המסך המפוצל

הממיר 25/7/10

מילה טובה ל- HOT, משפחה מודרנית, העוקץ, הורים במשרה מלאה בפתיחה פושרת, איך פגשתי את אמא מאכזבת ו- YES מעצבנת

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 25-07-2010
16 תגובות

10. מגיעה יותר ממילה טובה ל- HOT על שידור העונה הרביעית של \"מד מן\" (שעולה לשידור הלילה בארה\"ב) בהפרש של 6 ימים מהשידור בארה\"ב החל מיום שבת הקרוב. המהלך המבורך הזה מצטרף לשידורים של \"אבודים\" ו- \"24\" מהעונה החולפת באופן דומה ובהחלט משדר מסר של אכפתיות לצופים, שלא לדבר על כך שמשווה לשידור סדרת המופת הזו מעמד של \"אירוע טלוויזיוני\" מוצדק לחלוטין. גם השידור המחזורי של העונות הראשונות היה בהחלט מהלך חשוב וראוי. אני מאד מקווה שגם YES יתחילו לנהוג באופן דומה בעתיד הקרוב.

9. \"העוקץ\", עונה 2, פרק 7. אחרי פרק מופתי בשבוע שעבר, קיבלנו עוד פרק משובח ומושקע במיוחד (ראו שולי הממיר). הכל עבד הפעם באופן חלק, וזרם בקלילות בין נסיון התנקשות, לוויה מזוייפת, ושלושה מעשי שוד (שניים נכשלים, השלישי מצליח אבל בצורה שונה משחשבנו). גם ההומור האופייני עבד מצויין הן בצד הריאליסטי עם הזיווג המשונה בין סופי להארדיסון (\"אז זה מה שאתה עושה?\",\"היי, המסחרית חשובה! אנשים לא מעריכים מספיק את המסחרית\") ובצד השני הסוריאליסטי קצת (פנטזיות על סרטי קונג-פו). אבל גולת הכותרת כמובן היא היריבות בין הצוות \"שלנו\" לבין הצוות \"הרע\" המקביל לו באופי ובכישורים, כולל הצצה קטנה לאגו (המוצנע לכאורה) של ניית\'ן פורד, ו\"דו קרב בצהרי היום\" בין שני ההאקרים שלנו. כל זה היה מספיק להיות יופי של פרק, אבל כרגיל הטוויסט הסופי (שבו מתברר שהאיש ה\"רע\" קצת פחות רע ממה שחשבנו) רק מוסיף להנאה ממנו. כדי להוסיף \"עומק\" אנחנו גם רואים התמודדות לכאורה של סופי עם שאלת הזהות והמקום שלה. לא ממש מעניין אבל תשובה אחת לפחות נרמזת בפרק: הסיבה שה\"רעים\" הפסידו היא כי יש להם מקביל לכל אחד, חוץ מסופי. היא חלק חיוני לקבוצה ושם תמיד יהיה לה מקום (אסף רזון).


