המסך המפוצל

מנת היום 29/9/13

הבהלה לזהב, השמינייה, סאות'פארק 17, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 27-09-2013
3 תגובות

11:00 מסיפורי אריק קרל, יוצר "הזחל הרעב", ערוץ ג'ים ג'אם

חמישה מתוך סיפוריו הפופולאריים של אריק קרל מקבלים חיים בעזרת הנפשה צבעונית ומוסיקה מלטפת, הלוקחים את הילדים למסע קסום. מבין הסיפורים: "הזחל הרעב", "1 2 3 לגן חיות", "הזיקית המבולבלת" ועוד.

שידור חוזר בשעה 18:00

 

 

13:45 מיס 15 | MISS 15, ערוץ הילדים

ולנטינה ונטליה, שתי נערות, שאפילו נולדו באותו היום ובאותה השעה, מבלות את זמנן הפנוי ביחד וחוות ביחד את חוויות גיל הנעורים. לכבוד יום הולדתן ה-15 הן חולמות לערוך מסיבת יום הולדת גדולה, אך הוריהן מחליטים לבטלה. מדוע ההורים מתנגדים למסיבה, מהי תחרות מיס 15 והאם החברות של השתיים תעמוד במבחן.

 

 

14:35 השמינייה 4, ערוץ הילדים

עדי הימלבלוי, דון לני גבאי, ידידיה ויטל, הילי ילון, אבי קורניק, שירה וילנסקי, דני לשמן ולימור אטיאס שבים לעונה חדשה של הדרמה - "השמינייה". עלילת העונה החדשה מתרחשת שבע שנים לאחר סצנת הסיום המרגשת של העונה השלישית במהלכה חברי "השמינייה", שמונה ילדים מחוננים, וויתרו מרצונם על כוחותיהם ועל זיכרונותיהם. כעת, הגיבורים המנהלים חיי שיגרה רגילים וחוזרים אל סוד הקסם, כשלצדם יככבו שמונה שחקנים חדשים שיהוו את "השמינייה" החדשה, אותה תחנוך ותלווה החבורה המקורית. "השמינייה" הפכה לאחת הסדרות הפופולאריות והנצפות ביותר של ערוץ הילדים ואף גרפה פעמיים את פרסי האקדמיה לדרמה הטובה ביותר בקטגוריית הילדים והנוער.

 

 

16:45 העולם המופלא של גאמבול | The Amazing World of Gumball , ערוץ הילדים

עונה חדשה לסדרת האנימציה פורצת הדרך מבית היוצר של "Cartoon Network". גיבור הסדרה הוא גאמבול (בדיבובו של שון גיטלמן), חתול נוירוטי ולא יוצלח במיוחד, שנקלע לצרות בעל כורחו. הוא מוקף בסביבה לא שגרתית, המעוררת את דמיונם של הצופים, בין חבריו ניתן למצוא: בוטן, קקטוס ודינוזאור. הסדרה, זכתה בפרס האמי היוקרתי בקטגוריית סדרת האנימציה הטובה ביותר, ועוררה תגובות נלהבות בקרב צופים בכל רחבי העולם. מדובר בסדרה פורצת דרך מבחינה וויזואלית, שמשלבת תמונת וידאו אמיתית לצד דמויות מעולם האנימציה.

 

 

18:10 בחשכת הגלים | Waves of Freedom, ערוץ ההיסטוריה

היום מצוין 80 שנה להנפה ראשונה של דגל עברי בעת החדשה על גבי האנייה "עמנואל" בשנת 1933. הסרט הדוקומנטרי עוסק בהחלטת הנהגת הישוב בארץ ישראל לצאת למאבק מזוין במנדט הבריטי, שבעקבותיו התפתחה בים התיכון מלחמה בין ספינות הצי הבריטי למחתרת ההגנה, ובייחוד המוסד לעלייה ב', הגוף שהיה אחראי על ההעפלה לארץ ישראל. נוצר צורך לגייס צעירים יהודים בעלי ידע וכישורים ימיים, שיסייעו במאבק על ההעפלה. זהו הרקע שעליו מתבסס הסרט "בחשכת הגלים", המגולל את סיפורים הייחודי של 25 מתנדבים יהודים-אמריקנים, שהחליטו מסיבות אידיאולוגיות, לשמש כאנשי צוות על ספינת המעפילים "התקווה". במהלך הסרט, מספרים המתנדבים האמיצים על הסיפור האמיתי שהתרחש באנייה, על רגעי הלחץ והחרדה שחוו כשנלכדו על-ידי הבריטים, וההחלטה הקבוצתית שקיבלו להתנדב למען המטרה, מבלי לדעת לאן פניהם מועדות.

