המסך המפוצל

הממיר 24/8/13

שובר שורות חוזרת, הוחלפו בלידתן ממכרת, שטיסל מבאסת, אמילי אוונס מסתיימת ועוד.

מאת: המערכת

פורסם: 24-08-2013
13 תגובות

9. שובר שורות, עונה 5 פרק 9

כבר מראשית ימיה התכוונה "שובר שורות" לגולל סיפור של הסתאבות, על מר צ'יפס שהופך לפני צלקת וכל זה, אבל בעיניי לא היה פרק שהציג באופן כה יפה את כרוניקת העולמות הנחרבים כמו הנוכחי. פרק שממחיש פעם נוספת כי המיקוד של העונה החמישית הופך אותה לטובה ביותר בסדרה – וזו קביעה שמבוססת רק על השוואה בין החצאים הראשונים של העונות השונות, שבאופן מסורתי היו בעיקר מעפנות, מלבד בעונה החמישית. המחשבה הסבירה שהטוב עוד לפנינו – ובכן, זה ממש נחמד.

 

וכאמור, הפרק הזה בעצם גילם בו את התורה על רגל אחת. כבר מהפתיח, ששוב חוזר אל וולט של העתיד, והפעם מראה לנו את בית משפחת ווייט בשיא עליבותו. נטוש, מוזנח, מגודר עם אזהרות הסגת גבול. פעם זה היה בית חם שגרה בו משפחה אוהבת. נופפת לשכנה קרול בשעה שהשקתה את הגינה שלה. אירחת את גיסתך ובעלה והילדים נהנו בחצר. "הייזנברג", השם רוסס על הקיר כדי להמחיש מה בדיוק עבר על הבית הזה. מי עבר עליו. כמו רבים לפניו, האיש שהיה בעסקי האימפריות מגלה שאימפריות נופלות.

 

Credit: AMC

 

זה אינו הבית היחיד שקורס. גם משפחת שריידר כמובן תחטוף את הריקושטים, וזה מתחיל כבר עכשיו אצל האנק, שעולמו מט עליו – דקות נהדרות ומתבקשות – ומשם הוא הולך להחריב את עולמה של משפחתו. והכי יפה, כמו תמיד, זה מה שקורה אצל ג'סי. הבחור שתמיד היווה את הסמן הרגשי המשמעותי/היחיד של הסדרה, ובמיוחד בעונות האחרונות, נסוג שוב אל אשמתו ומצפונו כשם שעשה אחרי שרצח את גייל. לא באותה רמה כמובן, הפעם הבית שלו לא הפך למאורת סמים, אבל ההזנחה הפושה בו והמאבק המנטלי הקיצוני בהחלט ישנם. יודע שמייק מת, עוד איש שהוא אהב, עוד דמות אב. יודע מי הרג אותו. יודע שכשם שכספי הדמים נחו על הספה בינו לבין מיסטר ווייט – דמות האב שלו בדימוס, שממשיך לקרוא לו "בן" כאילו זה עדיין נכון – לנצח הם יפרידו ביניהם. בתי ווייט ושריידר קורסים, אבל אצל ג'סי הבית הפיזי תמיד היה עניין משני. הוא עצמו הבית, וגם הוא הולך וכורע. אנחנו לא יודעים מתי בדיוק התקין האנק את מתקן האיתור על מכוניתו של וולט, אבל אנחנו יודעים שבמהלך השבוע הזה וולט ביקר גם אצל ג'סי וגם אצל סול (או על כל פנים נפגש איתו איפשהו כדי לקחת את הכסף). יחד עם הכרתו של האנק בעובדה שלא פינקמן אלא וולט הוא שאחראי למידע המזויף על מארי-בבית-החולים, ויחד עם הכספים שג'סי מטיל לכל עבר, משא האשמה שהוא משליך אל פתחי זרים, אני מאמין שקצרה הדרך עד שזה יהפוך מסימבולי לממשי – איחוד בין האנק לג'סי כדי להפיל את וולט.

להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

9. הבחורה החדשה עונה 2, פרק 16

נראה שהנשיקה של ג'ס וניק בסיום הפרק הקודם הפיחה רוח חיים חדשה בסדרה. זה לא שהסדרה הייתה במשבר קריאטיבי – העונה הזו נראית מגובשת ומוצלחת יותר מקודמתה – אבל עדיין ליוותה אותי לאורך העונה התחושה שחסר משהו. שצריך לקרות משהו שייקח את הסדרה לכיוונים חדשים. הנשיקה לא הייתה מפתיעה במיוחד בהתחשב בכך שהסדרה לא ממש טרחה להסתיר שיש בין שתי הדמויות משהו מעבר לידידות, אבל היא כן בוצעה בצורה מוצלחת, ולמרבה השמחה, הפרק הזה המשיך את המומנטום החיובי.

