המסך המפוצל

חדש על המסך - פברואר 2012

חודש פברואר לא היה עמוס בפרמיירות כקודמו, אך כלל היצע לא רע בכלל. עמית ניצן מציג את התכנים שעלו בחודש זה במדינות דוברות האנגלית

מאת: עמית ניצן

פורסם: 04-03-2012
13 תגובות

החודש השני של השנה האזרחית שסגר את עונת החורף בארצות הברית כלל פחות פרמיירות לעומת קודמו, ובניגוד לחודש ינואר, הפעם רשתות הכבלים לקחו שוב את ההובלה לעומת הרשתות הארציות. חודש פברואר הציג חידוש משמעותי - שני שירותי הורדות אמריקאים, "נטפליקס" ו"הולו", שעד כה סיפקו בעיקר תכנים ממוחזרים, הציגו לראשונה הפקות מקור מתוסרטות באורך מלא. עונת הסתיו שנפתחה במהלך החודש ביבשת החמישית הביאה עימה חמש סדרות חדשות, מתוכן ארבע של רשת ABC ואילו בבריטניה עלו ארבע סדרות חדשות בלבד, מתוכן שלוש קומדיות. לאחר חודש ינואר, שהיה פורה במיוחד שם, הרשתות הקנדיות לא העלו בחודש זה תכניות מתוסרטות.

 

התוכניות הבולטות שעלו לשידור החודש כללודרמה אוסטרלית על משפחת פשע הנקלעת למלחמת ירושה, מיני סדרה מבית הבי. בי. סי. המציגה תכנון וביצוע שוד מזוין, קומדיה נועזת על קבוצת היפסטרים מברוקלין, דרמה מוזיקלית על הפקת מחזמר בברודווי עם דברה מסינג, אנג'ליקה יוסטון וקת'רין מקפי, סדרת אימה פנטסטית המתרחשת ביער האמזונס וקומדית פעולה ביזארית השוזרת את הסיקסטיז, דינוזאורים והיטלר.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש פברואר.

 

שם: The Straits

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 2/2

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמת פשע על משפחה אוסטרלית מקווינסלנד השולחת ידה בסחר בסמים, נשק וחיות אקזוטיות הנקלעת למלחמת ירושה לאחר שאב המשפחה מתחיל לתכנן מי יחליפו בתפקיד. בסדרה מככבים זוכה פרס האמי בריאן קוקס (“טרויה", “אדפטיישן"), ארון פאוסו ("מזרח ומערב 101"), רנה אוון (“פעם היו גיבורים") ופיראס דיראני ("הבטן הרכה").

דעתי בקצרה: לאוסטרלים יש ניסיון ביצירת דרמות פשע מוערכות וזו נחשבת לדרמה הבולטת ביותר בעונת הסתיו המתחילה החודש. אני מקווה שהיא מצדיקה את הציפיות.

 

 

 

שם: Inside Men

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 2/2

מספר פרקים: 4

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: מיני סדרה מהיוצר של "מלון בבילון", טוני בסגאלופ, על שלושה עובדים בחברה העורכת ספירות קופה המחליטים לגנוב מיליונים מהחברה בה הם עובדים באמצעות שוד מזוין. במיני סדרה מככבים סטיבן מקינטוש (“לוק, סטוק ושני קנים מעשנים", “Luther”), אשלי וולטרס (“הנוכלים"), וורן בראון (“Luther”) וקירסטון ווירינג (“מחוץ למים").

דעתי בקצרה: על אף שסרטים ותוכניות רבים עסקו בנושא הנ"ל, ישנם מספר טוויסטים בעלילה שאמורים להפתיע את הצופים.

 

 

 

שם: I Just Want My Pants Back

רשת: MTV

תאריך: 2/2

מספר פרקים: 12

ז'אנר: קומדיה

הערה: הפרק הראשון שודר בשלהי אוגוסט 2011.

תקציר: קומדיה המבוססת על ספר באותו שם על חייהם של קבוצת היפסטרים בני 20 ומשהו בברוקלין המחפשים את מקומם בחיים. גיבור הסדרה הוא צעיר הפוצח במסע לאיתור מכנסי ג'ינס שנלקחו על ידי בחורה עימה היה לו סטוץ של לילה אחד.

דעתי בקצרה: העלילה מזכירה לי מאוד את "איך להצליח באמריקה", אותה אני מחבב, אולם לא התלהבתי מהיצע הקומדיות של MTV מהשנים האחרונות.

