המסך המפוצל

מנת היום 22/10/13

הורים במשרה מלאה 5, קוראים לי פיץ 4, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 21-10-2013
0 תגובות

21:00 פוליגמיה במאה ה-21, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

פוליגמיה – גבר הנישא למספר נשים היא תופעה החיה ונושמת בסנטניאל פארק, אריזונה. הסדרה עוקבת אחר מספר משפחות החיות יחד בקהילה הדומה לזו המורמונית. לסגנון החיים יש היסטוריה ארוכה, אך מחויבותם העכשווית לאמונה עומדת למבחן מדי יום: קשיים כלכליים למשפחה עם 22 פרטים החיים תחת קורת גג אחת, קנאה בין שתי רעיות שהן גם אחיות, מבטים מאשימים מצד הציבור הרחב, ומחויבותו של הדור הבא להמשיך את "עבודתם". בעוד ילדיו של זקן הקהילה המוערך נראים סוטים מן הדרך, דור אחר של צעירים בוחר בסגנון החיים הישן, והולך בדרך החיים הפוליגמית.

 

 

21:00 הצד האפל של השמש | Dark Side Sun, ערוץ 8 (הוט)

ב-1994, קייטי בת השנתיים, אובחנה במחלה נדירה ביותר, "קסרודמה פיגמנטוזום". החולים במחלה זו לא יכולים לחיות באור, כי גופם לא מסוגל לתקן נזקים שנגרמים מקרני השמש או מאורות מלאכותיים מסוימים. חייהם של ילדים כמו קייטי עמוסים ניתוחים להסרת גידולים, ותוחלת חייהם קצרה מאוד. כדי למנוע את בידודה של קייטי, הוריה, דן וקארן, החליטו להקדיש את חייהם למחנה "סאנדאון", לילדים האלרגיים לשמש. החיים של קהילה לילית קטנה זו שזורים בסרט, עם אנימציה הממחישה את חלומותיהם של הילדים. גם ההורים וגם ילדיהם חולקים את אותה התשוקה: לחיות חיים מלאים ומאושרים, למרות המחלה. איטליה, 2011.

 

21:15 הורים במשרה מלאה 5 | Parenthood 5, ערוץ Yes דרמה

עונה חמישית לסדרה העוקבת אחר סיפורה של משפחת ברוורמן המורחבת, המתחילה כ-8 חודשים לאחר מאורעות סיום העונה רביעית. בשל השידור הקרוב לארה"ב, מעט ידוע על העונה החדשה, אך מפרסומים שונים נראה, ספוילר - שכריסטינה ואדם יתבשרו שכריסטינה החלימה וניצחה את מחלת הסרטן בה חלתה בעונה הרביעית, וכעת על הזוג להתמודד עם ההשלכות שהותיר בהם הקרב הפיזי והנפשי העצום שחוו. קרוסבי וג'זמין יהפכו פעם נוספת להורים כשתיוולד ביתם, אחותו הקטנה של ג'אבר, ותינוקת ראשונה לקרוסבי, שלא לקח חלק בגידולו של ג'אבר כשהיה תינוק. אמבר, מאושרת מתמיד, עומדת להתחתן עם ראיין בן זוגה החייל לשעבר, שמתמודד עם פוסט טראומה לאחר שחזר מלחימה במרחקים, ושרה עוזרת להם לארגן את החתונה.

 


21:30 להמר בגדול | Lay The Favorite, ערוץ Yes1

בכורה ארצית בלעדית לקומדיה אמריקנית משעשעת, מאת הבמאי סטיבן פרירס, בכיכובם של ברוס וויליס, רבקה הול וקת'רין זטה ג'ונס. רקדנית אקזוטית (הול) מחליטה לעבור ללאס וגאס כדי להיות מלצרית בקזינו. שם היא פוגשת מהמר מקצועי (וויליס) שמחליט לקחת אותה תחת חסותו והופך אותה לקמע המזל שלו. אשתו, לעומת זאת ממש לא מרוצה מהסידור החדש בין בעלה לרקדנית הסקסית. שחקנים: ברוס וויליס, רבקה הול ("ויקי כריסטינה ברצלונה"), קת'רין זיטה ג'ונס ("להתאהב מחדש"), ווינס ווהן ("הצד שלו, הצד שלה"). במאית: סטיבן פרירס ("תמרה דרו"), ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 דירות קטנות | Small Apartments, ערוץ Yes3

שורה ארוכה של כוכבים התגייסו לטובת סרטו החדש של במאי הקליפים המבוקש וחבר הסלבס, יונס אקלנד. זוהי קומדיה שחורה, עמוסה בהברקות ויזואליות והתפתחויות מפתיעות, על נושא שבוודאי יעורר הזדהות אצל קהל שוכרי הדירות התל אביבי. מאט לוקאס ("אליס בארץ הפלאות", סדרת הפולחן "הממלכה הקטנה") מגלם גבר גבולי ותמים למדי, הגר בבית דירות מאוכלס בשכנים אקסצנטריים כמעט כמוהו. כאשר הוא בטעות הורג את בעל הבית שלו, ניסיונותיו להתחמק ממאסר ולהיפטר מהגופה רק מסבכים אותו יותר. שחקנים: מאט לוקאס ("הממלכה הקטנה"), בילי קריסטל ("כשהארי פגש את סאלי"), ג'יימס קאן ("הסנדק"), ג'יימס מרסדן ("אקס-מן") במאי: יונס אקלנד, ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 הצד האפל של הגלולה | The Dark Side of The Pill, ערוץ Yes דוקו

