המסך המפוצל

חדש על המסך - ינואר 2012 - חלק ב

חודש ינואר היה פורה לא רק בטלוויזיה האמריקאית אלא גם במדינות דוברות אנגלית אחרות. עמית ניצן מציג את הסדרות הבולטות שעלו לשידור בבריטניה, קנדה ואוסטרליה במהלך חודש זה

מאת: עמית ניצן

פורסם: 03-02-2012
9 תגובות

 

החודש הראשון של השנה האזרחית היה גדוש בשלל סדרות חדשות לא רק בארצות הברית אלא גם ביתר המדינות דוברות האנגלית. בדומה לאמריקאים, גם הבריטים הציגו כמות גדולה יותר של תכנים מתוסרטים החודש לעומת דצמבר ונובמבר, תוך שימת דגש ניכר על הצד הדרמטי, עם שבע דרמות/מיני סדרות לעומת שתי קומדיות בלבד. שיאה של עונת החורף ניכר גם בקנדה, בה עלו בחודש שעבר חמש סדרות מתוסרטות, ואילו באוסטרליה עונת הקיץ הנפיקה בינואר תוכנית מתוסרטת חדשה אחת בלבד.

 

התוכניות הבולטות שעלו בינואר כוללות עיבוד נוצץ מכוכבים לספר ההרפתקאות של רוברט לואיס סטיבנסון "אי המטמון", דרמה תקופתית על חמש נשים קנדיות הבונות פצצות עבור בעלות הברית, קומדיה על אם חד-הורית מהיוצרת של "גווין וסטייסי", הגירסה האוסטרלית לריאליטי המוכר "אמא מחליפה", מותחן פסיכולוגי המבוסס על "תעלומת אדווין דרוד” (הרומן האחרון של צ'רלס דיקנס), מיני סדרה המשלבת אירוטיקה וחושניות עם זוועות הקרבות של מלחמת העולם הראשונה ותוכנית מערכונים סוריאליסטית ופסיכדלית מהיוצר של "מייטי בוש", נואל פילדינג.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש ינואר.

 

שם: Great Barrier Reef

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 1/1

מספר פרקים: 3

ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי, טבע

תקציר: סדרת טבע בהנחיית הביולוג הימי מונטי הולס הסוקרת את שונית האלמוגים הגדולה באוסטרליה, המבנה החי הגדול בעולם, תוך כדי ניצול טכניקות צילום בהם נעשה שימוש ב"עולם מופלא".

דעתי בקצרה: נשמע כמו תוכן איכותי שאני צריך לצרוך במקום העונה ה-12 של "הטופ מודל הבאה".

 

(לצפייה בקטע מהתוכנית – כאן)

 

 

שם: Treasure Island

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 1/1

מספר פרקים: 2

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: עיבוד לספר ההרפתקאות "אי המטמון" מאת רוברט לואיס סטיבנסון המספר את סיפורו של נער המוצא מפת מטמון ויוצא למצוא אותו יחד עם צוות ימאים בדרך רצופת סכנות ומכשולים. במיני סדרה מככבים זוכה האמי אדי איזרד (“הנובוריצ'ים”), אלייז'ה ווד (“סדרת סרטי "שר הטבעות", “ווילפרד”), זוכה האמי ופרס גלובוס הזהב דונלד סאת'רלנד ("פלישת חוטפי הגופות", "אנשים פשוטים"), רופרט פנרי-ג'ונס (“ספוקס"), פיליפ גלניסטר (“החיים על מאדים”) וקית' אלן (“רובין הוד").

דעתי בקצרה: קראתי את הספר כילד ואני חושב שההפקה נאמנה למקור. נראה שהבריטים נלהבים במיוחד מהקאסט מלא הכוכבים.

 

 

 

 

שם: Public Enemies

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 3/1

מספר פרקים: 3

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: דרמה הבוחנת את הקשר בין אסיר משוחרר שישב בכלא במשך עשר שנים באשמת רצח, בגילומו של דניאל מייז (“וירה דרייק", "מאפר לעפר"), לבין קצינת המבחן שלו, בגילומה של אנה פרייל (“החיים על פי נד"), השבה לעבודתה לאחר עונש השעיה.

