המסך המפוצל

מנת היום 16/10/13

יום הזיכרון ליצחק רבין, הבורר 4, יומני הערפד 5, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 15-10-2013
3 תגובות

13:25 18 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ערוץ ההיסטוריה

השנה ימלאו 18 שנה לרצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ב-4/11/1995 (י"ב בחשוון), לאחר שהשתתף בעצרת למען השלום בכיכר מלכי ישראל בתל-אביב. ערוץ ההיסטוריה יציין את יום הזיכרון למותו בשידור מספר תכניות העוסקות בחייו ופועלו. בין התכניות המשודרות: 13:25 השבוע הארוך ביותר | The Longest Week - תכנית מיוחדת הסוקרת את שבוע האבל שחוותה מדינת ישראל לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ב-4 בנובמבר 1995: מההודעה הראשונה שנמסרה בערוץ 2, עת נאלץ השדר יורם ארבל לקטוע את לוח השידורים הרגיל ולהודיע על שלוש יריות שנורו לעבר ראש הממשלה, דרך ההכרזה הדרמטית של מזכיר הממשלה איתן הבר על מות ראש הממשלה, תגובות מנהיגי העולם לרצח, ועד להתכנסות הספונטנית של מאות אלפי צעירים - "נוער הנרות" - בכיכר מלכי ישראל (לימים כיכר רבין) בימים שלאחר הרצח. עוד בתכנית, קטע מראיון שהעניק רבין שנתיים לפני הרצח, בנובמבר 1993, בו אמר: "יכולים לצעוק 'רוצח' ו'בוגד'. זה לא יזיז אותי מהליכה בדרך שאני מאמין בה". 15:35 יצחק רבין של הפלמ"ח |  Yitzhak Rabin of the Palmach- הסרט שהופק לאחר רצח יצחק רבין, מספר על שורשיו כלוחם צעיר בשורות הפלמ"ח (בין השנים 1948-1941) התקופה בה התגבשו תכונותיו של רבין כלוחם ומנהיג בעל חזון ואומץ לב. בין המרואיינים בתכנית: רעייתו - לאה רבין, אחותו רחל יעקב והסופר חיים גורי. 16:25 רצח רבין: תיק לא-סגור |  Rabin Assassination: Unclosed Case - כעשור לאחר שראש ממשלת ישראל רבין נרצח בסיומה של עצרת שלום בכיכר מלכי ישראל ב-4 בנובמבר 1995 על-ידי יגאל עמיר, יצא הבמאי והמפיק נפתלי גליקסברג לחקור מחדש את האירוע הדרמטי ששינה את מדינת ישראל לנצח. התוצאה: סרט תעודה מרתק ומעורר המחשבה - התחקיר חושף פרטים חדשים ומעלה לדיון סוגיות חשובות שטרם זכו למענה אודות הרצח. 18:55 רבין | Rabin - סרטו של בן שני, מגולל את סיפור חיי יצחק רבין, מילדותו ועד ליל הירצחו, ב-4 בנובמבר 1995, וסוקר את תחנות חייו השונות, ובהן מלחמת העצמאות, חלקו בקרבות על ירושלים, בגירוש הכפרים הערביים ובפרשת אלטלנה, הקמת צה"ל ובנייתו עד מלחמת ששת הימים, ה"התמוטטות" ערב המלחמה והמאבק על תהילת הניצחון עם משה דיין, הכהונה הראשונה של רבין כראש ממשלה באמצע שנות השבעים, יחסיו עם שמעון פרס והמתנחלים, מלחמת לבנון הראשונה, האינתיפאדה והסכמי השלום.

 


14:00 יום הזיכרון ליצחק רבין, ערוץ 2, ערוץ 1 וערוץ 23

שידור סינכרוני של העצרת המרכזית ה-18 לנוער לזכר רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. העצרת תיערך השנה לראשונה במרכז רבין ברמת אביב. נושא העצרת: "ובחרת בחיים", המבטא את האתגר המוסרי של האדם ובחירת דרכו בחיים. בעצרת ישתתפו אזרחים שמערכת העקרונות המוסרית של יצחק רבין כמנהיג, נגעה בחייהם וביניהם: ניסים דוידזון, מחטופי מבצע אנטבה שהיה בן 13 בדרכו לטיול בר מצווה בצרפת ונקלע לאירוע חטיפת מטוס; איבי מוזס, שבקבוק תבערה פגע במכונית בה נסע עם משפחתו סמוך לאלפי מנשה. בתאונה נהרגה אשתו וילדו ושני ילדים נוספים שלו נפצעו קשה. הראל סקעת ילווה את העצרת בשירים.

