. אותו אלוף, לא רק שניחש שספרד תיקח את המונדיאל עוד לפני פתיחת המשחקים (הוא לא היה היחיד שעשה זאת, כמובן. אבל על כך - בהמשך), הוא גם ניחש שספרד תנצח את הולנד בתוצאה 0:1. ולא רק זה, הוא היה זה שדורג ראשון לפני פתיחת משחק הגמר. שום כוח בעולם לא יכול היה לקחת לאביעד את אליפות המונדיאל המפוצל. ברכות, אביעד.

אלא שזה לא כל הסיפור. bucky, שגם הוא ניחש שספרד תיקח את המונדיאל עוד לפני פתיחת המשחקים, הלך על 1:1 וניצחון של ספרד בפנדלים. הוא היה רחוק ארבע דקות בלבד מזכייה במונדיאל המפוצל.

מעבר לזה, היתה תחרות מופרעת לחלוטין בין טיימר לבין Mish-Mish במקרה שהולנד היתה לוקחת את המונדיאל הזה. כי שניהם ניחשו עוד לפני פתיחתו של המונדיאל שהולנד תניף את הגביע בסיומו. הפער ביניהם לפני משחק הגמר עמד על חמש נקודות בלבד. המשמעות של כל זה: תוצאת המשחק המדויקת שכל אחד מהם ניחש היתה אמורה לקבוע את זהות המנצחת במונדיאל המפוצל במקרה שהולנד היתה לוקחת את הגביע. טיימר הלך על 1:2 להולנד. עד השעה 20:00 הלכה Mish-Mish על 0:1 להולנד, מה שיצר מצב סופר-מעניין. אם הולנד היתה מנצחת 0:1, 0:2, 0:3 (או \"יותר\":0) Mish-Mish היתה לוקחת את זה. אם הולנד היתה מנצחת 1:2, 1:3, 2:3 או למעשה כל תוצאה אחרת - טיימר היה לוקח את זה. במקרה של פנדלים וניצחון להולנד, המטוטלת היתה נוטה שוב לטובתה של Mish-Mish (כשבפנדלים וניצחון לספרד זה היה הולך דווקא לכיוונו של bucky, כאמור). בקיצור - מצב מותח ומטורף לחלוטין. אלא שהמתח הזה נשבר קצת לפני פתיחת המשחק, כש-Mish-Mish החליטה לשנות את הניחוש שלה ל-1:2 להולנד, מה שקבע עובדה אחת פשוטה: ניצחון של הולנד בכל תוצאה שהיא, יעניק לה את התואר.

ואחרי שנרגענו מהמתח, אפשר להקדיש זמן לקצת סטטיסטיקה. לפני פתיחת המונדיאל הלכו לא פחות מ-22% מהמנחשים על ספרד כאלופת העולם. על הולנד הלכו רק 14%. על גרמניה, שסיימה במקום השלישי הלכו רק 5%. משתתף אחד בלבד הלך על אורוגוואי, שסיימה רביעית. 17% הלכו על ברזיל, 17% על אנגליה 7% על ארגנטינה ו-2% נתנו את הקרדיט שלא הגיע לה לאיטליה.

משחק ההפסד המפתיע של גרמניה לסרביה בשלב הבתים היה היחיד שלא זיכה אף אחד ממשתתפי \"המונדיאל המפוצל\" בנקודות (אם כי היו כאלה שהלכו על תיקו). וכן, היה מישהו שניחש שספרד תפסיד במחזור הפתיחה לשוויץ. קראו לו שלמקו GRAS והוא לקח על זה לא פחות מ-77 נק\'.

הטבלה המלאה והסופית של \"המונדיאל המפוצל 3\" נמצאת כאן. קבענו באותו מקום באותה השעה בעוד ארבע שנים?