המסך המפוצל

מנת היום 9/10/13

על הפנים 4, מכת המחץ 3 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-10-2013
1 תגובות

18:00 אתגר המאדים, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

בחודש אוגוסט האחרון, רכב חלל של נאס"א בשם Curiosity נחת לתוך הר געש במאדים, כשהוא מביא עמו עשרה כלים חדשים, שיסייעו לקדם את החיפוש אחר הוכחות - שבעבר מאדים היה כוכב שאפשר לחיות עליו. עם גישה לצוות המדענים והמהנדסים הגדול שאחראים לניסוי, ניתן יהיה לצפות ברגעים המרגשים של הנחיתה, ובגילויים שהגיעו בעקבותיה. התוכנית חושפת את התמונה החדשה של המאדים, ומנסה לבחון את השאלה הגדולה שהועלתה לפני 40 שנה: איך אנחנו מגדירים חיים? איך החיים מתחילים? מה צריך כדי לשרוד? והאם אנחנו לבד ביקום?

 

.

 

19:25 איפה שמתי את הזיכרון שלי? | ? Where Did I Put My Memory , ערוץ 8 (הוט)

כולנו מכירים את הרגעים האלה, אנו פוגשים מישהו שאנחנו מכירים אבל לא מצליחים להיזכר איך קוראים לו, שוכחים איפה השארנו את הארנק או המפתחות, או איפה לעזאזל החנינו את המכונית? אלו כולם סימנים של אובדן זיכרון קל, מגיפה הולכת וגדלה בחברה שלנו. הסרט מציע דרכים חדשות לשימור הזיכרון. האם יש דרכים לעזור לנו לשמור על הזיכרונות שלנו – ואולי אפילו להפוך אותם לטובים יותר? אם אדם יכול לאבד את הזיכרון, האם יוכל גם למצוא אותו? בסרט, מדענים ופסיכולוגים מסבירים כיצד עובד הזיכרון ואנו נחשפים לגאדג'טים וטכניקות חדשות לשימור הזיכרון.

 

לצפייה בסרט:

 

19:30 למכירה: אחוזת ספלינג | Selling Spelling Manor, ערוץ החיים הטובים

קנדי ספלינג, אלמנתו של מפיק הטלוויזיה האגדי, אהרון ספלינג ("שושלת", "בברלי הילס 90210"), ואמה המנוכרת של השחקנית טורי ספלינג, מעניקה סיור אחרון באחוזת המשפחה רגע לפני מכירתה. הסקירה המקיפה תכלול ביקור בחמישה עשר אתרים מיוחדים, ביניהם אולם כדורת, חדר ביליארד, היכל משחקי וידאו, גלריה ייחודית ובה אוסף נדיר של 700 בובות, אולם קולנוע ביתי, חדר לפריטי פורצלן, חדר מתנות שלצידו חדר לעטיפת מתנות, חדר לצילום תכשיטים עבור מכירות פומביות ברשת ואוסף של יצירות אמנות מקוריות. ארצות הברית, 2012, 5 פרקים.

 

 

22:00 צל בבגדד | Shadow in Baghdad, ערוץ Yes דוקו

לפני 40 שנה, ברחה לינדה מנוחין מבגדד. היא השאירה מאחור את אביה יעקב, עורך-דין ידוע, ואחד היהודים האחרונים שנשארו בעיראק. יעקב, שעליו הוטלה משימת תיעוד רכוש בני הקהילה לפני שהולאם על ידי המדינה, נעצר ואז נעלם, כשהוא משאיר מאחוריו כמה עדויות של אנשים שראו אותו בבית הסוהר הידוע לשמצה "ארמון הסוף" וכן צרור מכתבים בהם רמזים. מ., עיתונאי מבגדד, יוצר קשר דרך הסקייפ עם לינדה, שהיום היא עיתונאית הכותבת לאתרי חדשות ערביים ומבקש לחקור את סיפור האב הנעלם. ככל שמעמיק סיפור העבר, האמון בין השניים גדל, והתעלומה מתחילה להיחשף. במאי: דוקי דרור; צלם: פיליפ בלאיש; עורך: חן שלח; מוסיקה מקורית: חיים פרנק אילפמן; מפיקים: יעל שביט, דוקי דרור; חברת הפקה: זייגוט פילמס בע"מ.