דעתי בקצרה: זו נראית כמו דרמה מטיפנית על יחס החברה לאסירים ועל מערכת משפט לא צודקת.

 

 

 

שם: Bomb Girls

רשת: Global (קנדה)

תאריך: 4/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמה תקופתית המתרחשת במהלך שנות ה-40 המספרת את סיפורן של חמש נשים קנדיות המסכנות את חייהן במהלך עבודתן במפעל תחמושת בו בונים פצצות עבור כוחות בעלות הברית אשר לוחמים באירופה. בסדרה מככבת זוכת פרס גלובוס הזהב מג טילי (“סיפורה של אגנס").

דעתי בקצרה: בעוד שהרעיון עצמו מרתק, הפרומו העלה בי חששות כי הדרמה תתדרדר למחוזות לעוסים וצפויים מדי.

 

 

 

שם: Eternal Law

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 5/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה, פנטזיה

תקציר: פנטזיה נוספת מהיוצרים של “החיים על מאדים” ו"מאפר לעפר" על צמד מלאכים הנשלחים לכדור הארץ בכדי לעזור לבני האדם וללמוד עליהם. הזוג מתחזים לעורכי דין בכדי להשפיע על הקהילה המקומית ונלחמים בנמסיס שלהם, מלאך אפל המנסה לסכל את מאמציהם. בסדרה משחקים סמואל ווסט ("מרגלי קיימברידג'"), טוביאס מנזיס ("רומא") ואורלה בריידי (“מאהבות").

דעתי בקצרה: לצערי לא היה לי פנאי לכתוב ביקורת... דעתי הוסחה משלל בדיחות עורכי הדין שהתקציר העלה לראשי.

 

 

 

  

שם: Mudpit

רשת: Teletoon (קנדה)

תאריך: 5/1

מספר פרקים: 26

ז'אנר: קומדיה

תקציר: קומדיה מוזיקלית אודות ארבעה בני נוער היוצרים להקת רוק וירטואלית במשחק וידאו מרובה משתתפים בתקווה להצליח גם בעולם המוזיקה האמיתי. חלקים נרחבים מהתוכנית בוצעו בעזרת אנימציה ממוחשבת.

דעתי בקצרה: קיבלתי את ההרגשה שמדובר בתוכנית קלילה הפונה לבני נוער אך אני מרגיש שגם מבוגרים הנהנים מסדרות מוזיקליות שלא שמות דגש מיוחד על עלילה או על הצגת דמויות שאינן ארכיטיפים שחוקים (שיעול, Glee, שיעול) יוכל להנות מהסדרה הזו.

 

 

 

שם: Stella

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 6/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

תקציר: מהיוצרת של הקומדיה "גווין וסטייסי", רות ג'ונס, שגם שיחקה בה, מגיעה קומדיה משפחתית בה היא מככבת כאמא בשנות ה-40 לחייה המתמודדת עם קרוביה, ילדיה ואבותיהם השונים. על הקאסט נמנים גם אליזבת ברינגטון (“דרך ווטרלו") וקני דוטי (“אליזבת").

דעתי בקצרה: אהבתי את "גווין וסטייסי" ובמיוחד את הדמות אותה שיחקה ג'ונס, ולכן אני שמח במיוחד שהגיעה קומדיה נוספת יצירת כפיה.

 

  

 

 

שם: Wife Swap Australia

רשת: LifeStyle You (אוסטרליה)

תאריך: 9/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: לאחר “חילופי נשים” האמריקאית ו"אמא מחליפה" הישראלית גם האוסטרלים מקבלים וריאציה על תוכנית המציאות הבריטית “Wife Swap”. כבשאר הגירסאות, גם התוכנית האוסטרלית מציגה שתי אמהות ממשפחות שונות בתכלית המחליפות מקומות.

דעתי בקצרה: אני חושב שמדובר באחד מפורמטי הריאליטי המצליחים ביותר והאוניברסליים ביותר ואהנה ממנו גם במבטא אוסטרלי.

 

 

 

שם: Mr. D

רשת: CBC (קנדה)

תאריך: 9/1

מספר פרקים: 12

ז'אנר: קומדיה

תקציר: הסטנדאפיסט גארי די (“Last Comic Standing”) מביא מניסיונו האמיתי כמורה בתיכון לקומדיה המציגה את חוויית ההוראה של מורה כושל אשר יודע פחות מתלמידיו בנושאים אותם הוא מלמד.

