ארכיון המסך המפוצל > 2013

הממיר 6/12/13

המתים המהלכים, הסקס של מאסטרס, הומלנד, סוכני שילד, מזל סרטן ועוד

מאת: המערכת
פורסם בתאריך: 06/12/2013


9. מחזיקות מעמד, עונה 1, פרק 1
לכאורה, סדרות בית חולים המתארות את מערכות היחסים של צוות הרופאים והאחיות, הם דבר שנעשה כבר אלפי פעמים. ועדיין, על פי הפרק הראשון של הסדרה "מחזיקות מעמד", התחושה שקיבלתי הייתה שזו סדרה שלא נעשו כמוה (חוץ כמובן, מן הסתם, מסדרת המקור הבריטית שעליה היא מבוססת ואותה לא ראיתי), וזה בעיקר בשל הבחירה למקם אותה בבית חולים סיעודי דווקא, מקום שקוף למי שלא נאלץ לבלות שם את ימיו ולילותיו, כחולה או כמבקר. כמקום עבודה ברקע של סדרה, זה מקום מאוד לא סקסי, והפרק הראשון כאילו אף רצה להדגיש את העניין כשחלק ניכר ממנו הוקדש לדיון בשאלה מה לעשות בצואה שהושארה על אחד הכיסאות - כנראה על ידי חולה שברח לה - האם לזרוק אותה לאסלה ולנקות, או להעביר אותה למחקר הנערך על ידי אחת הרופאות, דבר המצריך את בירור המקור שלה ומצב בריאותו.


© 2013 Home Box Office, Inc. All rights reserved

עושה רושם שהסדרה מצליחה להעביר ביקורת על חוסר המשיכה שיש למקום שכזה, על חוסר החמלה שהוא מעורר אצל העובדים השחוקים, על המחסור במשאבים, ועל סדרי העדיפויות השנויים במחלוקת, יחד עם גילוי הבנה כלפי הדמויות למרות המופרכות הכללית של הסיטואציות שבהן מעמידים אותן. בעיניי עצם העובדה שיש סדרה ששמה את בית החולים הסיעודי במרכז היא כבר בעלת חשיבות. העובדה שהיא הצליחה להיות גם משעשעת במופרכותה וגם מכמירת לב בשל השיקוף המציאותי של התופעות השליליות שהיא מתייחסת אליהן (כמו המחסור במיטות, זיהום במחלקה, הדגשת החולשה של כל הנמצאים במקום הזה וכו') מעוררת בי הערכה כלפיה וציפייה לפרקים הבאים.
(אורלי)

8.5. הסקס של מאסטרס, עונה 1, פרק 8
אין לי הרבה לומר על הפרק הזה, עוד אחד יפה בעונת בכורה חזקה, אבל אני שוב לא יכול לעבור אל סדר היום אחרי מפגן המשחק הנפלא של אליסון ג'אני. המונולוג שלה לבחור של בעלה בגנות מוסד הנישואין היה מצמרר, והדמויות שלה ושל בו ברידג'ס ממחישות פעם אחר פעם עד כמה הן מהותיות ללבה של הסדרה. גם במובנים הרגשיים הבסיסיים וגם כמרכיב המקרין על עבודתם של מאסטרס את ג'ונסון. היגון הגלום בהם סבוך וטראגי – כה עצוב לראות את ברטון מנסה לעורר בעצמו בחילה כדי "לתקן" את עצמו.

כשם שאני לא יכול לא להתפעל מהפגנות המשחק המדהימות של השניים, כך אני חווה ירידת רמה משמעותית כל פעם שליזי קפלן על המסך. אפילו לא צריך את ג'אני וברידג'ס בשביל זה, כי היא כה רחוקה ברמתה מיתר חבריה לקאסט, כולל הצעירים שבהם. היא נראית אנכרוניסטית, מדברת בשפתיים משורבבות במעין גסות ניו יורקית עכשווית ואני פשוט לא מאמין שהיא תוצר של סנט לואיס ב-1957. ליהוק אומלל.
(yaddo  מבלוג קפה + טלוויזיה)



מימין: ליהוק אומלל.
© 2013 Sony Pictures Television Inc. All Rights Reserved

8. הומלנד, עונה 3, פרק 10
אף על פי שרובו של הפרק היה חושך וריקושטים, הוא היה מהפרקים המוצלחים של העונה בזכות האקשן והמהירות שבה התגלגלו הדברים. למרות שההתפרקות המוחלטת של המבצע תוך רגעים לא הייתה בלתי צפויה היא עדיין נעשתה באופן מותח יחסית, עד לרגע הבלתי נמנע שבו ברודי מסרב לפקודת הנסיגה ועובר את הגבול בעצמו. הפעם קרי הייתה בחדר המצב בתפקיד המפקדת המסורבת, ואולי זה הבהיר לה את הסיכונים שהיא עצמה לקחה על עצמה ועל המבצעים, עכשיו כשהיא גם אחראית לשלומו של ברודי.