 

 

22:10 דאק דיינסטי - עונה ראשונה |  Duck Dynasty – Season 1 , ערוץ ההיסטוריה

הכירו את תופעת הטבע שכבשה את המסך - להיט הענק של ערוץ A&E בכיכובם של בני משפחת רוברטסון, אוסף ההילביליס המיליונרים הכי מצחיקים בכדור המערבי. הסדרה, שעונותיה המתקדמות משודרות בישראל בערוץ ביוגרפיה, היא הדבר החם בארה"ב (כ-11.8 מיליון צופים צפו בפרק פתיחת העונה הרביעית ששודר באוגוסט 2013 – והפכו אותה לתכנית הנצפית ביותר בהיסטוריה של ערוצי הכבלים בארה"ב). מה היה קורה עם שבט של "רד נקס" היה יום אחד מתעשר במפתיע? זהו העולם של משפחת רוברטסון המורחבת: חבורה של גברים שמנים ומזוקנים, נשים פרועות ואינספור רובי ציד החיים בטבע הפראי של ביצות לואיזיאנה, הרחק מהעיר הגדולה וכל "החיים המתורבתים". אבי המשפחה, פיל, המציא לפני שנים משרוקית המחקה בדיוק רב קולות של ברווזים, ובנו הבכור ווילי הפך את ההמצאה לעסק ציד-ספורטיבי השווה מיליונים. כך נוצר לו מפעל משפחתי מצליח המספק עבודה לכל תושבי האזור, ובעיקר מאפשר לבני המשפחה - בהם גם האח המופרע ג'ייס, הדוד הלום הקרב סיי, והאם המטורללת קיי - להמשיך ולנהוג באקסצנטריות המשעשעת המאפיינת אותם ולהתמסר לתחביבם האהוב מכל: ציד ברווזים. דאק דיינסטי הפכה לתופעה מדוברת בארה"ב. הסדרה זוכה למחוות בסדרות להיט כמו "גלי" ולהתייחסויות בתוכניות כמו "קונאן" ו"ג'ימי קימל". המשפחה מגיעה לכותרות עם אמירות בוטות על אמונה, סעודות בבית הלבן, והנחייה בטקסי מוזיקה ובאופן כללי מציפה את הרשת. התכנית עצמה היא שילוב מבדר בין סיטקום משפחתי קלאסי לסדרת ריאליטי צבעונית במיוחד על השוליים הסהרוריים של אמריקה.

 

 

22:30 על הפנים 4 | Eastbound & Down 4 , ערוץ Yes Oh

עונה רביעית ואחרונה לדרמה הקומית של HBO, בהפקת וויל פרל ומבית היוצר של השחקן והתסריטאי, כוכב הסדרה, דני מקברייד ("רעם טרופי", "פיינאפל אקספרס"). מקברייד מגלם את קני פאוורס, כוכב בייסבול לשעבר, שאחרי קריירה מבטיחה שהרס במו ידיו, חוזר לעיירת ילדותו (שלבי, צפון קרוליינה), ללמד חינוך גופני בחטיבת הביניים. קני הוא אגואיסט, גזען, לוקה בשיגיון גדלות, ובעל הפה הכי מלוכלך בטלוויזיה, אך למרות הכול, מקברייד מצליח ליצור דמות עגולה, מיוחדת ומרתקת, ששובה את הקהל ומקסימה את המבקרים. בסיום העונה השלישית, לאחר שבסופו של דבר הצליח קני לחזור לליגה העליונה, הוא זייף את מותו, וברח הביתה, אל אפריל אהובתו ובנו הקטן טובי. העונה הרביעית מתרחשת מספר שנים מאוחר יותר. קני ואפריל התחתנו ונולדה להם ילדה נוספת (שיינה על שם שיין, חברו המת של קני), ולרוב הוא מצליח לשמור על הדרך שהוא ואפריל התחייבו לחיות בה, למרות שהוא שונא את העבודה שלו כעוזר מנהל סניף השכרת רכב בצפון קרוליינה. בשעות הפנאי שלו, במקום לשתות או לקחת סמים, קני כותב סרט טלוויזיה בשם "הסאגה של קני פאוארס", נפגש בערב עם חברים ויוצא לאירועי חלוקת פרסים עם אפריל. ימי ההפקרות שלו מאחוריו – עד שקני פוגש את גאי יאנג, חברו לקבוצה מן העבר, והיום מנחה טוק-שואו בנושא ספורט, שמשכנע אותו לעזוב את מרוץ העכברים ולחזור למשחק – כסלבריטי ענק, הראוי לגדולה, לעושר ולסגנון חיים עשיר, מפורסם ויהיר.

