ארכיון המסך המפוצל > 2012

הממיר 23/4/12

משחקי הכס, מד מן, דקטור הו, גיהנום על גלגלים, מזל סרט, גדולה מהחיים, המפץ הגדול

מאת: המערכת
פורסם בתאריך: 24/04/2012

*תזכורת: פיקניק יום העצמאות המסורתי של המסמ"צ קרב ובא. והאירוע בפייסבוק.
 

10 משחקי הכס עונה 2 פרק 3
מיומה הראשון של "משחקי הכס" היו הנטעים הזרים חלק מהותי בה, כל אותם נידחים ודחויים שאינם מוצאים את מקומם בעולם. אם זה קורותיו של טיריון כגמד או כל אחד שגורלו מביא אותו אל משמר החומה. איכשהו בפרק הזה הרגשתי את המוטיב הזה ביתר עוצמה – תיאון גרייג'וי שחוזר הביתה (ידעתי שמשהו יגיע מחזית בית גרייג'וי) כדי למצוא שאין לו ממש בית, שיי העדיין-מסתורית שהייתה נטע זר מהרגע שראינו אותה, וסנסה הרובוטית והצייתנית בבית המלך, אויבה הגדול. ההתמקדות הזו הצליחה להיות מרגשת. במעט זמן המסך שניתן לו בעבר, תיאון תמיד נדמה כבעל יומרה שמחפה על חוסר ביטחון גדול, אבל הפעם, מול משפחתו (הנותרת) המתכחשת שדוחקת אותו אל השוליים, הוא נותן לכאב שלו לצאת ומזדעק בפני אביו על כך שוויתר עליו, בנו היחיד שנותר, במשפחה שלא מבקשת אלא לוקחת את מה ששייך לה. הברירה שניתנה לו הייתה קשה, אבל שוב מוכיחה הסדרה שקשר הדם עושה את שלו – תיאון הוא דרג ב' גם בקרב בני סטארק וגם בקרב משפחתו האמיתית, אבל הוא מוותר על רוב, אחיו החורג שאמר לו בעבר "אתה לא סטארק", ובוחר ללחום בו לצד משפחתו. קריעת לב מובטחת? להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

10 מד מן עונה 5 פרק 5
"היו פראזות בסימפוניה התשיעית של בטהובן שעדיין גרמו לקוֹ לבכות. הוא כל הזמן חשב שזה נובע מהנסיבות של היצירה עצמה. הוא דמיין את בטהובן, חירש וחולה נפש, לבו שבור, משרבט בפראות בעוד המוות עומד על מפתן הדלת, קוצץ ציפורניו. עדיין, קו חשב שייתכן כי החיים בכפר הם שגרמו לו לבכות. הם הרגו אותו עם הדממה שלהם, והבדידות. הפכו את כל מה שרגיל ליפה מכדי לשאת". מרשים לראות את האופן המדויק שבו קלט קני את פיט, האיש בעל התזמורת הזעירה. תמצות קולע ויפהפה של מה שהפרק הציג לנו, עד לצליל טפטוף המים שמהדהד בראשו של פיט, מפר שוב ושוב את שלוותו. מבחינת קן, כאחד שרצה לחבוט אף הוא בפיט, הסיפור הוא נקמה מובהקת בו על שהלשין עליו (לכאורה, האמת היא שאין לנו מושג מי עשה את זה), מאחר שאם פיט אי פעם ייתקל בסיפור הזה הוא מיד יזהה את עצמו: הרעיון על תזמורת זעירה נבע מההערה שלו, הוא השמיע את הסימפוניה התשיעית של בטהובן, שם הדמות "קוֹ" (Coe) הוא שם המשפחה שעליה קרוי הפרבר שבו פיט גר עם משפחתו, קוז קוב. אפילו שם העט שבחר קן, דייב אלגונקין, נובע מהערה של פיט על השבט האינדיאני אלגונקין, כשהתלוצץ ואמר ש"קוז קוב" משמעו בשפתם 'תיק מסמכים'. האמת היא שמשמעו הוא דווקא 'סלע קשה', כמה יאה. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)
 