© 2013 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved

הפרק היה רצוף אינדיבידואליסטים - ברודי שהתעקש להמשיך את המבצע, הסוכן שעבר אתו את הגבול (ונראה נורא ישראלי), סול שנעלם ברגע שהמבצע התמוסס בצעד די מוזר. היחידה שציפו ממנה להתנהג בקולגיאליות היא פארה, מנתחת המידע האיראנית. קרי פונה להפעיל עליה את כישורי הגיוס שלה ומכניסה את משפחתה לעסק שספק אם יגמר בשלום. עכשיו כשיש מבצע בשטח ומפקדה בעורף אין סיבה לא לסיים את העונה הזו באופן מעניין ומותח כמו שצריך.
(מירב)

8. סוכני שילד, עונה 1 פרק 7
אחרי "FZZT" נמשכת המגמה החיובית, שוב עם חצי מהצמד פיץ-סימונס. הפעם החננה הסקוטי הצטוות לוורד במשימה מסוכנת בשטח, לכאורה זוג מוזר ולא מתאים, אם שוכחים את כל האינטראקציות המשעשעות של פיץ-סימונסוורד. בכל מקרה, פיץ הוכיח שהוא הרבה יותר מעכבר מעבדה ובעוד חמישה פרקים הוא כבר יציל את היקום מפלישה חוצנית נוספת. ההשוואה בין סקאיי לג'סיקה דרוספיידר-וומן בעקבות הפרקים הקודמים? נראה שהם באמת הולכים בכיוון הזה (מינוס כוחות העל, אני מניח).


© 2013 ABC Studios & Marvel

אחרי הפרק הקודם חשבתי שקולסון קצת יירד מהעניין, אבל הפעם הוא עצמו חושד בסודות העומדים מאחורי החלמתו המופלאה. העצירה שלו באמצע התגובה האוטומטית החוזרת, "זה מקום... קסום"; האמירה של סקאיי שהוא כמו גרסה רובוטית של עצמו (חוץ מזה שהיא לא הכירה אותו לפני שמת); סצנת הסיום.

ועכשיו לחלק שאף אחד לא באמת קורא:

- ויקטוריה האנד הייתה יד-ימינו (חה!) של נורמן אוסבורן (גרין גובלין; אל תצפו לראות אותו בסרטיסדרות מארוול, הדמות שייכת לסוני יחד עם ספיידר-מן). בסיום אירועי Secret Invasion (ניסיון הפלישה של הסקראל לכדוה"א) אוסבורן הפך לגיבור, השתלט על שילד ודחק את טוני סטארק מתפקידו כמנהל הסוכנות. אוסבורן סגר את שילד והפך אותה ל-HAMMER , גרסה מושחתת ואגרסיבית לסוכנות שקדמה לה. לאחר מפלתו של אוסבורן, האמר נסגרה, שילד חזרה לפעילות וויקטוריה האנד הפכה לסוכנתאשת הקשר בין שילד לנוקמים.
- איכשהו החמצתי את זה: על אחד משלטי ההכוונה ב-Hub כתוב HAMMER (תודה לרועי ברדה בפייסבוק).
- טריסקליון, בסיס נוסף של שילד שהוזכר בפרק, היה במקור הבסיס הראשי של שילד ביקום האולטימייט ומקום מושבם של האולטימייטס, גרסת היקום הזה לנוקמים.
- הסוכן ג'ספר סיטוול הופיע כבר בחלק מסרטי מארוול, וזו הופעתו הראשונה בטלוויזיה (או על צג המחשב, תלוי איך אתם צופים בסדרות).
-"בארטון ורומנוף" הם כמובן קלינט בארטון/הוקאיי ונטשה רומנוף/האלמנה השחורה.
- בתחילת הפרק הופיע הלוגו החדש של אולפני מארוול, את הופעתו הראשונה עשה ב"ת'ור: העולם האפל" (אם עדיין לא עשיתם זאת, הגיע הזמן לצפות. לא רק שהפרק הבא יהיה קשור אליו איכשהו, הסרט עצמו מבדר ומתעלה על קודמו).  (תומר סויקר, מבלוג קפה + טלוויזיה)

