המסך המפוצל

הממיר 28/11/10

Damages מרתקת, יומני הערפד מצויינת וסוחפת, דקסטר בפרק רגוע יחסית, הוט ויס ממשיכים לעצבן, ועוד

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 28-11-2010
43 תגובות


9.5. \"Damages\", עונה 3, פרק 12. וואו, כל כך הרבה קרה בפרק הזה! העונה מתקרבת לסיומה וכל האבנים בדומינו מתחילות להסתדר לקראת הסיום הגדול. הרבה גילויים מפתיעים היו בפרק הזה – ווס היה, בעצם, השותף של מסר. מה זה אומר על העתיד? האם נראה אותו שוב? ולמה לעזאזל פאטי חולמת על סוסים ומקיאה כשהיא רואה אחד? האם היא שמה כסף במירוץ סוסים ולוקחת קשה את ההפסד? ומה למען השם ג\'יל חושבת לעצמה? שפאטי היא פתי שמאמין לכל דבר? היא באמת מאמינה שפאטי תשלם לה חצי מיליון דולר ולא תבוא לנקום בה? ועד כמה אכזרית יכולה להיות המרילין הזאת שלא מוכנה לאפשר ללני לגלות לג\'ו שטסה היא בעצם הבת שלו? \"מה זה משנה עכשיו\" היא אומרת. כמה ציניות יכולה להיות במשפט אחד? ואם כבר לני – פתאום מתברר שהוא דמות המפתח של העונה הזו. כל כך הרבה למדנו עליו בפרק הזה – גילינו למה הוא יצא כזה דפוק, כשראינו למה האבא הנוכל שלו מסוגל (להתחזות לאדם אחר כדי לזכות בכסף רב), גילינו את הסוד הגדול שהוא הסתיר כל השנים כשגנב את זהותו של ה\"לני\" האמיתי ולמדנו שהוא האיש שיכול להפיל את משפחת טובין. כן, טום עשה פה וואחד תרגיל. עבד על כולם כדי שיחשבו שהוא מנתק את הקשרים עם פאטי כדי שיוכל להגיע אל לני ולהציע לו עסקה. עכשיו נותר רק לחכות ולראות כיצד ומדוע הוא שילם על כך בחייו ואיך פאטי קשורה לכל הסיפור. אם זה רק המתאבן לפרק סיום העונה – אני לא יכול לחכות למנה העיקרית!

9. \"האישה הטובה\", עונה 1, פרק 21.  זה היה אחד הפרקים החזקים ביותר של הסדרה. למעשה, שתי העלילות המרכזיות – זו של ה\"קייס\" השבועי וזו של אלישיה שמנסה לשמור על הג\'וב שלה היו ממש מרתקות. הסיפור על הזמר הכריזמטי שהופך לצמח רגע לפני שהסכם הגירושין נחתם ומותיר את האלמנה ה\"רשמית\" ואת האישה לעתיד במצב שבו לכל אחת מהן אינטרס הפוך בנוגע להמשך מצבו היה עשוי היטב. הדרמה הייתה חזקה מאד, האינטרסים של שתי הנשים היו ברורים וציניים להפליא והדרך שבה העניין נפתר הייתה אלגנטית למדי, אם כי גם מעט מאולץ (כמו שקורה כל כך הרבה בסדרה הזו).

אבל הסיפור של אלישיה היה אפילו מעניין יותר – ידענו כל הזמן שלמרות שקרי מחבב ומעריך את אלישיה, בבוא היום כשיגיע הזמן לקבל החלטות מכריעות הוא לא ידפוק לה חשבון ויעשה את המהלכים שלו. ואכן, כשנופלת בחיקו ההזדמנות והוא נהנה מטיפ שהוא מקבל מהעוזרת של אלישיה רק כי הוא היה נחמד אליה ברגע מסוים, הוא ממהר לעשות את המהלך, ומביא את אלישיה למצב שאליו היא לא חשבה שתגיע. כדי להישאר בחברה היא צריכה לשלוף את הציפורניים, להיות צינית ולעשות מהלך לא הכי \"נקי\". היא יודעת שהברית שהיא כורתת עם אדם כמו איליי גולד (שכחתי לציין בביקורות הקודמות את העובדה שהוא מגולם ע\"י אחד השחקנים היותר אהובים עליי, אלן קאמינג הגדול) אינה עניין של מה בכך. גולד הוא אדם מקושר שעושה מהלכים כוחניים, והיא יכולה לנחש שבעשותה כן היא אומרת, למעשה, \"כן\" למירוץ מחדש של בעלה לתפקיד התובע הכללי. היא גם מבינה היטב שניצול של הקשרים שלה אמנם משרת את האינטרסים של המשרד אבל גם לא הוגן כלפי קרי שהמהלכים שלו לא היו הכי יפים אבל היו בגדר הלגיטימי, בעוד שהמהלך שלה עשוי להראות ככזה שעובר כבר את הגבול. ובכל זאת, היא עושה את ה- Power Play שלה ולא דופקת לקרי חשבון (והפרצוף הנזעם והנבגד של קרי כלפיה כשהוא עזב את חדר השותפים אמר, בעצם, את הכל).