10 דוקטור הו עונה 6 פרק 2
הפרק ממשיך את המומנטום של הפרק הקודם ואף מתעלה עליו. ואנו גם למדים בו מעט יותר על "השקט"- האויב החדש. הפרק מתמקד באימה ובמסתורין וזונח את הצד ההומוריסטי של הפרק הקודם לטובת עלילה אפלה ומעניינת יותר. להמשך (נעם ברג)

8 גיהנום על גלגלים עונה 1 פרק 1

אחרי אכזבות עמוקות מצד רשת AMC, בעיקר "ההרג" האיומה, לא ממש היו לי ציפיות מ"גיהנום על גלגלים". גם הביקורות הפושרות לא עזרו לה. בכל זאת - ממש אהבתי את הפרק הראשון: אקדוחן מיסתורי עם מוסריות אפורה בימים שאחרי מלחמת האזרחים, שם לחם בצד שהפסיד, המגיע לעבוד במסילת הרכבת ובאמתחתו אג'נדה נסתרת; מתחים ומטעני עבר ואנשים שאינם כפי שהם נראים; עבדים לשעבר מול בעלי עבדים לשעבר; אינדיאנים עוינים שלא אוהבים את כל הלבנים הבאים להחריב את עולמם. כל זה בפנים, ובאופן מבדר ומעניין. הנקודה החלשה הבולטת כרגע היא הדמות שמגלם קולם מיני, דוק דורנט, איש עסקים עשיר ומושחת שהחברה שלו אחראית על מלאכת הרכבת פסי המסילה. הוא נראה כמו קלישאה של קלישאה של הלבן העשיר, נפוח, חסר חמלה ודורך על או דורס את כל מי שעומד בדרכו. אה, והוא גם אוהב לנאום, אפילו אם אין אף אחד בחדר. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)



7 מזל סרטן עונה 3 פרק 1
בין העונה השנייה לשלישית ניסיתי להבין מה באמת אני חושבת לגבי הטוויסט של סוף העונה השנייה. מצד אחד, אני לא אוהבת שמשעבדים פרק (או סרט, או סיפור) רק בשביל הטוויסט בסופו. מצד שני, היה משהו די אמיץ בבחירה להרוג דמות כל כך ראשית בסדרה כזו. כל זה מיותר עכשיו, כי מסתבר שבסדרה בחרו ללכת בדרך אחרת ולאפשר בדיחות ICD במקום להתמודד עם ההשלכות של מה שהם אמרו בסוף העונה הקודמת. בעיני, הבחירה שלהם להשאיר את פול בחיים ולתת לקת'י להתמודד עם בעל שהפך לפדלאה ועם דמות מזויפת של אלמנה פחות מעניינת מהאפשרות השנייה. היה רגע מעניין אחד, בעיני, שבו פול הסביר לקת'י שהיא יותר מכולם צריכה להבין שכולם מתים בסוף, ולכן מה זה משנה אם הוא אוכל צ'יפס. קת'י (שהתנהגה כך בעבר וממשיכה להתנהג כך בבר) מסתכלת עליו בגועל והולכת. אבל מה שהכי מעניין ברגע הזה הוא הפוטנציאל שנפתח בפנינו כשמסתבר שאדם שמע את השיחה. אם הם יחליטו ללכת בכיוון הזה, אני חושבת שאדם עומד להפוך לדמות הכי מעניינת בעונה הזו. את אנדריאה בחרו להפוך בסדרה לפלקט. היא חזרה מאפריקה מלאה בנאומים על כוח נשי ועוצמה שחורה ואפילו לא מילה אמינה אחת. ורגע של עברית - מתרגמים יקרים, ICD הוא מכשיר שונה מאוד מקוצב. קוצב לב מבטיח שהלב יפעם במספר מינימלי של פעימות בדקה. התפקיד של ICD טמון ב-D - דפיברילטור (אותו מכשיר שרואים בטלוויזיה בכל ההחייאות ההרואיות כשצועקים לאנשים להתרחק, רק קטן יותר ומבפנים). (מורן)
 

