המסך המפוצל

מנת היום 15/12/13

הצעה מגונה, הוליווד תחנה אחרונה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-12-2013
0 תגובות

15:15 התפוז המעצבן, ערוץ הילדים

סדרה אינטרנטית שזוכה להצלחה פנומנאלית ברחבי העולם, יוצאת מגבולות הרשת ומגיעה למסך הקטן. כל אחד מפרקיה זוכה לעשרות ומאות מיליוני צפיות ביו-טיוב, עברה התאמה ושינויים קלים עם מעברה לפלטפורמה החדשה והיא עוקבת אחר תפוז וחבריו השונים: אגס, פסיפלורה ואשכולית. הם יוצאים להרפתקאות בעולמות ובתקופות זמן שונים בעזרת חברם האנושי נרוויל. התפוז מצליח תמיד לחלץ את עצמו ואת חבריו מכל צרה בזכות תכונתו העיקרית: יכולתו להוציא כל אחד וכל דבר מדעתו. את גרסתו הישראלית של התפוז המעצבן ידבב כוכב "הפיג'מות" – אילן רוזנפלד.

 

 

17:50 לה לה לופסי | Lalaloopsy, ערוץ ניק ג'וניור

סדרת אנימציה לפעוטות החוגגת חברות ושיתוף פעולה: בנות לה לה לופסי הן בובות בד היוצאות מדי יום להרפתקה מיוחדת בארץ לה לה לופסי הקסומה. לכל אחת מהבובות אישיות ייחודית התואמת את הבד ממנו נוצרה וחיית המחמד שלצידה. במהלך פרקי הסדרה עוקבים אחר זהבית, בוטן, חלומית, צמר ובי שעה במהלך יום כיף בים, מסיבת יום הולדת לזהבית, מסיבת פיג'מות אצל חלומית, שיעור רכיבה על חד אופן ועוד.

 


22:00 האהבה שלי | My Love, ערוץ Yes דוקו

פול הוא דייג - אחד מהאחרונים שנותרו בדנמרק שדגים באמצעות רשת. לפני מספר שנים הוא עבר משבר עמוק, הוא הרגיש שעומדת בפניו ברירה קשה: לצאת מהארון כהומו, או להתאבד. מהריסות חייו, מפציעים חיים חדשים לגמרי: בגיל 62 מוצא פול את אהבת חייו. קוראים לו מאי, והוא מגיע מתאילנד. כשפול ומאי נפגשו, חייהם השתנו – פול חווה התאהבות סוערת כפי שמעולם לא חווה, ומאי החליט להשתקע בדנמרק, רחוק מילדיו, שעדיין מתגוררים עם אחותו בתאילנד. הם חיים חיים מאושרים באי קטן, אך האופק מעונן – מאי מתגעגע נואשות לילדיו וכעת הוא מנסה להביא את בנו הקטן לדנמרק, תוך הבנה שאם לא יצליח, אהבתו לפול עלולה להיות בסכנה. בימוי: אבן האאר אנדרסן. 57 דקות, דנמרק, 2012.

 

 

22:00 הצעה מגונה | Indecent Proposal, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. הסרט הרוויח כ-266 מיליון דולר ברחבי העולם; בספר עליו מתבסס הסרט, דמותו של הארלסון יהודיה ודמותו של רדפורד ערבייה, והעלילה מתרכזת גם בהקשר החברתי-פוליטי ביניהם, אך האלמנט הזה ירד מהתסריט. בעת יציאתו הסרט זכה לביקורות קשות, אך הפך במהרה לאחד הסרטים המדוברים של תחילת שנות התשעים ושמר על מעמד של קאלט מאז. הסרט עורר בזמנו דיונים ערים בשאלה "האם היית בוגדת בבן הזוג שלך עבור מיליון דולר?". שחקנים: רוברט רדפורד ("שלושת ימי הקונדור"), דמי מור ("חשיפה"), וודי הרלסון ("רוצחים מלידה"). במאי: אדריאן לין ("בוגדת"), ארה"ב, 1993. 20 שנה לאחר יציאתו, הסרט עדיין מעורר גיחוך, אך השאלות המועלות בו רלוונטיות אף לימינו. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:15 הוליווד תחנה אחרונה | Hollywood Death Trip , ערוץ E!

סקוט מייקלס, מייסד חברת טיולים מפחידים בהוליווד לוקח את 'הנערה הסופית' - כוכבת סרטי האימה, דניאל האריס, לסיור מודרך באתרים נודעים לשמצה בעיר, שם התרחשו הטרגדיות הגדולות והמטרידות ביותר שידעה הוליווד. במהלך הספיישל ייחשפו גילויים חדשים ומרתקים על האירועים המצערים שהתרחשו שם, המתחקים אחר דרכם האחרונה של ג'וני לואיס - כוכב "ילדי האנרכיה" והאקס של קייטי פרי; אשת יחסי הציבור רוני צ'ייסן שנרצחה בברוטאליות; נערת הפלייבוי דורות'י סטראטן; אשלי אלרין - השחקנית הצעירה שנרצחה רגע לפני שאשטון קוצ'ר בא לאסוף אותה לדייט הראשון שלהם; ובריטני מרפי שאביה חושף את האמת המזעזעת שעומדת לדעתו מאחורי מות בתו.

 


22:55 הדוד בוב | Uncle Bob, ערוץ 8 (הוט)

רוברט אופל זכה להרבה פחות מ-15 דקות של תהילה, הוא אמנם זכור כמי שרץ בעירום בשידור חי של טקס פרסי האוסקר בשנת 1974, אך רגע זה היווה את  תחילת וסוף הקריירה שלו כסלבריטאי. לרוברט היו חיים עשירים ומרתקים, הוא היה אמן, בעל גלריה, צלם, קולנוען ופעיל פוליטי מוביל בתנועה לזכויות ההומואים בסן פרנסיסקו. בשנת 1979, אופל נורה למוות בגלריה שלו. נמסר, כי החמושים היו גנבים שניסו לשדוד אותו, אך רבים הטילו ספק בתזמון הרצח, שהגיע שבועיים אחרי שהוא ביים קטע שנוי במחלוקת על דן וויט, רוצחם של ראש העיר ג'ורג' מוסקון וחבר המועצה הפעיל בקהילה הגאה הארווי מילק, במחאה על כך שהורשע בהריגה בלבד ולא ברצח. רוברט אופל הצעיר הוא שחקן ואמן, אחיינו של רוברט אופל המנוח, עכשיו הוא מנסה לגלות יותר על חייו ומותו של דודו, ומנסה לפענח את האמת מאחורי הרצח שלו. ארה"ב, 2011. שידור המשך - יום למחרת.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.