 

נהניתי לראות את חוסר הנוחות של ג'ס וניק בעקבות מה שקרה (ריקוד ה"Moonwalk" חסר הנוחות של ניק היה מוצלח במיוחד) ואת הדינאמיקה שלהן כאשר כל אחת מהדמויות קצת מודה שהנשיקה הייתה נעימה לה כשבו זמנית מנסה להפחית מחשיבות העניין ולגשש אצל הצד השני על תחושותיו/ה. קצת חבל שהדמות של סאם אומרת שלום בעקבות האירועים הללו (בסה"כ הוא הוסיף לסדרה והייתה לו כימיה לא רעה עם ג'ס) אבל ממילא אף אחד לא באמת חשב שהוא יישאר שם לאורך זמן. התחושה שלי היא שלמרות שלכאורה שתי הדמויות הגיעו להבנה ידידותית בסיום הפרק הניצוץ הזה ביניהן רחוק מלהיגמר ואני לא אופתע אם העניין יצוץ מחדש כעלילה מתמשכת בפרקים הקודמים. למעשה, אני מקווה שכך יקרה.

 

Credit: FOX 

 

הרעיון להביא את כל הדמויות לאירוע המוזר של סיסי כדי לייצר זירת אירועים אחת שבה כל העלילות תעבודנה במקביל היה נבון מאד וסייע לדינאמיקה של הדמויות לאורך הפרק. אהבתי מאד את מה שקרה לאורך הפרק ובמיוחד בסיומו בין סיסי לבין שמידט, ובמיוחד, כמובן, את הנאום שלו שבו הצליח – בדרכו ה"שמידטית" – לצאת מקסים כלפי סיסי ולהעליב את הקהילה ההודית באותה נשימה... ויפה היה לראות כמה שהדברים שלו ריגשו אותה. גם הסיפור של ווינסטון היה לא רע, ובכלל, הדמות שלו שהייתה משעממת בעונה הראשונה קצת יותר מעניינת בעונה הזו.

 

אני מקווה שהמומנטום החיובי שהפרק הזה ייצר ימשיך גם בפרקים הבאים. בסה"כ מדובר באחת הקומדיות היותר מוצלחות על המרקע. הגם שזזו אינה מסוג הסדרות שגורמת לי לצחוק ללא הפסקה, היא מצליחה לגרום לי הנאה מהצפייה בה. 

 

  

8.5 הוחלפו בלידתן עונה 2, פרק 14

סוף הפרק הדגים לי עד כמה הסדרה הזו לא מתעסקת בעצם בדברים הגדולים כדי ליצור מתח או דרמה, אלא כדי להראות איך בעצם נקודת המבט שלנו על דברים יכולה להשתנות תוך שניות, כי האמת היא שאני לא באמת דואגת לחייו של ג'ון קניש, ויש לי בהחלט תחושה שהוא יחיה, אבל בכל זאת בפרק זמן קצר מאוד הרגשות שלי כלפיו התהפכו והתהפכו חזרה. זה התחיל בזה שהאופן שבו הוא "הגן" על קתרין גרם לי להרגיש כלפיו חיבה, שהתחלפה מהר מאוד באכזבה ממנו על דבריו לרג'ינה שהיא גנבה ממנו 13 שנה עם הבת שלו, ועוד יותר מכך, הודאתו בכך שלו הוא היה יודע על כך בזמנו הוא היה פועל כדי לקבל לחסותו את שתי הילדות. והנה שנייה אחר כך כשהוא מתמוטט ורג'ינה מוצאת אותו ומבצעת בו החייאה הרגש שלי כלפיו מתחלף בחמלה, כיוון שפתאום אני קולטת עד כמה מאוים הוא הרגיש כל הפרק, באופן שרק הלך והחריף מרגע לרגע, אם לא מספיקים כל הלחצים שיש לו בשתי העבודות שלו, אז הנה מאיימים עליו בפרק אחד, בלקיחת תפקידו, בניסיון להשגת אשתו, שלא לדבר על הפחד שלו מכך שהוא הולך ומאבד את ביי, ושהוא לא באמת יודע מה קורה סביבו. ואז אני אפילו לא בטוחה אם הוא באמת התכוון למה שהוא אמר קודם לרג'ינה או שזו רק אמירה שנאמרת בכעס מתוך כל אותם פחדים וניסיון להעביר את השליטה חזרה אליו.

 

בכל מקרה אני מקווה שעכשיו אחרי שרג'ינה הצילה את חייו, גם מערכת היחסים ביניהם תשתפר.

 

שאר ההתרחשויות בפרק שמרו על הרמה הרגילה של עניין עם אכזבות קלות פה ושם, החזרה של טי וביי הייתה צפויה אחרי הפרקים האחרונים ואני חייבת לומר שאני לא מתלהבת מהזיווג הזה יותר מדי, דווקא דפני והבריטי חמודים בעיניי.  שמחתי על כך שנראה שהתחילו עניין חדש בין אמט לאביו, ולמרות שחשבתי שהאיסור של אמט על אביו לקבל את שתל השבלול אינו במקום, כי אין לו את הזכות לומר לאביו מה לעשות בגופו, יש לי תחושה שיש יותר בסיפור הזה בין אמט ואביו מאשר הרצון להציג עד כמה קנאות לקבוצה, יש בקבוצת החרשים בארה"ב. מקווה שאני לא טועה. (אורלי).

