המסך המפוצל

הממיר 22/1/13

מצב האומה, עד עצם היום הזה, מדינה סודית, המפץ הגדול והאנטומיה של גריי

מאת: המערכת

פורסם: 21-01-2013
12 תגובות

 
9. מצב האומה, עונה 5, פרק 28
בישורת האחרונה לפני סיום העונה החמישית והנהדרת של מצב האומה ולפני סיום מערכת בחירות שנעה בין טרלול לשעמום, התכנית לפני האחרונה של מצב האומה הייתה כמו פינוק שעוד יזכיר לנו למה נתגעגע. פרק קצר, ממוקד ומצחיק כמעט עד דמעות שהיה מלא במשפטים בלתי נשכחים בלי שנזנחה הסאטירה ליותר מרגע.

האייטם הראשון, זה שביקש לנצל את הזדמנות האחרונה להשתמש בפוליטיקאים לטובתנו אמנם התדרדר איכשהו למופע הזוי וקורע של פנטומימת גורי אלפי אופיינית, אבל בין לבין היו עוד יריות אחרונות - עינב ביקשה להשתמש בפקס של ש"ס לטובת התשדירים בעירייה ובלהטוטי הקמפיין של שלי כהפעלה לילדים ושליין ביקש לשאול ממופז את הפרצוף המסכן שלו. אחר כך, כדי שמי שלא צופה ב"ארץ נהדרת" לא ירגיש מקופח הביא גם צוות מצב האומה את הגברת הראשונה של הטלוויזיה, הלא היא יונית לוי, כדי לחפש משפטי מחץ חדשים במקום המהפך המפורסם ההוא. אני כבר מזמן התנערתי מקונספציית הקרחון אבל לא הייתי מוכנה לכמה מצחיקה יונית לוי יכולה להיות, וכמו שעושים את זה במצב האומה - מאחורי השולחן הבטוח באולפן שלה. בוא נגיד שהבדיחה באיטלקית הייתה החלק הקל של עשרת הפאנצ'ים שנורו ממנה במיומנות משל היו חלק מראיון נוקב במיוחד.



ואם כבר דיברנו על ראיונות, אז אחרי שרואיין פרומטר הסיסמאות של יאיר לפיד כיוון שהאחרון סירב להגיע, הגיע היום תורם של שני הסרבנים האחרונים - דרעי וביבי. את מקומו של הראשון מילא קצין מבחן שהנהן מול רצף הבדיחות המוכר וחסך לנו את בדיחות הקרש והנאומים האופייניים. אם נודה על האמת מוטב שדרעי חסך לנו את נוכחותו הזחוחה, וממילא מצביעי ש"ס פוטנציאליים אינם צופים בתכנית ולא הפסדנו יותר מדי. מנגד, היעדרותו של ראש הממשלה שדווקא אמון על רזי הפוליטיקה האמריקאית שהופעות בתכניות בידור הן חלק אינטגרלי ממנה היא די בלתי נסלחת. נתניהו התארח אצל שליין אי אז בתוכנית הלילה כשניצחונו היה מוטל בספק, אבל הפעם הוא העדיף כנראה ללכת על בטוח, מה שפעל כמובן לרעתו מהבחינה הזו. לפיכך במקום ראש ממשלה מילא את הרקע מאחורי השולחן שלט תעמולה ענק ומבהיל שהיווה תפאורה גרוטסקית לבדיחות המושחזות של הפאנליסטים במה שהיה שוב מצחיק מאוד ומעורר גם לא מעט מחשבה. עם אוסף המחשבות האלה נותרנו בדרך לקלפי, וצוות מצב האומה ישוב רק בחמישי כדי לסכם עונה ומערכת בחירות שהתחרו אחת בשנייה בהפתעות ובתהפוכות שלהן. (מירב)

8. עד עצם היום הזה, עונה 2 פרק 5
איך שהתחיל הפרק אמרתי לעצמי שלא נראה לי שאני אוהב אותו, כיוון שאני לא אוהבת שמנצלים את הכוונות הטובות של אנשים אחרים כדי להשתמש בהן נגדם, וזה בדיוק המקום שבו הוק הציב את עצמו בפתיחה - כקורבן המסכן. לשמחתי הם לא הלכו בנתיב הזה אתו ואמה מצאה שוב (באופן נוח ביותר מבחינת הסדרה כמובן) את כוח הפלא שלה לזהות שמשקרים לה.

מי שהסתבר שעבדו עליה בפרק קשות הייתה דווקא רג'ינה של תחילת העיסוק בקסמים שנפלה קורבן לקנוניה של עוץ לי גוץ לי, ד"ר פרנקנשטיין וג'פרסון. אני מודה שלא צפיתי את זה מגיע, אך כשזה התברר חלק ממני הרגיש שמגיע לג'פרסון כל מה שרג'ינה העבירה אותו אחר כך, כי לעומת עוץ לי גוץ לי שרצה עוזרת, וד"ר פרנקשטיין שעשה את העסקה כדי לקבל את חלקי הגופות למטרתו שלו, ג'פרסון שיחק ברגשות של מישהו אחר בלי שום אינטרס פרטי משמעותי משלו, האכזריות שלו הייתה סתם.


