המסך המפוצל

אמי 2011 - הימורים וקיטורים

כמדי שנה איתן גשם מנסה לנחש מי יהיו הזוכים בטקס היוקרתי ומקטר על טעמם המוזר של המצביעים בטקס

מאת: איתן גשם

פורסם: 11-09-2011
29 תגובות


טקס ה"אמי" ה- 63 במספר יתקיים ביום ראשון, ה- 18 בספטמבר 2011. לפי הנוהג המקובל ישנה "רוטציה" בין 4 רשתות השידור הגדולות, כך שמדי שנה הטקס משודר ברשת אחרת. השנה הטקס ישודר ברשת "פוקס" ותנחה אותו ג'יין לינץ', הלא היא סו סילבסטר מ"גלי".


מבט אל רשימת המועמדויות מגלה ש... ובכן, היא לא מגלה כלום. כמו תמיד, ישנו שילוב ביזארי של מועמדויות ראויות, מועמדויות תמוהות, קרדיט מוגזם לסדרות ושחקנים/ות מסוימים/ות לעומת התעלמות בוטה מאחרים, קטגוריות איכותיות ביותר לצד קטגוריות דלות באיכות וכו'.


בקיצור, טקס פרסי ה"אמי" אינו משקף באמת את עמדותיהם של חובבי הטלוויזיה האמיתיים. לשם כך יש את טקס פרסי ה"שייני". אבל אין מה לעשות, זהו הטקס המפורסם ביותר והפרס שכמעט כולם רוצים לזכות בו, גם אם הם לא יודו בכך.


בהתאם למסורת שהחלה כאן לאחרונה אני אנסה להמר על זהות הזוכים, אבל לא אוותר על זכותי לומר את דעתי לגבי מי ראוי שיזכה באמת, גם מתוך המועמדים והמועמדות עצמם וגם מתוך תכני הטלוויזיה בכללותם.


וכמו תמיד אני מבקש להדגיש משהו: האמור בכתבה הזו אינו משקף איזו דעה אוניברסאלית או אפילו את עמדת מערכת האתר, אלא את עמדת כותב שורות אלה בלבד. מדובר בכתבה סובייקטיבית לחלוטין ויש לקחת אותה בחשבון ככזו. כל האמור בכתבה זו מבוסס על חוויית הצפייה האישית שלי ולהעדפות הפרטיות שלי. ישנן סדרות שמועמדות לפרסים שונים בטקס שאני פשוט לא צופה בהן, ומטבע הדברים, אין לי עמדה ברורה לגביהן. אתם בהחלט מוזמנים לחלוק עליי, לטעון שהבחירות שלי שערורייתיות וחסרות בסיס ולבחור את המועדפים שלכם במסגרת התגובות לכתבה.


אז הנה רשימת הניחושים והציונים למצטיינים שלי על בסיס הקטגוריות הקיימות:




השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית:


אלק בולדווין ("רוק 30")
לואי סי.קיי. ("לואי")
סטיב קארל ("המשרד")
ג'וני גאלאקי ("המפץ הגדול")
מט להבלנק ("אפיסודז")
ג'ים פרסונס ("המפץ הגדול")


כללי: תודה לאל, נפטרנו מטוני שלהוב והמועמדות האוטומטית שלו... רק כדי לקבל את ג'וני גאלאקי, במועמדות שאפילו במונחים של הטקס המוזר הזה מעוררת תמיהה. אבל הנושא המדובר ביותר בקטגוריה הזו הוא, כמובן, העובדה שזוהי ההזדמנות האחרונה של סטיב קארל לזכות בפרס שהוא ראוי לו כל כך עבור התפקיד של מייקל סקוט שכבר נכנס לספרי ההיסטוריה. האם סוף סוף יתוקן העוול ההיסטורי הזה?


מי יזכה: אלק בולדווין. או בקיצור: התשובה לשאלה הקודמת היא: לא. למה לתת את הפרס לשחקן המוכשר ביותר כשאפשר לתת לבולדווין לזכות שוב? הרי בפרק שהוא שלח הפעם למועמדות שלו הוא מגלם מספר דמויות ואנשי ה"אמי" פשוט לא יכולים לעמוד בפני דבר כזה. למי אכפת מעומק, ורסטיליות וקסם אישי?
אגב, גם לפרסונס יש סיכויים לא רעים לשחזר את הזכייה מהשנה שעברה. אבל באמת אין לכם מושג עד כמה אני אשמח לגלות שטעיתי בקטגוריה הספציפית הזאת...