ועוד 9. \"משפחה מודרנית\", עונה 1, פרק 20. עוד פרק מוצלח של הסדרה החביבה הזו. כל שלוש העלילות עבוד היטב ואמרו משהו מעניין על הדמויות. אהבתי במיוחד את הסיפור של מיטשל וקמרון והדרך שבה כל אחד מהם מסתיר את הכמיהה האמיתית שלו מפני השני וכמעט משאיר את עצמו במצב שהוא לא באמת רוצה רק כדי לרצות את בן הזוג. היה בהתנהגות של שניהם משהו מאד אנושי אבל לא קלישאתי. חוץ מזה, אהבתי את הדמות של הבוס הפוטנציאלי החדש של מיטשל בגילומו של ג\'סטין קירק המצוין שהכניס לדמות בדיוק את מידת הטירוף הנדרשת. העלילה של ג\'יי ופיל הייתה מעניינת למדי בזכות העובדה שחשפה את הקושי של פיל במערכת יחסים עם חמו הדומיננטי בסיטואציה יפה – ברור שפיל הרבה יותר מתאים לאמן את הילדים האלה והוא ממש מבין בכדורסל בעוד שלג\'יי אין מושג מהחיים שלו אבל הפחד של פיל להעיר לו על כך מונע ממנו לקחת את המושכות. יפה היה לראות את פיל עושה את המהלך בסוף, ואהבתי את העובדה שהפעם הכותבים בחרו שלא ללכת על הקיטש אלא סיימו את הסיפור כשמני לא פוגע אפילו בטבעת בזריקה שלו ומזכירים לנו שלפיל יש עוד המון עבודה בתפקיד. גם הסיפור של גלוריה וקלייר שהילדים שלהן לא רוצים אותן בסביבה היה לא רע בכלל (גם בו היה בו מרכיב אנושי יפה ומעניין) ואהבתי את ה\"נקמה\" של קלייר באלכס וגם את הקרירות של גלוריה כלפי מני שהובילה לקטע הקורע של ג\'יי ומני (איזו דמות גדולה!) בסיום עם ה\"הייתי הולך על עגילים\". נהדר.



8. \"האשה הטובה\", עונה 1, פרק 3. אחרי הפרק השלישי אפשר לומר שהסדרה הזו אולי אינה בגדר יצירת מופת אך מספקת בידור לא רע על בסיס שבועי. החלק שעניין אותי בסיפור הפעם היה העובדה שהנער שנאשם בפשע הוא בנה של חברה קרובה לשעבר של אלישיה, ואהבתי את העובדה שהיא עשתה הכל כדי להגן עליו אבל לא היססה להראות לאותה חברה מה היא באמת חושבת עליה. עלילת המשפט עצמה לא הייתה יוצא דופן במורכבותה, למרות שהקטע עם הממטרות בהחלט היווה דרך מעניינת לפתור את המצוקה של אלישיה וקארי בבית המשפט. ואם בקארי עסקינן – כאן נעוצה האכזבה היחסית שלי מהפרק. הדמות שלו הצטיירה כחד מימדית משהו עד עתה, ודווקא במהלך הפרק חשבתי שיש סימנים לכך שהוא עשוי להיות מעניין יותר – החל בעסקה שהוא יזם על דעת עצמו עם עורכת הדין מהפרקליטות, דרך הגמגום שלו בבית המשפט וכלה בהודאה שלו בפני וויל על כך שהוא מנסה ללמוד מאלישיה והדברים שהוא אומר לאלישיה בסיום המשפט. אבל לא כל כך אהבתי את הסצינה שלו לקראת סיום הפרק עם דיאן שבה הוא לקח לעצמו את כל הקרדיט על העסקה שהציגה אותו כמניאק אמיתי ולא ממש הרגישה לי אותנטית. אגב, גם הדמות של דיאן בינתיים מאכזבת, וחבל לבזבז שחקנית אדירה כמו קריסטין ברנסקי על תפקיד של כמה שורות בפרק. אבל בסה\"כ היה פרק טוב.


6. \"צווארון לבן\", עונה 1, פרק 7. מהתרשמות מהפרקים הראשונים של הסדרה הזאת היחס שלי אמביבלנטי: מחד, העלילות השבועיות לא ממש מרתקות אותי. מנגד, העלילה הראשית עם קייט והחטיפה שלה שנראית מאד מעניינת. הפרק הזה לא היה שונה בכך. העלילה שלו הייתה די צפויה – היה ברור שניל הוא לא הגנב ושאותו דומיניק (אם אני זוכר נכון את שמו) הוא הגנב. היה שקוף גם שניל ימצא דרך לברוח ולטהר את שמו, ואפילו העובדה שהוא פנה לאשתו של פיטר כמוצא אחרון לא ממש הפתיעה. כל הסיפור עם הסוכן פאולר הרגיש קצת מאולץ וצפוי, אבל הכל השתנה לקראת סיום הפרק כשניל קיבל את הטלפון מקייט ואז כל העסק הפך למרתק הרבה יותר – החל מהמסר של קייט, דרך המידע שהוא מקבל מ\"עורך הדין\" שלו ועד הגילוי שפאולר בכלל לא עוקב אחריו, והסיום כבר היה ממש מעניין כשקייט פוגשת את פיטר שאומר לה שהם צריכים לדבר על ניל. בהחלט דרך טובה לסגור את הפרק הלא הכי מלהיב הזה.