למה אנחנו בשחור לבן?
© ABC Studios

לנה פרילה שמגלמת את רג'ינה עושה עבודה מצוינת לדעתי, כיוון שהיא משכנעת במעשיה ובכוונותיה גם כשהיא לא נכתבת באופן הכי הגיוני. וכשאני חושבת על זה, אז למשל, להבין ששלושה אנשים פגעו בך בכוונה הרבה יותר בונה כעס ורצון להרוס את העולם בעיניי, מאשר להבין שאי אפשר להחזיר לחיים את אהובך המת, ובכל זאת דווקא העובדה השנייה היא מה שהופכת אותה למלאת שנאה לעולם, בעוד שהעובדה הראשונה, לפחות על פי הפרק הזה, עדיין לא נודעה לה.

השאלה האם להמשיך הלאה או לדבוק בעבר, שהתבטאה בפרק בדמותה של רג'ינה שאהובה המת חוזר לחיים בפתאומיות, לא נעשתה באופן מקורי במיוחד (הוא לא חוזר מי שהוא היה, 'יצרנו מפלצת וצריך להרוג אותה' זה די סוג של קלישאה). אבל דווקא הצבת השאלה בעולם האגדות הייתה מעניינת לכשעצמה, כיוון שבעולם שבו אנו יודעים שאם מקפיאים מישהו והופכים אותו לזהב הוא עדיין יכול לחיות, ואם מנשקים את שלגיה אז היא יכולה להתעורר, קשה להתפלא כשמתייחסים למוות כאל מקרה של עגינות מצד אחד, ומצד שני שמחתי על זה שההחלטה שלקחו יוצרי הפרק והסדרה הייתה ש"מת זה מת". זו לא חכמה כשסדרה הופכת לכזו שבה כולם יכולים לחזור לחיים בכל רגע נתון, עיין ערך "גיבורים", למשל. (אורלי)

8. מדינה סודית, פרק רביעי ואחרון
קטע השיא של הפרק, ובעצם גם קטע השיא של הסדרה כולה, הייתה קריאתו של ראש הממשלה להצביע נגד ממשלתו. כשראיתי את הקטע הזה אמרתי לעצמי שאולי זה הקטע שבפני עצמו מצדיק את הסדרה הזו כעניין שאינו מחזה נפוץ, כיוון שרוב הסדרה, למרות שהייתה עשויה היטב, הרגישה כמשהו שאין בו חידושים גדולים, וכך האכזבה מכישלונו של ראש הממשלה רגע אחרי אותו רגע שיא הרגישה מתואמת עם האכזבה מהסך הכול הכללי לעומת ההבטחה שהייתה טמונה בפרק הראשון ולא ממש התקיימה. ורק הערת אגב, בפרק הראשון הופתעתי לגלות שהמשחק של סילבסטרה לה טוזל, שגילמה כאן את רוז יילנד, אינו מעצבן אותי, במיוחד מפני שהשחקנית הזו זכורה לי כמעצבנת עוד מימיה כפאני פרייס ב"אחוזת מנספילד" ובכמה סדרות אחרות. בסוף הסתבר לי שאם השחקנית לא מעצבנת, אז הדמות שלה דווקא כן, ואולי זה רק הולם. (אורלי)

8. המפץ הגדול, עונה 6 פרק 11
מדי פעם, הגברים צריכים לתת לטסטוסטרון שלהם להשתולל, אז הם מגרשים את הנשים ומשחקים מבוכים ודרקונים. ומסתבר שזה כולל גם את ראג', עם הרמיזות ההומוסקסואליות הלא מודעות שלו (עליהן אפילו סטיוארט, מי שחשבנו שאולי ישתף פעולה, מעיר). ליאונרד, שליט המבוך, מארגן משחק עם מוטיב חג המולד, ונראה כאילו שלדון נכנס בעל כורחו לרוח החג, אבל הוא מפתיע כשהוא משאיר את סנטה הדמיוני למות בייסורים. טוב, אולי זה לא היה צריך להפתיע, זה די שלדון טיפוסי...

בסיפור היותר מעניין בעיני, הבנות לוקחות את ראג' איתן לערב בנות, ומנסות לסדר לו לילה לוהט עם מישהי. אני לא יודע אם באמת יש מקום בקאסט לעוד "חברה של", אבל הדמות של ראג' נתקעה כבר המון זמן בתור הביישן הבודד, וצריך לשנות משהו. השבוע עדיין נשארנו באותו סטטוס קוו, אבל לפחות יצאה מזה שיחה משעשעת על חיי הזוגיות הלא קיימים של ראג' ואיימי.