7.5. סטרדיי נייט לייב, עונה 39 פרק 6
ליידי גאגא - אני לא יודע בדיוק למה, אבל רוב הזמן הייתי על סף של להיות נבוך בשבילה. נדמה שעיקר תכליתה בתכנית, הסיבה שלשמה הגיעה, הייתה לצחוק על עצמה. כבר עם מונולוג הפתיחה (הכיפי) שבו שרה על התשואות הזולות, ולאחר מכן עם ה"חידוש" הגרוע למדונה, הירידה על התלבושות הגרנדיוזיות שמכסות על משהו אחר, ולבסוף בתור עצמה הזקנה הפאתטית שימי תהילתה הרחק מאחוריה. המערכון הזה אולי מצליח לזקק את הסיבות למבוכה שלי, כי עם כל הדאחקות העצמיות האלה, היא באמת הגיעה להנחות בשלב לא בדיוק מדהים בקריירה שלה, ונכון לרגעים אלה ימי תהילתה אכן מאחוריה (מה שכמובן עשוי להשתנות, אבל כאמור, נכון לעכשיו), כך שמשהו שם גם היה מחמיץ לב בנוסף לכל היתר.


הצילום באדיבות yes

ועדיין, פרק חמוד עם כמה רגעי היילייט שממש צחקתי בהם. "הקאברים הכי גרועים" היה מעולה, פחות מפאת הכתיבה ויותר בשל הביצוע - איידי בראיינט כאדל הייתה היסטרית. בוויקנד אפדייט טארן קילם גנב את ההצגה בתור ג'בדיה אטקינסון, דמות שחייבת לחזור (זה אני או שסת' מאיירס פורק עול לאחרונה מבחינת הצחוקים שלו בשידור? לא שאני מתלונן), ונסה באייר בתור הילדה האובר-אקטינג פשוט אדירה ומאפילה על כל היתר, וגם מערכון ההורים שרוקדים בקהל מול הילדה שלהם היה מצוין, ואיפשר סוף סוף להפנות זרקור על עוד אחד מהחדשים, מישהו שרק בזכות הפרק הזה אני סוף סוף לומד את שמו, ג'ון מילהייזר.
(yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

7.5 המכשפות של איסט אנד, עונה 1, פרק 7
אחרי הפרק השני שהיה לי בעייתי ופרק שלישי שפספסתי במקרה, המשכתי להפתעתי לצפות בסדרה, ועוד יותר להפתעתי מצאתי את עצמי מעריכה את העובדה שלסדרה היה אומץ ללכת לכיוונים מסוימים שלא האמנתי שילכו אליהם (כמו למשל להרוג את אדם) כל כך מהר, ועוד יותר הופתעתי מכך שהעובדה שהם הלכו למקום הזה לא הרסה לי את ההנאה מהסדרה. והדמות והעלילות של אינגריד נותרו מעניינות בעיניי. אני מודה שהייתי יכולה לוותר על המשולש פרייה-דאש-קיליאן, אבל אהבתי את הטוויסט בקשר לאימא שלהן. התוספת של דמותו של מייק, הבחור מהספרייה, נראית מעניינת, שמחתי על חזרתו של ליאו לסדרה, וגם העובדה שהסתבר לנו שלוונדי נותר רק גלגול חיים אחד, הגיעה בזמן לדעתי.

מה שקצת הפריע לי בפרק היה חוסר ההסבר של ההחזרה לחיים של אינגריד. כלומר על פי הסדרה יש גלגולי חיים ואינגריד ופרייה נולדות כל פעם מחדש, אבל נראה שמה שמשותף לכל הגלגולים זה דווקא הגוף שלהן, כי אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שאפשר להחזיר לחיים את הגוף של אינגריד הקודמת כאשר אינגריד הנוכחית עדיין בחיים. אם כשאדם מת, הם טענו שהצד הלא פיזי שלו הוא סוג של אנרגיה שמסתובבת שם, ואינגריד מחזיקה אותה בסביבה, במצב שהיא יכולה לתקשר אתה. היה אפשר להניח שאותה אנרגיה היא זו שיוצאת ונכנסת לגוף הפיזי במצב של מוות או חיים חדשים. אבל אם המדובר באנרגיות שונות, אז מה בעצם הופך את אינגריד הישנה ואינגריד הנוכחית לגלגול האחת של השנייה, העובדה שהן חולקות מעטפת פיזית זהה? לא הבנתי.
(אורלי)