5. \"הורים במשרה מלאה\", עונה 1, פרק 1. כל הסימנים הראו שמדובר בסדרה עם פוטנציאל עצום – יוצר מבריק (ג\'ייסון קאטימס) שכבר הוכיח שהוא יודע לכתוב באופן מושלם דרמות עם אלמנטים משפחתיים (\"אורות ליל שישי\"), קאסט מעולה בראשותם של לורן גרהאם ופיטר קראוזה ורעיון בסיס לא רע בכלל. אבל משהו לא ממש עבד לי בפיילוט. לא ממש התחברתי לדמויות החדשות, העלילות לא ענייננו יותר מדי (ומצאתי את עצמי מאבד עניין במתרחש על המסך, באופן מפתיע), והכי מאכזב – הדיאלוגים לא היו אמינים והדרמה הרגישה מאולצת מדי. אפילו הסיפור של מקס הקטן והאספרגר שלו – אולי ה\"גימיק\" הכי חשוב של הסדרה – לא הצליח לגעת בי באמת כפי שאפשר היה לצפות. חוץ מזה, הדייט של שרה עם האבא של קורט מ\"גלי\" היה מאד לא אמין – ברגע אחד, מטלפון זועם לאחותה על השידוך היא נפלה שדודה לרגליו? ברצינות? גם כל הקטעים עם קרוסבי (דאקס שפרד המעצבן משהו) והחברה שלו היו מאד לא אמינים, במיוחד הדיאלוג שלהם על \"מתי הוא יעשה לה ילד\", אבל גם העיתוי ה\"מקרי\" שבו הוא מגלה שיש לו ילד מקור אחר. למרות הכל, אפשר היה לראות שיש בסדרה הזו פוטנציאל – קודם כל, יש בה אלמנט קליל יותר לעומת סדרות משפחתיות אחרות (מישהו אמר \"אחים ואחיות\"?), הקאסט מוכשר מאד (מלבד גרהאם וקראוזה יש גם את אריקה כריסטינסן ושרה ראמוס המצוינת מ\"חלום אמריקאי\"), ובעיקר – קאטימס הוא יוצר חכם ורגיש מדי מכדי שהסדרה תמשיך ליפול למלכודות שאליהן נפלה בפיילוט. אני אשתדל לתת לה צ\'אנס, אם כי אני חושש שאם העסק לא ישתפר במהרה אני עלול לאבד את הסבלנות.