 

 

20:00 יום הקפה הבינלאומי, ערוץ האוכל

העולם מציין את יום הקפה הבינלאומי, וערוץ האוכל משדר ערב מיוחד עם מתכונים שישאירו אתכם ערים כל הלילה. בין התכניות שתשודרנה: "מיקי שמו אופה מהלב", בפרק המוקדש למתכונים עם קפה; "אוכל של בית", עם פותנה ג'אבר שתכין הפעם עוגיות, מתוקים ומאפים שכיף להגיש ליד הקפה; "החברים של צ'אק", עם השף צ'אק יוז שמזמין לארוחה את ספק הקפה שלו, מוחמד, ומכין עבורו ארוחה בהשראת הקפה; "מפגש השף", עם השף שאול בן אדרת שיבקר מפעל לקפה שם הוא פוגש את האנשים שנמצאים מאחורי תהליך הייצור ויחד איתם הוא מכין מתכונים מיוחדים על בסיס קפה; "מדריך הקפה", עם השף ניר צוק שיוצא למסע בנבכי עולם הקפה; "מבשלים מהספרים" עם מיכל אנסקי שתבשל עם אלינוער רבין מספרה "קפה ועוד"; "אירוח ומשקאות" עם השף אורן גירון, שיציג שלושה מתכונים עם קפה.

 

20:45 סאות'פארק 17 | South Park 17, ערוץ Hot קומדי סנטרל

ארבעה ימים אחרי השידור המקורי בארצות-הברית. סדרת האנימציה המצליחה, זוכת ארבעה פרסי ה"אמי", מבית היוצר של טריי פארקר ומאט סטון, חוזרת בעונה ה-17 של אחת מההצלחות הגדולות של הטלוויזיה האמריקנית. בשנה שעברה חתמו יוצרי הסדרה על חוזה שיאריך את סדרת האנימציה הוותיקה ביותר בכבלים האמריקאיים עד שנת 2016, כלומר העונה ה-20. מאחורי התופעה עומדים פארקר וסטון, צמד במאים, מפיקים, תסריטאים ואנימטורים, שמלבד 237 פרקים של "סאות'פארק", כתבו וביימו את המיוזיקל הסאטירי והמוערך "The Book of Mormon", זוכה פרסי ה"טוני" וה"גראמי", ובקולנוע את סרט הקאלט "טים אמריקה" והסרט של "סאות'פארק", עליו היו מועמדים לפרס האוסקר. השנה הם נכללו ברשימת 50 האנשים המצחיקים ביותר על-פי המגזין "רולינג סטון", ולאחרונה פורסם כי הם יקימו אולפן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון בהשקעה של 300 מיליון דולר. בימים אלה עמלים השניים על סרט חדש ושני במספר של "סאות'פארק", לצד משחק מחשב נוסף לסדרה.

 

 

21:05 איך מתקנים לב? | ? How To Mend A Broken Heart, ערוץ 8 (הוט)

למצוא דרך לשכפל את הלב האנושי הוא הגביע הקדוש של הרפואה המודרנית. ד"ר קווין פונג מנסה לגלות עד כמה מדענים קרובים כדי למצוא דרך להחיות לב שמפסיק לעבוד. הוא פוגש באנשים שעברו ניתוחי לב חדשניים ומדענים הפורצים גבולות חדשים בתחום ניתוחי הלב. אנו פוגשים באדם שלבו הוחלף בלב מלאכותי המופעל על ידי משאבה מכאנית שהוא נושא איתו בתרמיל, וחוזים במדען שמצליח להחזיר לב מת של חיה לחיים על שולחן העבודה, ובעבודתו של מדען אמריקני שמשתמש בתאי גזע כדי להפוך את מה שהוא מכנה "לב רפאים" - לב חלופי לבני אדם. הפקה של ה-BBC.

