המסך המפוצל

הממיר 25/10/11

מזל סרטן סוגרת עונה שניה, שושלת בורג'יה לא עומדת בציפיות וגם על דקסטר, קאסל והאישה הטובה

מאת: המערכת

פורסם: 24-10-2011
0 תגובות

8. קאסל, עונה 3 פרק 21
במוקד הפרק נמצא אחד מהרגשות החזקים ביותר המוכרים לאנושות - קנאה. זק לינדזי, עילוי נבחרת השחייה של אוניברסיטת ניו-יורק, נרצח משום שהיה עלול להרוס את הקריירה והחופש של המורה הרוחני שלו - רוב טרדוויק, "הטיל". אך כל הנסיבות שהובילו לכך קשורות בעצם לקנאה. גם קאסל שלנו מתנסה ברגש הזה כאשר סופר צעיר ומוכשר שעליו פרש את חסותו, מתוודע לבקט ומנסה לגנוב את המוזה של קאסל היישר מתחת לאפו. כאשר קאסל מתלונן על כך באוזניי מרתה ואלכסיס, אלכסיס מפטירה לעברו בציניות משועשעת: "גנבת מוזה. מה העונש? חמש עד עשר שנים בכלא המיתולוגיה?". אך קנאה אינה עניין להתבדח לגביו. במיוחד לא כאשר הדבר מוביל לשוד ולרצח.


זק לינדזי היה טיפוס קלאסי של בחור שהגיע מרקע קשה אבל הצליח בזכות כשרונו והמוטיבציה החזקה שלו. הוא גדל בשכונה בעייתית כבן לאם חד-הורית מעוטת יכולת. נמצא על מלגה חלקית אך שילם בעצמו על הלימודים, הספרים והמחייה שלו. בגלל איזה חוק תמוה שלא הצלחתי להבין לא הייתה לו אפשרות לקבל כסף מחוץ למשפחה, וכנראה שהחוק מנע ממנו גם לקיחת הלוואות סטודנטים. אני מניחה שלא עבד במקביל משום שרצה להשקיע את כל כולו בהצטיינות בשחייה. כאשר כל האפיקים הרגילים היו חסומים לפניו, זק החליט לפנות לחיי פשע, וספציפית לגניבת מכוניות, כדי להתקיים. הצוות של בקט מצליחים להתחקות אחרי כל מרכיבי עולמו של זק במאמצים רבים וכמו תמיד, הדרך להבנה מלאה היא עקלקלה למדי. אני מניחה שזק היה יכול להמשיך בדרך זו עד לפסגה אלמלא החליט לפרוץ למכוניתו של בריאן מוריס דווקא בשל קנאתו כלפיו. בריאן היה השחיין הכי מוצלח בנבחרת מלבד זק. אבל בניגוד לזק, בריאן זכה ליהנות מחיי בן עשירים בעל בריכה פרטית, מאמן אישי, אבא מגונן וכל מה שהוא צריך כדי להצליח. ועדיין לא הצליח להיות טוב יותר מזק באופן טבעי ולכן פנה לעזרתם של סטרואידים אנאבוליים. כאשר זק מגלה את הסטרואידים ברכבו של בריאן, הוא מתייעץ עם האדם היחיד בו הוא בוטח - רוב טרדוויק - מבלי לדעת שרוב טרדוויק זכה לכינויו "הטיל" לא בזכות כישוריו הטבעיים בלבד. הבחירה לפרוץ לרכבו של המתחרה השנוא עליו, עם כפית הזהב בפה, היא זו שהניעה שרשרת אירועים בלתי נשלטת והמיטה על זק לינדזי את חורבנו. עצוב לחשוב שרוב, כמו זק, הגיע גם מרקע קשה ולכן בוודאי הרגיש ש"מגיע" לו להשתמש בחומרים בלתי חוקיים כדי לקבל יתרון כלשהו ששחיינים אחרים מקבלים באופן "בלתי הוגן" מלידה. ראויה לציון דמותה של אימו של זק שהצליחה לעורר אמפטיה ורחמים עזים כלפיה גם אצל הקפטן וגם אצלי.