4. \"איך פגשתי את אמא\", עונה 5, פרק 21. איזו אכזבה מהפרק הזה! לכאורה, זה אמור היה להיות פרק חשוב לביסוס מערכת היחסים של רובין ודון. בפועל, בסיום הפרק התחושה שלי הייתה שמדובר היה בבזבוז של זמן. נכון, ההתנהגות של בארני וטד השיכורים הניבה כמה רגעים משעשעים, במיוחד מצדו של בארני, כמובן (רק תנו לניל פטריק האריס לעשות קצת סלפסטיק או סתם לגרום לדמות שלו להראות אומללה ופתטית והוא כבר יביא את הסחורה בענק), אבל האם כמה רגעים משעשעים מצדיקים סטיה מכל היגיון תסריטאי והתנהגות שאינה מתאימה לדמויות, ועוד בסדרה שכן מקפידה לשמור על היגיון ואמינות? אני לא אומר שאין היגיון מסוים בכך שלטד ולבארני (במיוחד לבארני) יש עדיין רגשות כלפי רובין ושהם יבטאו אותן כשהם יראו שרובין עוברת לגור עם אדם אחר, אבל כדי שהעסק ייראה הגיוני צריך לבסס את העניין באופן אותנטי, ובפרק הזה לא היה שום ביסוס כזה וכל ההתנהגות של שתי הדמויות הרגישה מאד מאולצת ומאד מוגזמת, ולא במובן החיובי. אשר לדון עצמו – נכון שהוא יצא שקול ופיקח כשהוא לא התרגש מהשטויות של בארני וטד כשהם עלו לדירה, אבל אני עדיין לא ממש הצלחתי להתחבר לדמות שלו, בעיקר מכיוון שלא ממש ראינו אותו בפרקים האחרונים. כאן נעוצה אחת הביקורות המרכזיות שלי על העונה הזו – דון אמור להיות דמות משמעותית ומרכזית בחייה של רובין ובחיי הגיבורים האחרים, אבל לא ראינו אותו כמעט לאורך העונה אלא רק ברגעים של \"משבר\" או \"החלטות חשובות\" שקשורות ברובין - כאילו שאין לו שום תפקיד מלבד אלה. אם הכותבים היו מבססים באופן מוצלח יותר עד כמה מערכת היחסים של רובין ודון \"עובדת\", סביר להניח שהיה אכפת לי יותר מהעלילה הזו, וחבל. אשר לסיפור של מרשל, לילי ושתי המיטות – לטעמי, זו הייתה אחת העלילות היותר מיותרות שהיו בסדרה. ממש לא התחברתי אליה והיא גם לא ממש הרגישה כחלק אותנטי מהפרק. לצערי, הפרק הזה המשיך את המגמה המאכזבת של מרבית העונה הזו.



3. לצערי, שוב אני נאלץ לחזור על רעיון דומה שהבעתי כאן בעבר. זה מאד נחמד שב- YES החליטו לקדם את הגרסה הישראלית של \"המשרד\" ושהם מוכנים להשקיע בפרסומות ובפרומונים, אבל למה חייבים לראות את הפרומונים בתדירות כל כך מטורפת? למה אי אפשר לשרוד איזו הפסקה מסיום של איזה פרק בלי ששלושה פרומואים יתנפלו עליי ויוציאו לי כל טיפה של חלק לצפות בסדרה? ואגב, גם הפרומונים עצמם לא כאלה מבריקים, לטעמי, למרות היומרות הגדולות. וזה כל כך חבל, כי ממה שיצא לי לראות ממנה \"המשרד\" הישראלית נראית כמו הפתעה ענקית לחיוב ופוטנציאל לקאלט אמיתי. אז למה ב- YES מתעקשים לגרום לצופים שלא לחבב אותה כבר מהרגע הראשון? שיהיו בריאים שם.


2. במהלך השבוע החולף דובר רבות על הפאדיחה של מיכל אמדורסקי שבמהלך שידור התכנית שלה בערוץ 24 חשפה את בגד הים שלה ובטעות חשפה גם חלק מוצנע בגופה. כזכור, ערוץ 24 שייך לזכיינית הכי צינית בכדור הארץ, הלא היא \"קשת\", וכל הרעש והטרראם מסביב ל\"סיפור\" הזה היווה הזדמנות מצוינת לקדם קצת את ערוץ 24 ואת התכנית של אמדורסקי. אז מה עשו? הביאו את אמדורסקי ל\"מועדון לילה\" שם היא נאלצה לשמוע את כל בדיחות הקרש הצפויות של חברי הפאנל ולשתף פעולה עם ארז טל והחברים כדי להראות שהיא מאד \"ספורטיבית\". אני לא בטוח שצריך לרחם עליה – אמדורסקי היא לא אחת שסובלת מתשומת לב תקשורתית, אבל המעמד היה כל כך מביך שנדמה לי שגם היא סבלה מכל רגע. זה בסדר, מיכל. גם אנחנו. אה, וחוץ מזה קטע ה\"שיר\" של נינט לביבי נתניהו היה לא פחות מביך (אם כי נינט עצמה הייתה חמודה למדי במהלך ההופעה שלה בתכנית).