דעתי בקצרה: לא מצחיק.

 

 

   

שם: Redemption, Inc.

רשת: CBC (קנדה)

תאריך: 9/1

מספר פרקים: 8

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי-תחרות המציג עשרה אסירים לשעבר המתמודדים על ההזדמנות לזכות בפרס של 100,000$ מהמולטי מיליונר קווין אולירי ("Shark Tank") בכדי לפתוח עסק משלהם.

דעתי בקצרה: קווין אולירי מכונה "דונלד טראמפ הקנדי" כי כמוהו הוא עשיר, צעקני ומלא בחשיבות עצמית, ואכן הסדרה החדשה שלו נשמעת כמו "המתמחה: כלא מעשיהו".

 

 

 

שם: The Exit List

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 10/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: שעשועון

תקציר: שעשועון טריוויה בהנחיית מאט אולרייט בו צמד מתחרים נכנס למבוך בן 26 חדרים אשר מכילים כמויות שונות של כסף. רמת הקושי של המשחק עולה ככל שנכנסים עמוק יותר לתוך המבוך, כאשר המתמודדים יודעים כי באחד מהחדרים מסתתר פרס של 100,000£.

דעתי בקצרה: אני מעדיף להשתתף בשעשועונים מאשר לצפות בהם.

 

 

  

שם: The Mystery of Edwin Drood

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 10/1

מספר פרקים: 2

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: מותחן פסיכולוגי המבוסס על "תעלומת אדווין דרוד”, הרומן האחרון של צ'רלס דיקנס, אשר נפטר לפני שהספיק לסיימו. מת'יו ריס (“אחים ואחיות") מגלם מנצח פרובנציאלי המכור לאופיום המפתח אובססיה כלפי נערה בת שבע עשרה, המגולמת על ידי טמזין מרצ'נט (“שושלת טיודור").

דעתי בקצרה: היה מסקרן לראות איך רשת השידור הבריטית בחרה לסיים את הרומן הלא גמור של דיקנס.

 

(לצפייה בכתבה על התוכנית – כאן)

 

 

שם: Arctic Air

רשת: CBC (קנדה)

תאריך: 10/1

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, הרפתקאות

תקציר: קורותיהם של טייסים בחברת תעופה הפועלת בצפון קנדה היוצאים בכל פרק להרפתקה חדשה המערבת הובלת נוסעים ומטענים. בדרמה משחק אדם ביץ' (“חוק וסדר: מדור מיוחד", “גיבורי הדגל") בתפקיד הראשי.

דעתי בקצרה: זו נשמעה לי כמו סדרה פרוצדורלית סטנדרטית ולא מלהיבה במיוחד, אך הקדימון נתן רושם שמדובר בסדרה המשכית. אצטרך לראות מספר פרקים בכדי להכריע לכאן או לכאן.

 

 

 

שם: The L.A. Complex

רשת: MuchMusic (קנדה)

תאריך: 10/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמת נעורים על קבוצה של שישה שחקנים מתחילים המשתכנים במלון באזור מפוקפק בלוס אנג'לס. בתפקיד הראשי מככבת קאסי סטיל (“דגראסי – הדור הבא").

דעתי בקצרה: עוד תוכנית על החיים הקשים של צעירים מצודדים המתאימה להיות גילטי פלז'ר לצופים אשר אינם אני.

 

 

 

שם: Conspiracy 365

רשת: FMC (אוסטרליה)

תאריך: 14/1

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה

הערה: הסדרה תשודר בתדירות של פרק בחודש.

תקציר: דרמה המבוססת על סדרת ספרים לנוער באותו שם המגוללת את הרפתקאותיו של נער בן 15 הנאלץ להפוך לנמלט בחיפושו אחר האמת העומדת מאחורי מוות במשפחתו. בתפקיד הראשי משחק הריסון גילברטסון (“מתחת לגבעה60”).

דעתי בקצרה: "הנמלט" פוגש את "צופן דה וינצ'י" פינת "הארי פוטר"? על פניו התוכנית מיועדת לבני נוער, אך אני חושב שמבוגרים רבים יהנו גם כן מהסדרה.

