המסך המפוצל

הדרך לכוכב - פוליקר ומצעד הפזמונים

והפעם: שוב קאברים. מעיין הרשימה, רוני הרדימה ודיאנה כמעט עפה. או שלא

מאת: Ella

פורסם: 25-07-2010
14 תגובות


אחרי הצפייה בפרק של יום רביעי ב\"כוכב נולד\", יש לי רק מסקנה אחת למסור לכם – אין, ולא יהיה כמו יהודה פוליקר! מדובר ביוצר ענק, וגם איש צנוע ומקסים, והוא בהחלט עשה כבוד גדול לתוכנית בכך שהסכים להתארח בה. אבל השנה \"כוכב נולד\" סובלת מאוד מתופעת המחזור, ולצערי הערב של פוליקר לא היה שונה. ניתן היה לצפות שמתוך 10 אלבומי הסולו של פוליקר, שני אלבומים עם \"בנזין\" ועוד אינספור שירים שהוא כתב, עיבד והלחין לאחרים, יימצאו 12 שירים שעוד לא בוצעו על בימת \"כוכב נולד\". אז זהו, שלא. גם ההפקה וגם המתמודדים בחרו שוב בדרך הקלה והלכו על להיטיו המוכרים של פוליקר, בפעם השנייה, השלישית והרביעית. קאברים של קאברים כבר אמרנו? ואף אחד מהמתמודדים לא הצליח לצערי להתרומם לרמת ביצועיו המקוריים של פוליקר.

הביצוע הטוב של הערב, לדעת השופטים וגם לדעתי, היה של עידן עמדי. עידן שר את \"חלום לים התיכון\" בדיוק כמו ששיר של פוליקר צריך שישירו אותו – השירים האלה הינם יצירה שעומדת בזכות עצמה וכל מה שצריך זה קול גברי נעים ובוזוקי, ואין צורך ביותר מדי רעש, תופים, צלצולים ותאורה מסנוורת (ע\"ע אוהד שרגאי ומה שהוא עשה ל\"דברים שרציתי לומר\"). ועידן אפילו הפסיק לסלסל! אחרי עמדי העניינים התחילו להידרדר די מהר. יובל מרון זייף ב\"עכשיו סתיו\" בצורה שלא הולמת  שלבים כה מתקדמים בתחרות. רוני גינוסר שרה את הטקסט המדכא ביותר בעולם \"לו רק הייתי יכולה ללכת ולמות במותך\" וכו\'. איפה בת נטף שתשיר את זה? ואור גלעדי סיפק לנו הצצה לטקס יום השואה בבית ספרו בטירת הכרמל, כאשר שר את \"פרח\". רק היה חסר שצביקה הדר יגיד \"יזכור\". מזל שלקינוח עלתה מעיין בוקריס שנתנה הופעה טובה. השיר שבחרה, \"היי שקטה\", בהחלט איפשר לה להשוויץ ברמות הווקליות הגבוהות שלה, והיא אף הצליחה להשחיל פנימה את הפאוזה הדרמטית של נינט. רק הערה קטנה לגברת מלבישה: אני מבינה שמעיין היא לא אנורקסית על משלשלים, אבל זה לא אומר שהיא לא רוצה להראות יפה! אפשר להבין מה פשר שמלת העטיפה של ממתק בצבע אפור נזלת שזרקת עליה? נא למצוא משהו יותר מחמיא ובהקדם.


מעיין בוקריס בעטיפה של ממתק

ביצוע פחות מוצלח הגיע הערב דווקא מכיוונה הבלתי צפוי של דיאנה גולבי. למה דיאנה? למה \"שלל שרב\"? כלום לא הספיקו לנו הביצועים של עמרי רוטברד, מאיה רוטמן, ודניאל תבורי, שאנחנו זקוקים לגרסא רביעית? נכון, מדובר בשיר ענק וקלאסיקה ישראלית, אבל באמת מיצינו. ציפיתי שעמוס בן דוד יגיד ש\"שלל שרב\" זה ה- Stairway to Heaven הפרטי שלו, והוא לא מוכן לבצע עיבוד נוסף לשיר זה. בהתחלה חשבתי שאם כבר מישהו מתעקש לעשות על השיר סיבוב נוסף, אז עדיף שזו תהיה דיאנה, כי היא בוודאי תביא לזה פרשנות מקורית. לדאבוני זה לא קרה והביצוע היה אגרסיבי מדי ולא הלם את השיר. על התעלול הזה דיאנה כמובן נענשה במיידי, בכך שנשארה לעמוד אחרונה על הבמה יחד עם תהל שהם. אין לנו דרך לדעת האם באמת היא הייתה כה קרובה להדחה, מכיוון שצביקה הדר חוזר ומדגיש שהתוצאות נקראות \"בסדר אקראי\". אבל זו הייתה הפעם הראשונה שדיאנה לא דורגה במקומות הראשונים על ידי השופטים ולא זכתה במחמאות מקיר לקיר, מה שהפך את העניין לסוג-של אמין ואת מעמד ההדחה למורט עצבים במיוחד. הזדעקתי מול הטלוויזיה שאם דיאנה הולכת אני מפסיקה לצפות, והטלוויזיה שמעה תחינתי ומי שהלכה הביתה הייתה תהל שהם. גל אוחובסקי נשם לרווחה. גם אני.

