המסך המפוצל

חדש על המסך - נובמבר 2011

החודש השלישי של עונת שידורי הסתיו אינו עמוס בסדרות חדשות כקודמיו, ובכל זאת מכיל כמה תכנים שנראים מעניינים. עמית ניצן מציג את הסדרות החדשות שעלו ותעלינה לשידור במהלך החודש בארה"ב ובבריטניה

מאת: עמית ניצן

פורסם: 13-11-2011
18 תגובות

בעוד שהחודשים ספטמבר ואוקטובר היו מלאים כרימון בסדרות חדשות, בחודש השלישי והאחרון של עונת הסתיו בארה"ב אנו זוכים לראות יבול דל למדי של סדרות חדשות, ובסה"כ ארבע קומדיות ודרמה בודדת אחת, כאשר מבין הסדרות הללו רק אחת עולה לשידור ברשת ארצית ("פוקס"). אני מקווה שיש באמתחתכם מספיק סדרות לצפות בהן, כי הצינה הטלוויזיונית משמעה אחת: “Winter Is Coming”. המזור יגיע רק עם מבול המיד-סיזן, בינואר 2012, בתום תקופת החגים של הגויים. מכל מקום, כיוון שגם בממלכה הבריטית יודעים לייצר סדרות משובחות תכלול הסקירה שלפניכם גם מספר תכנים המשודרים בבריטניה.

הסדרות הבולטות שעלו ויעלו החודש בארה"ב כוללות מערבון המתרחש באמצע המאה ה-19, קומדיה של רשת "פוקס" על צמד אמהות לבנות טיפש-עשרה וסיטקום מהעבר עם השחקנים שגילמו את סאלי סולומון, כריס טורק וניומן. ומעבר לשלולית, בבריטניה, עלתה לשידור סדרה חדשה של ריקי ג'רווייס שכמיטב המסורת המקומית תסתיים כבר בחודש הבא.


שם: The Fabric of the Cosmos
רשת: PBS
תאריך: 2/11
מספר פרקים: 4
ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי
תקציר: מיני סדרה דוקומנטרית בהשתתפותו של הסופר והפיזיקאי בריאן גרין, ממובילי תאוריית העל-מיתרים, המציגה את התפיסה הפיזיקלית העכשווית בנוגע לחלל ולזמן.
דעתי בקצרה: הו החלל, הגבול האחרון... זו נשמעת כמו תוכנית מעניינת גם למי שמתעניין במדע ולא רק לתלמידי תואר ראשון בפיזיקה, למרות שתמיד העדפתי מד"ב על פני מדע אמיתי.








שם: Hell on Wheels
רשת: AMC
תאריך: 6/11
מספר פרקים: 10
ז'אנר: דרמה, מערבון
תקציר: דרמה תקופתית המתרחשת בנברסקה של שנות ה-60 של המאה ה-19 על רקע בניית מסילת הרכבת הבין-יבשתית הראשונה. גיבור הסדרה הוא חייל קונפדרציה לשעבר הנמצא במסע נקמה אחר רוצחי אשתו. בדרמה מככבים אנסון מאונט (“כל הבנים אוהבים את מנדי ליין"), דומיניק מק'אליוט (“Moon”), קומון (“שליחות קטלנית: התעוררות") וקולם מיני (“מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9”).
דעתי בקצרה: כיאה לתוכנית שמשובצת לאחר "המתים המהלכים" הרייטינג של הפרק הראשון היה גבוה מאוד, יחסית לכבלים. המערבון הזה מתיימר להיות סדרה איכותית, אך אין ערובה שהוא יהיה מהנה לצפייה בהתבסס על התנובות שראינו מרשת זו לאחרונה.








שם: The Jury II
רשת: ITV1 (בריטניה)
תאריך: 7/11
מספר פרקים: 5
ז'אנר: דרמה
תקציר: זוכת פרסי הבאפט"א וגלובוס הזהב ג'ולי וולטרס ("בילי אליוט") מככבת בדרמה על משפט רצח חוזר המתמקד גם בחיי המושבעים היושבים במשפט. הדרמה נכתבה על ידי התסריטאי זוכה פרסי הבאפט"א וגלובוס הזהב פיטר מורגן (“המלכה", “פרוסט/ניקסון”) ומככבים בה גם ג'ודי מיי (“המוהיקני האחרון"), שרה אלכסנדר (“זיווגים") וסטיבן מקינטוש (“לוק, סטוק ושני קנים מעשנים", “Luther”).
הערה: למעשה, לא מדובר בסדרה חדשה "פר סה" אלא אפשר לומר שמדובר בעונה שנייה לסדרה מוכרת, כאשר העונה הראשונה שודרה אי שם ב-2002.
דעתי בקצרה: בעונה הראשונה לא צפיתי, אך נהניתי מהסרטים של פיטר מורגן שראיתי ולכן כולי תקווה שזו תהיה עוד דרמה בריטית איכותית. 