למי מגיע מתוך הרשימה: סטיב קארל, כמובן. באמת שכבר התעייפתי מלהסביר שעם כל הכבוד לבולדווין ולפרסונס המוכשרים ובעלי התזמון הקומי המצוין, קארל לא רק שמתעלה עליהם אפילו בפן הזה אלא שניחן ביכולת ליצור דמות עגולה, מורכבת ומעוררת סימפטיה למרות שורה ארוכה של תכונות "שליליות". האמת? אם הוא יזכה השנה אני מוכן לסלוח לאנשי ה"אמי" על הרבה עוולות אחרות, זה יהיה פשוט כל כך מרגש ונכון. אבל זה לא יקרה, כנראה...


למי מגיע באופן כללי: קארל.


אוי ואבוי אם יזכה: ג'וני גאלאקי. עצם העובדה שהוא מועמד בכלל זו בעיניי שערורייה. כל הפרשנים שאני קורא הרימו יותר מגבה למשמע הבשורה הזו, ובצדק. הדמות שלו חלבית ואנמית, ולמעשה, אפילו מבין כל השחקנים בסדרה הוא האחרון שהייתי נותן לו מועמדות.


מי קופחו: ג'ון קרזינסקי ("המשרד"), לוקס נף ("לגדל את הופ") – היי, אם ג'וני גאלאקי מועמד, אז למה לא הוא, בעצם? וכמובן, ג'ואל מקהייל המצוין מ"קומיוניטי".



סטיב קארל, המשרד. הכי מגיע לו.






השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית:


לורה ליני ("מזל סרטן")
מליסה מקארת'י ("מייק ומולי")
מרת'ה פלימטון ("לגדל את הופ")
איימי פוהלר ("מחלקת גנים ונוף")
אידי פאלקו ("האחות ג'קי")
טינה פיי ("רוק 30")


כללי: בסך הכול קטגוריה די איכותית. טוני קולט ירדה מהרשימה וגם ליאה מישל (תודה לאל. כל כך לא הגיע לה להיות מועמדת השנה), אבל נוספו לה שתי שחקניות מצוינות כלורה ליני ומרת'ה פלימפטון (תענוג לראות אותה ב"הופ").


מי תזכה: לורה ליני. האמת היא שאני לא צופה בסדרה הזו, אבל מדובר בשחקנית מצוינת עם רזומה עשיר ויש עליה באזז חזק. גם לאדי פאלקו סיכויים טובים לשחזר את הזכייה מהשנה שעברה, אבל תחושת הבטן שלי היא שזה לא יקרה הפעם. 


למי הכי מגיע מהרשימה: איימי פוהלר. הייתה לה עונה פשוט פנטסטית ב"מחלקת גנים ונוף". היא הייתה מצחיקה, אבל בעיקר יצרה דמות סימפטית שקשה שלא לרצות בהצלחתה. עבודה פנומנלית שלה. חוץ מזה, אני מאד מאד אוהב את מרת'ה פלימטון שגונבת את ההצגה בכל שניה שלה על המסך ב"הופ".


אוי ואבוי אם תזכה: מליסה מקארת'י. נכון, אני מסמפט אותה מאז ימי "גילמור" ואני לא ממש צופה בסדרה שלה, אבל באמת... כל המועמדות האחרות כל כך ראויות והסדרה שלה כל כך סתמית.


למי הכי מגיע באופן כללי: פוהלר.


מי קופחה: בנוהל הרגיל - ג'נה פישר הנהדרת מ"המשרד" וקורטני קוקס ("קוגר טאון") שהתגלתה כהפתעה מאד נעימה עבורי.





שחקן המשנה הטוב ביותר בקומדיה:


כריס קולפר ("גלי")
אד או'ניל ("משפחה מודרנית")
אריק סטונסטריט ("משפחה מודרנית")
ג'סי טיילר פרגוסון ("משפחה מודרנית")
טיי בורל ("משפחה מודרנית")
ג'ון קרייר ("שני גברים וחצי")