האם המהלך הזה ישפיע על אלישיה? האם היא לא תהיה עוד אותו אדם עם הבנה של גבולות האסור והמותר? האם היא מוכנה בכלל לחזור לזוגיות עם פיטר לאור אירועי הפרקים האחרונים? ומה יהיה על יחסיה עם וויל? והאם דיאן תלמד להעריך ולכבד אותה יותר עכשיו? ומה יקרה עם קרי? נותרו עוד שני פרקים לסיום העונה ואני מקווה שנקבל תשובות – ולו חלקיות – לשאלות האלה ולשאלות נוספות.



8.5 \"יומני הערפד\", עונה 1, פרק 19. עוד פרק מצוין וסוחף של הסדרה המפתיעה הזו. הסיפור של סטפן וההתמכרות המחודשת שלו לדם בהחלט לקח את העניינים לכיוון מעניין – אפשר לראות על הפנים שלו את המאבק הפנימי בין היצר לבין קול ההיגיון. הסצינה שבה הוא תפס את אמבר (המתמודדת בטקס מלכת היופי) אחרי שהוא אומר לה לברוח ואחרי שניה צץ בצד השני היה מפחידה ומרתקת. גם הסצינה שלו עם אליינה שבה הוא בקושי מצליח להתגבר על הרעב הייתה עשויה היטב. בכלל, מרתק לראות את סטפן – שהיה הבחור השקול וההגיוני מבין השניים – יורד מהפסים, בעוד שדיימון הופך פתאום ל\"קול ההיגיון\".

חוץ מזה, הנוכחות של ג\'ונתן מוסיפה גם היא עניין רב, והיה מרתק לראות את מאבק הכוחות בינו לבין דיימון, שהסתיים עם הגילוי על כך שדיימון קיווה שג\'ונתן יוביל אותו אל קת\'רין, וכשהבין שלג\'ונתן אין שום ידע עליה הוא איבד עניין בו. שוב ראינו כיצד דיימון יודע לתמרן אנשים ומשתמש בהם ככלים כדי להשיג את מטרותיו. עכשיו ג\'ונתן עצבני עליו ויהיה מעניין לראות מה הוא יעשה בנדון, כמו גם מה הוא יעשה בנוגע לרחרוחים של ג\'רמי בנוגע ליומן ההוא.

חזרתה של בוני יצרה – באופן לא מפתיע – מתיחות בינה לבין אליינה. האמת היא שהיה די ברור שהיא תאשים את סטפן ואת דיימון במותה של סבתה ושהיא תתעמת עם אליינה, ואהבתי לראות שבוני לא מסתירה ולא מדחיקה את הרגשות שלה אלא מתעמתת עם אליינה ולא דופקת לה חשבון. ועדיין, יפה לראות שהיא לא מכריחה את אליינה לבחור בינה לבין סטפן, אם כי ברור שהגישה החדשה שלה עוד עלולה לסבך את כל העסק בעתיד.

מלבד זאת, מעניין לראות שהחיבור בין ג\'רמי לאנה מתהדק. אבל השאלה המתבקשת היא – האם היא תנסה להפוך אותו לערפד או לא? וכיצד הוא יגיב לכך? חוץ מזה, יפה מצדה שהיא מסרה את ההמצאה של גילברט הסב לידיו של דיימון – בהחלט מחווה נאה של רצון טוב (או שמא סתם טפשות?...).

אבל החלק החשוב באמת מבחינתי בפרק הזה היה החיבור בין דיימון לבין אליינה. כאמור, כאשר סטפן מתחיל להידרדר במדרון החלקלק לכיוון האפל, פתאום דיימון נראה כמו הגורם המאזן והשפוי, וכשהוא מספר לאליינה מה סטפן מחביא היא מתחילה להבין שסטפן יכול להיות לא פחות מסוכן ממנו, ושהוא יודע להיות חיובי כצריך. שיא השיאים היה, כמובן, בסצינת הריקוד של דיימון ואליינה שכמעט חרכה את המסך מרוב מתח מיני. עם כל הכבוד לסטפן, אליינה ודיימון נראים נפלא ביחד, והגיע הזמן שיממשו כבר את אהבתם. אני בעדם!