1. ב- YES החליטו שביום שני בערב ייסגר לשידור ערוץ הקומדיות לכבוד תשעה באב. בהחלט החלטה לגיטימית מצדם. אלא מה? \"קוגרטאון\" – סדרה קומית לכל דבר ועניין (ואפילו ממש מצחיקה, בניגוד לסדרות רבות בערוץ הקומדיות) – משודרת דווקא בערוץ הדרמות (עד עכשיו לא הבנתי מדוע). מאחר שערוץ הדרמות שידר כרגיל, גם הפרק של \"קוגר טאון\" שודר כרגיל. אנשי YES היקרים – העובדה שהסדרה משודרת בערוץ שבו משודרות סדרות דרמה אינה הופכת אותה לכזו בהכרח, ואם כבר החלטתם שאתם לא משדרים קומדיות בערב תשעה באב הייתם צריכים לדאוג לכך ש\"קוגר טאון\" לא תשודר השבוע. אגב, ב- HOT הסדרה אמורה להיות משודרת במקביל באותו ערב ולמיטב הבנתי היא לא שודה השבוע. מעניין מה יקרה עם הסדרה בשבוע הבא.



זה נראה לכם כמו תשעה באב?


בשולי הממיר

 בפרק של \"העוקץ\" היו הרבה אורחים והפתעות - בתפקידי אורח הופיעו גריפין דאן (\"שיגעון של לילה\") שגם שיחק לצד טימותי האטון בסדרת סרטי \"נרו וולף\", נועה תשבי וכמובן וויל וויטון (לנצח וסלי קראשר מ\"מסע בן כוכבים\"). אגב, הגנב \"אפולו\" גולם ע\"י אפולו רובינס, גנב ואיש הונאה אמיתי (!) שכיום עוסק באבטחה והרצאות. כמו-כן כדאי לשים לב לאזכור החוזר \"אתם הצוות הכי מרושע בצד הזה של האוקיינוס האטלנטי\" (ולא סתם בארה\"ב) - רמז למקור הבריטי של הסדרה - הההפקה הבריטית Hustle (\"הנוכלים\"). (אסף רזון).



זה עוקץ או שאתה מתרגש לראות אותי?




מה יהיה לנו השבוע?
25-31 ביולי

ביום ראשון: פרק אחרון של \"הסיטי\" (HOT3)

ביום שלישי: הסדרה החדשה \"מרסי\" (yes stars דרמה)

ביום רביעי: עונה שניה ל\"התרסקות\" (yes stars דרמה)

ביום שבת: עונה שניה של \"מד מן\" (HOT3), העונה השביעית של \"שני גברים וחצי\" מסתיימת (yes stars קומדיה)

יומיות א\'-ה\':
\"המפץ הגדול\", עונה 1 (yes stars קומדיה).

השבוע ב-yes VOD :
סרטים: \"שונאת את חג האהבה\" עם ג\'ון קורבט, \"הסוג הרביעי\" (אימה).





מסביב למסך המפוצל

הנה סרט דוקומנטרי שכל הסופרלטיבים מחווירים מולו בבהלה, הנה הישג תיעודי שכמותו לא ראיתם על מסך הטלוויזיה שלכם בערך מאז שהטלויזיה המסחרית התחילה לשדר, הנה יצירת מופת שכל ערוץ בעולם היה מתגאה בה, בצדק גמור, ומקדיש לה ערב שידורים מיוחד. ומה עשו ב\"רשת\"? תקעו את \"גנבים בחוק\" בערב תשעה באב. לכתבה המלאה (אריאנה מלמד, ynet, על הסרט התעודי \"גנבים בחוק\").


רב-ערוצית הייתה בכנס תקשורת וחזרה עם דיווחים על הגרסה האמריקאית של \"רמזור\".


