המסך המפוצל

אייקון 2011: התחדשות

פסטיבל המד"ב ופנטסיה חוזר, וגם השנה המסך המפוצל מחלק לכם כרטיסים

מאת: המערכת

פורסם: 27-09-2011
5 תגובות

כמו בכל סוכות ב15 השנה האחרונות, גם השנה ייערך בחול המועד, 16-18 באוקטובר, פסטיבל אייקון, הפסטיבל השנתי הארצי למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים. גם השנה מתקיים הפסטיבל באשכול פיס תל אביב, והנושא הוא "התחדשות". הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, ובשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא"י – ארגון מנגה
ואנימה ישראל, וקהילות נוספות.

הפסטיבל מציע למעלה ממאה אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, הופעות מוזיקליות והקרנות של סרטים ושל תוכניות טלוויזיה. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה, בכמה אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

כמו כן מציע הפסטיבל למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל. בנוסף מחכה לכם במתחם הפסטיבל הפונדק – אזור מנוחה, משחקים ו"מינגלינג" מיוחד שבו תוכלו להתרווח ולחלוק את חוויותיכם מהאירוע שיצאתם ממנו, וכן ליהנות מפעילויות קהילתיות שונות, להכיר אנשים חדשים על כוס קפה או תה וליהנות מתפריט נשנושים שנתפר במיוחד לפסטיבל.

כידוע, קהילת המסך המפוצל וקהילת המדע בדיוני ופנטסיה הישראלית שזורות זו בזו, וכמו כל שנה, גם השנה המסך המפוצל מחלק כרטיסים לגולשיו. אך תחילה, פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:


ההיסטוריה הסודית של הרובוטריקים
יותר מ-25 שנים חלפו מאז שהרובוטריקים פלשו לראשונה לחדרי הילדים והציתו את דמיונם של מיליונים ברחבי העולם. אך כמו שאנחנו משתנים עם הזמן, כך גם הרובוטריקים. כמו כל מוצר מסחרי, גם הם היו צריכים להתחדש עם השנים כדי להישאר רעננים ורלוונטיים. לא תאמינו באילו דרכים ניסו חברות הצעצועים לעדכן את המותג במשך השנים!

מרצה: אלון טרייטמן.
ראשון, 16.10, 17:00


עשה לך סדרה
בואו לסמן אופקים ליצירה העברית! בקבוצות קטנות של סיעור מוחין וכתיבה, על פי דרישות שנשלפו באקראי, יתחרו המשתתפים ביניהם בתכנון סדרת הטלוויזיה העמוקה, המגניבה, החתרנית והמקורית ביותר. אין כמו חברה טובה, דדליין בוער, אילוצים משונים ותחרותיות קלה כדי לדרבן את תהליך היצירה. סדנה שתיקח אתכם עד האבסורד ובחזרה, עם מטלות חובקות כנס ושיפוט דרמטי בסופה.

מנחה: דניאל פילדמן
ראשון, 16.10, 20:00


ראיון עם ערפדים: פאנל מומחז לרגל השקת "דם כחול"
דרקולה, ספייק ודרוסילה, אדוארד קאלן וסוקי סטקהאוז נכנסים לבר. כלומר, לפאנל. כולם עצבנים, בטוחים שהם הערפדים הכי שווים, ורק רוצים לראות דם. מי יישאר רעב, מי יחשוף את החולשות שלו, מי יברח בצרחות מאור השמש, ומי סתם ינצנץ? והכי חשוב, מי זו ההמופיליה הזו שאף אחד מהם לא מכיר ושטוענת שערפדים הם בכלל לא מה שחושבים, או שכן?

החבורה תדון בשאלות ברומו של עולם, כמו איזה סוג דם הכי טעים, למה ערפדים עושים יותר סקס מבני אדם (חוץ מאדוארד), מתי הגלימות האהובות יחזרו לאופנה ואבל באמת, מי זו ההמופיליה הזאת?"

אירוע מיוחד לכבוד השקת ספרה החדש של ורד טוכטרמן "דם כחול", העוסק בערפדים ישראליים. לאחר הפאנל יתקיים אירוע חתימות.

בימוי: רותם ברוכין.
משתתפים: עידן דקל, תומר זולברג, עדי לויה, טליה נירגד-חסון, אדוה קמחי, ניר שרון ואורחים.
יום ראשון, 16.10, בשעה 20:00


חדש על המסך – הרצאה מטעם "המסך המפוצל".
המדע הבדיוני והפנטזיה בטלוויזיה האמריקאית מתחדשים בלי הרף ומציעים טרנדים חדשים. יוצרים עורכים נסיונות לשחזר את הצלחת סרטי גיבורי העל גם על המסך הקטן (ללא הצלחה מרובה), למצוא את היצור העל טבעי הבא שיעורר עניין דומה לזה שיצרו הערפדים של דמדומים ודם אמיתי ולהציג אגדות ילדים באור חדש. הרצאה מלווה בדוגמאות על הטרנדים ועל התוכניות המסקרנות ביותר בתחום השנה – ביניהן משחקי הכס, Awake , השמיים נופלים, American Horror Story וטרה נובה.

