המסך המפוצל

חדש על המסך - ינואר 2012 - חלק א

חודש ינואר מסמל את תחילת עונת החורף שבה עולות לשידור סדרות ה"מיד-סיזן" בטלוויזיה האמריקאית. עמית ניצן מציג סקירה של הסדרות הבולטות שתעלינה במהלך החודש

מאת: עמית ניצן

פורסם: 15-01-2012
34 תגובות

החודש הראשון של השנה האזרחית, והשני של עונת החורף בארצות הברית, מסתמן כחודש השני בחשיבותו בעונת 2011-2012 ברשתות הארציות, לאחר ספטמבר, מבחינת היקף התכנים שמועלים במהלכו. לאחר שלושה חודשים בהם רשתות הכבלים הובילו במספר הפרימיירות, ובניגוד לינואר אשתקד, יציעו ארבע הרשתות הארציות המרכזיות כמות רבה יותר של תוכן מתוסרט עם תשע סדרות, מתוכן ארבע של רשת פוקס, לעומת רק חמש בכבלים. ינואר מסמן את תחילת תקופת ה"מיד-סיזן", אמצע עונת השידורים הרגילה המתחילה בספטמבר ומסתיימת במאי, בו הרשתות המרכזיות מעלות סדרות חדשות רבות עם הזמנה של 13 פרקים ומטה כתחליף לסדרות שהחלו בספטמבר ולא קיבלו הזמנה לעונה מלאה של 22 פרקים.

 

הסדרות והתכניות הבולטות שעולות החודש כוללות גרסת "אול-סטארס" ל"פרויקט מסלול" ללא צוות השיפוט וההנחיה המוכר, סדרת המשך לסרט "הפירמה" משנת 1993 (שבוסס על מותחן מאת ג'ון גרישם), קומדית כבלים שחורה על עולם העסקים שמציינת את שובה המבורך למסך הקטן של קריסטן בל (עם דון צ'ידל בתפקיד הראשי), עיבוד לסיטקום שעוסק בצ'לסי הנדלר ומעלליה בצעירותה ודרמה פנטסטית בה חוזר קיפר סאת'רלנד – הלא הוא ג'ק באוור האגדי - להציל את העולם. בנוסף, בפלאשבק לספטמבר 2004, מציג ג'יי ג'יי אברהמס סדרת מתח-מד"ב עם אלמנטים על-טבעיים העוסקת באי מסתורי ובאנשים אבודים.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו ותעלינה לשידור בחודש ינואר.

 

 

שם: Work It

רשת: ABC

תאריך: 3/1

מספר פרקים: 2 (הוזמנו 13 במקור)

ז'אנר: קומדיה

תקציר: צמד גברים מובטלים, המגולמים על ידי אמורי נולסקו ("נמלטים") ובנג'מין קולדייק, מתחפשים לנשים בכדי לזכות בעבודה כסוכני מכירות של מוצרי קוסמטיקה. ההתחפשות הזו משנה את נקודת מבטם וגורמת להם להעריך נשים יותר מבעבר. גם רבקה מאדר (“אבודים") משחקת בסדרה.

דעתי בקצרה: בדומה לשתי הקומדיות האחרות שהעלתה הרשת באוקטובר על "גברים החיים בעולם הנמצא תחת שלטון הנשים" גם כאן המבקרים מתחרים ביניהם מי יקטול את הסדרה בצורה יותר רצחנית. בהמשך, התברר שגם הקהל ממש לא התלהב מהסדרה ובעקבות שיעורי צפיה נמוכים הורידה הרשת את השאלטר על הסדרה כעבור שני פרקים בלבד.