שם: The Heart, She Holler
רשת: Adult Swim
תאריך: 7/11
מספר פרקים: 6
ז'אנר: קומדיה
תקציר: סאטירה על אופרות סבון מבית היוצר של PFFR בה הדמויות מעולם לא ראו אופרה... או סבון. בכיכובם של פאטון אוסוולד (“מלך השכונה") וקריסטן שול (“טיסת הקונקורד").
דעתי בקצרה: זו נראית יותר כמו סדרת אימה גרועה מסאטירה.
אפשר לראות את הטריילר כאן.





שם: Vietnam in HD
רשת: History
תאריך: 8/11
מספר פרקים: 6
ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי
תקציר: מיני סדרה דוקומנטרית המתעדת את מלחמת וייטנאם בעזרת קטעי וידאו שצולמו על ידי חיילים במלחמה ועברו עריכה דיגיטלית. עם קריינות מאת זוכה פרס גלובוס הזהב מייקל סי הול (“דקסטר").
דעתי בקצרה: המבקרים מהללים אך נראה שזו סדרה בוגרת מדי עבורי. בהחלט אמליץ עליה לאבא שלי.







שם: Life's Too Short
רשת: BBC Two (בריטניה)
תאריך: 10/11
מספר פרקים: 7
ז'אנר: קומדיה
תקציר: מוקומנטרי על חייו של גמד בעסקי השעשועים מבית זוכה פרסי האמי וגלובוס הזהב ריקי ג'רווייס (“המשרד" (בריטניה), “ניצבים”), סטיבן מרצ'נט (“ניצבים") ו-ווריק דיוויס (שבעת סרטי "הארי פוטר") שגם מככבים.
דעתי בקצרה: הפעמים היחידות שבהן נהניתי מההומור של ריקי ג'רווייס היו כשהוא הנחה את גלובוס הזהב. אני מניח שיש סיכוי רב שמי שאהב את "ניצבים" ואת "המשרד" המקורי יאהב גם את הסדרה הזו, אבל לגביי אני לא אופטימי.







שם: Metal Evolution
רשת: VH1 Classic
תאריך: 11/11
מספר פרקים: 11
ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי
תקציר: אנתרפולוג יוצא למסע חובק עולם בכדי לחקור ולתעד את ההתפתחות של מוזיקת ההבי מטאל משורשיה ועד ל-26 תת הז'אנרים הקיימים, מגראנג' ועד לנו-מטאל.
דעתי בקצרה: זו נשמעת כמו תוכנית חובה למי ש"מת" על מטאל. אני לא...







שם: Clue
רשת: The Hub
תאריך: 14/11
מספר פרקים: 5
ז'אנר: מיני סדרה
תקציר: עיבוד של משחק הקופסא הקלאסי “הרמז" למיני סדרה המיועדת לילדים. בתפקידים הראשיים מככבים בני נוער.
דעתי בקצרה: משחק הקופסא נרצח על ידי סא"ל נוער בעזרת אקדח בחדר הטלוויזיה.








שם: For Better or For Worse
רשת: TBS
תאריך: 23/11
מספר פרקים: 10
ז'אנר: קומדיה
תקציר: קומדיה "שחורה" מבית היוצר של טיילר פרי בכיכובם של מייקל ג'יי וייט (“ספון”) וטאשה סמית' המבוססת על הסרט “Why Did I Get Married?”. הסדרה תעסוק בתהפוכות בחייהם של זוג נשוי.
דעתי בקצרה: צפייה בסדרות של טיילר פרי צריכה להיות מוגדרת כעינוי תחת אמנת ז'נבה.
אפשר לראות את הטריילר כאן.



שם: I Hate My Teenage Daughter
רשת: Fox
תאריך: 30/11
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: זוכת האמי ג'יימי פרסלי (“קוראים לי ארל") וזוכת הטוני קייטי פינרן (“Wonderfalls”) מגלמות שתי אמהות לנערות מתבגרות, המזכירות להן את הבנות שהשפילו אותן בתיכון. עוד משחקים צ'אד קולמן (“הסמויה") וקווין רם (“עקרות בית נואשות").
דעתי בקצרה: על פי הטריילר נראה שצודקים המבקרים הגורסים כי באותה מידה שהשחקנים נהדרים כך הסדרה לא מצחיקה, אך עם משבצת נוחה אחרי אקס פקטור ומגע המידאס של קומדיות העונה יש סיכוי טוב שהסדרה תצליח.








שם: The Exes
רשת: TV Land
תאריך: 30/11
מספר פרקים: 10
ז'אנר: קומדיה
תקציר: סיטקום בטעם של פעם על שלושה שותפים, בגילומם של דונלד פייזון (“קלולס", “סקראבס"), ויין נייט (“סיינפלד", “מפגשים מהסוג האישי") ודיוויד אלן באסץ (“טיסה 93”) הגרים ממול לבעלת הבית שלהם, המגולמת על ידי זוכת האמי קריסטן ג'ונסטון (“מפגשים מהסוג האישי”).
דעתי בקצרה: לאחר ש-TV Land החזירה למסך את בטי וויט (“בנות הזהב"), ג'ורג' סיגל (“תהרוג אותי וזהו") ופראן דרשר (“נני") היא מנסה ליצור עוד קומדיית ניינטיז עם כוכבי אתמול נוספים. אני כבר מעדיף את השידורים חוזרים של הקומדיות הגדולות על פני היבול הנוכחי של הרשת.