המסך המפוצל

מנת היום 22/12/13

ברודצ'רץ', לשבור את הגלים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 22-12-2013
2 תגובות

 15:40 החממה 2, ערוץ ניקלודיאון

סדרת הדרמה לצעירים מבית היוצר של גיורא חמיצר חוזרת לעונה שנייה רוויית מזימות, אקשן, התאהבויות ותחרויות. כל הגיבורים המוכרים אלה-לי, יפתח, דניאל, נטלי, סופי, אלפי, דינה, מתי וחבריהם, שבים לשגרת הלימודים רק כדי לגלות את עצמם על 'רכבת הרים' נוספת. במהרה מתברר כי גם סכנות העונה הקודמת טרם חלפו ואויב מסוכן מן העבר חוזר לאיים על בית הספר ועל העולם. גם הפעם, היחידים שיוכלו לעצור בעדו הם המנהיגים העתידיים הצומחים ב'החממה', בית הספר למנהיגים צעירים. שחקנים: לי בירן, דר זוזובסקי, גאיה-שליטא כץ, ידין גולדמן, ליאור שבתאי, ג'וי ריגר, אלי קרן אסף, דניאל ליטמן, שיר מורנו, אדריאנו חאובל ו-ורד פלדמן.

 

 

22:00 לשבור את הגלים | Breaking The Waves, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. סרטה הראשון של השחקנית אמילי ווטסון, עליו הועמדה לאוסקר ולגלובוס הזהב, וזכתה בפרסי הקולנוע הדנים, איגוד המבקרים של שיקאגו, פרס הקולנוע האירופאי, איגוד המבקרים האמריקני, איגוד המבקרים של ניו יורק; הסרט עצמו זכה בפרס חבר השופטים של פסטיבל קאן ובפרסי הסזאר, פרסי הקולנוע האירופאי, פרסי הקולנוע הדני, פרסי הקולנוע הספרדי, פרסי הקולנוע העצמאי בארה"ב, ועוד. שחקנים: אמילי ווטסון ("מוכה אהבה"), סטלן סקרסגארד ("דוגוויל", "הנוקמים"), קתרין קרטליג' ("ילדות קריירה"). במאי: לארס פון טרייר ("רוקדת בחשיכה", "נימפומנית" שעתיד לצאת בקרוב), דנמרק, 1996. דרמה עוצמתית, קשה ומדכאת עד כדי כאב. ציון: ♥♥♥♥♥



22:15 על הקצה: סמי פיצוציות | Society X with Laura Ling: Designer Drugs, ערוץ E!

העיתונאית לורה לינג חוקרת את עולם סמי המעצבים, המכונים בישראל "סמי פיצוציות". היא מתחקה אחרי האנשים שמכינים אותם, מפיצים אותם וצורכים אותם. בספיישל המרתק היא נפגשת עם סטודנטים שמוכרים ומשתמשים בסמים אלו ומסבירים לה על הסוגים השונים - קטמין, CP 2, מסקלין, באט'-סולט, מתילון (אקסטזי) ואפילו זנקס שמוזרק למרשמלו ולסוכריות. היא גם נפגשת עם בחור חובב עישונים, שהתפרסם בעקבות הסרטונים שהוא מעלה ליו-טיוב כשהוא מסטול. היא מלווה אותו כשהוא רוכש בקלילות בקיוסק את הסמים, מעשן אותם ובודק איך הם משפיעים עליו. היא גם נפגשת עם צעירים שנפגעו קשות מנטילת הסמים וסבלו מפסיכוזות. לורה לינג חוקרת את התופעה על כל כיווניה ומביאה מבט מרתק מבפנים על הנושא הכה מדובר.