 

 

 

 

שם: Jane By Design

רשת: ABC Family

תאריך: 3/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמת נעורים קומית על תיכוניסטית קווירקית ושיקית המצליחה לזכות בעבודה כאסיסטנטית בחברת אופנה לאחר בלבול באשר לגילה. הנערה מנסה לתמרן בין לימודיה לחייה הסודיים ובין שני מושאי אהבה שונים, אחד בכל עולם. בתפקיד הראשי נמצאת אריקה דאשר ולצידה אנדי מקדואל (“סקס שקרים ווידאוטייפ”, ”ארבע חתונות ולוויה אחת”)

דעתי בקצרה: קיבלתי את הרושם שהסדרה פונה בעיקר לנערות ולנשים צעירות. היא פחות "מדברת" לבחורים שכמוני.

 

 

 

 

שם: Project Runway All Stars

רשת: Lifetime

תאריך: 5/1

מספר פרקים: 12

ז'אנר:  ריאליטי

תקציר: גרסת ה"אול סטארס" לריאליטי הוותיק "פרויקט מסלול", המציגה שלושה עשר מעצבים מעונות קודמות החוזרים לסיבוב נוסף בדרך לפרסום ולתהילה. הצוות הקבוע הוחלף בדוגמנית העל אנג'לה לינדבאל בתפקיד המנחה, במעצבים אייזיק מזרחי וג'ורג'ינה צ'פמן על כס השיפוט ובעורכת "מארי קלייר" ג'ואנה קולס על תקן המנטור.

דעתי בקצרה: כפי שצפה בכל העונות של "פרויקט מסלול" ששודרו בארץ, לא אפספס את הסדרה הזו, למרות חסרונו של הצוות המוכר והמוערך.

 

  

 

 

שם: Twenty-Four Hour Catwalk  

רשת: Lifetime

תאריך: 10/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי אופנה בו בכל פרק ארבעה מעצבים מתחרים על פרס של 10,000$ ועל הזכות להציג את יצירותיהם על המסלול, כאשר יש להם רק 24 שעות ליצור קולקציה בת שלושה בגדים. הדוגמנית אלקסה צ'אנג מופקדת על ההנחיה והמעצבת סינתיה ראולי חברה בצוות השופטים.

דעתי בקצרה: זה נשמע כמו פרויקט מסלול על ספיד. מגניב!

 

לצפיה בטריילר של הסדרה - כאן

  

 

שם: The Firm

רשת: NBC

תאריך: 8/1

מספר פרקים: 22

ז'אנר: דרמה

תקציר: סדרת המשך לסרט "הפירמה" משנת 1993, המבוסס על מותחן רב מכר מאת ג'ון גרישם מאותו שם. בדרמה, המתרחשת כעשר שנים לאחר אירועי הסרט, עורך דין ורעייתו יוצאים מהתוכנית להגנת עדים אליה נכנסו כשהבעל חשף שחיתויות בחברה בה היה חבר. הזוג מנסה לשוב לחיים רגילים אך הם מגלים כי העבר ממשיך לרדוף אותם. בסדרה משחקים ג'וש לוקאס ("נפלאות התבונה"), מולי פארקר ("דדווד"), קאלום קית' רני (“בכיוון דרום", "באטלסטאר גלקטיקה") וג'ולייט לואיס (“פסגת הפחד").

דעתי בקצרה: המשבצת של ימי חמישי ב-10 בערב הייתה בעבר עוגן מרכזי של רשת NBC ושודרו בה שלוש סדרות בלבד בתקופה שבין השנים 1980 ל-2009 – "בלוז לכחולי המדים", "פרקליטי אל איי" ו"אי.אר", כל אחת מהן להיט. ההזמנה הנדירה של עונה מלאה מסדרת מיד סיזן מהווה עוד ניסיון של הרשת המדרדרת לשחזר את תהילת העבר, שלא בטוח שיצלח. בינתיים, הרייטינג של הפרק הראשון היה מאכזב למדי.

