המסך המפוצל

הממיר 30/10/12

המתים המהלכים, עד עצם היום הזה, הסטירה, אימפריית הפשע ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 29-10-2012
8 תגובות


9. הסטירה, פרק 3
רוזי צודקת, הארי הוא חזיר שוביניסט שמכה את אישתו. הוא חרא של בן אדם. ועדיין? אני מחבבת אותו הרבה יותר ממנה. נכון, הוא אלים ובעל מזג חם ובוגד באישתו ומתייחס גם אליה וגם אל המאהבת שלו בצורה גועלית, כאילו הן חפצים שנמצאים שם לשימושו בזמן שנוח רק לו. אבל הצלחתי בכל זאת להרגיש סימפטיה ואמפתיה כלפיו. לא שאני מצדיקה את האלימות והשובינסטיות שלו בשום צורה, אבל הפרק הצליח לספק את ההבנה מה המקור להתנהגות הדוחה הזו, ומהצד השני אפשר היה לראות כמה הוא הוגן עם העובד שגנב ממנו ושהוא אבא טוב. וראבאק, גם אני הייתי שוברת כיסא אם הייתי צריכה לשבת מול רוזי ולבלוע את הבולשיט שלה. אולי אני ארגיש אחרת כשאני את הפרק שלה, אבל יש לי הרגשה שאני עדיין אעדיף את הארי על פניה. אנוק ממשיכה להיות הדמות האהובה עלי. (מיס בוז'רסקי מבלוג קפה + טלוויזיה)



8. אימפריית הפשע, עונה 2 פרק 6
"אני אקרא לך ג'יימס"
(ג'יליאן)
אני מזדהה עם ג'יליאן. אמנם אין בי רצון לשכב עם בן דמותו של ג'ימי כדי למלא את החסר, אבל אני בהחלט צריך איזשהו תחליף, משהו, במקום העזר המלאכותי המטומטם שהעונה השלישית בחרה בו. ברור מהו התחליף האמיתי עבורנו, ובפרק הזה זה היה ניכר יותר מאי פעם, כי פתאום במהלך הצפייה קלטתי שאני ממש רוצה לראות ספין אוף בכיכובו של ריצ'רד הארו, במקום את "אימפריית הטיילת" במתכונתה התועה הנוכחית.

סיפורו של חייל שחצי מפניו הושחתו במלחמת העולם הראשונה. אחרי המלחמה הוא חזר הביתה אל ווינקונסין, אל אחותו התאומה שסעדה אותו ואת פצעיו, ולמרות שיחסה אליו נותר אוהב כשהיה, הוא איבד את היכולת לאהוב אותה ונעלם. הוא עשה את דרכו אל שיקגו, שם פגש בחייל אחר ששרד את המלחמה ונפשו נצטלקה, וחבר אליו למעשי פשע מחרידים ולידידות עם משפחתו – האישה הטובה והילד. כאשר האישה מצאה את מותה ולאחר מכן החבר, על החייל האבוד היה שוב למצוא את דרכו בעולם, ואולי גם גאולה. להמשך קריאה (yaddo  מבלוג קפה + טלוויזיה)

8. הומלנד, עונה 2 פרק 4
סוף סוף פרק שהרגיש לי הגיוני (במרחב של הסדרה לפחות) מתחילתו ועד סופו, ואפילו היה בו קצת תיקון לחלק ממה שלא אהבתי בעונה הקודמת. כשקרי נפגשה עם ברודי הפרק, הפעם בפיקוח ובאישור ה-CIA, חלק ממני רצה לצעוק למסך "זה בדיוק מה שהיית צריכה לעשות בעונה הקודמת!". אני מניחה שמוגזם לצפות מדמות כמו קרי להתנהגות נורמלית, ואולי לכן הכי אהבתי בפרק את חילופי הדברים בין הסוכן החדש לסול:
- כמה פעמים צריך לומר לה כדי שהיא...
- הרבה.