חקירה של אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של ימינו: אחד מכל עשרה בוגרים בעולם המערבי נוטל כדורים נגד-דיכאון. עם מכירות גלובליות של כ-20 מיליארד דולר, נוגדי-הדיכאון נחשבים לאחד המוצרים המכניסים ביותר בהיסטוריה של תעשיית הפארמה. אך לתרופת הפלא יש גם צד אפל: לדייויד מארה"ב, לא היה רקורד קודם של אלימות או בעיות עם המשטרה, עד שלפתע ביצע פשע נורא, ימים מספר לאחר שהחל ליטול נוגדי-דיכאון: הוא דקר והרג את שתי בנותיו התאומות; אֵם אבלה מקנדה מבינה שרוצח בנה שוחרר כי השופט טען שהרצח בוצע בגלל פרוזאק; בגרמניה, רעיה ואם התאבדה שבועות בודדים אחרי שהחלה ליטול פרוזאק. בעלה משוכנע בקשר בין הדברים. האם הוא צודק? נוגדי-דיכאון נמכרים ככלי ליצירת שקט ושלווה. אך האם ייתכן שאותה תרופה ממש יכולה להביא אדם לצד האפל של נשמתו? קייס שמתנהל בבית משפט בהולנד עשוי לשנות את הדרך שבה אירופה מתייחסת לנוגדי-הדיכאון: המשפט בודק את האפשרות שרוצח יכול להיות מזוכה על הרצח שביצע בגלל שמבלי משים "הורעל" ע"י נוגדי-הדיכאון. האם יכול להיות קישור כה ישיר בין התרופות הללו לבין אלימות? האם זה ייתכן שהקשר הזה היה כבר ידוע, אף לפני שהתרופות הללו אושרו? בימוי: פול-אריק היילבוט. 58 דקות, דנמרק, 2013.

 

22:00 קוראים לי פיץ 4 | 4 Call Me Fitz, ערוץ Yes דרמה

עונה חדשה ומטורפת לדרמה קומית בכיכובו של ג'ייסון פריסטלי (ברנדון "בוורלי הילס"), כפי שמעולם לא ראיתם אותו. פריסטלי מגלם את ריצ'אד "פיץ" פיצפטריק, העוסק במקצוע הנאלח ביותר בעולם - סוכן מכוניות משומשות. פיץ הוא נהנתן ושתיין סדרתי, שלא בוחל בסמים, נשים ושאר הנאות החיים  - מזיין כל מה שזז ואיפה שרק אפשר: מתקן הרמה במוסך, בבית חולים כשהוא מרותק לכיסא גלגלים וכדומה. אחרי שניצל ממות ועבר פשיטת רגל מוסרית נכנס לחייו לארי, בחור חיובי עם לב זהב, הנחוש לעזור לו - ולמשפחתו הלא פחות גרועה ממנו - לשנות את דרכיו, ויתכן שהוא בכלל מצפונו של פיץ.

 

 

00:30 רק באמריקה - 3 |  Only in America - Season 3, ערוץ ההיסטוריה

בעונה השלישית, הקומיקאי העממי "לארי דה כייבל גאי", ממשיך להוכיח לצופים, כי אין כמו באמריקה בשום מקום אחר בעולם – והוא מתכוון לזה. בין הרגעים הנבחרים בעונה השלישית: לארי מצטרף למופע חשפנות של הצ'יפנדיילס, צולל במערות עד ל"ים האבוד" האגם התת-קרקעי הגדול בארה"ב, מצטרף לפועלים בפנסילבניה ולומד כיצד הפכה המדינה לענק תעשייתי, מצטוות לחבורת צלמי פפראצי בלוס אנג'לס, מגלה את חיי הקהילה הרוסית התוססת בברייטון ביץ' שבברוקלין, ולומד מהי ה-"פירותרפיה"- שיטה חדשנית להפחתת לחצים אצל בני אדם באמצעות... פיצוץ דברים. לא משנה לאן הוא מגיע, מסעו מוכיח כי בכל מקום בארה"ב ניתן למצוא פיסת היסטוריה מפתיעה, אנשים יוצאי דופן ואת אמריקה האמיתית, כפי שרק "לארי דה כייבל גאי" יכול להציג אותה. לארי, הבדרן והסטנדאפיסט העממי המצליח, מאמין בכל לבו שארה"ב היא המדינה מספר 1 בעולם, וכעת הוא ניצב בפני אתגר מיוחד: להוכיח זאת לכל העולם. במסגרת הסדרה יוצא לארי למסע חוצה-יבשת ברחבי ארה"ב, כדי לגלות את "אמריקה האמיתית" - זו שאינה נמצאת בהוליווד או בשדרה החמישית בניו-יורק, אלא ביניהם, ומגיע למקומות, לאנשים ולאירועים שמגדירים בצורה האותנטית ביותר את אופייה של האומה האמריקנית.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.