 

 

 

 

שם: House of Lies

רשת: Showtime

תאריך: 8/1

מספר פרקים: 12

ז'אנר: קומדיה

תקציר: קומדיה שחורה המבוססת על הספר "איך הם גונבים לך את השעון ואומרים לך מה השעה" המספרת על יועץ ארגוני לחברות וצוותו המבצעים מניפולציות על ראשי תאגידים. בתפקידים הראשיים מככבים זוכה פרס גלובוס הזהב דון צ'ידל (“התרסקות”, “אושן 13”), קריסטן בל ("ורוניקה מארס”) ובן שוורץ (ז'אן רלפיו מ“מחלקת גנים ונוף").

דעתי בקצרה: זו כנראה תהיה קומדיה איכותית שהמבקרים ומעריצי "ורוניקה מארס" יאהבו, אך אני מתעב סדרות המציגות מניאקים מזויפים המלאים בעצמם באור חיובי.

 

 

 

שם: Caged

רשת: MTV

תאריך: 9/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי

תקציר: סדרת ריאליטי העוקבת אחר חייהם, אהבותיהם וקשייהם של מספר צעירים הגרים בעיירה קטנה בלואיזינה ומתחרים באמנויות לחימה משולבות (NMA).

דעתי בקצרה: אני לא מרגיש שהדרמה האנושית המוצגת בדוקו-ריאליטי זה אותנטית, מרטיטה או מסקרנת מספיק לטעמי.

 

לצפיה בטריילר של התכנית - כאן

 

 

שם: Are You There, Chelsea?

רשת: NBC

תאריך: 11/1

מספר פרקים: 13?

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סדרה קומית המבוססת על הביוגרפיה "וודקה, את שם? זו אני, צ'לסי" מאת מנחת תוכנית האירוח של ערוץ E! "הלילה עם צ'לסי", צ'לסי הנדלר, עם לורה פרפון (“המופע של שנות ה-70”) בתפקיד הנדלר הצעירה כמלצרית פרועה בעלת פה גדול, והנדלר עצמה בתפקיד אחותה הגדולה.

דעתי בקצרה: אני נהנה מההומור של צ'לסי הנדלר והסדרה הזו נשמעת כמו גירסת הסיטקום של תוכנית האירוח הלילית.

 

 

 

שם: Rob

רשת: CBS

תאריך: 12/1

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

תקציר: רוב שניידר הוא רווק נצחי שנראה שיש לו הכל. עד שיום אחד הוא התאהב בבחורה ממוצא מקסיקני וחייו השתנו לנצח. עכשיו הוא מוצא עצמו חלק ממשפחה מקסיקנית מגובשת... והוא עומד לגלות שלהיות גרינגו זה לא קל... רוב שניידר הוא... “רוב"! מוגבל לצפייה לבני 13 ומעלה.

 

דעתי בקצרה: רוב שניידר דרפ דה דרפ...   

 

 

 

 

שם: The Finder

רשת: Fox

תאריך: 12/1

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה

הערה: הסדרה נקנתה לשידור בארץ על ידי yes

תקציר: דרמה פרוצדוראלית המבוססת על סדרת הספרים "The Locator" שהיא ספין-אוף של "בונז". ג'ף סטולז ("הרקיע השביעי") מגלם גבר אשר בעקבות פגיעת מוח רכש את היכולת למצוא כל חפץ או אדם ויחד עם חברו ושותפו לעסקים, בגילומו של מייקל קלארק דנקן ("גרין מייל"), הוא יוצא לפתור תעלומות. 

דעתי בקצרה: דרמות פרוצדוראליות שבמרכזן גבר שרמנטי נאה וחריף א-לה המנטליסט אינן כוס התה שלי, אבל אני מקווה שמעריצי "בונז" יאהבו גם אותה.