כשקרי אמרה לברודי שיש לה עכשיו גבולות, הבנתי שאני מעדיפה את הסדרה וגם את הדמות שלה הרבה יותר כשזה אכן כך. העובדה שברודי נתפס בסוף הפרק גרמה לי לחשוב דווקא על האופן שבו תשפיע התפיסה שלו על עלילות המשנה. הנחתים שסוגרים עליו בקשר לווקר נראים קצת מיותרים כעת, בעוד שעל דיינה התפיסה הזו יכולה להשפיע באופן הרבה יותר קשה, כי זה דבר אחד להיות הבת של שבוי גיבור חייל שחוזר מהשבי אחרי היעדרות של שנים, ודבר אחר לחלוטין להיות הבת של מי שהפך לטרוריסט. סך הכול אהבתי את הכיוון של הפרק. (אורלי)


Showtime 2012

7.5. הוחלפו בלידתן, עונה 1 פרק 19
אני מודה שהפרק שעמם אותי במקצת. ייתכן שזה נובע מכך שהיו בו יותר מדי מערכות יחסים במצוקה, וייתכן שזה נובע מהעובדה שגיבורי הפרק היו בעצם מי שלא הופיעו בו בפועל - טיי ואנג'לו. זה לא נראה לי הכי בריא לפרק שהדבר המעניין ביותר בו הוא בעצם מה שלא קורה בו, ותעלומת הפרק – היכן מסתתר אנג'לו ומאין הוא הגיע אל המקורות שלו לעניין התביעה – לא הייתה אפילו קרובה להיפתר.

טיי החבר הקודם של ביי - שגרם לפני שני פרקים לאמט החבר הנוכחי לחששות כיוון שהוא לא היה מודע לרצינות הקשר הקודם - חזר גם הפעם להשפיע על מערכת היחסים הזו, ובעצמה רבה יותר כיוון שהוא נחשב לנעדר והיה חשש לחייו. החשש התברר כמוטעה בסופו של דבר, לשמחת כולם, אולם בדרך הסתבר לאמט ולצופים שביי הייתה בקשר אינטרנטי עם טיי לאורך כל הזמן הזה. אני מודה שההיעלמות הנוחה מדי של טיי והמהירות שבה ביי עברה לאמט הפריעה לי במקצת, אף על פי שברור שגיל הנעורים אינו בהכרח גיל שבו נוצרות אהבות שנמשכות לנצח, ולכן שמחתי שההתייחסות אליו עלתה שוב בפרקים האחרונים, אפילו אם עיקר האזכורים שלו מטרתם לחבל במערכת היחסים הנוכחית של ביי ואמט. ביי אמנם מסיימת את הפרק כשהיא מספרת לטיי עליה ועל אמט ובכך מראה היכן נמצא לבה, ואת המחויבות שלה לקשר החדש, אך מכיוון שאמט עדיין לא יודע על כך, ומכיוון שאנו רואים הפרק שהוא פרש מטיפולי התרפיה בדיבור שאליהם הלך בהשפעתה, נראה כי אחיזתה בו נחלשת.

ואם כבר מדברים על מערכות יחסים בסכנה, נראה שגם זו של וילקי ודפני, שאף פעם לא הייתה חזקה במיוחד, תסתיים בקרוב, אם לשפוט על פי הכנסת דמותו של טרוויס, והשפעתו על דפני. אמנם עדיין לא גיבשתי דעה לגבי טרוויס, ואני נותנת לו ליהנות מהספק, אבל חבל לי קצת על וילקי ודפני אם אני צודקת בתחזיתי. מערכת יחסים שלא אכפת לי שתסתיים היא זו של סימון וטובי כמובן, אבל אני מודה שהערכתי את העובדה שדפני וביי לא מתערבות ולא מנסות להסביר לטובי עם מי יש לו עסק. עם אדם כמו סימון הוא יגלה זאת לבד בסופו של דבר, ועדיף שכך. (אורלי)