 

 

  

שם: How to Rock

רשת: Nickelodeon

תאריך: 4/2

מספר פרקים: 20

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום המכוון לבני הנוער עם הזמרת סימפוניק מילר בתפקיד הראשי, כנערה הנעשית לא פופולרית לאחר שהיא נאלצת להרכיב משקפיים וגשר, המצטרפת כסולנית ללהקת פופ-היפ הופ.

דעתי בקצרה: התוכנית מלמדת אותנו כי אם אתם מסוגלים לשיר ולרקוד תוכלו להמשיך ולהיות פופולריים גם אם תאלצו ללבוש משקפיים וגשר. אני שמח לראות שניקולודיאון עושים את חלקם בכדי להגביר את מספר מקרי ההתאבדויות בקרב בני נוער.

 

 

 

שם: Lilyhammer

רשת: Netflix (שירות הורדות)

תאריך: 6/2

מספר פרקים: 8

ז'אנר: דרמה, קומדיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה בת 8 פרקים מבעוד מועד.

תקציר: דרמה קומית נורבגית-אמריקאית היוצרת תקדים כהפקת המקור הראשונה של נטפליקס. סטיבן ואן זאנדט (סילביו דנטה ב"הסופרנוס") מגלם גנגסטר ניו-יורקי הנכנס לתוכנית להגנת עדים ומתחיל בחיים חדשים בלילהאמר, נורבגיה. לאחר שהוא מתחיל לחוש תסכול מחייו כמהגר מובטל, הוא חוזר לדרכיו הלא חוקיות הישנות ומשליט טרור על סביבתו.

דעתי בקצרה: בעוד שנהנתי עד מאוד מהסופרנוס, אני לא חושב שלקחת את סיל ולשים אותו בין נורבגים תמימים יעניין אותי.

 

 

 

שם: The Diamond Queen

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 6/2

מספר פרקים: 3

ז'אנר: תעודה

תקציר: העיתונאי אנדרו מאר סוקר את 60 שנות שלטונה של המלכה אליזבת השנייה, תוך שימת דגש על השפעתם של הוריה עליה ויחסיה עם ראשי הממשלה השונים של בריטניה. מאר מתלווה למלכה בביקוריה במזה"ת ובארה"ב ועורך ראיונות עם חברים שונים במשפחת המלוכה, ובכללם עם הנסיכים וויליאם והארי.

דעתי בקצרה: ברכותיי למלכה, אבל זו לא תוכנית בשבילי.

 

ניתן לצפות בכתבה על התכנית כאן.

  

 

שם: סמאש (Smash)

רשת: NBC

תאריך: 6/2

מספר פרקים: 15

ז'אנר: דרמה

הערה: הסדרה נרכשה על ידי הוט ותעלה ב-23 בחודש.

תקציר: דרמה מוזיקלית המבוססת על רעיון של הבמאי הנודע סטיבן שפילברג העוסקת בקבוצת אנשים המתקבצים יחדיו בכדי להפיק מחזמר בברודווי על חייה של השחקנית מרלין מונרו. בדרמה מככבים זוכת פרס האמי דברה מסינג (“וויל וגרייס"), ג'ק דוונפורט (“זיווגים", סדרת סרטי "שודדי הקאריביים"), קת'רין מקפי (בוגרת "אמריקן איידול"), כריסטיאן בורל וזוכת פרסי האוסקר וגלובוס הזהב אנג'ליקה יוסטון (“המכשפות", “משפחת אדאמס", “משפחת טננבאום”) עם פסקול מאת זוכי פרסי הטוני והגראמי מרק שיימן וסקוט ויטמן (“היירספריי”).

דעתי בקצרה: "סמאש" נחשבת לאחת הסדרות המצופות ביותר של כל עונת השידורים 2011-2012, אם לא המצופה ביותר, ומוגדרת לעיתים כ"glee למבוגרים".המבקרים היללו אותה וגם אני חיכיתי לה בקוצר רוח.

 

 

 

שם: הנהר (The River)

רשת: ABC

תאריך: 7/2

מספר פרקים: 8

ז'אנר: אימה, מתח, פנטזיה

הערה: הסדרה נרכשה על ידי יס ועלתה ב-9 לחודש.

תקציר: סדרת מתח עם אלמנטים על טבעיים מבית היוצר של אורן פלי (“פעילות על טבעית") על אם ובנה היוצאים בראש משלחת למצוא את אבי המשפחה, חוקר טבע נודע וכוכב טלוויזיה, האובד ביערות האמזונס. בכדי לממן את החיפוש המאמצים מצולמים ליצירת דוקומנטרי החושף עולם מוזר ומפחיד. על הקאסט נמנים ברוס גרינווד (“אני, רובוט", “קפוטה"), ג'ו אנדרסון ("להיות ג'יין"), פול בלקת'ורן (“השדים של דרזדן") ולזלי הופ (“24”).

