המסך המפוצל

מנת היום 14/11/13

אהבה מלידה 4, רקדניות קטנות 3

מאת: שי שגב

פורסם: 13-11-2013
1 תגובות

18:00 מיקי שמו אופה בצרפתית, ערוץ האוכל

השף קונדיטור, מיקי שמו, בוחר להקדיש את התכנית החדשה לארץ המזוהה בעולם בקונדיטוריה איכותית – צרפת. בסדרה החדשה מיקי יוצא למסע משכר בפריז וצולל אל מעמקי הקונדיטוריה הצרפתית. נלמד להכין את הקלאסיקות, כמו עוגיות מדלן, מוס שוקולד ופטיפורים שונים לצד חידושים מהקונדיטוריה הצרפתית המגוונת. נבקר במפעל מקרונים, בית ספר לקונדיטוריה, מפעל ומוזיאון לשוקולד וכדומה. במהלך ביקוריו, יפגוש את פייר הרמה, מי שנודע בכל העולם במקרונים המושלמים, את איב טורס, מי שנחשב לאבי הקונדיטוריה הצרפתית, את השוקולטייר בעל רשת החנויות, פטריק רוזה, ז'אן מארי היבלוט, הקונדיטור הראשי של מלון "פלאזה אתנה" המפורסם בפאריז ועוד אנשי מפתח בקונדיטוריה הצרפתית והעולמית. ישראל, 2013, 7 פרקים.

 

 

21:00 ההפיכה האפריקנית של סיימון מאן | Black Beach – Simon Mann's African Coup, ערוץ 8 (הוט)

במארס 2004, עיכבה משטרת זימבבואה מטוס חכור שנחת בהרארה הבירה מדרום אפריקה, ועצרה 70 מנוסעיו. העצורים טענו, כי נשכרו בידי חברה לייעוץ ביטחוני כדי לאבטח מכרה יהלומים בקונגו. אולם, כעבור ימים אחדים, הודיעה ממשלת גינאה המשוונית שעצרה 20 בני אדם, רובם שימשו חיל חלוץ לכוח שנעצר בהרארה. לפי ההודעה, שתי הקבוצות שיתפו פעולה, ועמדו להפיל את משטרו של נשיא גינאה המשוונית, תאודורו אוביאנג נגאמה מבאסוגו. בין העצורים היה גם שכיר החרב הבריטי, סיימון מאן, שנידון ל34 שנות מאסר. מאן שוחרר לאחרונה, ועכשיו הוא מגלה את האמת על כל המעורבים בפרשה. הסרט חושף גם את התרחיש הרחב יותר של הפרשה - שימוש לרעה בזכויות אדם ואומה צעירה עשירה בנפט שמשאביה משכו את תשומת הלב של סין. BBC, 2009.

 

 

21:30 אהבה מלידה 4 | 4 Offspring, ערוץ Hot3

העונה החדשה לסדרה האוסטרלית, בכיכובה של אשר קאדי ("הדרך לאהוב"). ספוילר - בפתיחת העונה החדשה, נינה (קאדי) נמצאת בשבוע ה-12 להריונה מבן-זוגה, הרופא המרדים פטריק (זוכה ה"לוגי" מתיו לנווז). אחרי שהתאוששה מההלם הראשוני של ההיריון הלא מתוכנן שלהם, נינה מחליטה לעשות סדר בכל תחומי חייה, לפני שהיא הופכת לאימא. אך הרצון העז של נינה להיריון מושלם ושקט מופרע במהרה על-ידי מצוקות בעבודה והמהומה שגורמים לה בני משפחתה. לצדה של קאדי, מככבים קאט סטיוארט ("הבטן הרכה"), מתיו לנווז, אדי פרפקט, ריצ'רד דיוויס, ג'יין הארבר, עידו דרנט, קארן פיסטוריוס, לינדה קרופר ("דג קטן"), גארי מקדונלד ("מולין רוז'"), ג'ון ווטרס, דבורה מיילמן ("ארוכה הדרך הביתה"), לאשי הולם ("יחידה עילית") ואליסיה גרדינר. בעקבות הפופולאריות, חודשה הסדרה לעונה חמישית.



22:00 להתפשט 500 פעמים | The Man Who Streaked the World, ערוץ Yes דוקו

מארק רוברטס מליברפול עשה "פול-מונטי" בציבור יותר מ-500 פעמים. בשנת 1995, למשל, הוא פרץ לשידור במהלך תחזית מזג-האוויר בטלוויזיה, עירום לגמרי על המפה הסינופטית... שנה לאחר מכן, הוא הופיע עירום על הדשא במהלך אליפות הגולף הבריטית. ב-2004, הוא נקנס ב-550 ליש"ט על השגת גבול בגלל שהתפרץ בעירום לסופר-בול. הוא התפשט גם בוומבלי, ווימבלדון ואסקוט. ילדיו של מארק, 48, שלא נעשה צעיר יותר, מתחננים שיפסיק עם התחביב המגונה שלו, אך לפני שהוא יפסיק, הוא מתכנן עוד חשיפה אחרונה ומשמעותית. הסרט מציג את סיפורו של מארק, תוך שימוש בקטעי ארכיון שלו מרחבי העולם ומצילומים עדכניים, ובודק מה הניע את מארק לחשוף את גופו בציבור פעמים רבות כל-כך בעשרים השנים האחרונות, כולל משימת ההתפשטות האחרונה שהוא נחוש לעשות. על פי ויקיפדיה, במהלך שנת 2013, הוא כבר התפשט 518 פעמים.



22:00 רקדניות קטנות 3 | Dance Moms 3,  ערוץ Yes דרמה

סדרת דוקו-ריאליטי מבית Lifetime החוזרת לעונה חדשה. הסדרה עוקבת אחר הסטודיו המפורסם לריקוד של אבי לי מילר, בו לומדות ילדות צעירות את רזי המקצוע, בדרכן לכוכבות, מהמורה הכי שנויה במחלוקת, הידועה בתלבושות הפרובוקטיביות בהן היא מלבישה את הילדות, בהתנהגותה הישירה, הקולנית והנוקשה שלא סובלת השתטות, ובמוניטין המכובד שיצרה לעצמה ב-30 שנות קיומו של הסטודיו שלה. מילר, שהקדישה את חייה ללימוד המקצוע ולהכנת הילדות המוכשרות לתחרויות הריקוד, צריכה באותו הזמן להתמודד גם עם האימהות המסורות שילכו מרחק רב כדי לעזור לבנותיהן להגשים את חלומן, וכאן באה לביטוי ביתר שאת הדינאמיקה בין המורה, הילדות והאימהות, כשמילר מתחייבת להוציא מהבנות את הטוב ביותר שלהן, וכך גם מאימותיהן המוכנות להקדיש עצמן כדי להיות חלק מנבחרת הרקדניות הכי טוב במדינה.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.