 

 

22:45 מכת המחץ 3 | Strike Back 3, ערוץ Yes אקשן

המותחן רווי האדרנלין וחובק העולם, עם עלילות שנדמה שנלקחו מהכותרות העולמיות, חוזר בעונה שלישית, בה יצאו מייקל ודמיאן, סוכני סקשן 20, הארגון הבריטי הנלחם בטרור, למשימות בקולומביה, בודפשט, רוסיה גרמניה, ובעודם עוקבים אחר נתיב סמים וכסף הממומן על ידי ארגון טרור, יגיעו גם למזרח התיכון. העונה החדשה עמוסת טוויסטים מותחים ומסמרי שיער, כששני הגיבורים מצליחים להתגבר על סיכויים בלתי אפשריים ולסכל את כוונותיהם המרושעות של טרוריסטים המבקשים לזרוע הרס. בתחילת העונה, סקוט וסטונברידג' מפסיקים חופשה שציפו לה זמן רב, כשמסתבר שעמית שלהם מסקשן 20 נרצח בביירות על ידי לאו כמאלי, מלבין כספים בעל קשרים ידועים לרשת טרור גדולה. השניים יוצאים מיד לקולומביה, שם כמאלי פוגש מנהיגי קרטל ובמהרה מוצאים את עצמם מסובכים בעוד מבצע מסוכן בו מעורבים כמאלי, בעלי בריתו מהקרטל, אבל גם סוחר נשק רוסי המחפש נקמה לאחר שבנו נהרג במהלך חילופי האש. דמויות מוכרות שחוזרות העונה: מייג'ור רייצ'ל דלתון (רונה מיטרה, "בוסטון ליגל"), שחוזרת לארגון לאחר פציעתה הקשה בפרק סיום העונה השנייה, סרג'נט ג'וליה ריצ'מונד (מישל לוקס), שמצטרפת לצוות לצייד אחר כמאלי בקולומביה, ורבקה לוי, סוכנת המוסד, שמצטרפת אליהם בקולומביה. דמויות חדשות כוללות את לוטננט קולונל פיליפ לוק (רובסון גרין), סוכן אגדי והמנהל החדש של סקשן 20, ג'יימס לית'רבי (דוגרי סקוט, "עקרות בית נואשות", "המלוק גרוב"), סוכן קשוח מסקוטלנד, וסבסטיאן גריי (מרטין קלונס, "דוק מרטין", "ויליאם ומרי"), סוכן לשעבר של ה- MI6.

 

 

23:00 רצח הבנות בסוהאם | The Soham Murders: 10 Years on, ערוץ 8 (הוט)

ב-4 באוגוסט 2002, איאן הנטלי, שרת בבית ספר יסודי, רצח את שתי החברות בנות ה-10, הולי וולס וג'סיקה צ'פמן, בכפר קטן באנגליה. הפשע המחריד טלטל את בריטניה והעולם כולו, וחשף כשלים מרכזיים במערכת המשפט הבריטית. עשר שנים אחרי חוזר הסרט לפרשה עם גישה בלעדית למגוון רחב של מרואיינים הקשורים לרוצח עצמו ולחקירת המשטרה. הסיפור מאחורי רצח הבנות בסוהאם בודק האם הלקחים שלמדנו מהטרגדיה הזאת, יעזרו לשמור ולהגן על ילדינו. בריטניה, 2012

 

לצפייה בסרט:

 



 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.