דעתי בקצרה: נהנתי מהסרט “פעילות על טבעית" ולפחות מהטריילר אכן קיבלתי וייב דומה. זו עוד סדרה בגל האחרון של תוכניות אימה, והראשונה ברשת ארצית, וכמו "המתים המהלכים" ו"אימה אמריקאית" גם פה המבקרים נתנו לתוכנית בעיקר ביקורות טובות, אך הצופים פחות התלהבו והרייטינג היה פושר.

 

 

 

 

שם: Outland

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 8/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום המבוסס על סרט קצר באותו שם המציג את חייהם של חמישה אאוטסיידרים גיקים והומוסקסואלים החברים במועדון מדע בדיוני.

דעתי בקצרה: לפחות מהטריילר נראה כי מדובר בסדרה חביבה אך לא מצחיקה במיוחד.

 

 

 

שם: Kevin Bridges: What's The Story?

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 8/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: אמן הסטאנד-אפ הסקוטי קווין ברידג'ס יוצא לשטח עם צוות צילום ומנסה לענות על שאלות שונות בצורה מבדרת.

דעתי בקצרה: המבטא הסקוטי שלו כבד מדי מכדי שאוכל להבין לעיתים מה הוא אומר, אבל לפי מחלקת השיווק של הבי. בי. סי. מדובר בקומיקאי מבטיח.

 

 

 

שם: Comic Book Men

רשת: AMC

תאריך: 12/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תוכנית ריאליטי מבית היוצר ובכיכובו של הבמאי והשחקן קווין סמית' (“מוכרים בלבד", “דוגמה") על הצוות והלקוחות החנונים של חנות קומיקס בניו ג'רסי, ועל פריטי התרבות הפופולרית השונים בה והסיפור מאחוריהם.

דעתי בקצרה: אני לא מעריץ גדול של קווין סמית' או של קומיקסים ולא נראה לי שאהנה מהתוכנית הזו, אבל מסקרן לראות איך נראה ריאליטי בערוץ של "מד מן" ו"שובר שורות”.

 

 

 

שם: Battleground

רשת: Hulu (שירות הורדות)

תאריך: 14/2

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה, קומדיה, מוקומנטרי

תקציר: הפקת המקור המתוסרטת הראשונה של הולו מבית היוצר ובכיכובו של ג'יי.די וולש על מספר עובדים בקמפיין של מתמודדת למושב של מדינת וויסקונסון בסנאט האמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית.

דעתי בקצרה: אני מברך על הכניסה של הולו לשוק הפקות המקור, וההפקה אכן עומדת בסטנדרטים של רשתות טלוויזיה. עם זאת הסדרה בבירור מושפעת מ"המשרד", אותה איני מחבב כל כך.

 

 

 

שם: Descending

רשת: OLN (קנדה)

תאריך: 19/2

מספר פרקים: 13

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: תוכנית טבע השמה דגש על העולם התת-מימי בהנחיתם של סקוט וילסון ואליס אמט. בדוקומנטרי נבחנים אתרי צלילה שונים ברחבי הפלנטה תוך כדי שימוש באמצעי צילום חדשניים.

דעתי בקצרה: בעוד שהצילומים עצמם של החי והצומח מתחת למים יהיו בוודאי מדהימים, איני חושב שהתוכנית בכללותה תהיה מרתקת.

 

 

 

שם: Watson & Oliver

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 20/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: צמד הקומיקאיות לורנה ווטסון ואינגריד אוליבר כותבות ומשחקות בתוכנית מערכונים המציגה שלל דמויות וסגנונות.

דעתי בקצרה: להפתעתי מצאתי את הקטעים מתוך הסדרה ששוחררו לרשת לפני הבכורה פשוטים אך מבדרים. יש לקומדיה הזו פוטנציאל.

ניתן לצפות בקליפים כאן.  

 

   

שם: Woodley

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 22/2

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

תקציר: קומדיה פיזית בה מגלם הקומיקאי פרנק וודלי (“The Adventures of Lano and Woodley”) שלומיאל גרוש ואב לבת שמונה העושה כל שביכולתו בכדי לחזור אל אישתו לשעבר הנמצאת במערכת יחסים עם גבר אחר. עוד משחקים ג'סטין קלארק (“הצד האחר של החיים”) וטום לונג (“תשוקות ואובססיה").