7 גדולה מהחיים עונה 2 פרק 8 (השלמה מהשבוע שעבר)
עלילת "השטן לובשת פראדה" שבה ג'יין מתגלה כעורכת דין טובה יותר משציפינו התאימה יותר לעונה הראשונה בעיני. הבנו, היא עורכת דין טובה. יופי, זה מעניין יותר ככה - בואו נמשיך עם זה במקום לנסות להפתיע עם זה. גם הנסיון שלהם להפריד בין דב וג'יין מתחיל לשעמם בעיני. העלילה של גרייסון וקים ששוב עובדים יחד הייתה עם הרבה יותר פוטנציאל, ואהבתי את הדרך לפתור את הבעיה תוך שימוש בתקדים גרוע שיצרה המדינה בלי להצטרך להודות בכך שאישה לאחר שינוי מין היא בכל זאת גבר. הפרק כמעט נגמר בניצול של עלילה מעניינת לטובת טוויסט בסוף. אני לא יודעת כמה אני שמחה שזה לא קרה. מצד אחד, כבר אמרתי (אפילו הפעם) שאני בעד ההפרדה של דב וג'יין הישנה מג'יין והתמקדות בג'יין כדמות שלמה. ברור שגילוי של גרייסון על זהותה האמיתית לא יאפשר לדבר כזה לקרות. מצד שני, נראה שהכותבים ממש לא רוצים שדבר כזה יקרה ממילא, וכל ההסתובבות סביב הנושא מתחילה לייגע. מבחינתי, עדיף שגרייסון וג'יין לעולם לא יהיו ביחד ושג'יין תתפתח, אבל אם זה לא הולך לקרות אני בהחלט מקווה שהאיחוד המרגש יקרה בקרוב. (מורן)
 

7 המפץ הגדול עונה 5 פרק 17
קריפקי ושלדון רבים על המשרד של אחד הפרופסורים שפרש. אחרי ששניהם מסרבים להתפשר, הם מחליטים על דו קרב במשהו ששניהם גרועים בו באותה מידה - ספורט. הרבה פעמים בסדרה, יש רגעים בהם אני מרגיש שהכותבים צוחקים על גיקים ולא איתם, והקטע הזה היה דוגמא מובהקת לזה. מה גם, שהומור פיזי פחות מצחיק אותי אישית. בכל מקרה, שלדון זוכה במשרד אבל מגלה שהוא נוראי, ומלא בציפורים זייפניות, רעידות גיאולוגיות, ופרופסור אחד מאוד עירום. בעלילה של הבנות, איימי קונה לפני ציור ענקי ומזעזע של שתיהן (שכנראה היה אפילו יותר נוראי בגרסת העירום המקורית...). אני מת על התגובות המאופקות של קיילי קווקו ("וואו!"), וגם הבדיחות של ברנדט היו מוצלחות. הפרק הזה לדעתי מוכיח שלבנות יכולות להיות עלילות הרבה יותר מוצלחות משל הבנים, למרות שהן לכאורה כוכבות המשנה. עוד נקודות: שלדון נתן קרדיט לממציא האינטרנטי (האמיתי) של אבן-נייר-מספריים-לטאה-ספוק; איימי לא ראתה אף פעם את "גריז" כי ההורים שלה לא רצו שתושפע לרעה; ראג' קנה שרביט הארי פוטר באיביי, וקיבל ענף... (דורון ז)
 

6 גדולה מהחיים עונה 2 פרק 9
ושוב אנחנו רואים תיק שקשור להופעה חיצונית, הפעם בכיוון הגיל. ג'יין המבוגרת וקים הצעירה יותר עובדות ביחד על תיק. פרד מגלה לג'יין שקים ופרקר יוצאים, וג'יין כמובן הולכת לדבר עם פרקר ועוקצת את קים. נראה שכל סיפור התביעה נבנה רק בשביל זה. גרייסון הולך לבית רדוף רוחות ופוגש שם את דב. גם כאן התיק נוצר כדי שדב תוכל לשחרר את גרייסון, או לפחות כמעט. העלילה של פרד, סטייסי והצו שצריך להגיש נראתה כמו עלילת פילר מושלמת, עד שהסתבר שגם היא עלילה מגויסת. בסוף לכולם יש סוף טוב - קים עם פרקר למרות שהוא לא ידון בשותפות שלה, סטייסי יוצאת עם פרד, הלקוחה של ג'יין מקבלת פיצויים, האישה שהוגש לה צו גירושים נהנתה מכל רגע בו ניסו להגיש לה את הצו וגרייסון שוב מוצא את עצמו במשרד של ג'יין בסוף הפרק. אין לי התנגדות לסופים טובים, יש לי בעיה עם סיפורים תפורים. הפרק הזה הצליח לאכזב אותי בכל השלושה. (מורן)
 