© ABC Studios

Sit down, relax. I got a story to tell


מעניין לראות את ההקבלה שהפרק בונה בנוגע ליחסים בין רוב וזק לעומת אלו של קאסל ואלכס. רוב טרדוויק סייע לשחיין צעיר שהזכיר לו את עצמו אך בסופו של דבר פנה לרצח כדי למנוע מזק לפגוע בקריירה שלו. גם קאסל מתחיל לסייע לאלכס קונרד, הסופר הצעיר והחתיך, מתוך מניעים טהורים יחסית. אומנם מעורב בכך לא מעט אגו משום שהוא חש שממרום שנותיו ופרסומו הוא יכול להפטיר תשבחות על אלכס ולזכות לקרדיט על הפילנטרופיות שלו אבל אני מאמינה שיש בכך גם רצון אמיתי לסייע לבחור שהוא חושב שהוא מוכשר. אבל כאשר בקט, שמתנגדת בהתחלה להתלוותו של אלכס אליהם, משנה את התנגדותה ונשבית בקסמי חנפנותו, קאסל מתחיל להרגיש שונה. למעשה, הוא אומר שעכשיו הוא מבין כיצד אובי ואן קנובי הרגיש כאשר דארת ויידר בגד בו. אין ספק שהם מודעים למי מרכיב את הקהל שלהם. במיוחד הוא נכנס ללחץ כאשר הוא מגלה כי אלכס שלח לבקט במתנה סלסלה מלאה במאפינס שמגמדת את הקפה שהוא מביא כל בוקר לבקט. אך הוא אינו פונה לרצח אלא למזימה ערמומית אופיינית. הוא משדל את אלכס לנטוש את הדייט השני המתוכנן שלו עם בקט לטובת ערב משחק פוקר עם חבריו, סופרי המתח האגדתיים. הסופרים הוותיקים אוכלים את אלכס בלי מלח. בעקבות כך בקט מתעמתת עם קאסל ומטיחה בו שהיא הבינה שהמזימה נועדה למנוע מאלכס לבלות זמן עם בקט. קאסל מודה באשמה ובצורה רומנטית למדי אומר שהוא רוצה אותה רק לעצמו ומרגיז אותו שהיא מבלה זמן עם סופר אחר. בקט אומרת שהיא חושבת שזה מתוק ומבטיחה לו שלא תבלה יותר עם קונרד. מהיום היא אישה של סופר אחד. ריאן ואספוזיטו הופכים למוזה של קונרד במקום בקט. כאשר אספוזיטו מביע חשש שזה מוזר, קאסל ובקט מבטיחים לו שלא אבל כשהם נשארים לבד הם מסכימים שזה מעט מוזר וחוזרים לשגרתם השלווה. מכאן שברור לכל שמוזה אינה רק עניין אפלטוני בלבד אלא בתקווה יום אחד תהפוך ליותר מכך. (רינת קורבט)


8. יומני הערפד, עונה 2 פרק 17
 אה? מה? אלאריק הוא קלאוס? אני מניח שהאופן היחיד שבו זה יכול לקרות הוא באמצעות "גלגול נשמות", התהליך שהערפד השני העביר אותו היה הכנסת הווייתו של קלאוס אל גופו של ריק. אז א. באסה לריק. ב. באסה גם לנו, גם מן הסתם קלאוס ימות בסוף העונה בתוך גופו של ריק. יש סיכוי שלא, כמובן, אבל אני מתכונן לרע מכל. הגיוני שמישהו ימות בסוף העונה, וכרגע המועמדים הטובים ביותר הם בוני ואלאריק, ואולי לא פחות מהם גם קרוליין, אבל אני בהדחקה. תרגיל מבריק עשו לה מאט והשריף, סוף סוף יש לדמות שלו מה לעשות. מעניין אם עד סוף העונה ימצא קלאוס-בגוף-ריק את הזמן להתעמר קצת בג'נה המסכנה, א-לה אנג'ל בבאפי. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)


