המסך המפוצל

חתולי הרעם

השוואה קלילה בין הגרסה המחודשת של "חתולי הרעם" לגרסה המקורית.

מאת: דורון ז

פורסם: 25-10-2011
108 תגובות

כל דור בטוח שיש דברים מסוימים שהם "כבר לא כמו שהיה פעם", אבל תסלחו לי אם אחזור על הקלישאה ואומר שסדרות האנימציה של היום הן כבר לא כמו שהיו פעם. אני עדיין נהנה מהז'אנר, ופה ושם יש בהחלט פנינים ("אוואטר: מכופף האוויר האחרון" - לכו לראות), אבל לרוב אני בעיקר מרחם על הילדים של היום. איזו קומדיה עדכנית משתווה ל"פינקי והמוח" או ל"רן וסטימפי"? איפה אקס-מן "evolution"  לעומת הסדרה המקורית המעולה? ואיזה תחליף יש כיום ל"חתולי הרעם"? אז זהו, מסתבר שיש להם... "חתולי הרעם". סדרה דומה מאוד אבל שונה מאוד, שהתחילה לרוץ לפני כמה חודשים. הנוסטלגיה לשעה 15:30 בחינוכית אחזה בי, והייתי חייב לבדוק איך הרסו לי את הילדות.


תזכורת למי שצעיר מדי, סנילי מדי, או סתם פספס איכשהו: הסדרה המקורית סובבת סביב אנשים בעלי מראה חתולי שנקראים "חתולי הרעם", עם שמות קצת טיפשיים בהתאם לזן שלהם באנגלית (ליונ-ו, טייגר-ה, צ'יטה-רה, וכו'). הם נאלצים לברוח מהכוכב שלהם שהושמד, מגיעים לכוכב חדש, ובו הם הופכים למושיעים כנגד רשעים אלה ואחרים שהבולט מביניהם הוא מומרה. רוב הפרקים נטולי המשכיות (פרט לכמה קשתות עלילה פה ושם), וברובם הם פשוט חיים בכוכב החדש, בונים בית, עוזרים למי שצריך עזרה, ומנצחים את הרעים.



הדמויות העיקריות היו:


• מומרה - הנבל הראשי.
• ליונו - המנהיג הצעיר וחסר הניסיון, שמחזיק בחרב קסומה עם "העין של מרעום", נשק עתיק ויקר ערך של החתולים.
• פנתרו - המכונאי של הקבוצה, בונה את כל הרכבים והנשקים.
• טייגרה - הבחור המיושב, משמש על תקן קול ההיגיון.
• צ'יטרה - ה... בחורה. אני מודה, אני לא זוכר בדיוק מה היה התפקיד שלה, אבל היא רצה ממש מהר כי היא, נו, צ'יטה.
• וויילי קאט ו-וויילי קיט - אח ואחות בני נוער, שהיו בעיקר הפוגה קומית.
• יגה - מת בפרק הראשון והופך לרוח רפאים שמלווה את ליונו ונותנת עצות כשהוא צריך אותן במיוחד. אני לא אגיד שזה ריפ-אוף של אובי וואן קנובי אם אתם לא תגידו.
• סנארף - יצור מגזע שהוא קצת פחות "איש" וקצת יותר "חתול", אבל עדיין מדבר ומתנהג כמו כל דמות רגילה. הוא היה האומנת של ליונו כשהיה קטן, ושימש כהפוגה קומית לא מצחיקה וכדמות די מעצבנת באופן כללי.