8. \"דקסטר\", עונה 5, פרק 9. עוד פרק חזק למדי, אם כי מעט פחות טוב מקודמיו. כל הסיפור עם אסטור שצצה פתאום נראה מאולץ משהו ודי ברור שהוא נועד לשרת מטרות מסוימות (להביא להפשרה ביחסים שלה עם דקסטר, להכניס עוד מימד אנושי אצלו ולעזור לקדם את העלילה הראשית). למעשה, הפרק היווה סוג של \"הפוגה\" יחסית (מבחינת המתח והאקשן), למרות שגם הוא כלל כמה רגעים מותחים ומעניינים משל עצמו וקידם רבות את העלילה.

הגילוי על כך שאסטור נעלמה מכניס את דקסטר לכוננות שונה מזו שהוא רגיל אליה והוא מראה נכונות לחשוף בפני חבריו במשטרה פרטים אותם לא היה מגלה בסיטואציה אחרת (הקשר שלו עם ג\'ורדן צ\'ייס). גם הרעיון שמישהו מגלה שלומן נמצאת בדירה הישנה הוא בהחלט ראוי, והביצוע היה מעניין מספיק גם מהפן של אסטור (שמתחילה להתקרב לדקסטר והסברה שלה שמדובר במאהבת מרחיקה אותה ממנו שוב), ולא פחות מעניין – מבחינת דב, שקולטת שלומן היא לא סתם דיירת אבל בינתיים לא מנסה לרחרח (בעיקר כי היא עצמה לא ממש גילתה לדקסטר על הרגשות שלה כלפי קווין). כניסתו של בארי למשוואה נראתה תחילה כחלק הפחות מעניין – הגילוי על כך שהוא מתעלל בבתו לא ממש הפתיע (יש מישהו שמגיע לעיר הזאת ולא נהיה/מתגלה כאלים?), וגם העובדה שדקסטר מטפל בעניין לא ממש הפתיעה אותי, אבל בכל זאת הסצינה שבה הארי אומר לדקסטר (בדמיונו) שהוא גאה בו על כך שהקריב את עצמו למען האחר הייתה יפה ומעניינת, במיוחד בקטע שבו הארי מתוודה שאם היה יודע שיש בדקסטר מן התכונות הללו ייתכן מאד שלא היה מוביל אותו לדרך שהוביל אותו אליה. גילוי מצמרר ומרגש.

אשר לג\'ורדן צ\'ייס – לא כל כך אהבתי את הניסיון של דקסטר להשיג את הדם במקלחת. זה היה מהלך מסוכן כל כך שהיה חייב לבוא לו הסבר מצוין, וההסבר שקיבלנו (דקסטר רוצה \"להיות בטוח\" שהוא הרוצח שלו, כאילו שזה לא היה מספיק ברור) לא היה מספיק טוב, לטעמי. ואכן, לא פלא שהמהלך נכשל וצ\'ייס גילה על דקסטר. נו, לפחות זה הוביל לסצינת הסיום המעולה עם שיחת הטלפון הקריפית של צ\'ייס ולומן שהובילה למשפט המפחיד בסיום ולתגובה ההיסטרית של לומן (ג\'וליה סטיילס ממשיכה להפליא במשחקה. גם ג\'וני לי מילר מצוין בינתיים).

חוץ מזה, המעבר של דב לתיקיה כדי שהיא תגלה שם בתוך 5 דקות פאשלה ענקית בחקירה היה שקוף ומאולץ. ובכל זאת, קשה להתעלם מחשיבות הגילוי הזה על העלילה העונתית, מה גם שהסצינה שבה דב מתעמתת עם לאגוורטה ומתחננת שזו תפתח מחדש את החקירה כדי למנוע רציחות נוספות הייתה עשויה היטב, ויפה היה לראות את האנושיות חוזרת אל לאגוורטה (וזה גם היווה צעד ראשון בקאמבק שלה ביחסים עם בטיסטה), מה גם שהיא זרקה לדב את המשפט שהוביל לגילוי על החקירה שקווין ניהל אחרי דקסטר. אהבתי את העימות בין דב לקווין בנוגע לעניין הזה – אפשר להבין את שניהם. קווין באמת חשב שזה דקסטר והלך אחרי הבטן שלו כחוקר, דב רואה את זה כבגידה אולטימטיבית של מי ששכב איתה ובאותו זמן ניסה להפליל את אחיה ברצח אשתו. שניהם צודקים – כמה טראגי מבחינתם.