8. דקסטר, עונה 6 פרק 3
חיבבתי את הפרק הזה, ולו בגלל הרוצח השבועי. כבר ראינו את דקסטר מתמודד עם בן דמות עתידי שלו בעונה הרביעית עם ארתור, וגם עכשיו זה היה מעניין מאותן סיבות. בסופו של דבר ההתעמתות של דקסטר עם וולטר קני נדמית כמו התעמתות של הסדרה עם עתידה. השאלות שוולטר הציג לדקסטר היו מהותיות, לאן הוא יוכל ללכת מכאן? מה יקרה איתו בסוף הדרך? וולטר קני היה בן דמותו עם המזכרות ששמר ועם הילד, ודקסטר בהתאם התקשה להתמודד עם קושיותיו של הרוצח הקשיש בסוף. כשלא תוכל לעשות את זה, מה יישאר לך?


זו הייתה הדחקה לשמה, והמפלט של ההבדל בין גישותיהם כלפי בניהם לא באמת היה ממשי. הריסון עדיין פעוט, אין שום חיכוך ביניהם, ומי יודע מה צופן העתיד. אבל דקסטר נתלה בזה, בניגוד לוולטר קני הוא (כרגע) לעולם לא רוצה שבנו ידע איזו מפלצת הוא, איזו נחמה, הוא אינו הוא ולא יסיים כמותו בחיתולי מבוגרים. אני לא יכול שלא לתהות מהו באמת העתיד של הדמות הזו. הוא ימשיך לרצוח גם אחרי שהסדרה תיגמר? הוא יפרוש אל חיי משפחה שקטים עם בנו? הרי באיזשהו שלב הוא לא יוכל להיעלם באותה קלות אל הרפתקאותיו הליליות. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)


DEXTER® © 2011 Showtime Networks Inc. All rights reserved

Oh my god, he killed Walter Kenney! You bastard!


7.5. מזל סרטן, עונה 2 פרק 13 (פרק סיום העונה)
הפרק הזה גרם לי לשנות את דעתי עליו פעמיים במשך פחות מדקה, ולהישאר בלי החלטה. בהתחלה, זה היה פרק נחמד ומופרך לחלוטין (ריצת מרתון בלי שום הכנות מעבר לקופסת פסטה קטנה ונזיפה מהרופא לגבי סידן? באמת? שלא לדבר על אדם שנזכר פתאום להיות בוגר ותומך). ואז בא מצעד המתים בסוף הפרק עם לי ומרלין שפתאום נזכרו בה וגרמו לי לתהות מה עשינו שמגיעה לנו מנת קיטש מזוקקת שכזו. ואז הגיע פול. מצד אחד, זה עלול להיות קליף האנגר זול שלא יצא ממנו הרבה. מצד שני, זה יכול להיות פתח להרבה דברים מעניינים בעונה הבאה. בעונה השניה הסדרה נראתה כמו שתי סדרות שונות, שכל אחת מהן תתאים לאחת האפשרויות האלו. אני בטוחה שאראה את תחילת העונה השלישית, ואני מאוד מקווה שהם יבחרו להישאר עם הסדרה הנכונה - המעניינת והמאתגרת. (מורן)


6.5. שושלת בורג'יה, עונה 1 פרק 1
אני אקדים ואומר שתככים אינם כוס התה שלי, ושמשפחת בורג'יה מעולם לא עניינה אותי במיוחד, וכך נמנעתי מלראות כל עיבוד טלוויזיוני של מעלליהם עד כה. לא יודעת מה גרם לי לחשוב לתת צ'אנס לסדרה הפעם (מן הסתם שילוב של הנוכחות של ג'ון דאמון - פקד ראולס מ"הסמויה" - והעובדה שכה מרבים לעסוק בהם שגרם לי לחשוב שאולי אני מפספסת משהו), אבל זה לא הוכיח את עצמו כרעיון מוצלח מבחינתי. הבעיה העיקרית בעיניי היא בדמויות שגם אם יש בבנייתן שחזור מדויק, הרי שכפי שהן מוצגות אין בהן מספיק עניין. הרוע חסר המצפון והעכבות לא משאיר מקום לדילמות בעלות עניין, והדמויות שעדיין לא ברור טיבן או לאיזה כיוון מתכוונים לקחת אותן כמו לוקרציה אינן מעניינות מספיק כדי להחזיק את הפרק על כתפיהן. השחזור התקופתי, וההבלחות של חיי היום יום באותה התקופה דווקא נראים בעלי פוטנציאל אבל בהתחשב בחומר האנושי שהתמקדו בו בפרק הראשון אין בהם מספיק כדי לגרום לי לחזור לפרק הבא. (אורלי)