דעתי בקצרה: אני שמח לראות את האמנות העתיקה והנכחדת של סלפסטיק בפריים טיים, אך נראה שהקומדיה משלבת אלמנט ותיק אחר שאני פחות נלהב ממנו – קיטש. עם זאת, סך הכל, אני חושב שזו תהיה סדרה מהנה.

 

 

 

שם: Pramface

רשת: BBC Three (בריטניה)

תאריך: 23/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה בת 6 פרקים מבעוד מועד.

תקציר: קומדיה על שני הורים לעתיד, בני 18 ו-16, שבקושי מכירים אחד את השני, המתמודדים עם ההריון, הורים לא מרוצים והעתיד לבוא.

דעתי בקצרה: לא מדובר ברעיון מקורי, הוא מזכיר מאוד את העלילה של הסרט "ג'ונו" ושל יצירות רבות אחרות, ולכן השאלה היא האם הביצוע יהיה מיוחד.

 

 

 

שם: Monsuno

רשת: Nicktoons

תאריך: 23/2

מספר פרקים: 52

ז'אנר: אנימציה, פעולה

תקציר: סדרה מצוירת אמריקאית בסגנון אנימה על חבורת נערים הנלחמים בכוח רשע המאיים להרוס את העולם.

דעתי בקצרה: התוכנית מיועדת בעיקר לילדים אך גם למבוגרים הרוצים לצקצק בלשונם למראה התוכניות שילדים רואים בימינו.

 

 

 

שם: Miss Fisher's Murder Mysteries

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 24/2

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה, בלשי

תקציר: דרמה תקופתית המתרחשת בשנות העשרים הסוערות במלבורן ומבוססת על סדרת ספרי בלשים מאת קרי גרינווד. הסדרה סובבת סביב צעירה אלגנטית, שנונה, זוהרת ועשירה בעלת מחזרים רבים החוקרת פשעים, נלחמת למען הצדק ומנסה לגלות את האמת באשר לעברה האפל. אסי דיוויס (“נערה עם עגיל פנינה") משחקת בתפקיד הראשי ולצידה זוכת פרס הבאפט”א מרים מרגוליס (“הפתן השחור", “עידן התמימות”) ונית'ן פייג'.

דעתי בקצרה: למרות התפאורה הייחודית – כמה סדרות טלוויזיה כבר מתרחשות בשנות ה-20 – קיבלתי את ההרגשה של אותה גברת פרוצדורלית בשינוי כובע קלוש. כאשר מפשטים את העלילה מקבלים עוד בלשית עם שלדים בארון החוקרת פשעים.

 

נית לצפות בטריילר כאן.

 

 

שם: Danger 5

רשת: SBS (אוסטרליה)

תאריך: 27/2

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, פעולה, מדע בדיוני

תקציר: קומדית פעולה דלת תקציב המתרחשת בגרסה אלטרנטיבית של שנות ה-60 בה מלחמת העולם השנייה עוד נמשכת. במרכז העלילה עומד צוות של חמישה סוכנים מיוחדים, כל אחד ממדינה אחרת מבעלות הברית, היוצאים לסכל בכל פרק את מזימותיו של אדולף היטלר להשתלט על העולם תוך כדי ביקור במקומות אקזוטיים ולחימה בדינוזאורים. חלקים מהסדרה נעשו בטכניקת סטופ מושן בסגנון "כנפי הרעם".

דעתי בקצרה: עוד לפני שהיא החלה את שידוריה ניתן לראות כי מדובר בסדרת קאלט, אשר נדיר למצוא כמוה בטלוויזיה. התרשמתי במיוחד מהשילוב, המחווה והפרודיה על מגוון רחב של ז'אנרים. אני ממליץ בחום לכולם על הטריילר שהשאיר אותי פעור פה.

 

 

 

שם: Lab Rats

רשת: Disney XD

תאריך: 27/2

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום על ילד המגלה כי במעבדה סודית במרתף ביתו מסתתרים שלושה בני נוער משובטים וביוניים שנוצרו כחלק מפרויקט צבאי. השלושה משכנעים את הילד ואת אביו החורג לאפשר להם להתחזות לתלמידים ולפקוד את בית הספר התיכון. האל ספרקס (“הכי גאים שיש") משחק בתפקיד משני.

דעתי בקצרה: בניגוד לערוץ דיסני המקורי, לערוץ הזה יש לעיתים תוכניות המכוונות גם לבוגרים. זו אינה אחת מהם.