המסך המפוצל

מנת היום 21/10/13

פרשיות סמויות 4, צווארון לבן 5, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-10-2013
0 תגובות

22:00 ימי שני במכון היופי | Mondays at Racine, ערוץ Yes דוקו

מועמד לאוסקר® 2012 בקטגורית סרט דוקומנטרי קצר. בכל יום שני, בשבוע השלישי של החודש, האחיות רייצ'ל וסינתיה, המנהלות של Racine Beauty Salon בניו יורק, פותחות בחינם את שערי המיספרה לטובת נשים חולות סרטן. בעודן צופות בשיערן הנופל על הרצפה, הנשים מרכלות, צוחקות, בוכות ומתמודדות יחדיו עם הפחדים. כשהן ביחד הן מגלות איפה מתחבא היופי האמיתי שלהן. במאית הסרט, סינת'יה וויד, זכתה כבר באוסקר,  על סרטה פריהלד.  39 דקות, ארה"ב, 2012.

 


22:00 פרשיות סמויות 4 | Covert Affairs 4, ערוץ Yes אקשן

דרמת הריגול שבה בעונה חדשה. העונה השלישית הסתיימה בדרמה – אחרי החילוץ המוצלח של אייל, אנני נפגשת עם הנרי מקבלת תיק מסתורי עם פרטים על בוגד אפשרי בסוכנות ומשתכנעת להתגייס למשימה. במקביל היא עושה את הטעות הכי גדולה שיכול לעשות מרגל – היא נכנעת ליצריה ומנשקת את אוגי. ספוילר - בעונה החדשה אנני מוצאת את עצמה במקום בו מעולם לא הייתה  - ארתור עזב את הסוכנות כדי לקדם אג'נדה משלו, ג'ואן בהריון, וכמה סודות שאוגי הסתיר צפים לפני השטח. אנני מנסה לנווט בין רצונה להיות הסוכנת הכי מקצועית שיש ובין התעקשותה לנהל מערכת יחסים עם אוגי, כשברור לה שרוב מערכות היחסים בתוך הסוכנות נידונות לכישלון. בעונה הזאת "פרשיות סמויות" מתנסה לראשונה בשבירת המבנה העלילתי הקבוע של הסדרה ובנויה יותר כעלילה רציפה ומתמשכת, כשאנני מנווטת בין רצונה לעשות את הדבר הנכון עבור הסוכנות ולעשות את הדבר הנכון כלפי חבריה, שחלקם פתאום מוצאים את עצמם מהצד האחר של המתרס. יש פה ניסיון לספר סיפור שבו יש שני צדדים עם אינטרסים – לכל צד יש מניע אמיתי משלו, אף אחד לא רע או טוב, שום מניע הוא לא שחור או לבן – ואנני צריכה לנווט בינם ולעשות את המעשה הנכון. בדומה לעונות קודמות בהם כל שמות הפרקים היו מבוססים על שירים (לד זפלין,  R.E.M, דיוויד בואי), כל פרקי העונה נקראים על שם שירים של הפיקסיז.

 


22:00 לרוץ עם החץ | Run of the Arrow, ערוץ MGM

מערבון. חייל הקונפדרציה מסרב להישבע אמונים לצבא האיחוד בזמן מלחמת האזרחים. הוא מעדיף לברוח מערבה והופך להיות חלק מהשבט האינדיאני. עם: רוד שטייגר וצ'ארלס ברונסון. בימוי: סמואל פולר. ארה"ב 1957. ציון: ♥♥♥♥♥



22:45 צווארון לבן White Collar 5 | 5 , ערוץ Yes אקשן

העונה הרביעית הסתיימה בכליאתו של פיטר ברוק בבית הכלא, לאחר שהופלל בירי בסנאטור, פשע שבוצע על ידי אביו המתנכר של ניל, ג'יימס (טריט וויליאמס). במקום לטהר את שמו של פיטר, ג'יימס בוחר לברוח, ומשאיר את פיטר מאחורי סורג ובריח, שם הוא עדיין נמצא בתחילת העונה החמישית. כעת הצוות שלו מנסה לנקות את שמו ולהוכיח את חפותו. ספוילר - בינתיים, לניל יש מפעיל חדש, הסוכן דיויד סיגל (וורן קול, גודריק המופרע מ-" The Following"), סוכן צעיר, נאה ושאפתן, שמצליח לעצבן את ניל כבר מההתחלה. בהמשך העונה תתארח גם קים דיקנס (דדווד, אבודים), שתגלם את אהובתו מן העבר של פיטר, ג'יל סטון, סוכנת לוהטת מצוות המעקב המיוחד של ה-FBI. פיטר וג'יל יצאו יחד כשהיו סטודנטים בקוונטיקו, וכעת היא מבקשת את עזרתם של פיטר וניל בחקירת ריגול מסוכנת במיוחד, אך הסכנה האמיתית אורבת לפיטר דווקא כשיגיע הביתה, כשאליזבת תגלה שג'יל עובדת איתו...

 


22:50 הבית של הרמן | Herman's House, ערוץ 8 (הוט)

2.2 מיליון איש נמצאים בכלא בארצות הברית, יותר מ-80,000 מהם נמצאים בבידוד. הרמן וואלאס מניו אורלינס היה שם יותר מכל אחד אחר. בשנת 1972, בזמן ריצוי עונש של 25 שנה על שוד בנק, הואשם הרמן ברצח סוהר ונזרק מיד לבידוד. רבים האמינו כי הוא חף מפשע. בשנת 2001, הרמן קיבל מכתב מג'קי סומל - סטודנטית לאמנות שהציגה בפניו שאלה פרובוקטיבית: "איך יכול להראות בית החלומות של אדם שחי בתא בגודל מטר על תשעה מטרים, כבר מעל 30 שנה?". המכתב יצר בין השניים דיאלוג יצירתי שהוביל לפרויקט אמנות משותף: "הבית שהרמן בנה" -  תערוכה שאליה הגיעו אלפי מבקרים ברחבי העולם ועומתו עם המציאות הקשה של מערכת הכלא האמריקנית. המסע שלהם לוקח תפנית לא צפויה כשהרמן מבקש מג'קי  להפוך את החלום שלו למציאות.  בינתיים, בית המשפט בלואיזיאנה דן בערעור האחרון של הרמן. לאורך הדרך אנו פוגשים את מייקל מוסר – נער עבריין בעברו, ויקי -  אחותו של הרמן, תומכת בנאמנות בלתי נלאית, ורוברט קינג – לשעבר פעיל בתנועת "הפנתרים השחורים" שגם הוא נכלא בבידוד לתקופה ארוכה. עם הרבה חמלה וזווית אמנותית משמעותית, הסרט לוקח אותנו לתוך חייהם ודמיונם של שתי דמויות בלתי נשכחות  הנאבקות לסיים את העונש האכזרי והבלתי רגיל של כליאה בבידוד לטווח ארוך. ארה"ב/בריטניה/קנדה, 2012.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.