© 2011 Atlantique Productions SA, & KINEOS GmbH & CANAL+ & Les Borgia SAS & Etic Films s.r.o.



6. האישה הטובה, עונה 2 פרק 18
אחרי הפצצה לפנים שקיבלנו בשבוע שעבר היה קצת מאכזב להגיע לפרק איטי יותר והרבה פחות מוצלח. באופן מעניין, הפרק התחיל בשחזור מדויק של סצינת הסיום הטעונה מהפרק הקודם, אבל הייתה חסרה בו באופן ברור אותה עצמה דרמטית מהפרק הקודם.


שני הסיפורים המרכזיים (של הרוצח המזמר ושל איליי) לא היו חזקים מדי בפן הרגשי, ולא שהיה חסר חומר לעבוד אתו לפחות בסיפור של הרוצח, למשל, אבל הייתה לי תחושה שהבת של הנרצחת היא רק כלי תסריטאי - לא הורגש ניסיון כן מצד הכותבים להבין אותה ואת מניעיה מלבד קידום העלילה. כך גם לגבי הדמות של אמריקה פררה שבינתיים התחושה שלי לגביה היא שתפקידה מתמצה בלהיות "עניין רומנטי" לאיליי, ותו לא.


אי אפשר לומר שלא היה מעניין לראות את אלישיה וקלינדה עובדות יחד, כשברקע מרחפת התחושה שבקרוב הידידות הזו תתרסק בעצמה רבה. נראה היה שקלינדה באמת דואגת לאלישיה ולדרך שבה היא תקבל את הבשורה הקשה, והיחס שלה לאלישיה לא מונע רק מהדאגה לאינטרס האישי שלה אלא גם מתוך חברות אמיתית. אשר לסצינה של קלינדה ופיטר - מעניין, לא הרגשתי שיש חיבור אמיתי ביניהם עד הרגע שבו התחילו לדבר על אלישיה, ורק אז המגמה התהפכה. שניהם פגעו (וכנראה עוד יפגעו) באלישיה בגלל האקט המטופש שלהם מהעבר, אבל הם למדו לאהוב ולכבד אותה מאז ולכן העניין יהיה כואב במיוחד עבורם.


הסיפור של הרוצח המשורר בהחלט היה מקורי ומעניין למדי, אבל לא התחברתי אליו רגשית, אולי כי חלק גדול מהעלילה היה, בעצם, כלי תסריטאי כדי לחדד את מצב היחסים של קלינדה ואלישיה או כי דמותה של בתה של הנרצחת הייתה שטחית מדי ואולי כי שוב הפתרון לפרשה היה נוח ומאולץ מדי. החלק המעניין בסיפור הזה היה האובססיה של הרוצח עם אלישיה וההתמודדות האמיצה והשקטה שלה אתו. קור הרוח וכושר הניתוח המהיר שלה באמת מרשימים.


אשר לעלילה של איליי - אני באמת אוהב את הדמות שלו, אבל אני פשוט לא מתחבר לסיפור ה"רומנטי" הזה. הכימיה בין אלן קאמינג לבין אמריקה פררה לא מלהיבה, וכאמור, במהלך הפרק נראה היה שהדמות שלה היא רק מכשיר עלילתי ולא אדם אמיתי. מנגד, היה כיף לראות את דיאן מטריחה את עצמה כדי לנסות להציל את האב המהגר. הייתה כאן אירוניה קלה ויפה - דיאן האידיאליסטית בבסיסה לא באמת רוצה לעשות פרו בונו, ורק בגלל שמדובר בלקוח רב עצמה כמו איליי היא מסכימה לעשות זאת ולהזכיר לעצמה שהיא עדיין אישה ערכית בעלת חוש צדק מפותח. חוץ מזה, היה נחמד לראות את דיאן משתמשת בחיבה של השופטת כלפיה לטובתה מצד אחד, אך מצד שני לא מסוגלת לשכנע את הבחור במחלקת הגירה לשחרר את האב, בעוד שאיליי עושה זאת בקלות. ה"היעלמות" של איליי הייתה קצת אובר דרמטית, ובכלל, כל "סיפור האהבה" הזה לא מרגיש אותנטי, ודי מאכזב.