חוץ מזה, לידי ממשיך להיות קריפי במיוחד, והעימות שלו עם קווין הביא לנקודת רתיחה את הסיפור שלו. עכשיו נראה שהוא עומד לנהל חקירה עצמאית, ודי ברור שזה לא ייגמר טוב. האם זה אומר שדב תגלה, סוף סוף, על מעלליו האמיתיים של אחיה? עושה רושם שלידי מאד מעוניין להביא הישג, והתחושה שלי היא שזה יגיע איכשהו אל דב. נחכה ונראה...



7. \"Glee\", עונה 2,  פרק 7. סחתיקה, גווינית\'! לא ידעתי שיש לך את זה! גבינת הפאלטרו שרבים כל כך אוהבים להשמיץ ולראות בה כמעצבנת וכמוערכת יתר על המידה הוכיחה בפרק הזה שהם פשוט עושים לה עוול. אם לגבינה הייתה עד כה תדמית של \"מלכת הקרח\", הפרק הזה הוכיח שהיא יכולה להיות כיפית, וגם יודעת לשיר ולהתנועע לא רע בכלל. היא לא קריסטין צ\'נוות\', אבל מצד שני – מי כן?

העלילה עצמה הייתה די \"פרווה\". הסיפור עם המחלה של וויל ושל המנהל וההשתלטות של סו על עמדת המנהלת ושל המורה המחליפה על המועדון היה די מאולץ, אבל לפחות יצר סיטואציות מעניינות. היה מעניין לראות שלמרות החיבה ההדדית בין וויל לבין התלמידים, הם לא ממש אוהבים את הנטיה שלו להתעקש על נאמברים ישנים ולהתעלם מהמודרניים יותר (ומאד אהבתי את הדרך שבה התלמידים רואים אותו מבעד לעיניהם כמי שכל הזמן מחפש העמדות שונות ל-\"Don\'t Stop Believing\"), והרעיון הזה הוליד כמה ביצועים לנאמברים מודרניים יותר שהוביל אותנו למסקנה ש... וויל צודק. הנאמברים הישנים הרבה יותר טובים, אבל לפחות הביצועים של הקאסט בראשות פאלטרו היו לא רעים בכלל. הביצוע שעבד הכי טוב, מבחינתי, היה האחרון, עם החיבור בין \"Umbrella\" ל\"I\'m Singing in the rain\".

חוץ מזה, סו נתנה הופעה טובה יחסית, כשמיוחד אהבתי את התגובה הכנה שלה לדברים הנכונים שאמרה לה ביסט. מעניין יהיה לראות אם פיגינס ישוב בפרק הבא, או שסו תמשיך לשבת בכסאו ולנהל את ההצגה. גם קורט ובלייר היו די חמודים בפרק הזה.

את יתר הדברים לא כל כך אהבתי – הנוכחות של טרי בפרק הייתה מעצבנת ומיותרת. נכון שהיה נחמד לראות אותה מטפלת בוויל (אין מה לעשות, כשגברים חולים הם בד\"כ הופכים לסמרטוטים וזקוקים נואשות לתמיכה נשית, וזה בד\"כ לא קורה במצב ההפוך), אבל מהר מאד זה הפך למעיק ומיותר וחזרה על דברים שראינו כבר בעונה הקודמת בלי שום מטרה. החיבור בין וויל לבין הולי היה חביב, וחבל שטרי הרסה את זה עם סצינת הקנאה המיותרת שלא הוסיפה דבר ורק עצבנה אותי.

אבל זה עוד כלום לעומת הסיפור המעצבן של מרסדס. כן, היא לא מצליחה למצוא אהבה, אז היא מנסה למצוא תחליף באוכל (ולכן מארגנת את ה\"מרד\" בבית הספר). נו ברור, כי היא הרי שמנה וזה מה שעושים שמנים. נו, באמת. איזו כתיבה רדודה ומעצבנת. למה הם מתעקשים לעשות את הדברים האלה?

אני מניח שהגבינה עוד תחזור בעתיד, ואתם יודעים מה? זה יהיה רעיון לא רע בכלל, כי בסה\"כ בנו לה דמות חביבה ולא מזיקה, והחיבור שלה עם הקאסט היה מוצלח באופן מפתיע.



6. \"המפץ הגדול\", עונה 3, פרק 14. עוד פרק שמתמקד כמעט לחלוטין בדמותו של שלדון ומזניח, למעשה, את כל הדמויות האחרות (מלבד אולי פני ולנארד). למעשה, היה כאן סיפור משנה קטן שקשור בגלגיליות, אבל הוא הלך לגמרי לאיבוד בתוך הסיפור המרכזי, וחבל, כי בד\"כ הסדרה עובדת טוב יותר כשהיא מתנועעת בין שתי עלילות שמסייעות לשינוי הקצב הנחוץ בסדרות מסוג זה.

