המסך המפוצל

מנת היום 12/9/13

אימפריית הפשע ובונז בעונות חדשות, על הגריל עם ג'יימס פרנקו ועוד שלל תכניות

מאת: שי שגב

פורסם: 11-09-2013
6 תגובות

18:15 מנקים שולחן, ערוץ E!

יום כיפור הוא זמן של חשבון נפש, של תשובה וכפרת חטאים ושל סליחה וסולחות. ערוץ !E מגיש את ספיישל 'מנקים שולחן' ובמהלכו ישודרו התכניות: בשעה 18:15 הסכסוכים הגדולים של הסלבס, כגון זה של מדונה ואלטון ג'ון, מריה קארי וניקי מינאג', ג'ון האם וקים קרדשיאן. בשעה 19:05 סיפורי הוליווד על לינדזי לוהאן - ילדת פלא, כוכבת לוהטת, סמל מין, אלכוהוליסטית מועדת ועבריינית מורשעת, שדווקא נראה כי מאז יצאה לאחרונה ממכון הגמילה, היא בכיוון הנכון לעלות על דרך הישר. בשעה 19:50, ספיישל על הסקנדלים הגדולים בעולם – בהם כוכבים היו מעורבים בשנים האחרונות. חלקם כבר לא יזכו לגמר חתימה טובה ע"ע - וויטני יוסטון או איימי ווינהאוס, אבל לאחרים עוד יש סיכוי להינצל ולחזור למוטב.

 

20:20 על הגריל עם ג'יימס פרנקו | Comedy Central Roast – James Franco, ערוץ Hot קומדי סנטרל

המשדר ה-13 של המותג המצליח והמדובר, שצולם שבוע שעבר בלוס אנג'לס, מעלה על הגריל את אחד מכוכביה הגדולים של הוליווד, המועמד לאוסקר ג'יימס פרנקו. במשדר השתתפו שרה סילברמן, ג'ונה היל, ביל היידר ושמות נוספים. ביולי האחרון הכריזה הפקת "על הגריל" ("Comedy Central Roast") של רשת הכבלים "Comedy Central" על הגריל של השחקן והיוצר ג'יימס פרנקו. המשדר, שודר מלוס אנג'לס, ב-2 בספטמבר, ו-10 ימים בלבד לאחר-מכן ב-HOT קומדי סנטרל. מאחורי האירוע עומדים המפיקה הקבועה של פרנקו, מיילס לוי ("ספרינג ברייקרס"), וזוכה ה"אמי" ג'ואל גלן ("זולנדר"), מי שאחראי לתוכנית "על הגריל" של רוזאן בר, צ'ארלי שין ואחרים. ינחה את הטקס המצופה השחקן המועמד ל"אמי" סת' רוגן ("הדייט שתקע אותי", "סופרבאד"), מי שפרץ ביחד עם פרנקו לפני קרוב ל-15 שנים בסדרת הקאלט "פריקס אנד גיקס", ושיתף עמו פעולה בין-השאר בסרט הפופולארי "פיינאפל אקספרס". פרנקו (35), שטען בהכרזה הרשמית על האירוע כי הוא "חלם על התוכנית הזאת מאז ומתמיד", הינו שחקן, במאי, תסריטאי, מפיק, סופר ואמן, שהיה מועמד לפרס האוסקר, וגרף את פרס "גלובוס הזהב". בן למשפחה חצי-יהודית מפאלו-אלטו, קליפורניה, ביסס פרנקו את מעמדו ככוכב בשוברי קופות ויקירי מבקרים כמו "127 שעות", "מילק", "כוכב הקופים: המרד", "לאכול להתפלל לאהוב", "אוז" וטרילוגיית "ספיידרמן". בשנה החולפת קיבל כוכב משלו בשדרת הכוכבים בהוליווד. בזמנו הפנוי והמועט, פרנקו הוא אקדמאי נלהב, מועמד לדוקטורט באוניברסיטת "ייל", שידוע כמי שלקח במקביל כמות בלתי אפשרית של קורסים בכמות עוד יותר בלתי אפשרית של אוניברסיטאות יוקרתיות, וכן מלמד במוסדות לימוד בניו-יורק ובקליפורניה. בשנים האחרונות הספיק פרנקו להציג תערוכות ציור, לפרסם קובץ סיפורים קצרים, ליצור פרויקט בימתי ולביים סרט תיעודי וסרטים קצרים. בשנתיים הקרובות נקשר שמו של פרנקו ללא פחות מ-13 סרטים, שניים מהם בבימויו, ופורסם כי יעשה בקרוב את בכורתו בברודווי.