7.5 הרשימה השחורה, עונה 1, פרק 1
תמיד יש בו משהו קומי באלמנט ההסגרה העצמית של מבוקשים, וג'יימס ספיידר, שהוא הסיבה העיקרית לכך שהייתי סקרנית לגבי הסדרה הזו, הצליח היטב להעביר את הדיסוננס המשעשע הזה בין מי שחושבים שהם בסכנה כי לפניהם אדם מסוכן, ובין האדם המסוכן עצמו הנחוש בדעתו להסגיר את עצמו לידיהם.


קרדיט: © David Giesbrecht

לעלילה הכללית קצת פחות התחברתי. כשראיתי את אליזבת' ותום בתחילת הפרק לרגע כבר שמחתי שנמצא זוג בסדרת טלוויזיה, שלמרות שיש לאחת הצלעות בו מקצוע משמעותי בסדרה, הדמות מחשיבה את חיי המשפחה שלה יותר מאשר את העבודה, ודווקא בא לי לראות לאורך זמן דמות שכזו ש"מצילה את העולם" ביום, אבל חוזרת הביתה ומתרגשת הרבה יותר מכך שבעלה הכין לה ארוחת ערב. למרות שהנחתי שהמשפחתיות לא תשרוד לאורך הסדרה, קצת אכזב אותי לגלות שהמשפחתיות אפילו לא שרדה לאורך הפרק, ולא רק שהיא לא שרדה בשל ההתערבות החיצונית האלימה של העולם, מסתבר שהיא כנראה לא באמת הייתה קיימת אף פעם. אם כן יש משהו שמסקרן, זה הסיפור של תום ומיהו באמת, אבל סיפורים שבהם לכל אחת מהדמויות קופת שרצים מאחור, פחות מרגשים אותי. סה"כ פרק אקשן עשוי היטב אבל לא הרבה יותר מזה בעיניי.
(אורלי)


7. מזל סרטן, עונה 4, פרקים 5-6 (פרק 3 על פי אופן השידור המקורי)
תוך התעלמות בוטה מהרגע בסוף הפרק הקודם, הפרק נפתח באדם ופול שמתווכחים לגבי איזון הכאב של קאתי. הם מחלקים ביניהם משמרות, אבל אדם פספס את השעה ועכשיו כואב לה. קאתי מנסה למנוע את הריב וממעיטה בעוצמת הכאב. היא גם מחליטה ללכת להוספיס. דווקא ההחלטה הזו, ולא ההחלטה לגבי הפסקת הטיפול, היא זו שגורמת לאדם לשאול למה היא מוותרת. קאתי לא רוצה שאדם ושון יבכו ולכן היא מחליטה לנהוג למרות שהיא לא ממש רואה. היא כמובן לוחצת על הגז, כולם נהנים וכדי לא לתת להם לצאת מזה בזול, מגיעה משטרה. חזרנו לבדיחות הצפויות - השוטר יראה את קאתי בבית המשפט בעוד חודש, רק שלא כי היא כבר תהיה מתה.

בהוספיס אנדריאה רוצה להישאר אבל אסור לה ושון ואדם מתקשים להישאר. פול נשאר וגורם ל"תקרית דיפלומטית" קטנה. אדם חוזר לפנות בוקר ומשאיר הוכחה שהוא היה שם. שון לא מצליח להסתכל על האחות בהוספיס ואנדריאה תוהה איך הוא יצליח לתרום כליה. כשהוא מגיע לשלב שבו הוא בוחר מי יקבל את הכליה שלו (??? באמת?) הוא אכן מתחיל להילחץ. הבגרות הפתאומית שאפשרה לו לשכנע את הרופאה שהוא מוכן לתרום מתפוגגת בדיוק כמו שהיא צפתה. מי שמחזיר לו אותה הוא שותפו לבגרות הפתאומית הזו, אדם, שאומר לו שאם הוא לא יעשה את מה שהוא הבטיח, אדם יישאר לבד.