כללי: ובקטגוריית "השחקן הקומי הטוב ביותר בסדרה משפחה מודרנית מועמדים"... ובאמת, זה קצת בלתי נתפס אבל לא פחות מ- 4 מועמדים מתוך ה- 6 הם מאותה סדרה. ומה אני אגיד? קצת נסחפו שם ב"אמי" עם האהבה לסדרה ה... בסדר הזו. אבל זה לא הסיפור האמיתי של הקטגוריה הזו – הסיפור האמיתי הוא שניק אופרמן (רון סוונסון מ"מחלקת גנים ונוף") בכלל לא מועמד לפרס והידיעה על כך גרמה לכל מי שבאמת אכפת לו מטלוויזיה לתפוס את הראש ולזרוק איזו קללה עסיסית לעבר חברי ה"אמי". גם היעדרו של דני פודי מ"קומיוניטי" פשוט זועק לשמיים, ואני אפילו לא מדבר על דונלד גלובר מאותה סדרה. ואם זה לא מספיק אז התברר גם שניל פטריק האריס לא מועמד בכלל השנה (!) למרות עונה מוצלחת מאד שלו ב"איך פגשתי". לעומת זאת, ג'ון קרייר כן מועמד השנה. הייתי יכול לומר שזה פתטי, שזה מקומם, שזה מעצבן שהוא מועמד בכלל, אבל הוא זכה לפני שנתיים, אז מה כבר אפשר לומר. בקיצור: מכל הקטגוריות בטקס זוהי השערורייתית והמקוממת מכולן.


מי יזכה: כריס קולפר. אחת הקטגוריות הקשות יותר לניבוי. קשה להאמין שכאשר 4 שחקנים מאותה סדרה מועמדים אף אחד מהם לא יזכה, אבל אולי זה יהיה מה שיסייע לקולפר לזכות, כי אנשי ה"אמי" מאד מחבבים, כנראה, את "מודרנית" ויתקשו להחליט בין ה- 4 האחרים כך שהקולות יתפצלו וקולפר עשוי ליהנות מההפקר (בתקווה שקרייר לא ייהנה מההפקר...). לקולפר בסה"כ הייתה עונה לא רעה מסגרת העונה המעפנה של "גלי". הוא קיבל הזדמנות להראות קצת כישורים דרמטיים ועשה עבודה לא רעה, יחסית, למרות שאני לא מתלהב ממנו עד כדי כך.


למי מגיע מהרשימה: אד או'ניל. אריק סטונסטריט מוכשר ובעונה שעברה לגמרי הגיע לו לזכות, אבל העונה הדמות שלו לא הייתה כתובה בצורה טובה, והייתה ממש מעצבנת. גם אין לו איזה פרק חזק במיוחד שאמור להפיל את המצביעים מהכסא (בשנה שעברה היה את "פיזבו" האדיר). את טיילר פרגוסון אני לא ממש אוהב, למרות שהיה לו פרק אחד בולט העונה (זה עם תחפושת ה"ספיידרמן"). בורל עושה עבודה טובה, אבל הדמות שלו די חוזרת על עצמה והתחילה להימאס עליי. נשאר או'ניל – באמת נראה לכם שאני לא אתן את הקול שלי לאל באנדי? (וחוץ מזה, הוא עושה עבודה מצוינת ויצר דמות שונה לחלוטין מזו של באנדי, ועדיין מצחיקה וחמימה).


אוי ואבוי אם יזכה: בשתי מלים – ג'ון קרייר.


למי הכי מגיע באופן כללי: בשתי מלים: ניק אופרמן. רגע, לא מגיע לו שנכתוב עליו שתי מלים. מגיעות לו הרבה יותר! אז נאמר זאת כך: מדובר בשחקן גאון שיצר את הדמות הטובה ביותר בטלוויזיה כולה (לא רק דמות קומית, אלא בכלל). שכל רגע שבו הוא על המסך גורם לי להשתנק מרוב צחוק וחיבה לדמות. אני מתקשה להסביר במלים עד כמה ההתעלמות ממנו מכעיסה אותי. 


מי קופחו: הו, לא חסרים כאן! מלבד אופרמן, יש את דני פודי שהבריק העונה מספר פעמים ב"קומיוניטי" (במיוחד בפרק של "ארוחת הערב עם...") ואת דונלד גלובר ששוב קרע אותי מצחוק לאורך העונה. חוץ מהם, יש את ריין ווילסון ("המשרד") שבעונה הזו חזר לעצמו היה במיטבו ואת גארט דילהאנט שממש מצא חן בעיניי בתור ברט צ'אנס מ"לגדל את הופ".




ניק אופרמן, מחלקת גנים ונוף. קופח.




שחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה:


ג'יין לינץ' ("גלי")
ג'ולי בואן ("משפחה מודרנית")
סופיה ורגרה ("משפחה מודרנית")
קריסטן וויג ("SNL")
ג'יין קרקובסקי ("רוק 30")
בטי ווייט ("חמות בקליבלנד")


כללי: מעניין, הקטגוריה הזו נותרה כמעט זהה לחלוטין מלבד שינוי אחד – הולנד טיילור מ"שני גברים וחצי" אינה מועמדת השנה ובמקומה נכנסה לרשימה בטי ווייט האגדית. עוד אנקדוטה – ג'יין לינץ' מנחה את הטקס וגם מועמדת לפרס. יהיה מעניין לראות אם היא תזכה, אבל לדעתי היא לא תזכה כי מי שתזכה היא...


מי תזכה: בטי ווייט. אני לא צופה בסדרה שלה, אבל האמריקאים פשוט חולים על האישה הזו. בשנה שעברה היא זכתה בפרס על הופעת אורח בסדרה, ויש לי תחושה שיש לה סיכויים טובים לזכות השנה. ואני חייב לומר שאם בעונה שעברה לינץ' הייתה מועמדת ודאית לזכייה, השנה זה לא ממש כך. אמנם הסיכויים שלה עדיין גבוהים, אבל לדמות שלה הייתה עונה חלשה להחריד.


למי הכי מגיע מהרשימה: סופיה ורגרה. את העונה השנייה של "מודרנית" פחות אהבתי מאשר את הראשונה, אבל אם היה משהו אחד שכן אהבתי זה את ההופעה של ורגרה שהלכה והשתפרה כשחקנית ובנתה יופי של דמות, ולמעשה, כרגע הדמות שלה היא כיום הטובה ביותר בסדרה הזאת. את לינץ' אני מאד אוהב, אבל אני לא רוצה שהיא תזכה השנה, כי סו הייתה כתובה בצורה שערורייתית בעונה הזו, ולמעשה, הפרקים בהם היא לא הופיעה היו המוצלחים יותר. מתן הפרס למישהי אחרת ישלח מסר חשוב שככל שהשחקניות מוכשרות וראויות הן עדיין זקוקות לתסריטים איכותיים כדי לזכות בפרס. לורגרה היה גם את זה העונה ולכן אני מעדיף שהיא תזכה הפעם.


אוי ואבוי אם תזכה: קרקובסקי. אני אומר את זה כבר שנים ואני אגיד זאת שוב – אני לא סובל אותה כשחקנית ועוד יותר מכך לא סובל את הדמות של ג'נה ב"רוק 30".


למי הכי מגיע בכלל: אליסון ברי ("קומיוניטי"). אם בעונה הראשונה של "קומיוניטי" עוד אפשר היה איכשהו לומר שאנני היא דמות חמודה אבל לא מספיק מורכבת כדי להצדיק זכיה של ברי (אמירה שגויה כשלעצמה, לעניות דעתי), אז בעונה הזו כבר אין מקום לספקות – הדמות שלה מורכבת ומפותחת היטב, אבל את הפרס לא הייתי נותן לה על העונה כולה אלא בעיקר על ההופעה המדהימה שלה בפרק הלפני אחרון של העונה השנייה (מי שראה/תה – יודע/ת).


מי קופחה: הו, גם כאן לא חסרות מקופחות מלבד ברי -  בראש ובראשונה אוברי פלאזה ("מחלקת גנים ונוף") שממשיכה להקסים אותי לחלוטין, קובי סמולדרס ("איך פגשתי את אמא") שתמיד מרשימה אותי כקומיקאית וביזי פיליפס ("קוגר טאון") שאני פשוט מת עליה.







השחקן הטוב ביותר בסדרה דרמטית:


סטיב בושמי ("אימפריית הפשע")
מייקל סי. הול ("דקסטר")
קייל צ'נדלר ("אורות ליל שישי")
יו לורי ("האוס")
ג'ון האם ("מד מן")
טימותי אוליפנט ("צדק פרטי")


כללי: מה אפשר לומר? לפעמים צריך לתת לאנשי ה"אמי" קרדיט. באמת רשימה לתפארת. אין כאן שחקן אחד שלא ראוי לפרס. הסיפור האמיתי הוא שזוכה שלוש השנים שעברו בראיין קרנסטון בכלל לא מועמד השנה כיוון שהסדרה שלו לא שודרה בטווח הזמנים בו היא יכולה להיות מועמדת לפרסים. זה אומר שהמקופחים ה"רגילים" – האם, סי. הול ולורי יקבלו הזדמנות אמיתית לזכות בפרס, כשלרשימה נוספו עוד שני שמות איכותיים שעשויים להציב להם תחרות קשה – בושמי הנפלא שתמיד כיכב בתפקידים משניים וקיבל הזדמנות בקדמת הבמה ועשה עבודה מעולה ואוליפנט שזוכה לשבחים מקיר לקיר על ההופעה קרת הרוח והמפחידה משהו ב"צדק פרטי". באמת קטגוריה קשה מאד לניבוי, ובכל זאת...