7.5. עד עצם היום הזה, עונה 1, פרק 19
היו כמה גילויים משמעותיים הפרק: כיצד עוץ לי גוץ לי נפרד מבנו, מדוע הוא אפשר את הקללה למרות שהוא לא בדיוק בצד של רג'ינה, ומדוע הוא לא רצה להיפרד מכוחו עבור בל. ובכל זאת הפרק הרגיש בעיקר צפוי ולא ממש מפתיע. אולי מפני שרובו היה בנוי באופן כזה שהמשפטים שנאמרים בו בונים את הסצנה הבאה. כמו למשל כשמר גולד אומר לרג'ינה שבעולם הזה זה לא פשוט להרוג כי אי אפשר להפוך את האדם לשבלול ולדרוך עליו, ושניות אחר כך אנו צופים בעוץ לי גוץ לי הופך מישהו לשבלול ודורך עליו. או כשמר גולד אומר לרג'ינה שיש רק הסכם אחד שהוא הפר וזה לא זה שהוא ערך עימה, די ברור שההופעה של בנו בפרק בעולם האגדות, פירושה שהמדובר בהסכם עמו. כך שעד שכבר קורה משהו שאמור אולי להיות מפתיע, כמו העובדה שבות' אינו באמת בנו, האופן שבו מבוימת העברת הסכין כבר מכינה את הצופים לגילוי הזה, עוד לפני שמר גולד אומר זאת בפועל שניות אחר כך. וכך כשרג'ינה מגיעה לווידוי היה צפוי באותה מידה שסידני ייקח על עצמו את האשמה, ואני חושבת שהיה בזה משהו פיוטי, שכמו שהוא הכניס את עצמו לכלא הראי בגלל אהבתו אליה, כך הוא מכניס עצמו עכשיו לכלא ממשי בשל אותה אהבה.

דבר אחד לפחות הובהר לי הפרק מדבריו של עוץ לי גוץ לי, וזה שהמעבר בין העולמות הוא לא רק מעבר במרחב, אלא גם בזמן. כך שהקללה גם אם הוטלה לפני 28 שנה, כשהמעבר התבצע הוא נעשה גם בזמן והם הגיעו לעולמנו לזמן אחר. זה לא פותר לחלוטין את בעיות הזמנים בסדרה (עדיין לא הסבירו לנו מה פירוש הזמן לא זז, ומה חושבים כל מי שגר בסטוריברוק לגבי מעשיהם בשנים האחרונות) אבל זה בהחלט פותר כמה בעיות אחרות בעיניי. (אורלי)


© ABC Studios

7. המתים המהלכים, עונה 3 פרק 2
קו העלילה עם האסירים היה שונה במעט מהקומיקס, אולם בסופו של דבר הסתיים באופן כמעט דומה והיה מרתק לא פחות. כבר בעונה הקודמת נוכחנו לראות את ריק לא מהסס להרוג בני אדם, מועטים ככל שנותרו, אם הם מהווים איום למשפחתו והקבוצה שבהנהגתו. על כמה וכמה זה לא אמור להפתיע שיפעל באופן דומה כשיפגוש אסיריםפושעים עם פתיל קצר.

אני לא יודע אם להריע לכותבים על כך שעשו בדיוק ההיפך מהצפוי ולא הרגו את הרשל, או לזעוק בוז על הדרך הקיטשית בה זה נעשה. מגי כבר השלימה עם מות אביה ובת' צריכה כפי הנראה עוד איזו מכה כואבת שתנער אותה, אז חבל שויתרו על ההזדמנות. לא מן הנמנע שהרשל בכל מקרה ימות חמש דקות לאחר מכן, כי לורי גרועה בכל מה שהיא עושה, במקרה הזה הנשמה.