 

 

 

 

שם: Napoleon Dynamite

רשת: Fox

תאריך: 15/1

מספר פרקים: 6 (עם אופציה ל-7 נוספים)

ז'אנר: אנימציה

תקציר: קומדיה מצוירת המבוססת על סרט הקאלט "נפוליאון דינמיט" משנת 2004 כאשר הקאסט המקורי, הכולל את ג'ון הדר, אפרן רמירז וטינה מג'ורינו, שב בכדי לספק את קולו. בדומה לסרט, הסדרה עוקבת אחר נער מוזר, משפחתו ומכריו באיידהו הכפרית.

דעתי בקצרה: מהקטעים ששוחררו לרשת הסדרה נראית חביבה, אך הרבה עומד לרעתה - המבקרים קוטלים, מספר הפרקים שהוזמנו הוא כשל סדרה בריטית ומספר המקומות בערב האנימציה של פוקס בשנה הבאה מוגבל.

 

 

 

 

שם: Alcatraz

רשת: Fox

תאריך: 16/1

מספר פרקים: 12

ז'אנר: דרמה, מתח, מדע בדיוני

תקציר: יוצר "אבודים" ג'יי ג'יי אברהמס מנסה לשחזר את ההצלחה ומביא למרקע סדרת מתח-מד"ב עם אלמנטים על טבעיים על אי מסתורי ואנשים נעלמים. הסדרה סובבת סביב קבוצה של סוהרים ואסירים מבית הסוהר על האי אלקטרז שלחופי קליפורניה שנעלמו במסתוריות ומופיעים לפתע שוב על האי לאחר 30 שנה מבלי שהזדקנו. בסדרה מככבים שרה ג'ונס, חורחה גרסיה (“אבודים"), סם ניל (“פארק היורה", “הפסנתר"), פארמינדר נאגרה (“אי. אר”) ורוברט פורסטר (“ג'קי בראון”).

דעתי בקצרה: אם הייתי צריך להביע את דעתי על הסדרה הזו לפני חמש שנים הייתי מתלהב מאוד, אך מאז ראיתי את הפרק האחרון של "אבודים"... אני פשוט לא סומך על ג'יי ג'יי אברהמס שיספק דרמת מתח על טבעית עם תשובות אמיתיות לשאלות הרבות שבוודאי יצוצו בזמן צפייה בסדרה.

 

 

 

 

שם: Betty White's Off Their Rockers

רשת: NBC

תאריך: 16/1

מספר פרקים: 12

ז'אנר: ריאליטי, קומדיה

הערה: עוד לא נקבע מועד לשידור הפרק השני.

תקציר: תוכנית מתיחות בהנחייתה של זוכת האמי בטי וייט (“בנות הזהב") המציגה ישישים מבצעים תעלולים על ינוקות.

דעתי בקצרה: הקריירה של בטי וייט מתפרסת על פני שישה עשורים והיא כוללת זכייה בשבעה פרסי אמי, אך נראה שהשיגה הרבים אינם מספיקים בכדי לממן את הרגלי צריכת הקראק שלה, אחרת איך ניתן להסביר את השתתפותה בתוכנית זו?

 

לצפיה בטריילר של הסדרה - כאן

 

 

שם: Ink Master

רשת: Spike TV

תאריך: 18/1

מספר פרקים: 8

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תחרות ריאליטי בה 10 אמני קעקועים מתחרים על פרס של 100,000$ בסדרת אתגרים הבוחנים מיומנות ויצירתיות. הקעקועים נעשים על אנשים אמיתיים ובכל פרק מודח אמן אחד.

דעתי בקצרה: אני מעריך תוכניות המציגות אמנות אך אני תוהה האם ערוץ ספייק מסוגל לנפק תוכנית איכותית.

 

 

 

 

שם: Unsupervised

רשת: FX

תאריך: 19/1

מספר פרקים: 13

ז'אנר: אנימציה

תקציר: שני חברים בני 15 מנסים לשרוד את גיל ההתבגרות ללא השגחת מבוגרים. על המדבבים נמנים דיוויד הורנסבי ("How to Be a Gentleman"), רוב ראסל, קריסטן בל (“ורוניקה מארס"), ג'סטין לונג (“אד"), קייטלין אולסון (“פילדלפיה זורחת") ורומאני מאלקו (“העשב של השכן").

