המסך המפוצל

אז מה יהיה עם המסך המפוצל?

אחרי כמעט עשר שנים, האם המסך המפוצל יסגר, או שמא אחד מכם ירכב על הסוס הלבן להציל אותו?

מאת: bosco

פורסם: 23-02-2011
66 תגובות

גולשים יקרים שלום. מה שלומכם? הכול טוב? אצלי בסדר כזה. אני רוצה לשם שינוי לדבר אתכם תכלס, וגם אין לי הרבה זמן לכתוב, אז תסלחו לי אם הכתבה הזאת תהיה מנוסחת לא בצורה הכי רהוטה שבעולם.

המסך המפוצל כמו שאתם יודעים קיים כבר כמעט עשר שנים. מקום נפלא וקסום לדבר בו על טלויזיה, שהצמיח אלפי כתבות, מאות אלפי תגובות, וקהילה גדולה ופורחת של גולשים. מאז ומתמיד היה זה אתר של חובבי טלויזיה למען חובבי טלויזיה. בחודשים האחרונים, אמנם הפורומים פורחים, אבל המגזין די מת, הסקרים לא מתחלפים, הרבה דברים לא זזים, ולא נראה שהמצב הולך להשתנות בקרוב. בנוסף, עלות אחזקת האתר עדיין גבוהה, ואנו תוהים האם עדיין יש מקום לאתרים מהסוג שלנו באינטרנט של היום, אלה שהם ללא מטרת רווח כלומר.

כרגע עומדות בפנינו כמה אופציות עיקריות, והגענו למסקנה שהכי טוב להתיעץ עם הגולשים, עם הקהילה המצוינת הזו, ולראות אם יש מה לעשות.

האופציה הראשונה היא לסגור את האתר. אני לא אפרט יותר מדי על האופציה הזו כי ההשלכות שלה די ברורות ואני גם די בטוח שאף אחד לא בעדה, זו די אופציה של חוסר ברירה אבל אני חייב להודות שזה כרגע הכיוון.

אופציה אחרת היא לסגור את המגזין, את הא"ל, הממיר, הכתבות וכל השאר שמסביב, ולהשאר רק עם הפורומים. במקרה כזה יש שיגידו שעדיף כבר לסגור וזהו. פורומים יש בהרבה מקומות וזה גם ככה כבר לא יהיה "המסך המפוצל" שהכרנו.

האופציה הטובה ביותר כמובן היא להשאיר את הכול, להתפתח, לגדול, להוסיף כתבות ופיתוחים חדשים, ולנצל ואף להגדיל את אלפי הכניסות היומיות כדי להמשיך לשגשג פה.
ופה אני מגיע לנקודה החשובה ביותר. בתכלס חברים, כל מה שהאתר צריך כדי שזה יקרה זה מנהל אחד טוב. זה הכול? כן.

כמו שאתם יודעים, לפני כמה חודשים נולד לי ילד, ומאז שזה קרה החיים שלי הפכו להיות מרוכזים לחלוטין סביב דבר אחד חמוד ומדהים. עם כמה שרציתי להשלות את עצמי שיהיה לי זמן להמשיך להתעסק באותם דברים כמו קודם, נאלצתי לקבל את המציאות ולהודות שזה לא עוזר לאף אחד שהאתר נותר חודשים עם מנהל שבפועל לא מנהל אותו בכלל כי הוא עסוק בלהחליף חיתולים. עמכם הסליחה שלקח לי קצת זמן להבין את זה וללכת. מה שכן, הייתי שמח לא לכבות את האור ביציאה.
 