 

 

 

22:00 הבהלה לזהב | The Gold Rush, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. מועמד לשני פרסי אוסקר, הסרט נחשב לאחד מפסגות הקולנוע האילם ולאחד האהובים של צ'רלי צ'פלין, והתקבל לספריית הקונגרס האמריקנית בשנת 1992. כמו סצנת אכילת הנעל, גם סצנת ריקוד הלחמניות היא מהידועות בתולדות הקולנוע וזכתה לאין ספור מחוות, כמו ב"בני וג'ון" עם ג'וני דפ וב-"לפגוש את הרובינסונים". הסרט נמצא במקום ה-134 ברשימת הסרטים הטובים ביותר של אתר IMDB ובמקום ה-15 ברשימת הסרטים הטובים ביותר אי פעם של אנטרטיינמט וויקלי. צ'פלין עצמו אמר שזה הסרט שהוא רוצה להיזכר בזכותו. שחקנים: צ'רלי צ'פלין, במאי: צרלי צ'פלין, ארה"ב 1925. ציון: ♥♥♥♥♥


 TheGoldRush_CopyrightRoyExport

 

22:00 הקליק האחרון, ערוץ 8 (הוט)

הקליק האחרון הוא סרט מסע חסר רחמים ומלא מוזיקה קשוחה של היוצרים, בני הזוג: דליה מבורך ודני דותן. זהו סרט שני בטרילוגיה, אחרי סרטם עטור השבחים "מלכת ירושלים" (פסטיבל ירושלים 2010), העוסק באישיות והיצירה הקונטרוברסלית של דני דותן (סולן להקת "הקליק"). הפעם, מוצא את עצמו דני נאבק לאורך שנתיים עם מי שהיו חבריו ללהקת "הקליק" המיתולוגית, שהתפרקה ב-1984, אחרי שני אלבומים שנחשבים לאלבומי מופת בתרבות המחאה הישראלית, עם שירים כמו, "אימא אני לא רוצה להיגמל", "אל תדליקו לי נר" ו-"אינקובטור". שלושים שנה אחרי – נפגשים חברי הלהקה להתחיל מסע אחרון משותף. מה הסיכוי של מי שהיו בני עשרים ומשהו והיום הם בני חמישים ומשהו להחיות את המוזיקה שלהם, לעשות דבר אמיתי? הקליק האחרון הוא סרט בלי נוסטלגיה, בלי תיאורי הימים היפים שהיו. זה סרט שחי בהווה כשהעבר מחלחל פנימה כמו שטן. סרט על חברות ומוזיקה ועל ניסיון לסגור מעגל לפני שיהיה מאוחר מדי. הסרט מתעד באובססיביות את היומיום, חושף לאט את היחסים והמוזיקה החד פעמיים שנוצרו בין חברי הלהקה, את התקוות ואת התרסקות החלום, עד לרגע הלידה מחדש של הלהקה.

 

 

 

23:30 1000 דרכים למות 6 |  ways to Die 6 , ערוץ 8 (הוט)

"1,000 דרכים למות" חוזרת בעונה שישית, בה נגלה עוד דרכים יצירתיות ואפילו מצחיקות לפגוש את הסוף. המוות הוא בדרך כלל נושא רציני, אבל לא עבור יוצרי הסדרה, שהחליטו לעקוב אחר עשרות סיפורי מוות - חלקם טרגיים ועצובים, אבל רבים מהם מרתקים ואפילו משעשעים. מאנשים שמצאו את מותם במקרה, ועד כאלה שמתו מטיפשות גמורה. לצד שיחות עם מומחים ושימוש באנימציה בתלת מימד, הם מציגים תמונה חדשה ומרתקת של המוות והדרכים הביזאריות שבהן הוא מוצא אנשים. בעונה החדשה: בעל מפעל סיני שעובדיו מרעילים אותו, שיעור יוגה משחרר גזים, שחקן מיני גולף שקשישה מביסה אותו, זוכה לוטו שהכסף עולה לו לראש, היפסטר שכדור באולינג מביא למותו, האקר שפורץ לקוצב הלב שלו ומנהל כלא שלוקח מנת יתר של סם ומת מרימון הלם. סדרה בת 8 פרקים, 30 דקות כל אחד, בשידור יומי.

 

 

 

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.