למרות זאת, אני עדיין מתוח מהסיפור של קלינדה ופיטר ומחכה לראות כיצד יתפתח ומתי.



בשולי הממיר


ב"איך פגשתי את אמא" התארח מרטין שורט בתור הבוס הפוטנציאלי של מרשל.


האח סאם ב"דקסטר" שהופיע כבר בפרק הקודם הוא הזמר מוס דף.





מה יהיה לנו השבוע?
24-31 באוקטובר

בימי שני ושלישי: עספור (HOT3)
ביום רביעי: טופ שף 5 (HOT3)
ביום שישי: הוליווד הילס 6 מסתיימת (HOT3), גלן מרטין 2 מסתיימת (yes קומדיה)
ביום ראשון הבא: גברים בגיל הזה 2 (HOT3) 
ביום שני הבא: רופא להשכיר 2 מסתיימת (yes דרמה)


יומיות:
קליפורניקיישן עונות 3-4 בימים א, ד, ה, החל מיום רביעי (HOT3)


חינם ב- HOT VOD:
פרייז'ר כל העונות, NCIS עונה 4


ביום ראשון: "דוני דארקו" ב- yes 2 בשעה 22:00



עספור




מסביב למסך המפוצל


רותה קופפר על "שושלת בורג'יה" (של אוליבר הירשביגל, טום פונטנה ובארי לווינסון) שעלתה בשבת ביס.


בקרוב: ממיר מקליט חדש בהוט (HOT Magic HD)


היוצר של "ילדי האנרכיה" יוצא נגד חברת הלוויין שמאיימת להוריד ממצבת הערוצים שלה את רשת FX. הוא גם צילם פרומו כעוס שישודר ערב שידור הפרק של השבוע. אפשר לקרוא את התסריט כאן.


"Damages" ממשיכה במסורת של ליהוק קומיקאיים לתפקידים דרמטיים. אחרי טד דנסון, מרטין שורט וג'ון גודמן מגיע תורה של ג'נה אלפמן.


נתוני הרייטינג של "Once Upon A time", הסדרה החדשה של רשת ABC היו טובים למדי - 12.8 מיליון צופים ורייטינג של 3.9 בגילאי 18 - 49.


האם יהיה סרט באורך מלא ל"קוראים לי ארל" שיסגור את הקצוות? ג'ייסון לי מאמין שכן.


רשת "פוקס" שוקלת ברצינות להפוך את הקומיקס המפורסם של "המעניש" לסדרת טלוויזיה.


"עברייני על" הבריטית תעובד לגרסה אמריקאית. ג'וש שוורץ  ("צ'אק", "אחת שיודעת") יכתוב ויפיק. עדיין לא ידוע היכן תשודר הסדרה. 


רוברט לופז חבר שוב למאט סטון וטריי פארקר, עמם יצר את המיוזיקל המצליח "Book Of Mormon" ותרם מכישוריו לכתיבת הפרק של "סאות'פארק" שישודר השבוע ויעסוק ב... מיוזיקלס בברודוויי!


וכמובן, איך אפשר להתעלם מהידיעה הבאה - ג'וס ווידון צילם בחשאי (!) סרט בשם "מהומה רבה על לא דבר", שמבוסס - מן הסתם - על המחזה השייקספירי הנושא את אותו שם. בין חברי הקאסט: איימי אייקר, אלכסיס דניסוף, ניית'ן פיליון ועוד רבים ומוכרים.






רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)