 

 

Comedy Central

 

21:00 יום הכיפורים ההוא, ערוץ חינוכית 23

תכנית תעודה חדשה מיוחדת לרגל 40 שנים למלחמת יום הכיפורים. סיפור המלחמה בהובלת ד"ר אלוף במיל' עמנואל סקל, מנקודת מבט אקדמית, ומנקודת מבט אישית של דמויות שהשתתפו במלחמה. התכנית מחולקת ל-10 יחידות תוכן על פי סדר כרונולוגי. כל יחידה מתמקדת באירוע מסוים, החל מהאופוריה ששררה בארץ בימים שלפני המלחמה ועד הפרק שעוסק בסיום המלחמה ומחשבות להווה ולעתיד. בתכנית משולבות כ-30 עדויות מרגשות ואישיות מהקו, מהחזית ומהעורף. בין העדויות ישולבו צילומים אותנטיים מהמלחמה באדיבות ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון, וכן צילומים אישיים של לוחמים שהשתתפו בקרבות כמו עמוס ידון.

 

 

21:10 הילד שלא יכול לשכוח | Boy Who Can't Forget, ערוץ 8 (הוט)

בכורה. האם אתם זוכרים מה עשיתם ב-15 במרץ 2003? או מה היה מזג האוויר ב-30 במאי 2007? אורליין היימן הבריטי הבין בגיל 14 שיש לו גישה בלתי מוגבלת לארכיון הזיכרונות ארוך הטווח שלו, ומאז הוא זוכר בדיוק מה הוא לבש ואכל, מה שודר בחדשות וגם מה היה מזג האוויר בכל יום מחייו. אורליין בן העשרים הוא אחד מקומץ אנשים בעולם עם היפרתימזיה - סופר זיכרון אוטוביוגרפי, ובעוד רובנו לא נזכור יותר מ-11 אירועים שהתרחשו בכל שנה בחיינו, להיימן יש גישה בלתי מוגבלת לארכיון מפורט של כל מה שהתרחש בשנות נעוריו - שיחות שהוא קיים, תכניות שהוא צפה בהן בטלוויזיה ושירים הם רק חלק מהמידע שיש לאורליין בראש. הסרט בוחן תיאוריות של מדענים המנסים לפתור את התעלומה בבריטניה ובארה"ב, ואת חייהם של האנשים הרגילים שמחזיקים בכוח-על המדהים הזה. גילוי של קבוצה חדשה זו של אנשים יכול לשנות את הדרך בה אנו מסתכלים על פעולתו של הזיכרון. אולי לכולנו יש את אותה מערכת זיכרון אינסופית ואנחנו רק צריכים להבין איך לפתח אותה? ואם היכולת אפשרית, האם אנחנו באמת רוצים בה? בריטניה, 2012.

 

 

21:45 נחטפתי ושרדתי, ערוץ ביוגרפיה

ערב מיוחד לקראת עלייתו של הסרט "3,096 ימים" (Days 3,096), היוצא היום לקולנוע, ומבוסס על ספר שכתבה נטשה קמפוש על חייה. קמפוש הייתה רק בת 10 כאשר נחטפה בוינה על ידי פדופיל (וולפגנג פריקלופיל) וחיה במרתף ביתו כשפחה. קמפוש ניסתה להתאבד מספר פעמים ורק לאחר 8 שנים הצליחה לברוח. פריקלופיל התאבד מספר שעות לאחר שהצליחה לברוח וקמפוש הביעה צער על מותו. כיום היא ממשיכה להתגורר בבית בו הוחזקה בשבי. בספיישל ישודרו מיטב פרקי "שרדתי", המתארים מקרים שלא יאומנו על חטופים שהצליחו להימלט וכיצד שרדו את החוויה וזכו לספר עליה. בין הסיפורים: צעירה נחטפת ומוחזקת בתוך תיבה במשך 8 ימים. ילדה בת תשע נחטפת לשלושה ימים מסויטים. מתבגרת מוחזקת בשבי במשך 10 שנים כעבד. איש מוחזק בשבי בקופסה קטנה ומוזרק לו דם נגוע במשך שבעה חודשים. אב ובתו בטיול באקוודור נחטפים לשלושה שבועות. שכן חוטף ילד בן 12 ועוד.

 

 

22:00 לאכול, לצום, ולחיות יותר | Eat, Fast and Live Longer, ערוץ YES דוקו

העיתונאי, הרופא ומגיש הטלוויזיה הבריטי, מייקל מוזלי, הציב לעצמו מטרה מאד אמביציוזית: הוא רוצה לחיות יותר, להישאר צעיר ולרדת במשקל. הוא סבור שהתשובה טמונה ברעיון העתיק של צום. האם הגילויים המדעיים החדשים מאחורי הרעיון הזה אכן יובילו אותו לחיים ארוכים ובריאים יותר? מייקל משוכנע שמצא דרך לצום, שעדיין תאפשר לו ליהנות מאוכל. זה נשמע טוב מדי? אז מייקל מחליט לצאת למסע בארה"ב, כדי לחקור כיצד הרעבה קטנה יכולה להפוך אותך לצעיר יותר וכמובן לנסות כמה מההמצאות החדשות בעצמו. במאית: קייט דארט. 50 דקות, אנגליה, 2012.

 

 

22:00 כפרות סבבה סה טו, ערוץ 8 (הוט)

בכורה. אהוד שגב, תיעד במשך 11 שנים את ימי הכיפורים: טקסי כפרות בשוק, מסיבות טראנס בעמק יזרעאל, חוויות הצום וילדים רוכבים על אופניים ברחובות העיר. הזדמנות נדירה לראות אספקטים שלא העזנו לגעת בהם עד כה על יום הכיפורים. בשנים הראשונות הוא תיעד שלושה חברים שארגנו בכל יום כיפור מסיבות טראנס ביער, כך עומדת המסורת, התפילה והצום כמנהג יהודי שורשי מול החיפוש אחר חוויה רוחנית שונה. במשך השנים ימי הכיפור של הבמאי השתנו, והמצלמה הופנתה פנימה אל ביתו ואל מי שנמצא בו: אימא, אישה ובן. דרך המסע האישי, בוחן שגב את הקשר בינו ובין יום זה, ומסתכל על יום כיפור כמיקרוקוסמוס של המדינה ומייצג ראיה חדשה כלפי המסורת היהודית. ישראל, 50 דקות.

 

 

22:00 בונז 8 | Bones 8, ערוץ Hot Zone

עונתה השמינית של סדרת הלהיט, אחת מהסדרות הנצפות ביותר בארה"ב. 9.5 מיליון איש צפו בעונתה החדשה של דרמת הפשע, הסדרה השנייה הכי מצליחה של רשת "Fox", שציינה במהלך העונה את הפרק ה-150 החגיגי. בעקבות הצלחתה האדירה, חודשה הסדרה הפופולארית לעונה תשיעית. הדרמה הקומית של רשת "Fox", נוצרה על-ידי הארט הנסון, בהובלתם של דיוויד בוריאנז ("באפי קוטלת הערפדים", "אנג'ל") ואמילי דשאנל ("קולד מאונטיין"). בעונה הקודמת, ברנן (דשאנל) ובות' (בוריאנז) החלו בקשר רומנטי, והביאו לעולם את בתם כריסטין. בפינאלה המטלטל, שב לאיים עליהם הגאון הטכנולוגי כריסטופר פלנט (אנדרו לידס), שהצליח באופן מסתורי לקשור את ברנר לראיות המרכזיות בחקירת רצח, ולהפוך אותה בצורה מניפולטיבית לחשודה המרכזית. פתיחת העונה החדשה מוצאת את ברנן, לצד אביה מקס (המועמד לאוסקר, ראיין אוניל, "סיפור אהבה"), כאשר היא נמלטת גם מהחוק וגם מידיו של פלנט, בעוד שבכירי ה-FBI מגבילים את תפקידו של בות'. במצב בעייתי זה, ובזמן שהם מתקשים למצוא דרכי תקשורת מקובלות, מנסים השניים להוכיח את חפותה של ברנן ולשכנע את כוחות הביטחון כי פלנט הוא האשם. בין האורחים בעונה זו: הזמרת זוכת ה"גראמי" וה"אמי", סינדי לאופר, שבה להופעת אורח בפרק ה-150 המיוחד, ומלבדה מגיעים לתפקידי אורח הקומיקאי זוכה ה"אמי" דייב תומאס, זוכת "גלובוס הזהב" ג'ואנה קסידי ("בלייד ראנר"), ברוק לנגטון ("מלרוז פלייס"), ויק סאי ("צ'אק"), פטרישיה בלצ'ר ("ג'יפרס קריפרס"), המועמד לאוסקר ראיין אוניל ("סיפור אהבה"), ריד דיאמונד ("רצח מאדום לשחור") ודניאל פנבייקר ("מר ברוקס").

 

 

22:55 אימפריית הפשע 4 | Boardwalk Empire 4, ערוץ Yes Oh

בצמוד לשידור בארה"ב - עונה חדשה לסדרת הדגל של HBO, מרטין סקורסזה וטרנס וינטר, זוכת 12 פרסי אמי. דרמה תקופתית המגוללת את סיפורו של אנוק "נאקי" תומפסון (זוכה גלובוס הזהב, סטיב בושמי), פוליטיקאי וגזבר העיר של אטלנטיק סיטי, שהתרומם עד שהגיע לשליטה מוחלטת בטיילת, בתקופת היובש של שנות ה-20 וה-30. בסדרה משולבות דמויות היסטוריות מאותה תקופה הן בחייו האישיים של נאקי והן בחייו הפוליטיים, ביניהן גנגסטרים, פוליטיקאים, סוכנים פדראליים, ואנשים פשוטים שנושאים אליו עיניים בתקווה. העונה הרביעית ממשיכה כשמונה חודשים לאחר סיום העונה השלישית. לאחר שבקושי שרד את ההפיכה של רוזטי, נאקי חי כעת בקצה הטיילת, אך במהלך העונה, הוא ילך ראש בראש מול ראש העיר באדר, יאבק באחיו איליי על גורלו של וילי וישים את עינו על האפשרויות הנדל"ניות ושוק הסמים הרווחי בפלורידה ובשיקאגו. את הדרמה העיקרית, ממשיכה לספק, כתמיד, אטלנטיק סיטי עצמה. אל העונה הרביעית מצטרפות מספר דמויות חדשות: ג'יי אדגר הובר (אריק לאדין, "דור מזויין", The Killing), סגן ראש הבולשת שהפך כבר בגיל 28 לראש ה-FBI וידוע במלחמתו הקשה בארגוני הפשע המאורגן. ראלף קאפון (דומיניק לומברדוזי, "הפמליה", "הסמויה"), אחיו הגדול של אל קאפון, וגנגסטר בפני עצמו, שהיה אחראי על יחידת המפעלים לביקבוק כוהל בשיקגו בתקופת היובש, וניסה להשתלט על ענף המשקאות הקלים במטרה למהול אותם בכוהל ולמכור אותם בחזות תמימה. רון ליווינגסטון ("סקס והעיר הגדולה", "אחים לנשק") מצטרף לסדרה בתפקיד קבוע, כרוי פיליפ, איש עסקים עשיר ומסתורי שמגיע מחוץ לעיר ותופס את עינה של ג'יליאן דרמודי. ג'פרי רייט ("מלאכים באמריקה") מצטרף גם הוא בתפקיד קבוע, כוולנטין נרסיס, דוקטור לתיאולוגיה, פילוסוף, וגנגסטר אלים שמנהל את הארלם.
נראה שלנאקי הולכת להיות עונה לא פשוטה מול הבחורים מהשכונה.