המסך המפוצל

מנת היום 2/12/13

שוטרים בדם 3, גבולות הגוף האנושי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 01-12-2013
0 תגובות

19:00 שוטרים בדם 3 | 3 Blue Bloods, ערוץ Hot זון

סדרת הדרמה של רשת "CBS" חוזרת לעונה שלישית עם טום סלק ("מגנום, בלש פרטי") ודוני וולברג ("המסור"). להופעות אורח מיוחדות מגיעים העונה מייקל מדסן ("כלבי אשמורת", "להרוג את ווילי"), אנאבלה שיורה ("קופ לנד"), מרי אליזבת מסטרנטוניו ("צבע הכסף", "פני צלקת"), מארק מוזס ("פלאטון") ומארק מביוס ("בטי"). לצדם של וולברג וסלק מככבים בסדרה ברידג'יט מוינאהן, וויל אסטס, לן קאריו ("דמג'ז"), ג'ניפר אספוסיטו ("התרסקות"), מריסה רמירז ("בית חולים כללי"), אמי קרלסון ("משמרת שלישית"), סמי גייל וניקולס טרטורו ("NYPD Blue").

 

.


21:05 גבולות הגוף האנושי | To Boldly Go, ערוץ 8 (הוט)

ד"ר קווין פונג חוקר את גבולות הגוף האנושי ויוצא לבדוק איך יכול האדם לשרוד מתחת למים ובגבהים עצומים שתופסים את רוב שטחו של הגלובוס. ד"ר פונג פוגש את אלופת הצלילה, שרה קמפבל, שמסוגלת לעצור את נשימתה מתחת למים ליותר מחמש דקות, ולצלול לעומקים של מעל מאה מטר ובוחן טכנולוגיות עתיקות וחדשות להישרדות מתחת למים. בפרק השני יוצא ד"ר פונג לגלות כיצד יכול הגוף לשרוד בגובה רב. האם ייתכן שהאדם יצליח לחצות את האטמוספרה של כדור הארץ ולבנות חיים בחלל החיצון? ד"ר פונג מטפס על אחד ההרים הגבוהים באלפים כדי לבדוק כיצד גופו מגיב לאוויר הפסגות הדליל. מהר מאוד הוא מבין כי יש סיבות טובות לכך שגם כיום עם כל הטכנולוגיה המתוחכמת של המאה ה-21, 75 אחוזים מאוכלוסיית העולם עדיין חיה בגובה של כ-500 מטר מעל פני הים. תכנית בשני חלקים – חלק אחרון מחר (שלישי), 50 דקות, BBC, 2012.  

 


22:00 גז-לנד – חלק 2 |  Gasland Part 2, ערוץ Yes דוקו

בשנת 2010, הוציא הבמאי, ג'וש פוקס, את סרטו Gasland, שהיה מועמד לאוסקר® ואף זכה באמי®. הסרט תיעד את תהליך השבירה ההידראולית – תהליך שבו הזרקת תערובת של מים, חול וכימיקלים לבאֵר, גורמת לשכבות סלע עמוקות להישבר ולשחרר גז טבעי. יציאת הסרט הציתה דיאלוג ערני על הסכנות הסביבתיות הרב-שכבתיות של התהליך. בסרטו השני בנושא, בוחן פוקס את ההשפעה ארוכת הטווח של התהליך השנוי מאד במחלוקת, שעלול לגרום להרעלות מים, לרעידות אדמה ולנזקים נוירולוגים, ושם במרכז אנשים מרחבי הגלובוס שטוענים שחייהם השתנו לבלי שוב בעקבות נזקי התהליך הזה. לא זו בלבד שקידוחי הגז הולכים ומתרבים בעולם (גם בישראל, כמובן) על-חשבון אופציות לאנרגיות ירוקות (המופקות משמש, רוח וזרימת מים) – אלא שהסרט טוען שתעשיית הגז משתמשת בכסף ובכוח כדי להשפיע על הממשלות לתמוך בתהליך הקונטרוברסלי ואף לקנות את שתיקתם של בעלי בתים ואדמות רבים, שנאלצו לפנות את שטחם משום שהמים הפכו למזוהמים מידי לשתייה. בימוי: ג'וש פוקס. ארה"ב, 2013. הסרט הראשון היה כה מוצלח, שהוא העניק השראה ליצירת הסרט הקולנועי "אדמה מובטחת" עם מאט דיימון.


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.