 

16:30 צבי הנינג'ה | Teenage Mutant Ninja Turtles, ערוץ ניקולודיאון

ליאונרדו, רפאל, מיכאלנג'לו ודונטלו, המוכרים יותר כ"צבי הנינג'ה", שבים עם פרקים חדשים. אנו נמשיך לעקוב אחר הצבים שעה שיילחמו במוטציה של יונה, ייצאו להילחם בכנופיית הדרקונים ויצילו את מסעדת הנודלס של מוראקאמי מידי בריונים. עלילת הסדרה מתרחשת בניו יורק של ימינו ונעה בין מגדליה הזוהרים של מנהטן לביביה החשוכים. היא מגוללת את הרפתקאותיהם של ארבעה צבים אנושיים ועכברוש גבה קומה בשם מאסטר ספלינטר. בין הכוכבים המעניקים את קולם לתכנית בגרסה האנגלית ניתן למצוא את ג'ייסון ביגס (ליאונרדו), שון אוסטין (רפאל), רוב פולסן (דונטלו), גרג סייפס (מיכלאנג'לו), מיי ווטמן (אפריל אוניל), הון לי (מאסטר ספלינטר), וקווין מייקל ריצ'רדסון (שרדר).

 


19:00 יומני הערפד 5 | The Vampire Diaries 5, ערוץ Hot3

סנסציית הנוער המדוברת חוזרת, במקביל לשידור המקורי בארצות-הברית: דרמת המסתורין העל-טבעית, והסדרה המצליחה ביותר של רשת "CW", שגרפה לאחרונה שלושה פרסים בטקס פרסי ה"Teen's Choice" 2013, שבה בעונתה החמישית, שתעלה בסמוך להשקתה בארה"ב. בעונה הקודמת והסוערת, עולמם של תושבי מיסטיק פולס התהפך כאשר אלנה (דוברב) ניצבה מול הסיוט הגדול ביותר – הפיכתה לערפדית. בעוד היא התקשתה להתמודד עם הכוחות החדשים והצמא הבלתי נשלט לדם, נפוצה השמועה על קיומה האפשרי של תרופה לערפדות. כשדיימון (סומרהלדר) וסטפן (ווסלי) יצאו לחפש אחר התרופה, הם נקלעו לעימות מזוויע עם בן האל-מוות העתיק והעוצמתי סילאס (ווסלי, בתפקיד כפול), שנקבר עם התרופה לפני אלפי שנים. אבל אלנה היא לא הערפדית היחידה שמעוניינת לחזור לחיים כבת אנוש נורמטיבית, מה שהוביל לפרק סיום עוצר הנשימה. בעונה החדשה, בזמן שהדמויות מתחילות את לימודיהן בקולג', ערפד שנרפא מנסה לשרוד כבן אנוש, וסוד מטלטל על משפחת סלבטורה נחשף. לצדם של ווסלי, וכן סומרהלדר ודוברב (שהרומן ביניהם, שזלג מחוץ לעלילות הסדרה והסתיים לאחרונה, מסעיר את המעריצים), חוזרים לככב בסדרה סטיבן ר. מקווין ("פיראנה"), קתרינה גרהאם ("שוב בן 17"), קנדיס אקולה, זאק רוריג ומייקל טרבינו. ג'וזף מורגן ("בני אלמוות"), פיבי טונקין ("המעגל הסודי"), קלייר הולט ("H20") וגרייס פיפס ("ליל האימה") שבים לתפקידי האורח שלהם, בעוד ג'נינה גבנקר ("דם אמיתי"), אולגה פונדה ("פלדה אמיתית") מצטרפות לעונה.