מי יזכה: ג'ון האם. כולם ראויים, כולם נפלאים. אבל האם שלח השנה את הדיסק עם הפרק "המזוודה" ואף אחד לא יכול להשתוות לעבודה המופלאה שהוא עשה בפרק המופתי הזה. אחת העבודות המרשימות ביותר שראיתי משחקן כלשהו בשנים האחרונות. אני לא מאמין שאפילו סי. הול יוכל לנצח את זה.


מי צריך לזכות: האם. מאותם נימוקים שהבאתי כאן. אבל אני חייב להוסיף בנימה אישית שאני ממש ממש לא אצטער אם קייל צ'נדלר יזכה. מגיע לו על הופעה פנומנלית במשך כל 5 העונות של "אורות ליל שישי". אני כל כך שמח שבשנתיים האחרונות מצביעי ה"אמי" הכירו בעבודה הזו שלו וזיכו אותו במועמדויות לפרס. 


אוי ואבוי אם יזכה: אף אחד. נו, לפחות בקטגוריה אחת אפשר לכתוב את המשפט הזה.


מי צריך לזכות באופן כללי: ג'ון האם.


מי קופח: אם ממש מתאמצים אז אפשר לחשוב על שון בין ("משחקי הכס"), ג'פרי דונובן ("סוכן מחוק") וניית'ן פיליון ("קאסל").







השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה:


קאת'י בייטס ("החוק של הארי")
קוני בריטון ("אורות ליל שישי")
ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה")
מריסקה הארגיטיי ("חוק וסדר: מדור מיוחד")
אליזבת' מוס ("מד מן")
מירל אנוס ("ההרג")


כללי: איזה כיף! קירה סדג'וויק ("המפענחת") אפילו לא מועמדת! סוף סוף יהיה קצת שקט מהקול המעצבן שלה. מצד שני, קצת עצוב שקלוז ("Damages") הנפלאה לא מועמדת השנה. במקומן נכנסו לרשימה קאת'י בייטס ומירל אנוס, השחקנית הראשית של "ההרג". אנקדוטה מעניינת לגבי שחקניות "מד מן": בעונה שעברה, ג'נוארי ג'ונס הגישה מועמדות בקטגוריה הזו בעוד שאליזבת' מוס הגישה את המועמדות כ"שחקנית משנה". השנה מוס הגישה בקטגוריה הזו. נראה אם זה יעזור לה...


מי תזכה: מוס. יש הרבה באזז על מרגוליס ששוב הייתה מצוינת ב"האישה הטובה", אבל גם בעונה שעברה כולם דיברו עליה (גם אני הימרתי עליה) והיא הפסידה. הפעם יש לה תחרות קשה במיוחד מצד מוס, ואני אומר כאן את מה שציינתי לגבי ג'ון האם – למוס יש יתרון אחד על מרגוליס: היא בחרה בפרק "המזוודה" ובדומה להאם גם היא נתנה שם הופעה נדירה בעצמתה שהמצביעים יתקשו לעמוד בפניה. לכן, אני הולך עליה למרות שגם מרגוליס ראויה.


למי הכי מגיע מהרשימה: בריטון. עם כל הכבוד למרגוליס ולמוס שאותן אני אוהב מאד, התחושות שלי כלפיהן לא מתקרבות לכמות האהבה שיש בלבי לבריטון ולדמות המופלאה שאותה גילמה במשך 5 עונות בכישרון כה רב - תמי טיילור. זכיה שלה תרגש אותי במידה בלתי ניתנת לתיאור.


אוי ואבוי אם תזכה: הארגיטיי. היא שחקנית די טובה, אבל היא כבר זכתה פעם אחת וזה היה מספיק מעצבן כבר אז. בריטון, מוס ומרגוליס הרבה הרבה הרבה יותר ראויות ממנה. 


למי הכי מגיע באופן כללי: לבריטון. שאפו לאנשי ה"אמי" ששוב נתנו לה מועמדות, בדומה לקייל צ'אנדלר. אני מקווה שהיא תזכה כי היא ראויה אפילו יותר ממנו.


מי קופחה: זה כל כך ברור מאליו, אבל נאמר זאת בקול רם: קייטי סגאל ("ילדי האנרכיה"). איך זה שהיא יכולה לזכות ב"גלובוס הזהב" אבל לא מספיק טובה כדי לזכות במועמדות ב"אמי"? נשגב מבינתי. כל כך מרגיז!