מתחילת העונה הזו קאתי הייתה מוכנה למות - היא הפסיקה טיפול, חיפשה לפול אישה חדשה ואשפזה את עצמה בהוספיס. רק כשהיא מדברת עם השותפה שלה לחדר אנחנו (והיא) מבינים מה זה להיות מוכנה למות. עבור השותפה, המשך החיים הוא עינוי. אין לה ולו סיבה פנימית אחת לרצות להישאר בחיים, הסיבה היחידה היא בעלה. היא עצמה מרגישה שהיא באמת מיצתה את חייה. קאתי רוצה לחיות, עוד יש לה סיבות להישאר, והיא לא באמת מוכנה. מה ששתיהן מפחדות ממנו באמת, וזה ככה הרבה גם בחיים לדעתי, הוא התהליך.



קאתי יושבת עם הצוות ונוזפת באח שמרגיש בנוח אתה וחולק בדיחות פנימיות על כך שהוא משתמש במספר החדר שלה ולא בשמה, בניסיון (כפי שהיא מאבחנת נכון) להרחיק את עצמו. אני חושבת שהבחירה של הסדרה להציג את הרגע הזה כמאוד שחור ולבן היא בעייתית, אבל ברור שאי אפשר לצפות מפרק בן שעה של סדרת טלוויזיה לגעת בכל המורכבות. האחות השנייה, זו שמקשיבה בלי להגיב, רק מחמירה את המצב בעיני - היא הבינה את דרכיה הרעות אחרי שקאתי נזפה באח. כל כך פשוט. קאתי פעילה ומכינה שרשראות למטופלים ופול נשאר במיטה כל היום, ליד התמונה המלאה ממנה היא בחרה לגזור את עצמה עבור השרשרת. אדם מוצא את עצמו עם אב שצריך לטפל בו במקום האם. כפי שקאתי חששה, העוזרת של פול נכנסת לתפקיד ומדגימה את ההבדל בין הספרים לחיים. אדם מפטר אותה, מה שמניע מהלך שמזיז את פול.

לקראת סוף הפרק הגיע החלק שחששתי ממנו - השיחה של קאתי עם ד"ר שרמן קרתה אחרי מותו. אז מה כאן אמיתי? מי מהאנשים שקאתי משוחחת איתם באמת שם? ואיפה היא בכלל - האם ההוספיס עם התמונות והבינגו בכלל קיים? וכמובן, קאתי מדגמנת את השמלה שאנדריאה הכינה עבורה וכולם מריעים... אמיתי? לצערי, זה לא נעשה טוב כמו שזה יכול היה להיעשות. אולי בפרק הבא?
(מורן)


7. המתים המהלכים, עונה 4, פרק 8
אני אתגעגע לבריאן הריוט. ההיכרות שלנו הייתה קצרה, רק פרק וקצת, ולמעשה הוא מת כבר בשבוע שעבר ופינה את מקומו עם שובו של פיליפ "המושל" בלייק. מפני שפיליפ הורס כל חלקה טובה שהוא דורך עליה, וגם ההזדמנות החדשה שהשיג לעצמו ביד המקרה הוחרבה כליל בגלל המגלומניה ויצר ההרסנות שלו. החדשות הטובות הן שפיליפ מת גם הוא, אחת ולתמיד. [1]

 [1] למי שדואג לדיוויד מוריסי, עוד לפני תחילת העונה הוא השיג את התפקיד הראשי בסדרה חדשה של AMC. אם לא ידעתם על גורלו של המושל בקומיקס, ייתכן והידיעה המוקדמת הזו הכינה אתכם לקראת מותו.

העימות בין חבורת הקרוואנים/מרטינז והכלומניקים לשעבר/הסאנג'רים של המושל 2.0 לבין יושבי בית הכלא התנהל כמעט אחד לאחד כפי שצפיתי, עיבוד מדויק לסיום הסיפור של המושל בקומיקס, למעט שינויים מתבקשים. על ההתרחשויות במקור כתבתי בעבר, וכאמור, לא הופתעתי מהדרך בה הפרק נפרש לפנינו. מאוד חבל שהרשל מת, שבועות ספורים לאחר פרק שהוקדש לדמותו הנפלאה. העונה הזו העניקה לנו עד כה התפתחויות נהדרות בגזרת קרול והרשל, ואז הוציאה אותם מהתמונה, גם אם עבור אחת מהם זה רק באופן זמני.

