המסך המפוצל

מנת היום 9/9/13

TLV ולות'ר חוזרות בעונות חדשות, הסודות של אחוזת קריקלי מתחילה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-09-2013
0 תגובות

 22:00 50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס |  |Children: The Rescue of Mr. & Mrs. Kraus, ערוץ Yes דוקו

בתקופת מלחמת עולם השנייה, כשרוב מדינות העולם בחרו להתעלם ממעשי השלטון הנאצי באירופה, זוג אמריקני אחד החליט לסכן את כל מה שהיה להם כדי להציל ילדים יהודים מגורל לא ידוע. הסרט "50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס"  מספר את הסיפור הדרמטי שלא סופר מעולם על גילברט ואלינור קראוס, זוג יהודים מפילדלפיה, הורים לשני ילדים קטנים, שהלכו בעקבות מצפונם. הם החליטו לעזוב את ילדיהם מאחור ולנסוע לאזור המלחמה בווינה הנאצית באביב 1939, כדי להציל קבוצת ילדים יהודים ולהעבירם לארה"ב. קבוצת הילדים שהצילו הייתה הקבוצה הגדולה ביותר של מהגרים מאירופה שהתקבלו לארה"ב בתקופת המלחמה. גילברט קראוס,  עו"ד אמריקאי, בדק ומצא שרבים מהיהודים שקיבלו ויזות לארה"ב באותה תקופה לא ניצלו אותן בגלל שחלו ומתו או שברחו למדינות אחרות. הוא אסף 50 ויזות "לא מנוצלות" והחל במאמצים להשתמש בהן לטובת הבאת ילדים יהודים. הילדים שנבחרו היו רק ילדים בריאים בגופם ובנפשם שיכלו לשרוד את הפרידה מההורים ולהסתגל לארץ החדשה. ההורים ש"זכו" למסור את ילדיהם נאלצו להיפרד מהם אפילו מבלי לנפנף בידם כדי שלא ייחשדו בהצדעת מועל יד (דבר שאסור היה ליהודים לעשות) וייאסרו. במאי הסרט, סטיבן פרסמן, שאשתו היא ליז פרל, נכדתה של אלינור קראוס, התוודע לספר הזיכרונות של אלינור שלא פורסם מעולם והחליט לספר את סיפורה בסרט הדוקו המרתק הזה בעזרת קטעי ארכיון, קטעים מיומנה של אלינור, ראיונות עם היסטוריונים ועדויות של אותם ילדים שנשארו בחיים בזכות הגירתם לארה"ב. בימוי: סטיבן פרסמן. 63 דקות, ארה"ב, 2013.

 

 

22:00 הסודות של אחוזת קריקלי | The Secret Of Crickley Hall , ערוץ Yes Oh

מיני סדרה בת שלושה פרקים, מותחן על טבעי מבית ה-BBC, המבוסס על הספר של ג'יימס הרברט. במרכז הסיפור איב (סוראן ג'ונס), אם לשלושה ילדים, לורן (מייזי ויליאמס, אריה ב"משחקי הכס"), קאמרון וקאלי, שבנה נעלם במגרש המשחקים אחרי שעצמה עיניים לרגע קל. שנה אחרי, בעלה מקבל הצעת עבודה ומעביר את המשפחה לצפון אנגליה בניסיון לגרום לה להפסיק לייסר את עצמה בתקווה שבנה עדיין חי. הם מתיישבים באחוזת קריקלי, שבזמן מלחמת העולם השנייה הייתה בית יתומים לילדים שהועברו בתקופת הבליץ, ואיב מתחילה לראות רוחות רפאים של ילדי המקום כשהיא משוכנעת שהם יכולים להוביל אותה לבנה. שתי בנותיה נתקלות ברוחות אחרות מאותה תקופה, אוגוסטוס קריבן, בעל בית היתומים האכזר, שנפצע בבליץ ודעתו השתבשה ומאדג' קריבן, אחותו שמנהלת איתו את בית היתומים, המורה הצעירה ננסי, יתומה בעצמה, שמנסה להגן על הילדים מידיהם של האח והאחות, ומאהבה הצעיר פרסי, היחיד שמאמין לה שהילדים סובלים מהתעללות. בפגישתן עם קריבן, "האיש עם המקל", הבנות מקבלות מכות ונותרות אחוזות אימה, אך איב אינה מסוגלת לעזוב את הבית ואת הסיכוי למצוא את בנה הנעלם, גם כאשר בנותיה עצמן נתונות לסכנה.

 

 

22:30 TLV – עונה רביעית, Hot בידור ישראלי

לאחר שלוש עונות מצליחות ומדוברות של "TLV עושים את תל אביב", מגיעה העונה הרביעית והמפתיעה מכולן. הפעם כובשים את העיר הגדולה: זמרת, אלוף אירופה בברייקדאנס, דוגמנית ואפילו "מעושרת": דורין אעידן - בת 21 מרעננה, פז אגמון - בת 23 מכפר נטר, אסף גורן - בן 21 מפתח תקווה וקים דיין - בת 19 מפתח תקווה. ימים ב'-ד', בשעה 22:30.

 

 

22:50 לות'ר 3 | 3 Luther, ערוץ Yes Oh

העונה השלישית של סדרת הפשע הפסיכולוגית והאפלה בכיכובו של אידריס אלבה ("הסמויה") בתפקיד ג'ון לות'ר, מוצאת את הבלש הגאון והמתוסבך כשהוא מתמודד עם השדים שלו ונאלץ להתעמת עם חוש המוסר שלו עצמו, אך גם אהבה נקראת בדרכו בעונה החדשה, כשהוא פוגש את מארי דיי (סיינה גילורי). העונה נפתחת עם רוצח חקיין אכזרי, שרוצח נשים צעירות, באותה דרך שבה נרצחו נשים בתיק שלא פוענח מ- 1980. לות'ר דולק בעקבות הרוצח ובטוח שירצח פעמים נוספות, אך מקבל תיק נוסף שעליו לחקור במקביל, רצח של אדם שעינה קורבנות באמצעות האינטרנט,  והמרדף אחר הרוצח החקיין מצטמצם. חייו של לות'ר הופכים קשים מנשוא כשמסתבר שאויביו המרים ביותר הם עמיתיו לתפקיד, שמוכנים לעבור על כל חוק בספר כדי להפילו, ואפילו לשים להם כמטרה את יד ימינו, ריפלי. סדקים בוקעים בבסיס הברית שבין לות'ר וריפלי. האם ריפלי ימשיך להעלים עין מהתרגילים של לות'ר או שיתחיל לדווח עליהם? ובדיוק כשלות'ר, הבלש הבודד, מוכן שוב למצוא אהבה, אליס מורגן (רות' וילסון) חוזרת לחייו ועתידה לשנות את דרכו לחלוטין. מאז שנפגשו לראשונה, לות'ר ואליס חולקים קשר חזק שלא ניתן להכחישו. האם מארי דיי תוכל לקבל את עברו של לות'ר? האם לות'ר יוכל להשאיר את עברו מאחוריו, והאם אליס תאפשר לו זאת?