קוני בריטון, אורות ליל שישי. הכי מגיע לה.





שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת דרמה:


פיטר דינקלאג' ("משחקי הכס")
ג'וש צ'ארלס ("האישה הטובה")
אלן קאמינג ("האישה הטובה")
וולטון גוגינס ("צדק פרטי")
ג'ון סלאטרי ("מד מן")
אנדרה בראוור ("גברים בגיל הזה")


כללי: מעניין, הרשימה שונה כמעט לחלוטין מזו של השנה שעברה. הזוכה בפרס אשתקד אארון פול ("שובר שורות") אפילו לא מועמד השנה (כאמור, לא עקב ביצועיו אלא מסיבות טכניות) והחבר'ה מ"אבודים" כבר לא יכולים להיות מועמדים. אבל הצטרפו כמה מועמדים טובים, כמו אלן קאמינג הבריטי המצוין ומעוטר הפרסים, וולטון גוגינס (שיש לו לא מעט מעריצים) וכמובן, פיטר דינקלאג', שהפליא לגלם את טיריון לניסטר וזכה גם ב"גלובוס הזהב" על התפקיד. שני השורדים היחידים מהשנה שעברה הם סלאטרי הנהדר, הלא הוא רוג'ר סטרלינג, ואנדרה בראוור שנגמרו לי כבר הסופרלטיבים עליו. באמת רשימה יפה ומכובדת של מועמדים ראויים.


מי יזכה: דינקלאג'. התחושה שלי היא שיש עליו באזז חזק מאד. סלאטרי תמיד מועמד חזק אבל איכשהו לא זוכה. גם קאמינג מאד מוערך, שלא לדבר על בראוור אבל תחושת הבטן שלי היא שמצביעים ילכו עם האיש הקטן שהוא שחקן גדול.


למי הכי מגיע מהרשימה: דינקלאג'. הוא באמת נתן הופעה יוצאת מן הכלל. אבל אני ממש לא אצטער אם סלטארי יזכה, ואני האדם האחרון בעולם שיגיד "לא" לזכייה נוספת של בראוור.


אוי ואבוי אם יזכה: ג'וש צ'ארלס. לא שהוא רע. ממש לא. אבל לעומת המתחרים הוא מחוויר. 


למי הכי מגיע בכלל: דינקלאג'.


מי קופח: מייקל פיט ("אימפריית הפשע") – אם כבר יש מישהו שקופח בקטגוריה הזו הוא הראשון ברשימה שלי. הוא היה ממש מצוין בתפקיד שלו. עוד מקופחים מ"אימפריית": מייקל שאנון (אמנם הדמות שלו הייתה לפעמים מוגזמת, אבל הוא עשה עבודה אדירה. לבחור יש כריזמה חזקה ביותר) ומייקל קנת' וויליאמס (מגיע לו "אמי" רק על הנאום המדהים ההוא של צ'אלקי ווייט. מי שראה/תה – מבין/נה). מקופחים נוספים מסדרות אחרות: ג'ון נובל ("פרינג'"), ברוס קמפבל ("סוכן מחוק"), וינסנט קרת'זיר ("מד מן"), ג'ארד האריס ("מד מן"), אדם בולדווין ("צ'אק").






שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה:


ארצ'י פנג'בי ("האישה הטובה")
כריסטין באראנסקי ("האישה הטובה")
כריסטינה הנדריקס ("מד מן")
קלי מקדונלד ("אימפריית הפשע")
מרגו מרטינדייל ("צדק פרטי")
מישל פורבס ("ההרג")


כללי: שרון גלס ורוז בירן (יחד עם אליזבת' מוס שעברה לקטגוריה אחרת) פינו את מקומן לשחקניות חדשות במשחק הזה. קלי מקדונלד זכתה לשבחים על ההופעה ב"אימפריית", מישל פורבס תמיד מוערכת והפעם זוכה לכבוד על ההופעה ב"ההרג" ומרגו מרטינדייל מועמדת על תפקידה ב"צדק פרטי". בשנה שעברה הפתיעה פנג'בי את כולם עם זכייה בפרס, ולעומת זאת השנה דעתי היא שהסיכויים שלה הם...


מי תזכה: פנג'בי. סיכויים די טובים, הייתי אומר... רק שהפעם זה כבר לא יפתיע כל כך. האמת היא שקשה לנבא מי תזכה כי יש מועמדות אחרות ראויות, בעיקר מקדולנד, הנדריקס ובאראנסקי. אבל יש לי תחושה שאנשי ה"אמי" התאהבו בפנג'בי ויהיה קשה להם להגיד לה "לא" שוב.