אז כל מה שצריך, וזה בכלל לא פשוט, זה מישהו עם מספיק זמן פנוי, ומספיק מוטיבציה (בין אם מתוך אהבה לטלויזיה ולדיבורים על טלויזיה, רצון לנסיון בתחום התקשורת, הכנסת ניהול אתרים ועריכת תכנים לרזומה, תכניות להשתלטות על העולם, או כל דבר אחר. אם כי אהבה לטלויזיה זה הכי חשוב) לגרום לאתר להצליח. הבעיה היא שכרגע לעורכי האתר יש את החלק של המוטיבציה, אבל לא את החלק של הזמן הפנוי. מנהל כזה חדש אגב אם יבוא, יקבל את הגב והתמיכה המלאה של כל העורכים הנוכחיים, הדרכה על מערכות האתר, ותמיכה מלאה של שגיא בכל מה שקשור לעניינים התכנותיים. לשגיא יש הרבה רעיונות חדשים שהוא היה רוצה ליישם אם רק היה לו מנהל שיפעל איתו ומולו.

מנהל אחד טוב. מנהל כזה יקח על עצמו את האתר, יזום דרכים למימון האתר, תרומות, מרצ'נדייז, מה שלא יהיה, יזום פרויקטים, ימצא כותבים חדשים, עוד עורכים, יפנה לכותבים ויגיד להם "אולי תכתוב טור בנושא...", "ראיתי שבדיוק עומדת להתחיל סדרה חדשה כזו וכזו, אולי תכתוב עליה?" וכו'. ימצא רעיונות חדשים לסקרים, ישיג ראיונות עם אנשים בתעשייה המקומית. כשיוצר של סדרה מארה"ב יגיע לארץ, ינסה למצוא דרכים לתאם איתו ראיון. ישלח אנשים לסקר אירועים טלוויזיוניים בארץ, יתנהל מול יחצנ"י הערוצים השונים, מול נותני חסות למינהם, ועוד ועוד. יפריח את התוכן. זה התפקיד האמיתי של העורך הראשי של האתר, לדחוף את כל השאר, ליזום ולדחוף ולדחוף. כשיש מישהו כזה, דברים קורים. יש המון דרכים לעשות את זה (אני אוכל לתת המון עצות למי שיבוא במקומי), ויש פוטנציאל עצום באתר הזה, שלמרות ההאטה בתוכן שלו עדיין עוברים בו כל יום אלפי אנשים. רק צריך מישהו שיש לו את שני הדברים - זמן ומוטיבציה.

כשהתחלתי את התפקיד היו לי ולשאר העורכים שני אלה, והאתר באמת התפתח ופרח, היו הרבה טורים וכתבות ופיתחנו והעלנו את מערכת הסדרות וכו'. עם הזמן איבדנו את החלק של ה"זמן" ב"זמן ומוטיבציה" והאתר נחלש. אני לא אשקר לכם כדי שתקחו את התפקיד, זו לא עבודה קלה. ולא תמיד מתגמלת, ומה שרוצים לעשות ועם כל הרצון הטוב והיוזמה והדחיפה לא תמיד זה מצליח. אבל אם יש אהבה ותשוקה לתחום, אז זה עובד, אפילו חלקית זה מספיק. רק אל תתנדבו לתפקיד אם אין לכם את הזמן ואת הכוח הנפשי לזה. לא יעזור אם מישהו יבוא עכשיו ויגיד "כן! אני אעשה!" ויפרוש אחרי שבועיים.

בקיצור, אם לסכם – אם יש מישהו מכם שיש לו את המוטיבציה הזו, שרוצה לעשות את כל הדברים הנ"ל, שחשוב לו שהאתר לא יסגר, ובמיוחד שיש לו את הזמן הפנוי לעשות את כל זה, שידבר איתנו.

בהעדר אדם כזה, אין ממש מה לעשות. אולי נסגור הכול, אולי רק את המגזין. נראה.


אנחנו יוצאים ביום ראשון להפסקה של כחודש (הפורומים ישארו פעילים), ונחליט בהתאם למה שיהיה. במקרה הפחות טוב, הכינו את מילות הפרידה ותתחילו לגבות לכם למחשב תכנים שאהבתם. במקרה הטוב ואם האדם המתאים קורא את שורות אלה ומתנדב למשימה המדהימה, עוד נכונים לנו ימים יפים רבים של שיחה ודיון על טלוויזיה טובה.