דעתי בקצרה: תחושת הבטן שלי אומרת שאני לא אתלהב במיוחד מהסדרה הזו, אך אני לא יכול לומר זאת בוודאות רק על סמך הקליפ בן ה-30 שניות.

 

 

 

 

שם: On Freddie Roach

רשת: HBO

תאריך: 20/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי

תקציר: תוכנית דוקומנטרית בסגנון סינמה וריטה מבית הקולנוען ויוצר "אורות ליל שישי" פיטר ברג הסוקרת את חייו של מאמן האיגרוף פרדי רואץ', את הקריירה הענפה שלו ואת התמודדותו עם מחלת הפרקינסון.

דעתי בקצרה: איני חובב אגרוף, אך דוקומנטרי של HBO תמיד נושא בחובו הבטחה. אני מקווה שהתוכנית תקיים אותה.

 

 

 

שם: Level Up

רשת: Cartoon Network

תאריך: 24/1

מספר פרקים: 22

ז'אנר: קומדיה, פנטזיה

תקציר: ארבעה בני נוער חובבי משחקי מחשב מתמודדים עם האתגרים הרגילים של תלמידי תיכון, בד בבד עם לחימה באויבים הפולשים לעולם האמיתי מהעולם הוירטואלי.

דעתי בקצרה: לצעירים ולצעירים בנפשם.

 

 

 

 

שם: Touch

רשת: Fox

תאריך: 25/1

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה, פנטזיה

הערה: הפרק השני בסדרה ישודר רק במרץ.

תקציר: קיפר סאת'רלנד ("24") חוזר למשבצת הישנה שלו בפוקס בדרמה פנטסטית מהיוצר של "גיבורים" בה הוא מגלם אלמן ואב לילד אוטיסט ואילם בן 11. חייו משתנים כשהוא מגלה כי בנו ניחן בכוחות מיוחדים המאפשרים לו לחזות את העתיד וכך להציל את העולם, או אמריקה, אותו הדבר. עוד משחקים דיוויד מזוז, דני גלובר (סדרת "נשק קטלני") וגוגו מבאטה-רואו (“סמויים").

דעתי בקצרה: העלילה נשמעת לי מטופשת מכדי שאוכל להנות מהפיצוצים הרבים שבוודאי יעקבו אחרי ג'ק באואר לתוכניתו החדשה.

 

 

 

 

שם: Inside Comedy

רשת: Showtime

תאריך: 26/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: אירוח

תקציר: תוכנית ראיונות מבית היוצר של זוכה פרס גלובוס הזהב סטיב קארל (“המשרד" (ארה"ב)) בה הקומיקאי והבמאי דיוויד סטיינברג מארח קומיקאים במתכונת של אחד על אחד. על האורחים נמנים מל ברוקס, רובין ויליאמס, בילי קריסטל,  אלן דג'נרס, קארל ריינר, דון ריקלס, ג'רי סיינפלד, כריס רוק, לארי דיוויד, ג'אד אפטאו, טינה פיי, ג'יין לינץ', שרה סילברמן וכן קארל עצמו.

דעתי בקצרה: למרות שאיני נוהג לצפות בתוכניות מסוג זה, אני מתכוון לנסות כמה פרקים בתקווה שירתקו ויצחיקו אותי.

 

 

 

 

שם: Key & Peele

רשת: Comedy Central

תאריך: 31/1

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

תקציר: תוכנית מערכונים המשלבת קטעים חיים ומוקלטים ומפגינה את ההומור של שני פליטי "מד טי.וי" קיגן מייקל קי וג'ורדן פלי.

דעתי בקצרה: קי ופלי לא היו בין האהובים עלי בקאסט הרחב של מד טי.וי, אך גם לא בין המאוסים עלי.