מרגע שהרשל ומישון נלכדו ע"י פיליפ, גורלו של קפטן סנטה קלאוס נחתם. מישון עדיין לא מפותחת מספיק כדמות והיא הייתה צריכה את לסיים את נקמתה במושל, גם אם הותירה אותו לגסוס למוות, להיאכל ע"י מהלכים או למות בידיה של אישה שהרס את חייה.


קרדיט: Gene Page/AMC

ההפתעה הכי גדולה עבורי הייתה הצלתו של טייריז ע"י הילדים בהנהגת ליזי, מה שאומר שקרול לימדה אותם היטב ובעקיפין אחראית לגורלו (כאן אמורה הייתה להופיע הערה כלשהי על אירוניה). מצד שני, אני עדיין חושד שליזי היא זו שהתאמנה על ביתור עכברושים בסתר והאכילה את הזומבים שהקיפו את מתחם הכלא.

בכל הגזרות האחרות התאכזבתי ממרבית הדמויות המרכזיות. בסדר, גלן עדיין מחלים מהווירוס והתקשה לתפקד, אבל הפיצול בין כולם בסוף הפרק כל כך מיותר. מישהו מאמין שג'ודית אכן מתה? מקווה שזה לא יהיה עוד סיפור מסתורין מטופש כמו סופיה בעונה השנייה. אני גם מבין את הזהירות של סדרת הטלוויזיה בהריגת דמויות קבועות, שלא כמו בשר התותחים חסר השמות והניצבים. בקומיקס נטישת הכלא הסתיימה בנזק הרבה יותר קשה וכואב לקבוצה, ובכל זאת גם אובדנה של דמות אחת, במקרה הזה הרשל, ישפיע עמוקות על השורדים והמשך העונה.
(תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

5.5. נקמה, עונה 3, פרק 4
אני יודע שלא סביר שקונרד ייפול בקלות כזו, בשלב כה מוקדם של העונה, אבל זו הוכחה סופית שהוא מכר את נשמתו לשטן. או השטן בכבודו ובעצמו. אמילי לא הצליחה להחזיק בניצחון קטן כלשהו אפילו לחמש דקות. כבר סיכמנו שהסיפור של איידן גרוע? באמת שהמניעים שלו כבר לא ברורים ואמילי עשתה טעות שביקשה ממנו לחזור. מילא האיבה המסוימת שהייתה בינו לבין נולאן בעונה השנייה, שדעכה עם הזמן, אבל עכשיו כשג'ק חלק מהמזימה? נולאן לא מהווה איום רומנטי, אבל ג'ק עלול לגנוב את אמילי, אז למה לא לדפוק אותו? אני לא בטוח אם זה אומר שאיידן שיקר לאמילי והוא אכן חיבל במכונית של קונרד.

בתגובות על אחד הפרקים הקודמים של העונה מישהו כתב שהדיאלוגים של נולאן איבדו את הקסם שלהם, ולא שמתי לב לכך עד המונולוג המגוחך עם המחשב. מצד שני, אני אוהב את המזימה הקטנה שלו עם פטריק. עדיין לא ידוע מה נולאן גילה עליו, אבל אין ספק שהוא רחוק מלהיות תמים כפי שנראה בתחילה (צריך ראיה גדולה יותר מהתרמית המשותפת שלו עם ויקטוריה? [1]) ועכשיו הם משחקים אחד בשני. אולי נולאן בכלל גילה שפטריק כן זורם באותו כיוון כמוהו? הרי הדרומיים האלו, כמו אשתו לשעבר, יכולים להגזים בתגובות שלהם לנושא.

אגב המונולוג של נולאן, השיחה של ויקטוריה עם שילה, בעלת הגלריה הייתה יותר מדי סבונית לטעמי. ויקטוריה (וגרייסון) מפורסמים בסגנון המלודרמטי שלהם, אבל הפעם זה התנגש עם המשחק המוגזם של השחקנית שגילמה את שילה, והניסיון הכושל שלה להיות ויקטוריה 2.0. הרגשתי לרגע שאני צופה באחת הסבוניות היומיות שאני נמנע מהן מזה שנים ארוכות. אם חשבתי ששרלוט תשתנה קצת עם הגישה הכלבתית בתחילת העונה, היא שוב מתבססת כדמות הכי מעצבנת ומיותרת בסדרה.