 

 

 

שם: Call The Midwife

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 15/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמה תקופתית המבוססת על טרילוגית ספרים באותו שם המיועדת לכל המשפחה. הסדרה מציגה את שגרת חייהן של נזירות המשמשות כאחיות מיילדות במזרח לונדון של שנות ה-50. בדרמה מככבות ג'סיקה ריין, ג'ני אגוטר (“ספוקס"), פאם פריס (“מטילדה"), מירנדה הארט (“Hyperdrive”) וג'ודי פרפיט (“דוריט הקטנה").

דעתי בקצרה: המבקרים מתייחסים לתוכנית כאל "דרמה נשית" המנסה לתפוס את הקהל הרחב של "קרנפורד", ואני מקווה שזו פשוט דרמה בריטית איכותית המדברת לשני המינים.

 

 

 

שם: Putin, Russia and the West

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 19/1

מספר פרקים: 4

ז'אנר: ריאליטי, דוקומנטרי

תקציר: תוכנית תיעודית מבית היוצר של נורמה פרסי (“ישראל והערבים: השלום החמקמק”) המנסה לשרטט את הפרופיל של ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, באמצעות ראיונות עם עמיתיו ומתנגדיו.

דעתי בקצרה: איני חובב גדול של דוקומנטרי והנושא הספציפי של הנ"ל אינו מעניין אותי מספיק בכדי לצפות בו.

 

(לצפייה בקטע מהתוכנית - כאן)

 

 

שם: Birdsong

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 22/1

מספר פרקים: 2

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: מבית היוצר של אבי מורגן, היוצרת של "The Hour" והתסריטאית של "אשת הברזל" ו"בושה" שיצאו לא מכבר לאקרנים, מגיע עיבוד לרומן רב-מכר משנת 1993 מאת סבסטיאן פוקס, "שירת הציפור", שנבחר לפני כעשור לאחד מהספרים האהובים ביותר בבריטניה. זהו סיפור של אהבה ומלחמה המשלב בין אירוטיקה וחושניות לבין זוועות הקרבות של מלחמת העולם הראשונה. במרכז העלילה זוג אוהבים צעיר, בגילומם של זוכה פרס הטוני אדי רדמיין ("עמודי תבל", "השבוע שלי עם מרילין") וקלמנס פואסי (“ברוז'”), המופרדים זה מזה כשהעלם נשלח לחזית.

דעתי בקצרה: המבקרים משבחים את העיבוד של הרומן האהוד, אותו לא הזדמן לי לקרוא, ואני סומך את ידי עליהם ומקווה למיני סדרה בריטית מרטיטה ועמוקה.

 

 

 

שם: Noel Fielding's Luxury Comedy

רשת: E4 (בריטניה)

תאריך: 26/1

מספר פרקים: 7

ז'אנר: קומדיה

תקציר: תוכנית מערכונים סוריאליסטית ופסיכדלית מהיוצר של "מייטי בוש", נואל פילדינג ("מייטי בוש", “צוות איי טי”), שגם מככב. התוכנית משלבת קטעי אנימציה עם קטעים מצולמים ומציגה מוזיקה מאת הגיטריסט וכותב השירים סרג'יו פיזורנו מלהקת הרוק אינדי "קסביאן”.

דעתי בקצרה: לא התחברתי להומור של "מייטי בוש" ולכן איני מצפה במיוחד לתוכנית החדשה הבאה מאותו היוצר. עם זאת, אני מעריך את הניסיון ליצור קומדיה אוונגרדית.

 

 

 

שם: Prisoners' Wives

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 31/1

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמה המספרת על מערכת היחסים של ארבע נשים השונות זו מזו באופין המתמודדות כל אחת עם המצאותו של גבר אהוב בקלבוש ועל המאבק והסודות של כל אחת מהן. בתפקידים הראשיים מככבים אמה ריגבי (“Hollyoaks”), פולי ווקר (“רומא", “קפריקה”), פיפה הייווד ("The Brittas Empire") ונטלי גווין.

דעתי בקצרה: האם זו סדרה איכותית או מסחטת דמעות ותו לא? לא ברור לי על איזו נקודה על ציר הדרמה-מלודרמה הסדרה הזו נופלת ופה קבור הכלב מבחינתי.