וכך זה נראה אז:






אחד הדברים שהכי מפריעים לי בסדרות של היום, הוא הנטייה לבנות תכניות סביב גיבורים צעירים במיוחד. אני לא זוכר שהייתה לי בעיה להזדהות עם גיבורים בוגרים, אבל מישהו החליט שלילדים של היום זה קשה, ולכן המגמה היא לתת את רוב התפקידים הבולטים לדמויות בגיל הנעורים. הסדרה העכשווית ממשיכה את אותו קו: הדמות הראשית, המלך המיועד ליונו, הוא נער פוחז וצעיר בהרבה מהדמות המקורית, שעדיין לא למד מה זה אומר להיות נסיך. צ'יטרה וטייגרה חזרו גם הם אל גיל הנעורים, ו-וויילי קיט ו-וויילי קאט הם עכשיו ילדים קטנים (וממש חמודים, אבל זה כבר נושא אחר...). זה הפך לסימבולי במיוחד, כששמעתי שאת אבא של ליונו (שנהרג בפרק הפתיחה ומעביר את הלפיד לבן שלו), מדבב השחקן שדיבב את ליונו המקורי. 


טריילר לסדרה החדשה:







במעבר מהסדרה הישנה לחדשה נשמרו הרבה מאוד שמות ועיצובים אך הסיפור הבסיסי השתנה משמעותית: כבר אין כוכב שהתפוצץ ואקסודוס המוני, אלא שלטון של אנשי החתול בכל אנשי-החיות האחרות, שלטון שקורס לאחר מרד מוצלח. לחתולים אין חלליות או כל טכנולוגיה אחרת (אם כי נרמז שפעם היו), ולכן הם מפסידים למורדים שהשיגו איכשהו טילים ורובוטי ענק. אהבתי יותר את הקונספט הישן של הגירה לכוכב חדש שבו הם הופכים למושיעים, אבל אני מודה שהסיפור החדש מתאים יותר לימינו - היום נוטים להימנע מדמויות גיבור שטחיות כמו של פעם. אני לא אומר שיש פה איזה עומק בלתי רגיל, אבל נראה שחתולי הרעם בהחלט לא חפים מחטאים - הם מדכאים גזעים אחרים ושולטים עליהם - ויש לי רושם שליונו ינסה לכפר על כך. זה עשוי ליצור סיפורים מעניינים יותר מסיפור פשוט על גיבורים שבאו להציל את החפים מפשע מכוחות הרשע


אחר המרד ליונו נמלט ויוצא למסע בעקבות חפץ עתיק בשם book of omens כשהוא חמוש בחרב המוכרת ומלווה בצ'יטרה, בטייגרה ובסנארף. צ'יטרה בגרסה הנוכחית היא לוחמת/קוסמת, ומשמשת כמושא אהבתו של ליונו (זה היה כך גם במקור? יכול להיות שבתור ילד החלק הזה עבר לי מעל הראש), וטייגרה הוא האח הבכור והמוצלח יותר של ליונו. לא הבנתי בדיוק למה טייגרה, האח הבכור, לא יועד להיות מלך; אם זה מפני שהוא נמר בעוד שאחיו אריה, אז כל הזנים שם ממש מתחילים לבלבל אותי...


בכל מקרה, השינויים האלה הם כלום לעומת השינוי הכי משעשע ודרסטי בעיניי - סנארף הוא חתול! לא איש חתול, לא חיה מוזרה כמו בסדרה המקורית, אלא סתם... חתול. והוא כל כך חמוד, שאני מוכן לשכוח כמה טיפשי זה שלאנשי חתול יש חתול כחיית מחמד. מבחינתי, רק בגלל ההחלטה לסתום לו את הפה, מגיע ליוצרים ציון לשבח על הריבוט/רימייק/מה-שלא-יהיה הזה. וכאילו שסנארף החדש לא היה מספיק, הם בחנו את גבולות העמידות שלי לחמידות כשנוספו גם שני חתולוני רעם לסיפור. אני חושב שהן הדמויות האהובות עליי... 


באמת, איך אפשר להישאר אדישים לתמונה הזו? ועוד עם יללות של 'קח אותנו איתך'...


בשורה התחתונה, אני אנסה עוד כמה פרקים לפני שאחליט אם להושיב את האחיין מול הסדרה הזו. יש פוטנציאל.