ביום חמישי הגיע ספיישל \"מקום בצמרת\". אז נכון ש\"בן ערביים\", למשל, הגיע למקום ה-27 במצעד, שזה לא בדיוק \"צמרת\", אבל למה לדקדק בעניות? מכיוון שמספר המשתתפים הצטמצם אבל באופן פלאי משך התוכנית רק התארך לשעתיים ורבע, הרי שפתאום גילו בהפקה שיש להם המון זמן פנוי על הידיים. אי לכך לתוכנית הושחלה הופעה של קרן פלס, האולפן צויד במצלמה שמשקיפה על המתמודדים מלמעלה (מה, צביקה לא יכול לשוחח איתם כשהם לידו?) ובין השירים תקעו מעברונים מגוחכים שהראו בין השאר תמונה של אור גלעדי מהבר מצווה שלו, שנראית כאילו היא צולמה אתמול בבוקר. בקיצור היה הרבה \"פרלרה פרלרה\".

דיאנה גולבי ניצלה את ההזדמנות להתנצל בפנינו על \"שלל שרב\" והפליאה בביצוע מקסים של \"תמיד אהבה\" שהדיף ניחוח של שאנסון צרפתי. לא בכדי פאבלו וצדי צעקו במקהלה \"ז\'אק ברל\" ונפלו על זה על צווארו של זה באקסטזה. מי שלשם שינוי הצדיק את ההייפ הגדול סביבו היה אבי בן אבו. אמנם להרשים עם שירו המקסים של עמיר בניון \"ניצחת איתי הכל\" זה באמת לא חכמה גדולה, אבל לזכותו של אבי יאמר שלראשונה ההופעה שלו לא הייתה עציצית לחלוטין.


תהל שהם

ועכשיו, ילדים, חידה – מה קורה כשהמתמודד הכי מעצבן ב\"כוכב נולד\" העונה (אור גלעדי) שר שיר שאני לא סובלת? התוצאה מזכירה עקירה כירורגית – מתפללים שזה יעבור מהר ובלי נזק קבוע למערכת העצבים. עידן יניב שר את \"את יפה\", שיר אותו אני מכנה \"שירו של הקמצן\" – עזבי מותק, אל תלכי למספרה, אל תתאפרי, אל תקני בגדים. הכי יפה לך כמו שאת. וגם הכי זול. גל אוחובסקי ציין שכנראה שלאור יש קהל שמצביע לו בלי קשר לביצועיו. בכל מקרה הדרדס הצליח להתחשל לעשרת הגדולים ואני מקווה שההורים של המעריצות שלו יחרימו להן כבר את הפלאפונים וישימו סוף לפארסה הזאת.

ועכשיו מילה לגברת רוני גינוסר: זוכרת שהמלצתי לא לעשות קאברים לשירים של ריטה? זוכרת מה כתבתי על שירת טקסטים אירוטיים כשיש לך סקס אפיל של סוניה פרס? שתי העצות עדיין בתוקף. באמת לא צריך יום לימודים ארוך בשביל להבין למה התכוון המשורר ב\"ליפול על חרב, למות עליך\". וכשזה בא מרוני, זה נשמע די מגוחך. הביצוע שלה ל\"ערב כחול עמוק\" היה כל כך מרדים שבעלי באמת נרדם על הספה במהלכו!

ועכשיו מילה על צמד המודחות – תהל שהם ונועה דויטש: את תהל אהבתי מאוד בתוכנית הראשונה כשהיא שרה בצורה מקסימה את \"דבש\". מאז היא המשיכה לספק באופן שוטף ביצועים חביבים ונעימים למדיי (חוץ מ\"לא לשחק עם לב של גבר\" בספיישל אייל גולן, שהיה זוועתי בעיניי), אבל לא חלה בה לטעמי התפתחות כלשהי. רוב התרומה שלה לתחרות הסתפקה ברומן המטוקבק שלה עם עידן עמדי. טוב נו, אני בטוחה שהיא תוכל להמשיך לעשות לעמדי קיצי-קיצי בגב החסון שלו גם בלי להיות בתחרות. באשר לנועה אז בהתחלה היא נראתה לי סוג של גימיק, אבל במהלך התוכנית היא הוכיחה שהיא הרבה מעבר לזה. היו לה הרבה ביצועים רוקיסטים טובים במהלך העונה, אבל \"יאללה בי\" בהחלט היה טעות. זה שיר שהוא סוג של יציאה, שלא מתרומם לשום מקום. במהלך השיר נועה זייפה במרץ, עשתה פרצופים מפחידים למצלמה ובאופן כללי היה אסון. אז יאללה בי!


נועה דויטש. יאללה ביי

בשבוע הבא צפוי לנו ספיישל להקות צבאיות קומפלט עם הופעה בבסיס חיל הים להרמת מורל הלוחמים וגם ספיישל שרית חדד. יהיה חפלה.

ולפני פיזור כמה הערות קטנות למתמודדים:
לבת נטף – יש ליהודה פוליקר שיר שנקרא \"טמבל\". חבל שלא שרת אותו.