 

 

22:15 ברודצ'רץ' | Broadchurch, ערוץ Hot3

דרמה בריטית מצליחה - סדרת מתח אפלה שהפכה לתופעה תרבותית ולאובססיה לאומית בבריטניה, עם 10 מיליון צופים והתואר הסדרה הבריטית הכי מדוברת בטוויטר בכל הזמנים. הסדרה חודשה לעונה שנייה, רגע לפני שנחתה בארצות-הברית, ונרכשה לעיבוד אמריקני על-ידי רשת "Fox". "ברודצ'רץ'" בוחנת מה קורה לקהילה מאוחדת, כשלפתע היא ניצבת במרכזה של סערה אימתנית ומרעישה. העלילה נפתחת בבוקר קיצי בעיירה האידילית והשקטה ברודצ'רץ' שבמחוז דורסט, דרום בריטניה, כאשר דני לטימר (אוסקר מקנמרה, "מר סלפרידג'") בן ה-11 נעלם. אמו, בת' (ג'ודי וויטאקר - "יום אחד", "מראה שחורה"), מתחילה לחפש אחריו בדאגה, בעוד חברתה הטובה, השוטרת המקומית, אלי מילר (אוליביה קולמן - "אשת הברזל"), מגיעה לעבודה רק כדי לגלות שהקידום שהאמינה כי תשיג נחת בידיו של אלק הארדי (דיוויד טננט -"דוקטור הו") שוטר חיצוני עם מוניטין שלילי. כשגופתו של דני מאותרת מתחת לצוקים שמקיפים את העיירה, שני הקצוות מתאחדים לחקור את פרשת הרצח הטראגית והמסתורית. שני החוקרים המשטרתיים נחושים לפתור את התעלומה, ובעוד אלי עלולה להיות רגישה מדי לאנשי הקהילה שלה, אלק אפקטיבי כמו שהוא בוטה. כאשר החדשות על האירוע מתפשטות בעיר, נפתחת שורת אירועים שתשים את ברודצ'רץ' מתחת לזרקור התקשורתי, ותגרור מטה את העיירה, תושביה וסודותיה, בעוד כולם הופכים לחשודים. לצדם של טננט וקולמן, מככבים בסדרה אנדרו בוקאן, ארתור דרוויל ("דוקטור הו"), דיוויד ברדלי, מתיו גרוול, ג'ונתן ביילי, ויקי מק'קלור ופאולין קווירק.

 


22:30 ליהיא תעשי לי ילד, ערוץ Hot בידור ישראלי

מיני סדרה חדשה, שמלווה את ליהיא גרינר, נסיכת הריאליטי ומלכת ההשקות, בשבועות שקודמים ללידת בנה הראשון מייקל-מארק צבר, ועד הימים שאחריה. ליהיא גרינר מתנשפת, מתעצבנת וכמובן אוכלת - כל הדרך לחדר הלידה. יש לה עסק קוסמטיקה חדש שצריך להיות מוכן לפני הלידה, היא מתרוצצת בין פגישות ברחבי הארץ, תוך כדי בדיקות רפואיות, ניסיון לשמור על תזונה נכונה בגלל סכרת הריון, שכנוע עצמי ללידה טבעית בלי אפידורל וניסיון לשמור על "מותג ההשקות הסלבי" שהיא מתחזקת ונקרא: "ליהיא גרינר". בין כל אלה, נמצאת אימא שלה, מאיה, שעשתה עלייה מאל איי ועברה לגור איתה ועם בעלה צבר, שאמנם תומך בה לאורך כל התהליך, אך בו זמנית גם עולה לה על העצבים. עורך ובימאי: דניאל אדר ("גבוה וגרינבאום").


22:55 רסס אותה 2 | Bomb It 2, ערוץ 8 (הוט)

סרט ההמשך לסרט "רסס אותה" מ-2007, ממשיך לחקור את סצנת אמנות הרחוב המחתרתית והגרפיטי ברחבי העולם ולוקח אותנו למקומות חדשים, כמו תל אביב, הגדה המערבית, ג'קרטה, קופנהגן, סינגפור ועוד. זוהי חגיגה של אחת מצורות האמנות הבלתי מובנות והתוססות ביותר של העולם המודרני. באמצעות מצלמה אחת ומיקרופון אחד, יצא הבמאי, ג'ון רייס, להכיר מקרוב את אמני הרחוב המובילים המייצגים מגוון רחב של תרבויות, סגנונות ואמונות, ומנסה להבין מהם המסרים אותם הם מנסים להעביר. ארה"ב, 2013.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.