קארל למד לנצל את נטיית ההיעלמות שלו לטובת הקבוצה. טי-דוג ממשיך לקבל זמן דיבור שני פרקים אל תוך העונה. קרול כ"כ עלובה שהיא מתחילה לחטט באיבריהם הפנימיים של זומבים (זה הכי קרוב למגע מיני שהיא תקבל מדריל). יום נוסף הסתיים מבלי שהפנים של לורי ייאכלו ע"י זומבי. ומישהו מסתורי מציץ על קרול מבצעת את זממה בזומבי, בטח אדם ששמו מתחיל ב-מ' ומסתיים ב-ל' המתקשה במחיאת כפיים. (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)



2. מה אתם הייתם עושים? (התכנית ששודרה ב- 23.10.12)
התכנית של חיים הכט אינה בדיוק כוס התה שלי, למרות שאני משתדלת לא לפסול מראש כל דבר שאינו עונה על טעמי, ובמיוחד לא לפסול מראש את הכוונות הטובות שאני מניחה שיש למנחה בבואו לערוך ניסויים פסיכולוגיים בבני אדם, או לשקף מראה חברתית כלשהי. אבל איך שאני לא מסתכלת על זה (ולצערי הסתכלתי על זה) התכנית שבה מעשה התרמית של חיים הכט כלל העמדה ברחוב של שחקנית שכביכול סולקה מדירתה על ידי בעל הבית שלה בשל חוב של 3000 ש"ח לא הייתה צריכה לעלות לשידור.

ראשית כי אין משמעות לבדיקת צדיקותם של אנשים בסיטואציה שבה הם מראש לא יכולים לעשות הרבה, וחיים הכט מודע לכך כיוון שהוא עצמו אמר שאסור לשפוט את אלה שלא עצרו לעזור, כיוון שלכל אחד יש את הבעיות שלו, אז למה בכלל ליצור את הסיטואציה הזו? שנית, אחד מהאנשים שפנו מטוב ליבם לעזור, לו היה המדובר בסיטואציה אמיתית, היה יכול לסבך את המסולקת אפילו יותר כיוון שהוא ניסה להפנות אותה למלווים בריבית, וחיים הכט לא מזהיר אפילו לרגע מפני הצעד הזה, אלא אומר לשחקנית שלו לזרום עם זה. אני מניחה שלא נעים לו להוציא רע אדם שכביכול בא לעזור.

והדבר הגרוע מכול בעיניי הוא שהיה מישהו שחשב לתת מכיסו לאותה עלמה במצוקה את סכום הכסף שהיא חסרה כולו, אף על פי שטען שכלכלית מצבו אינו טוב משלה. מה שבעיניי הצטייר ממש כעידוד לסחטנים ולרמאים למיניהם ליצור סיטואציות מופרכות כדי להוציא מאנשים כסף במרמה, והתנחמתי בכך שאותם רמאים ערטילאיים אולי יחשבו פעמיים רק כיוון שבסופו של דבר רוב האנשים המשיכו בדרכם ולא חשבו להיות צדיקים.

חיים הכט, אם אתה רוצה לבדוק מה מצב הצדיקות של הציבור הישראלי, או לחנך אותו, תשתדל לפחות לנהוג כמבוגר האחראי. (אורלי)

1. השיבוצים של הוט
אני התרגלתי (או הורגלתי) ששישבת נועדו לשידורים חוזרים על מנת להשלים פערים, והנה באים הוט ומשנים סדרי עולם. בסוף השבוע הם משדרים עונות וסדרות חדשות:
הסדרה החדשה "מתחזה" (Ringer עם שרה מישל גלר) משודרת ביום שישי ב-14:00 וב-17:00 שידור נוסף.
הסדרה החדשה "קשיחות הכרחית" ביום שישי 20:20 ונוסף ב-1:00.
להיות אריקה, עונה חדשה בימי שבת 9:00 ונוסף ב-13:30.
מדיום - עונה שביעית חדשה מקוצרת ואחרונה במוצ"ש ב-19:30.
זה ממש זועק "יש לנו סדרות חדשות שסתם מעלות אבק. בואו ניפטר מהן".

מרגיז. הכי לא הוט. (Mr. Wings)


בשולי הממיר

articleHeaderPanel" target="_blank">מורשת "תיקים באפלה", חזרה לטלוויזיה, ולמה צריך לקרוא את ההערות. (אסף רזון)

עברו את המבחן? לאלו שצופים לבד בסדרות החדשות של עונת הסתיו או לצופי יס - האם שווה להשקיע ולהתמיד? (Mr. Wings)

ריין ווילסון מגלה: רשת NBC החליטה לוותר על סדרת הבת בכיכובו של דווייט, למרות שצולם כבר פרק פיילוט.