יוצרי טלוויזיה ישראלים מתלוננים על כך שהזכייניות ופלטפורמות השידור אינן סובלניות וגמישות ופוגעות בתהליך היצירתי משיקולי רייטינג ושיווק. זו אינה טענה מופרכת, אבל היא נשמעת מגוחכת בהשוואה למתחולל על המסך במולדת הטלוויזיה. שם, בליגה של הגדולים, אליה לא מעט יוצרים ישראלים נושאים עיניים, אין מאה ימים של חסד, אפילו לא שלושה פרקים. רק השנה הורדו מהאוויר ארבע תוכניות בתום שלושה פרקים. לכתבה המלאה (שי גולדן מנסה להבין למה \"פלאש פורוורד\" נכשלה, למרות הפוטנציאל העצום, \"עכבר העיר טלוויזיה\").


אם מאסתם בבדיחות האשתי-לא-מבינה-אותי סטייל \"כולם אוהבים את ריימונד\" ומתלונות בעלי-הוא-הילד-השלישי-שאני-מגדלת (ע\"ע זוועתון ההורות הישראלי, \"כאן גרים בכיף\"), ולעומת זאת יש בלבכם מקום חם לסדרה המיתולוגית \"שלושים ומשהו\", אתם עומדים להתאהב ב\"הורים במשרה מלאה\". לביקורת המלאה (לילך וולך מתלהבת מ\"הורים במשרה מלאה\", \"ואלה! תרבות\").


כבר בפרק הראשון מנפץ סי.קיי כל מוסכמה ושוחט עדר של פרות קדושות; ילדים שחורים כבר אמרנו, וגם עובדים זרים בארצות הברית, משפחות חד-הוריות - כל אלה נצלים היטב על הגריל שלו, ולמרבה השמחה בלי טיפת צנזורה. בפרקים הבאים, אגב, מצטרפים לרשימה גם גולשי פייסבוק, בחורות בדייטים, רופאים (ריקי ג\'רווייס מתארח בתפקיד הרופא), הומואים ובעצם כל מי שנקרה בדרכו. לכתבה המלאה (עמית קוטלר על הסדרה החדשה \"לואי\" של הקומיקאי המבריק, לואי סי. קיי, YNET)


לכבוד עליית העונה הרביעית של \"מד מן\" - רשימת הדמויות המעשנות הטובות ביותר על המרקע בשנים האחרונות.


נירית וייס, עורכת השבועון \"פנאי פלוס\" בשנים האחרונות, פורשת מהתפקיד.


לקראת עליית הגרסה הישראלית של \"המשרד\" בוחרים ב\"ואלה! תרבות\" את סדרות המשרד הטובות ביותר.


ובינתיים בעולם

הפרטים באשר לתביעה נגד דייויד בוריאנז נחשפים. בוריאנז, מצדו, מכחיש את הטענות.


מבקרת הטלוויזיה של ה\"ניו יורק טיימס\" חשפה ספוילרים כבדים מהפרמיירה של \"מד מן\". מאת\'יו ויינר, יוצר הסדרה, רותח מזעם.


כידוע, בימים אלה מתקיים כנס \"קומיק קון\" בסן דייגו. הנה כמה ידיעות מעניינות וקטעי וידאו נחמדים מהכנס:


פלישיה דיי (פני מ\"דר הוריבל\") מצטרפת לסדרה \"Eureka\" המשודרת בערוץ \"Syfy\".


ג\'יימס מארסטרס (הלא הוא ספייק מ\"באפי\") מאשר - \"אני חוזר להופעת אורח נוספת ב\'סמולוויל\'\".


אתר \"EW\" בוחר את ה- \"Sneak Peeks\" המבוקשים ביותר בכנס בתחומי הקולנוע והטלוויזיה.


הקאסט של \"צ\'אק\" רוקד לצלילי \"Bad Romance\" בפאנל:






דונלד גלובר ודני פודי המלכים מ\"קומיוניטי\" עושים ראפ ספרדי:






הפאנל של \"דם אמיתי\":






 ולקינוח - \"The Joss Whedon Experience\" - הפאנל של ג\'וס ווידון. קישורים ליתר החלקים אפשר למצוא כאן, פה וכאן:






 





רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק