המסך המפוצל

מנת היום 15/9/13

שלל תכניות חדשות בערוצי הילדים, מרי פופינס בערוץ סרטים, אבל גם "להתבגר" בערוץ התיעוד, ועוד..

מאת: שי שגב

פורסם: 14-09-2013
2 תגובות

09:05 סיפורי פיות, ערוץ ניק ג'וניור

כולם מכירים פיות מושלמות. כאלה שעושות קסמים, ומביאות מתנות. אבל מה עם פיות שבשבילן העולם אינו כזה מושלם? פיות שיש להן שאלות, דילמות ובעיות אמיתיות כמו של כולנו? כאלה שמוצאות את התשובות בדרך הקשה ולא באורח פלא? סיפורי פיות, הפקה מושקעת ואיכותית, שכל ילד וילדה מוצאים בה את עצמם, ונהנים מחוויה מוסיקלית, מצחיקה ומלאת קסם. זיסי, פלא ודני הן שלוש פיות המתגוררות בתוך גזע עץ, בקרחת יער. יחד הן מבלות, עושות קסמים ורוקמות חלומות. הכול היה יכול להיות פשוט יותר, אלמלא שדוני השדון השכן והחמדן  שתמיד מנסה לקלקל הכול עם העצות הגרועות שלו. בכל פרק, שדוני מנסה להוליך אותן שולל, אך ברגע האחרון הפיות קולטות את התחבולה ומחזירות את המצב לקדמותו לפעמים בעזרת קסם קטן... שידור נוסף בשעה 13:40 ובשעה 18:40.


 

10:00 פרויקט הלהקה, ערוץ הילדים

סדרה תיעודית בת שישה פרקים, העוקבת אחר להקת סטארטאפ שנולדה במסגרת "פרויקט הלהקה" של ערוץ הילדים. התכנית תלווה את חברי הלהקה מיום הכרזתה ועד למסע ההופעות המצליח שלה ברחבי הארץ, ותספק לצופים הצצה לחייהם של חברי הלהקה שהשתנו מן הקצה אל הקצה. הסדרה תעקוב אחר הלהקה כקבוצה אך גם אחרי הסיפורים האישיים של כל אחד מחבריה - שירה, מירון, ישראל, איבון, כפיר ודניאל ותלווה אותם בחזרות, בהקלטות, בהופעות, בנסיעות בוואן ובביתם הפרטי. הסדרה תעניק לצופי הערוץ הזדמנות נוספת ליהנות מהדמויות ששבו את ליבם ב"פרויקט הלהקה".


 

12:55 בראצילאס, ערוץ הילדים

הבראציות האהובות שכבשו את בנות העולם חוזרות, אך לא כמו שזכרתם אותן. החבורה החדשה של הבראציות, "הבראצילאס", בראציות מכושפות, שלכל אחת מהן יש כוח מיוחד משלה וביחד הן חבורת על בלתי ניתנת להפרדה. הרפתקה במהלכה יצטרכו הבנות להפגין אומץ, נחישות, תעוזה וחברות אמת.

 

 

16:30 הצחוקייה 2, ערוץ ניקולודיאון

מה קורה כשנותנים לילד אחד לנהל שבעה סטנדאפיסטים שצריכים להופיע מול קהל חי של ילדים?  כנראה שהרבה בלגן ובעיקר צחוק. עונה שנייה לסדרה - תכנית סטנד-אפ מיוחדת לילדים. קהל הילדים בבית ובאולפן בוחר את הנושאים עליהם ידברו הסטנדאפיסטים האהובים עליהם – וכל מה שעליהם לעשות זה לשלוף את הפתק , להתפלל שיש להם חומר טוב - ולצאת לקהל הגדול...

 

 

17:35 מקס סטיל | Max Steel, ערוץ הילדים

גיבור הסדרה הוא מקס מגראת'. כאשר מגיע מקס עם אמו לעמק קופר, מופיעות תופעות מוזרות והוא מתחיל לשים לב לאנרגיה מיוחדת שנמצאת בגופו. בהמשך מגלה מקס כי אביו עבד, לפני מותו, על פרויקט סודי ומיוחד העוסק באנרגיה מיוחדת הידועה בשם "אנרגיית טורבו" - אותה אנרגיה שקיימת בגופו. מקס פוגש בסטיל, רובוט שאביו פיתח במסגרת הפרויקט הסודי. הם מתאחדים, וכך, השכל הטכנולוגי של סטיל בשילוב עם כוחות הטורבו של מקס יוצרים את "מקס סטיל", גיבור-על בעל יכולות מדהימות שנלחם בכוחות הרשע ובראשם: מיילס, ששם לעצמו למטרה להשתלט על אנרגיית הטורבו הנכספת לטובותיו האישיות.

 

 

19:55 קיילי קידס, ערוץ הילדים

הנפשה ייחודית ומחוספסת הפונה לקהל הבוגר של ערוץ הילדים. התוכן קצבי, מהיר, שנון ומלא במוזיקת היפ הופ. הסדרה עוקבת אחר תלאותיהם של שבעה ילדים ונערים, המתחברים אחד עם השני, עקב נסיבות שונות ומשונות ובעולמה של החבורה כל דבר אפשרי ויכול לקרות. האנימציה עשויה בטכניקת ה-Stop Motion ודמויותיה עשויות מבובות חמר.

 

 

21:00 קיר המוות של האייגר | Eiger Wall of Death, ערוץ הטיולים

סרט תיעודי. הר אייגר בשוויץ איננו הר רגיל. לא רק שהוא בית לאחד מהקרחונים הגדולים באירופה ולמסילת הרכבת הגבוהה בעולם, הקיר הצפוני שלו, המכונה "קיר המוות", הוא אחד מאתגרי הטיפוס הקטלניים בתבל. אינספור מטפסים צנחו כאן אל מותם, ועדיין האייגר נותר משאת נפשם של מטפסים רבים ששואפים לכבוש אותו. הסרט המרהיב פורש את ההיסטוריה של הקיר הצפוני באמצעות ראיונות מטפסים אגדיים -  כמו סיר כריס בונינגטון, יואלי סטק, סטפן ונאבלס ואנדי קייב – תיעוד מסעו של המטפס הבריטי קנטון קול, חומר ארכיוני נדיר וצילומים מסחררים באיכותם. בריטניה, 2012.

 

 

22:00 מרי פופינס | Mary Poppins, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. כבר עם יציאת הסרט שהעניק לג'ולי אנדרוז את האוסקר היחיד שלה, הפכה דמותה של מרי פופינס לאייקון קולנועי ולאחד הסרטים האהובים והבלתי נשכחים של אולפני וולט דיסני (דיסני עצמו אמר שזהו אחד ההישגים הכי גדולים שלו), שהיה הסרט המרוויח ביותר של האולפן במשך 20 שנה. פס הקול של הסרט – שזכה בשני אוסקרים ובפרס הגראמי – הוא אחד מהמוכרים ביותר אי פעם. לחובבי הטריוויה: השנה ייצא סרט בכיכובם של טום הנקס ואמה תומפסון המתאר את מערכת היחסים של וולט דיסני והסופרת שכתבה את הספר, על רקע עשיית הסרט. שחקנים: ג'ולי אנדרוז, דיק ואן דייק. במאי: רוברט סטיבנסון. ארה"ב, 1964. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 האירוויזיוניסטים, ערוץ 8 (הוט)

הסרט שנוצר במסגרת פרויקט הגמר של הבמאי אסף לביא הראל במכללת בית ברל, עוקב אחרי אסף, מעריץ אירוויזיון שמנסה להתקבל לקהילת "האירוויזיוניסטים". בעקבות שלושת חבריו, יוצא במאי הסרט, אסף, שהוא עצמו מעריץ אירוויזיון, למסע בו מנסה להתקבל לקהילת המעריצים. בדרך עובר בתחנות בחייהם ומגלה איפה האירוויזיון פוגש אותם ביומיום. במאי: אסף לביא הראל.

 

 

22:50 דרק | Derek , ערוץ Yes Oh

"דרק" היא סדרת דרמה קומית בריטית מתוקה-מרירה, של Channel 4  הבריטי ונטפליקס, מבית היוצר של ריקי ג'רוויס, שכתב, ביים וגם מככב בה. "דרק" מתרחשת בבית אבות ומתרכזת בדמותו של דרק (ג'רוויס) אחד המטפלים בקשישים השוהים במקום. דמותו מוזרה, מטופשת ופזיזה אך מאחורי המראה החיצוני ישנה נפש עדינה, כנה ואמיצה. דרק הוא חביב, עוזר, מתחשב ובעל כוונות טובות. הוא רגיש ופגיע, בעל נאיביות של ילד ורמת משכל נמוכה. דרק אוהב לצפות בתכניות ריאליטי ושעשועונים, מתעניין בסלבריטיז וביוטיוב. הוא עושה מעל ומעבר לדרישות תפקידו ומסייע לתושבי המוסד מתוך אכפתיות אמיתית. הסדרה מציירת את עובדי בית האבות ואת הקשישים השוהים בו כאאוטסיידרים אומללים, הנאבקים כל חייהם, כיוון שהם אוכלוסיה חלשה שהזרם המרכזי של החברה הוציא אל השוליים, כדי שלא יצטרך להתמודד איתם. גם דרק הוא חלק מהדחויים, מאנשי השוליים, בשל מוזרותו, מראהו והעובדה שהוא חסר עכבות. אך בעיניו, להיות טוב לב עדיף מלהיות יפה או חכם. דרק מוצא נחמה באהבה של חבריו הסובבים אותו וביחסה האוהד והמגונן של אחת העובדות, האנה (קרי גולדימן) בה הוא קצת מאוהב. הסדרה תעלה ב-12 בספטמבר לנטפליקס, הסדרה חודשה לעונה שנייה.

 

 

23:00 להתבגר | Adulthood, ערוץ 8 (הוט)

סיפורה של חשפנית צרפתייה צעירה ובן זוגה לשעבר / שותפה לדירה בהווה, המתמודדים עם חוסר הכסף וחיי הבגרות. היא מנסה להתקבל ללימודים ככוח עזר לאחיות, כי היא שונאת את עיסוקה. הוא משפץ את הדירה תמורת כסף מבעל הבית ויחד הם מעשנים, שותים ומבלים. במהלך היום, סברינה עובדת כדי לשפץ את הבית שממנו היא עשויה להיות מפונה בכל רגע. בלילה, היא הופכת לשרה החשפנית, כדי לשלם עבור שיעורי הסיעוד אותם היא לוקחת, כדי להפוך לאחות עזר ולחיות חיים "יציבים". חייה של סברינה בת ה-22 תלויים על חבל דק. לא תמיד קל להיות בני עשרים פלוס, בשנים שכביכול אמורות להיות הטובות ביותר בחייו של האדם. צרפת, 2012.