למי הכי מגיע מהרשימה: הנדריקס. מתי היא כבר תזכה לכבוד שהיא כה ראויה לו? את באראנסקי אני אוהב כבר הרבה שנים ובעונה הזו התפקיד שלה השתפר לעומת העונה שעברה אז יותר מגיע לה לזכות מאשר בשנה שעברה. את פורבס אני מאד אוהב אבל לא ראיתי את הסדרה שלה.


אוי ואבוי אם תזכה: אף אחת. בשנה שעברה בחרתי בפנג'בי לקטגוריה הזו. אחרי צפייה בעונה השנייה של "האישה הטובה" אני לא אחזור על כך. היא באמת מצוינת. לא אתעצב יותר מדי אם תזכה שוב.


למי הכי מגיע באופן כללי: הנדריקס.


מי קופחה: גם השנה אני מזכיר את קיירמן שיפקה המדהימה - סאלי מ"מד מן". ואם כבר ילדות, אולי פשוט ניתן את הפרס לתינוקת שמגלמת את הופ ב"לגדל את הופ"? כמה חמודה אפשר להיות??? חוץ מהן, עוד כמה מקופחות קבועות: ליסה אדלסטין ("האוס"), ג'ניפר קרפנטר ("דקסטר") ודבורה אן וול ("דם אמיתי") שגם קיבלה יותר זמן מסך העונה.






הסדרה הקומית הטובה ביותר:


"משפחה מודרנית"
"המפץ הגדול"
"גלי"
"רוק 30"
"המשרד"
"מחלקת גנים ונוף"


כללי: באיזו גישה לבחור? זו ששמחה שהמצביעים נתנו סוף כל סוף קרדיט ל"מחלקת גנים ונוף" הנפלאה? או זו שמביעה כעס על כך שבאותה נשימה הם התעלמו מהסדרה היחידה שעומדת מולה בימים אלה ראש בראש מבחינה קריאטיבית – "קומיוניטי"? אני מעדיף את הגישה השניה. פשוט לא ייתכן שהמצביעים ימשיכו לתת קרדיט לסדרה עייפה כמו "רוק 30" (כן, אני מת על טינה פיי, אבל היא לא צריכה להיות פה), להעניק מועמדות לסדרה שטובחת באלמנטים הבסיסיים ביותר של כתיבה תסריטאית כמו "גלי" ולהתעלם מסדרה מוצלחת כמו "לגדל את הופ". ועם כל הכבוד ל"הופ", היא לא מתקרבת לגאוניות של "קומיוניטי" ולהישגים שהסדרה הזו הגיעה אליה במהלך העונה החולפת מכל בחינה שהיא. אבל מה זה משנה? ממילא הזוכה בקטגוריה הזו ידועה מראש, וזו תהיה...


מי תזכה: "משפחה מודרנית". עושה רושם שהמצביעים של ה"אמי" מתים עליה. כן, היא בסדר, אבל היא לא מבריקה או עקבית ברמתה הגבוהה. סתם סיטקום שגרתי די מוצלח שקצת איבד גובה בעונה השנייה והתחיל לחזור על עצמו. אבל התחושה שלי שזו אחת הקטגוריות הקלות יותר לניבוי השנה.


למי הכי מגיע מהרשימה: "מחלקת גנים ונוף". עצם העובדה שהיא ברשימה הזאת מרוממת את הלב שלי. אני יודע שאין לה סיכוי ממשי לזכות, אבל היא כל כך הרבה יותר טובה מיתר הסדרות שברשימה הזאת. עקבית, יציבה, מצחיקה, חכמה, עם לב גדול ודמויות כובשות. אם היא תזכה זה יהיה כל כך נפלא. כמה חבל שזה לא יקרה...


אוי ואבוי אם תזכה: "גלי". העובדה שהסדרה הזאת מועמדת כשסדרה כמו "קומיוניטי" אינה חלק מהרשימה הזאת היא תעודת עניות לטקס הזה ולכל המעורבים בו. פשוט מביך.


למי הכי מגיע באופן כללי: תיקו מוחלט בין "גנים ונוף" ו- "קומיוניטי". היי, אני לא חייב להחליט, זו הדעה שלי! ומה לעשות – שתי הסדרות היו מבריקות, מצחיקות ומעולות. "גנים ונוף" הייתה יותר עקבית ברמתה, אבל "קומיוניטי" הייתה יותר מבריקה בפרקים ה"מיוחדים" שלה. בקיצור: תיקו. וזהו!