ערוץ הכבלים "Adult Swim" רכש את זכויות השידור לסדרה מצוירת חדשה פרי עטו של יוצר "קומיוניטי", דן הרמון. הסדרה, "Rick & Morty" תוארה ע"י הרמון כך שתעסוק במעלליהם של ממציא גאון ומבוגר ונכדו הלא כל כך גאון.

רשת NBC החליטה להפוך את הסדרה "Up All Nght" (עם כריסטינה אפלגייט ווויל ארנט) מסדרה המבוססת על טכניקת המצלמה הבודדת לסיטקום "מסורתי" עם 4 מצלמות וקהל. מבקר הטלוויזיה המוערך אלן ספינוול מנתח את המהלך הזה והמשמעויות המדאיגות שלו לגבי עתיד הסדרות הקומיות.

ניק אופרמן, הלא הוא רון סוונסון האחד והיחיד, ידבב את דמותו של "Axe Cop", בסדרה המצוירת שתישא את השם הזה ותעלה לשידור בעונה הבאה ברשת פוקס.

ואפרופו אופרמן – הנה הוא בסרט וידאו בו הוא מלמד גידול נכון של שפם:




איך השפיע הוריקן "סנדי" על תעשיית הטלוויזיה, שחלק לא מבוטל ממנה ממוקדם בחוץ המזרחי, ובעיקר בניו יורק והסביבה? אתר "דדליין הוליווד" בניתוח מעמיק ונרחב.

סיפור מעניין שקשור לבחירות לנשיאות ארה"ב ומתגלגל כבר מספר שבועות – המועמד לנשיאות, מיט רומני, החל להשתמש לאחרונה בסיסמה המוכרת מתוך "אורות ליל שישי": "Clear Eyes, Full Hearts, Can't Lose" כחלק מקמפיין הבחירות שלו. המהלך הזה עורר את זעמו של פיטר ברג, יוצר הסדרה (תומך בדמוקרטים), שקרא לרומני להפסיק את השימוש בסיסמה לאלתר, וברג עצמו זכה לקיתונות של ביקורת מהאיש שכתב את הספר שעליו מבוססת הסדרה, באז ביסינג'ר (תומך ברפובליקנים) שהוא גם, לגמרי במקרה, בן דודו.

ההתפתחות האחרונה והמפתיעה היא שקוני בריטון, שגילמה את תמי טיילור בסדרה, פרסמה השבוע טור שבו תקפה בחריפות את רומני על השימוש בסיסמה הזו.

אגב, לאחרונה התחילו אנשיו של רומני למכור צמידי יד עם הסיסמה תמורת תשלום. העיתון "פורבס" פרסם ידיעה בעניין הזה לפיה מומחים סבורים שהמהלך הזה חושף את רומני לתביעת זכויות יוצרים כיוון שיש כאן הפרה לכאורה של הזכויות עבור הסיסמא וניצול של ההפרה לרווח כספי. יהיה מעניין לראות האם תביעה כזו בוא תבוא.

ונישאר עם הבחירות בארה"ב – רוצים לדעת מהם הרגלי הצפיה בטלוויזיה של ברק אובמה ומהן הסדרות האהובות עליו? הנה התשובה.
ולסיום: הבחירות בארה"ב ממש בפתח, ולאחרונה התקיים העימות הנשיאותי השלישי והאחרון בין הנשיא אובמה לסנטור רומני. קונאן או'בראיין החליט לסקר את העימות ושלח לשם את הכתב המוצלח ביותר שלו, וכנראה ביקום כולו – טריומף הכלב המעליב.

ג'וס ווידון, יוצר "באפי קוטלת הערפדים" ובמאי "הנוקמים" העלה לרשת סרטון קצר שבו הוא מבהיר כיצד בחירה במועמד הרפובליקני מיט רומני תביא בהכרח לאפוקליפסת זומבים בארצות הברית: (אסף רזון)






 

רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il