בשולי הממיר

בפרק הפיילוט של "סיפור אימה אמריקני" הופיעה ביאנקה לוסון, הידועה גם בתור קנדרה קוטלת הערפדים ב"באפי". (אסף רזון)
 

מה יהיה לנו השבוע?
24 באפריל עד 1 במאי
 

ביום שבת: אננדה (HOT3)
ביום ראשון הבא: וילפרד (yes Oh)
ביום שני הבא: שומרת סוד 4 מסתיימת (yes אקשן)
ביום שלישי הבא: להיות אריקה 2 מסתיימת (HOT3)
 

יומיות
הכל לטובה 2, החל מיום ראשון (HOT קומדי סנטרל)
 

אננדה
קומדיית פשע רומנטית. אנה היא תרמילאית שהמסע שלה משתבש לאחר ששרשרת של תקלות מסיטה אותה מהדרך להימלאיה, ומובילה אותה לאזור שכוח אל בהודו, שם היא פוגשת שני נוודים מסתוריים, שגוררים אותה להרפתקה ברחבי היבשת. עם דנה מודן.


 

וילפרד (Wilfred)
קומדיה. ראיין הוא עורך דין צעיר ומדוכא, הנאבק ללא הצלחה למצוא את דרכו בעולם. הוא מנסה להתאבד מספר פעמים, עד שיום אחד, שכנתו מבקשת ממנו לשמור על הכלב שלה, וילפרד. ראיין מופתע לגלות, שבמקום בו כל האנשים רואים כלב רגיל, הוא רואה איש בחליפת כלב. בעיני ראיין, וילפרד הוא בחור אוסטרלי גס רוח, רגזן ועגום, אך גם מאוד אמיץ וכן. הוא מגונן על בעליו ומניפולטיבי כלפי ראיין, מעשן סיגריות, שותה בירה ואוכל ג'אנק-פוד. בין השניים נוצרת ידידות מוזרה ובעוד הם עוברים חוויות מצחיקות מחד וקיומיות מאידך, וילפרד הכלב מלמד את ראיין האדם, איך להתגבר על פחדיו ולאמץ בחדווה את העולם המופרע והבלתי צפוי שמסביבו. עם אלייז'ה ווד. הסדרה חודשה לעונה שניה.
 

*פירוט נוסף מעכבר העיר לסופ"ש ולשבוע הבא
 

מסביב לממיר
 

*הדה בושס, מבקרת הטלוויזיה המיתולגית, מתה.

*רעידת אדמה בערוץ 8: המעבר הצפוי של הערוץ לידי המפיק חיים סלוצקי מעורר חשש בקרב יוצרים. כמה תסריטים אפשריים לעתידו של אחד הערוצים הכי איכותיים על המסך.


*כך הפכה "בנות" לסדרה החדשה הכי מדוברת כרגע: ארבע גיבורות הסדרה גרות בברוקלין, המראה שלהן לא מושלם ובני זוגן לא מוצלחים. אז איך בכל זאת הן מצליחות לייצג את הקול של דורן?


*ביי ביי מולך: סער סקלי מנסה להתרגל לחיים שאחרי "האח הגדול".

*אורי שאלתיאל: "מד מן" אמנם יצרה סטנדרטים חדשים בכל מה שקשור לאסתטיקה טלוויזיונית, אבל היא משתדלת יותר מדי וסובלת לעתים מחוסר אמינות. עדיף לצפות בשידורים חוזרים של "הסמויה".

***

רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il

תגובות (7)