 

 

7.5 שטיסל, עונה 1, פרק 8

הפרק הזה שעסק כולו בבדידות ובפחד, היה הפרק שהכי פחות נהניתי ממנו עד כה בסדרה. בעיקר כיוון שדווקא עקיבא שהיה היחידי בפרק שהיה לו אומץ לפעול זכה רק לאכזבה בכל החזיתות, אלישבע לא הגיעה להופעה שאליה הוא אזר אומץ להזמין אותה, בלי שהוא יידע אפילו שהוא דווקא הצליח לעורר בה עניין, ורק הפחד שלה מפרק חדש בחיים הזוגיים שהתעורר בה שוב לאחר שיחה עם בנה ניצח לבסוף. וגם החבר שלו שאותו הוא דרבן לפגוש באימו סיים את הפרק בבית המשוגעים ולא איתו בחוקוק. ואם שני הפספוסים הללו אינם מספיק, אותי כצופה זה תסכל לראות איך הוא מפספס את כל הקשיים הרפואיים של אביב שולם, שאף הוא בלה את הפרק מונע על ידי פחדיו מהבדידות ומחוסר התועלת שבו. אני מקווה שבפרק הבא נזכה לקצת יותר אופטימיות. (אורלי)

 

 

7 אמילי אוונס, עונה 1, פרק 12 (פרק סיום העונה)

בסוף אחרי 11 פרקים שבהם אמילי חולמת על ויל ומוותרת על חלומה, ושוקלת סוף סוף ברצינות אפשרות של קשר עם מייקה, ויל דופק בדלתה בלילה כדי להפוך את המציאות שלה לחלומית.  הסוף הזה  הותיר אותי בתחושה שלמרות שנהניתי בסך הכול מרוב הפרקים, אני די שמחה שהפסיקו את הסדרה כאן ולא המשיכו אותה הלאה, כיוון שהלאה פרושו לראות בפועל או את ויל או את מייקה פגועים, ואם כבר לראות את ויל נפגע זה היה לפני שהוא מחליט שהוא בוחר באמילי ולא אחרי.

 

הפרק עצמו מבחינת הסיפורים הרפואיים היה חלש יחסית לקודמיו, אבל בסה"כ אפשר לסכם את הסדרה כחביבה ולא מזיקה, עם סיום חביב שהופך את ביטול הסדרה לממש לא מבאס. (אורלי)

 

 

6.5 גדולה מהחיים עונה 3, פרק 6

הפרק, שהיה טוב יותר מקודמיו, נקרא "סגירת מעגל". בהיותי אישה שלא ממש מבינה רמזים דקים, חייכתי מהמחשבה על סגירת מעגל בין ג'יין/דב וגרייסון והמשך למקומות טובים יותר.

 

קים תובעת את סטייסי. גם אם היה כאן פוטנציאל, הוא מתנדף מהר יותר מהדולרים בחשבון האשראי של התובעת. סטייסי מגלה שהיא פגעה באנשים ומיד משנה את דרכיה.

 

ג'יין מושאלת לתובע הכללי ופוגשת בן זוג וחקירה מהעבר. כמו בכל סדרה אמריקאית, התובעים מוצאים את עצמם הופכים לחוקרים. האבחנה הפורנזית של ג'יין, זו שזיכתה את החשוד, נעשתה על ידי חישוב קצב הסריגה של הצעיף שנמצא על הגופה. החשוד השני זוכה בגלל משהו שאמן איפור סיפר לדב על הקשר בין היד הדומיננטית וכיוון החתך. אני מבינה שזו לא בעיית האמינות הכי גדולה בסדרה, אבל בכל זאת. האקס, כמובן, מוצא את עצמו מחוץ לתמונה כדי לא ליצור חשש אצל הצופים שיש לגרייסון תחרות אמיתית.

 

פרקר עדיין אובססיבי לגבי קים, וזה כל מה שהוא עושה חוץ מלחלק תיקים. הוא אומר שהוא התגבר עליה, אבל אולי בכל זאת למדתי משהו ממקרה ג'יין/דב-גרייסון. הכותבים לא ממש מוצלחים בדמויות משנה, וזה כולל את טרי שאחרי שתי עונות וחצי התגלתה כחוקרת פרטית (שלא עלתה על הפירומניה של הכבאי המזויף שהיא יצאה איתו). (מורן)

 

 

 

מה יהיה לנו השבוע?

23-30 באוגוסט

 

ביום ראשון: להיות אנושיים 3 מתחילה והחץ מסתיימת (yes אקשן)

ביום שני: הבטן הרכה 5 (yes אקשן), הסודות של דה ווינצ'י מסתיימת (yes Oh), גרים 2 מסתיימת (HOT3)

ביום רביעי: הליגה 4 (yes Oh)

 

יומיות:

המשרד 9, החל מיום רביעי (HOT קומדי סנטרל)

ש"ח: הומלנד, החל מיום שני (yes Oh)

 

 

מסביב למסך המפוצל

 

ולסיום: הנה הפאנל המלא של "ורוניקה מארס" מכנס הקומי קון האחרון בסן דייגו.

 

 

 





רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il