מכל מקום, היו לא מעט \"רגעי שלדון\" שגרמו לי לפרצי צחוק רמים. במיוחד בתחילת הפרק (כשהוא מנסה למצוא פריצת דרך בתיאוריה שלו), בראיון העבודה הכושל (\"Security!\") ובדיינר של פני כשהוא מצליח להעליב אותה ואת העבודה שלה כל כך הרבה פעמים שהפסקתי לספור. אבל הקטעים הכי משעשעים היו, כמובן, בארגז הכדורים כשלנארד האומלל מנסה, ללא הצלחה, לתפוס את שלדון וזה מצליח שוב ושוב לחמוק ממנו ולצעוק \"באזינגה!\".

בסה\"כ עוד פרק ממוצע, שהצליח להצחיק לא מעט, אבל גם לא הבריק במיוחד.



5. \"מצב האומה\". אחרי מספר תכניות מוצלחות יחסית, התכנית הזו אכזבה משהו. אמנם היו כמה בדיחות לא רעות, אבל היו גם יותר מדי בדיחות שלא ממש הצחיקו אותי, יאיר ניצני (שאותו אני דווקא מחבב) לא ממש הצליח להצחיק הפעם, החיקויים של אייל שני התחילו למצות את עצמם, ואפילו גורי (שבד\"כ הוא נקודת האור מבחינתי) ידע כבר ימים טובים יותר.

3. בשבוע שעבר דיווחנו כאן על פישול רציני של HOT ששידרו את הפרק הלא נכון של \"קוגר טאון\" עם הכתוביות של הפרק הנכון ולהפך (בשידור החוזר). הפעם החליטו שם לתקן את הפאשלה ולשדר את שני פרקי הסיום של העונה אחד אחרי השני. אמנם יפה מצדם שהם חושבים על הצופים, אבל למה זה צריך לבוא על חשבון \"המשרד\"? ב- HOT החליטו שצופי הסדרה הזו ימתינו עוד שבוע לפרק חדש. לא חבל?

2. הזכרתי כאן בעבר שבתקצירי הפרקים האינטראקטיביים של \"האישה הטובה\" ב- yes יש נטיה מעצבנת לגלות מה קורה גם ממש בסיום הפרק, משום מה. לצערי, אני רגיל להציץ בתקצירים האלה והשבוע שוב הסתכלתי על התקציר של \"האישה הטובה\" תוך שאני שוכח באיזו סדרה מדובר. הפעם, yes טרחו לציין (ציטוט לא מדויק) ש\"אלישיה צריכה להחליט על עתידה ועושה מהלך בעייתי מבחינה מוסרית\". למה לכתוב ככה בתקציר של פרק? כל כך קשה לכתוב ש\"אלישיה צריכה לקבל החלטה קשה שנוגעת בעתידה בחברה\"? אף אחד לא טורח להסתכל על התקצירים האלה ולראות שהם הורסים את כל חוויית הצפייה? לא חבל?

1. חמישי בערב, גווינית פאלטרו מופיעה ב\"GLEE\", אבל באמצע קטע ריקוד מסובך היא מתכווצת פתאום. לקח כמה שניות להבין למה התמונה מוזרה - למישהו ב-yes היה דחוף להכניס פרסומת על גבי התכנית, ולמי איכפת אם יעוותו את התמונה בשביל זה. ככה זה, כשצריך לפרסם אז \"חווית הצפייה\" ו\"איכות התמונה\" הם דרך מצויינת לשפר תדמית ולהוציא מאתנו כסף בשביל HD. אבל בפועל דורכים על הערכים האלה (כמו גם על ערכי שלמות היצירה) ברגל גסה. (אסף רזון)


גבינה כחושה

ועוד 1. ואם כבר בהרגלים מעצבנים של yes – לא אפסיק להזכיר את העניין הבא, כי לא ייתכן – פשוט לא ייתכן! – שבאמצע פרק של סדרה כמו \"המפץ הגדול\" תקפוץ בחלק העליון של המסך איזו הודעה מעצבנת על איזה מבצע מטופש. זה כל כך מעצבן. זה כל כך מפריע במהלך הצפיה. וזה כל כך מיותר! אולי תפסיקו עם זה כבר?


בשולי הממיר

ועוד על גמר \"מאסטר שף\": אייל שני שוכח לחזור מההפרסומות.





רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר
המסך המפוצל בפייסבוק