מי קופחה: "קומיוניטי", "קוגר טאון", "לגדל את הופ" (ההפתעה הכי נעימה של עונת השידורים האחרונה) ו"סופים שמחים" (ההפתעה השנייה הכי נעימה של עונת השידורים האחרונה).


קומיוניטי. הועלמה, נשכחה וקופחה.







סדרת הדרמה הטובה ביותר:


"מד מן"
"דקסטר"
"האישה הטובה"
"אימפריית הפשע"
"אורות ליל שישי"
"משחקי הכס"


כללי: מחצית מבין הסדרות שמופיעות בקטגוריה הזו הן חדשות. שלוש סדרות שהופיעו ברשימה בשנה שעברה אינן חלק ממנה השנה – "אבודים" שסיימה את דרכה, "שובר שורות" שמסיבות טכניות מנועה מלהתמודד השנה ו"דם אמיתי" ש... פשוט לא מספיק טובה, וטוב שהמצביעים הבינו את זה. במקומן נכנסו לרשימה "משחקי הכס" המצוינת, "אימפריית הפשע" המדוברת והטובה ו... "אורות ליל שישי"! לראשונה בהיסטוריה שלה זוכה לכבוד הראוי לה ולמועמדות המוצדקת כל כך. איזה כיף! בסך הכול קטגוריה איכותית מאד.


מי תזכה: "מד מן". האמת היא שהאינסטינקט הראשוני שלי היה לכתוב שם אחר, כי בד"כ מצביעי ה"אמי" נוטים שלא להעניק מעבר לשלושה פרסים ברציפות לסדרות/שחקנים/שחקניות, אבל דומה שזהו המקרה יוצא הדופן שבו פשוט לא תהיה להם ברירה. העונה הרביעית של "מד מן" הייתה כל כך טובה וברמה אחת מעל כל המתחרות בקטגוריה הזו שקשה יהיה להם להתעלם מכך. וזה לא שחסרה להם אהבה לסדרה הזו מלכתחילה... אם היא לא תזכה אני מעריך של"אימפריית הפשע" הסיכויים הטובים ביותר מבין המתחרות (היא זכתה ב"גלובוס הזהב" האחרון).


למי הכי מגיע מתוך הרשימה: "מד מן". אני אוהב את "אורות ליל שישי" בכל לבי ואהיה מאושר אם היא תזכה, אבל אני לא יכול לרמות את עצמי בעניין הזה – "מד מן" פשוט עליונה על פני כל הסדרות האחרות בטלוויזיה והפרס צריך ללכת אליה. "אימפריית הפשע" באמת טובה, ל"דקסטר" הייתה עונה טובה, ל"האישה הטובה" הייתה עונה שניה יוצאת מן הכלל ו"משחקי הכס" ממש מוצלחת, אבל אף אחת מהן לא הגיעה לרמה של היצירה הנשגבת של מת'יו וויינר וחבריו.


או ואבוי אם תזכה: "האישה הטובה". הייתה לה עונה שניה מצוינת, ואין ספק שהסדרה "קפצה מדרגה", אבל עדיין מדובר בטלוויזיה די שגרתית. טובה מאד, אבל שגרתית. יתר המתחרות הן לא סדרות שגרתיות ולדעתי עולות עליה ברמתן.


למי הכי מגיע באופן כללי: "מד מן".


מי קופחו: "ילדי האנרכיה", "גברים בגיל הזה", "צדק פרטי" ו... כן, כן, "יומני הערפד" (לטעמי, טובה יותר מרוב הסדרות בטלוויזיה).




 


שיהיה טקס מוצלח ומהנה! ואם יותר לי בנימה אישית, מכל הפרסים והמועמדויות ישנו עניין אחד שחשוב לי במיוחד - המועמדות של סטיב קארל. זכייה שלו עשויה להותיר אצלי פתח קטן של תקווה שאולי מצביעי ה"אמי" הם לא אנשים תלושים לחלוטין מהמציאות. התעלמות נוספת שלהם מהעבודה המבריקה שלו כבר תייאש אותי לגמרי. נכון, מדובר בפרס חומרי בלבד, וקארל לא באמת זקוק לו כדי להיזכר כקומיקאי ענק וכשחקן מבריק, ובכל זאת, יהיה מרגש לגלות שגם המצביעים של הטקס הזה לא מתעלמים ממה שקורה סביבם ונותנים כבוד לשחקן שראוי לו כל כך.