 


21:00 פשוט לשחרר | Free The Mind, ערוץ 8 (הוט)

בשנת 1992, פגש פרופ' ריצ'רד דיווידסון, אחד מחוקרי המוח המובילים בעולם, את הדלאי לאמה, שעודד אותו לחקור את הטכניקה שלו לטיפול בדיכאון וחרדה על ידי תרגול מדיטציה טיבטית. תוצאות מחקריו של דיווידסון מיושמות בסרט. הוא מטפל בתסמונת פוסט טראומטית הנפוצה אצל חיילים אמריקנים שנלחמו בעיראק, ובהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. הסרט מציב שתי שאלות עקרוניות: מהי בעצם התודעה ואיך היא משפיעה על הגוף והנפש? האם  אפשרי לשנות את המוח מבחינה פיזית  אך ורק באמצעות עבודה נפשית? סיפור פנטסטי על הדרך בה חזון של אדם אחד, מספק נקודת מפנה בחייהם של שלושה אנשים אחרים. האם הוא יצליח לעזור להם ולחולל שינוי? ארה"ב/שבדיה/הולנד, 2012.

 


22:00 סטאר 80 | Star 80, ערוץ MGM

ביוגרפיה. מבוסס על סיפורה של נערת הפלייבוי והדוגמנית, דורותי סטראטן, שנרצחה בגיל 20 על ידי בעלה שהיה גם מנהלה האישי. עם: מריאל המינגווי ("מנהטן"), אריק רוברטס וקליף רוברטסון. בימוי: בוב פוסי. ארה"ב, 1983. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 דימויי גוף |Body Images , ערוץ הבריאות

ארבעה ספיישלים בני שעה הבוחנים את מדע החזות האנושית: השמנת יתר, שחזורים כירורגים, הפרעת גוף דיסמורפית וניתוחים פלסטיים שהשתבשו. במהלך פרקי הסדרה מוצגים אורח חייהם של אלו הסובלים מהשמנת יתר ולפתרונות שמציעים להם במדעי הגוף והנפש: הורים לבת עם כתם לידה נדיר הפונים לטיפול חדשני; אישה העוברת כריתת ושחזור שד; אנשים הסובלים מהפרעה נפשית הגורמת להם לתפוס את חזותם באופן כוזב ובלתי מחמיא. ארה"ב, 2010, 4 פרקים.

 

22:15 הבורר 4, ערוץ Hot3

ספוילר. העונה הרביעית של 'הבורר׳, נפתחת עם היעלמותו של נדב פלדמן, מיד לאחר הגילוי המזעזע שאולי אביו הביולוגי אינו ברוך אסולין הבורר, אלא יגאל הנאצי, אויבו הגדול של הבורר. אבי הטחול שבור לב מכישלון ניסיונותיו לנהל מהלכים עצמאיים בעולם התחתון ומגילוי הבגידה של אהובתו קוקי והבורר מוצא עצמו שוב לבד, ללא בניו, כשכל האימפריה המתפוררת שלו על כתפיו ולצידו רק בולדוג, עוזרו הנאמן. אבל, נדב מוחזר מהר הביתה, ובמהלך העונה, מקבל על עצמו את ניהול האימפריה של משפחת אסולין. הבורר, בניגוד לעצתו של עוזרו, בולדוג, נותן לנדב תמיכה מוחלטת. נדב משקם את ההריסות, אוסף סביבו אנשים חדשים שיהיו לחייליו הנאמנים, ולוקח על עצמו לדאוג לאחיו, אבי הטחול, למורת רוחו של הבורר. נדב מתמודד לאורך כל העונה עם השאלה הגורלית מיהו אביו הביולוגי, וחשש תמידי  מי מבין שני האבות האפשריים שלו: ברוך אסולין (הבורר) או יגאל הנאצי, יחסל אותו. אל הקאסט האהוב והמוכר מצטרפים גם: יון תומרקין, רותם סלע, מאיר סויסה, יניב ביטון, לימור גולדשטיין ויורם טולדנו, בעונה מצופה ומוטרפת שעוד לא נראתה כמותה. תסריט: רשף ורגב לוי ("לצוד פילים", איים אבודים", "החולה ההודי","אהבה קולומביאנית"), בימוי: שי כנות ("אהבה קולומביאנית","תיק סגור", "שבתות וחגים").

 

צילום: אוהד רומנו

 

***

 

 

 

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.