שווה אזכור:
- ראג' פישל אפילו עם בחורה שיכורה שמתה על 'נער החידות ממומביי'.
- איימי: "פעם השתכרתי במסיבת קולג' והתעוררתי עם יותר בגדים משהיו לי לפני".
(דורון ז)


™ & © 2012 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved

7. האנטומיה של גריי, עונה 9 פרק 9
השבוע קיבלנו פרק קצת יותר מצחיק, קצת יותר מותח וקצת יותר מעניין. במהלך הפרק מרדית' עברה בדיקת אולטרסאונד ראשונה, אחותו של דרק הגיעה לסיאטל, ביילי התכוננה לחתונה, ג'ו המשיכה לעצבן וקאלי התבאסה מהכול.

אני רוצה להתחיל עם מרדית'. בתחילת הפרק היא נכנסה לבדיקת האולטרסאונד ועשתה הכול על מנת להרחיק את עצמה מהעובר שגדל בבטנה. הסצנה עבדה טוב, אפילו ריגשה, אבל מה שבא אחר כך פשוט הרס הכול. ליזי (נב קמפבל), אחותו של דרק, הגיעה לסיאטל כדי לתרום לו עצב שבתיאוריה יחזיר לו שליטה על היד שלו ובכך, יאפשר לו לחזור לנתח. במקום שמרדית' ודרק יגידו יפה תודה ויתנהגו באדיבות, הם התייחסו אליה כאל כלבה מוכת כלבת. לאורך כל הפרק מרידית' ודרק התלוננו כמה היא בלתי אפשרית, תובענית, חוצפנית ופשוט אישה רעה. לפי כל התיאורים האלה, הייתי בטוח שתבוא סצנה שתראה את הצד הזה של ליזי. אבל לאורך כל הפרק, בכל פעם שמרדית' ודרק דיברו איתה, היא לא הפסיקה לתמוך בדרק, לדאוג למרדית' ולתרום עוד ועוד עצבים מרגליה. אפילו כשאמרו לה שיש סיכוי שהיא תסבול במשך זמן רב מכאבים חזקים, היא עשתה הכול כדי לעזור לאחיה.

זאת דוגמא קלאסית לכתיבה המזלזלת שראינו במהלך העונה. הכותבים רוצים להכניס קצת דרמה לפרק יחסית רגוע, אז הם מחליטים שהדמות של קמפבל תהיה קצת ביצ'ית. סבבה, אבל אם החלטתם לעשות אותה ביצ'ית, תנו לה סצנות של בחורה ביצ'ית. אל תגידו דבר אחד ותכתבו דבר אחר, במיוחד כשזה בא על חשבון שתי דמויות ראשיות שיוצאות מפגרות לאורך כל הפרק. איפה קתרין הייגל שתיכנס בהם כשצריך אותה?

למרות הכתיבה המזלזלת, שאר הפרק כן עבד.
ביילי מתחילה לחשוש מהחתונה הקרבה והיא מתלבטת האם להמשיך עם כל העניין או לבטל ולהישאר רווקה. בהתחשב בעובדה שכל הרומן הזה עם מה-שמו היה די מוזר (התחילה בעונה 6, הפסיקה בהפתעה וחזרה בעונה 8), אני מאוד שמח שביילי קצת חששה מכל העניין (לפחות כאן הכותבים מודים שטעו ונותנים קצת זמן לעיכול העניין). הדילמה הזו הובילה לכמה סצנות מאוד נחמדות בין ביילי לוובר שרק חיזקו את החברות והאהבה ביניהם והזכירו לנו למה אנחנו רואים את הסדרה. כמובן שהסצנות האלו לא היו לחינם ויש מניע נסתר (טריק ישן) שיגיע בקרוב. בזמן שוובר וביילי יצאו לחתונה, וובר מקבל טלפון שאשתו אדל מקיאה דם ונמצאת במצב קשה בבית החולים. ביילי שומעת את החדשות ומחליטה לעזוב הכול ולחזור לבית החולים כדי לטפל באדל. הטריק עבד והביא לנו כמה סצנות מותחות מאוד. את המשך הסיפור נקבל בשבוע הבא.

עוד כמה מחשבות קצרות על הפרק:
- אחרי שחפרתי לכם על ג'ו וכמה מעצבנת היא יכולה להיות, הופתעתי לגלות שתמיד יש מקום לשיפור. הכותבים כתבו את התפקיד שלה בצורה כל כך מזלזלת ומעצבנת השבוע, שהופתעתי שהשחקנית הסכימה בכלל לגלם את התפקיד.
- קאלי סוף סוף אמרה לאריזונה כמה היא מתוסכלת מכל המצב בו היא נמצאת והחזירה את אריזונה למציאות. הסצנות איתן היו נהדרות ואני ממש סקרן לראות לאן העניין הזה יתפתח.
- הסצנות עם מק, סטפני ורוס (המתמחים הנחמדים) היו מצחיקות ביותר וגרמו לי להבין שאולי יש עוד תקווה.

(שי כהן)


בשולי הממיר

בפרק הראשון בעונה השניה של "בנות" התארח דונלד גלובר (טרוי מ"קומיוניטי") בתפקיד החבר החדש והסודי של האנה.


© 2013 Home Box Office, Inc. All rights reserved



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il