[1] פטריק הזכיר לי את שם משפחתה המקורי של ויקטוריה, הרפר. מה הסיכויים שבעתיד פטריק יאמץ את שם המשפחה ויביא לעולם את רוי? כמי שנולד לעולם של נוכלים ופושעים, רוי יפנה לדרך ההפוכה, יאומץ ע"י אוליבר קווין ויהיה הסיידקיק שלו, ספידי. או זמר פולק.
(תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)


בשולי הממיר

* השחקן עם השם הבלתי ברור Enver Gjokaj (ויקטור מ"דולהאוס") הפציע בפרק של "המכשפות של איסט אנד" ונראה שהוא שם בשביל להישאר.

***
מה יהיה לנו השבוע?
6-13 בדצמבר

ביום ראשון: מרלין 5 מסתיימת (Hot Zone)
ביום שני: 90210 עונה 5 מסתיימת (HOT3), אלמנה אדומה בימים ב'-ג' (Hot Zone)
ביום שלישי: טרמיי 4 (yes Oh)

יומיות:
קומיוניטי 4, החל מיום חמישי (HOT קומדי סנטרל)
ש"ח: The Following, החל מיום חמישי (yes Oh)


אלמנה אדומה (Red Widow)
דרמה העוקבת אחר מרתה וולרבן, עקרת-בית המסורה לשלושת ילדיה ובעלה, אוון. מאחורי הפסאדה המושלמת מסתתר סיפור מסובך בהרבה, שכן אוון תומך במשפחה על-ידי ייצוא מריחואנה. הכל משתנה כאשר אוון נרצח בברוטאליות סמוך לבית המשפחה. מרתה מנסה לגדל את שלושת הילדים האבלים בעצמה, בעוד היא נרדפת הן ע"י ה- FBI והן ע"י המאפיה.



***
מסביב למסך המפוצל

נפתח בבשורות המשמחות של השבוע – יש תאריך רשמי וסופי ליציאת הסרט של "ורוניקה מארס"! הסרט יוקרן בארה"ב החל מה- 14 למרץ 2014. התאריך המדובר אינו מקרי – שנה אחת ויום אחד מהיום שבו החל קמפיין ה"קיקסטארטר" לסרט. אגב, יוצר הסדרה ובמאי הסרט, רוב תומאס, ציין שעדיין אינו יודע האם ומתי יוקרן הסרט ברחבי העולם אך הבטיח תשובות בקרוב. בינתיים אפשר לצפות בטריילר קצר ומגניב לסרט:




בשורה קצת פחות משמחת לחובבי "אימפריית הפשע" – מקורות על הסט מספרים שהעונה הבאה (החמישית) תהיה גם האחרונה. וככל הנראה גם תהיה קצרה מהרגיל. אגב, הכתבה כוללת גם סיפורים עסיסיים מאד מאחורי הקלעים על התנהגותם של שניים מכוכבי הסדרה, מייקל פיט ופאז דה לה הוארטה.

רשת NBC הודיעה על חידושה של "הרשימה השחורה" (בכיכובו של ג'יימס ספיידר) לעונה נוספת, שניה במספר. אחרי כשלונות רבים מספור בתחום הדרמה, הרשת מצאה סוף סוף סדרה שהמצליחה לשמור על נתוני צפיה טובים. למעשה, מדובר בסדרת הדרמה הנצפית ביותר ברשת זו מזה 19 שנים (!).

לקונאן או'בראיין קצת נמאס, כנראה, להנחות תכניות אירוח ולכן החליט לעשות אודישנים לפרסומות. התוצאה, כמובן, משעשעת ומוצלחת עד מאד...




מגזין "טיים" בחר ב- 10 הפרקים הטובים ביותר בטלוויזיה בשנת 2013. הבחירה במקום הראשון בהחלט לא מפתיעה, אם כי (לפחות לאור התגובות לאחר שידורו "בזמן אמת") אפשר לנחש שרבים ודאי ציפו שהפרק שדורג במקום השמיני ידורג במקום גבוה בהרבה.

ולסיום: בנדיקט קמברבאץ', הלא הוא שרלוק הולמס, התארח בתכניתו של ג'ימי קימל והשתתף במערכון משעשע במיוחד שבו הקריא (ברצינות תהומית) שיר של אר. קלי.




***
רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il

תגובות (16)