מרצה: עמית ניצן.
שני, 17.10, בשעה 20:00


'בלוג השירה בציבור של דוקטור הוריבל' ו'קומנטרי – המחזמר': הקרנה פעילה כפולה
 שתי הקרנות פעילות במחיר אחת. תחילה סרט המחזמר עטור השבחים של משפחת ווידון: "בלוג השירה בציבור של דוקטור הוריבל": סיפורו של נבל העל "דוקטור הוריבל" הנאבק להתקבל לליגת הרשעים המרושעת, למצוא אהבה, ולהביס את אויבו המושבע קפטן האמר. ומיד אחריו "קומנטרי! המחזמר", שלוקח אותנו אל מאחורי הקלעים של "דוקטור הוריבל" ומגלה מה קורה כשהשחקנים והכותבים מנסים להקליט קומנטרי ובמקום זאת פוצחים בשיר. הקהל מוזמן לשיר עם השחקנים. פירוט המשתתפים.

יום שני, 17.10, בשעה 22:00
והופעה נוספת ביום שלישי 18.10, בשעה 20:00





הקפטנים The Captains
ויליאם שאטנר, קפטן קירק המיתולוגי, לוקח אותנו למפגש מרתק עם כל השחקנים ששיחקו את תפקיד קברניט האנטרפרייז. בסרט תיעודי יחיד במינו משחזרים הקפטנים את חוויותיהם האישיות בתפקיד שהפך אותם לכוכבים וחושפים את הלחצים והמכשולים הבאים עם לבישת מדי צי הכוכבים. סרט מהנה ומרגש, לא פחות מהמנחה החברותי, המקסים ומלא הנשמה שלו. לא רק לחובבי מסע בין כוכבים.

שני, 17.10, בחצות.


ההרפתקאות הטלוויזיוניות של ג'ורג' מרטין
שנים רבות לפני "שיר של אש ושל קרח" עבד ג'ורג' ר.ר מרטין כתסריטאי בהפקות טלוויזיה. הוא החל את דרכו בגרסת שנות ה-80 של "אזור הדמדומים", המשיך בפנטזיה הרומנטית "היפה והחיה", ולא שכח גם לעבד את סיפוריו לקולנוע ולטלוויזיה ואף לנסות להפיק סדרת טלוויזיה מקורית משלו. מסע אל הצד הפחות ידוע בקריירה של הסופר, בתקופה שהייתה מעין גשר בין סופר המדע הבדיוני "הישן" לבין "מרטין החדש" – סופר הפנטזיה שהוכתר כ"טולקין האמריקאי".

מרצה: רז גרינברג
שלישי, 18.10, בשעה 18:00


פמיניזם 3000: ההשקפה של פיוצ'רמה
פמיניסטיות לא מעטות הגו חזון עתידני של עולם שבו יימחו כל ההבדלים המגדריים – מזל שבפיוצ'רמה נותנים לנו הצצה למילניום הבא, שבו הדברים יהיו... בדיוק אותו דבר. בהרצאה ננתח את תפקיד הנשים בחברה העתידנית של פיוצ'רמה ונראה איך הסדרה מפריכה את הסטריאוטיפים הנשיים הדכאניים של ימינו, הופכת אותם על פיהם ומחזירה אותם שוב בסיבוב לטובת הפאנץ'-ליין. על נשים, מערכות יחסים, אקו-פמיניזם, טלוויזיה וגם קצת שוביניזם בריא וטוב.

מרצה: שירה יחימוביץ'
שלישי, 18.10, בשעה 18:00


"והיא לא עוזרת בית!": שחורה על גבי לבן
נישל ניקולס גילמה דמות שכמותה כמעט לא נראתה על המסך עד "מסע בין כוכבים" בשנות ה-60 הסוערות: קצינת הקשר אוהורה. צבע עורה השחור בלט במיוחד על המסך הלבן של הטלוויזיה המסחרית האמריקאית. על רקע מציאות גזענית קשה, ובזכות סגולות הז'אנר ופגישה יחידה במינה, נולד סיפור מיוחד. בהרצאה ננסה להבין את השפעתה של ניקולס ואת חשיבותה בצומת המרכזי ההוא – המקום שבו רגל אדם לא דרכה מעולם.

מרצה: שמוליק לוטטי.
שלישי, 18.10, בשעה 20:00


אירועים נוספים, תכניה מלאה, הזמנת כרטיסים ועוד, באתר הפסטיבל.




וכעת לדבר החשוב באמת – כרטיסים חינם. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 5 כרטיסיות בהן ניתן להשתמש להזמנת וקניית כרטיסים לשלושה עד שישה אירועים (תלוי באורכם) לבחירתכם. פרטים נוספים על הכרטיסיות והשימוש בהם, באתר הפסטיבל.

חשוב לציין שם מלא במדויק, וכתובת אימייל בה ניתן ליצור אתכם קשר.
תאריך אחרון למשלוח: יום ראשון, 9.10.11 בשעה 13:00.


מה מהבאים אינו ספר בסדרת "שיר של אש ושל קרח"?
נא לבחור אפשרות אחת משחקי הכס ריקוד עם דרקונים סעודה עם זאבים משתה לעורבים

מי מהערפדים הבאים הכי זקן?
נא לבחור אפשרות אחת ספייק מבאפי אריק מדם אמיתי דיימון מיומני הערפד אדוארד מדמדומים

מה מהבאים אינו חלק במסך המפוצל?
נא לבחור אפשרות אחת השלט הממיר הקופסא הפינגר


שם מלא 
אימייל
שלח לי העתק של הטופס אל האימייל שהזנתי