המסך המפוצל

מנת היום 12/1/14

אימה אמריקאית הכישוף, כלבי אשמורת ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 12-01-2014
2 תגובות

18:50 בגינה של לין, ערוץ ניק ג'וניור

סדרת דרמה קומית, מוזיקלית ופנטסטית, בת עשרה פרקים, שתשודר מדי יום חול. לין, בלונדינית יפה שגדלה בעיר, ואינה מבינה הרבה בגידול צמחים, מחליטה להקים בכוחות עצמה גינה עירונית. היא מגדרת גינה, עודרת, משקה, מטפחת את הפרחים, ואפילו תופרת בעצמה דחליל. הסדרה מתרחשת בגינה העירונית הקסומה, בה הפרחים והדחליל מדברים ושרים, ויחד עם לין - שלא תמיד יודעת בדיוק מה עושים ואיך- הם מטפחים את הגינה, שומרים עליה ו"מגננים". הגינה המופלאה מושכת אליה אורחים ומבקרים שונים, אשר מצטרפים מדיי פעם ללין ולחבריה. בכל פרק עולה וצפה בעיה הקשורה לעולם הטבע, עונות השנה או שגרת הטיפוח בגינה, ובכל פרק היא נפתרת בעזרת התושייה, החשיבה וההתגייסות של לין וחבריה.

 

 

21:00 סטייסי דולי חוקרת 2 | Stacey Dooley Investigates 2, ערוץ 8 (הוט)

כתבת ה-BBC, סטייסי דולי, כבר חשפה בעבר את סיפוריהם של הילדים העובדים בתעשיית הטקסטיל במומביי, וכעת היא יוצאת לחקור את התופעה של ילדים-חיילים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שם מתו עד כה כ-5.4 מיליון איש במלחמת אזרחים. דולי פוגשת ילדים שנלחמו במלחמת האזרחים בקונגו, ומבקרת במרכז חילוץ והצלה שאליו מגיעים מדי יום נערות ונערים שחולצו מיחידות לוחמי הגרילה, ומהצבא הלאומי הקונגולזי. היא מקשיבה לסיפוריהם המחרידים וקורעי הלב של הילדים-חיילים ממקור ראשון. סטייסי רואה במו עיניה את המורכבות המפחידה של מלחמה שבה ילדים צעירים עברו שטיפות מוח ומניפולציות ששכנעו אותם לבצע זוועות, ומנסה לגלות אם ילדים אלה יצליחו לחזור ולחיות שוב חיים נורמאליים. סדרה בשני חלקים בשידור יומי.


 

22:00 אל החוף האחר | The Other Shore, ערוץ Yes דוקו

סרט מותח ומרגש על אישה מופלאה – השחיינית האגדית דיאנה נייאד, מחזיקת שיא עולמי בשחייה למרחקים ארוכים, שמחליטה לחזור אחרי פרישה בת 30 שנה כדי לנסות להגשים חלום אחד אחרון: לשחות נון-סטופ את 166 הקילומטרים המפרידים בין קובה ופלורידה, ללא שימוש ב"כלוב כרישים". העבר וההווה מתנגשים באובססיה שלה לבצע את המבצע הבלתי-אפשרי הזה, שאף אחד לא הגשים בעבר. דיאנה, היום בת 64, מסכנת את חייה - סערות טרופיות בתוספת כרישים ומדוזות ארסיות - באחד מזרמי האוקיינוס החזקים בעולם. בימוי: טימות'י ווילר. 58 דקות, ארה"ב, 2013. סרט חזק ומרתק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 המקוללים, ערוץ 8 (הוט)

סדרה שעוקבת אחר חייהם של מספר יוצרים, שפעלו בארץ משנות השישים עד שנות השמונים. הסופר פנחס שדה, הפילוסוף משה קרוי, המשוררת יונה וולך והציירת אביבה אורי. אמנים טוטאליים, קיצוניים, שלא היה שום חיץ בין חייהם לבין יצירתם; אנשים שהפנו עורף לחיים בורגניים, למוסר, לשפיות; שהקדישו את כל חייהם לאש שבערה בהם, וסופם היה טראגי. מדוע אין יותר אנשים כאלו? האם העידן הנוכחי, שבו נוחות, כסף, וקידום עצמי נותנים בלעדית את הטון - הכחיד סוג כזה של קיום? יוצר ובמאי: חגי לוי. סדרה בת 5 פרקים, בשידור יומי.


 

22:00 כלבי אשמורת | Reservoir Dogs, ערוץ Yes3

לאחר שכתב את התסריט בשבועיים בלבד, הצליח טרנטינו לגייס לסרטו הראשון כמה שחקנים מצוינים שהאמינו בו, ובראשם הארווי קייטל. הסרט הפך לסנסציה וגרם לדור שלם של קולנוענים לנסות ולשחזר את הקסם – אם זה בציטוטים המפורשים מתוך סרטים אחרים (למשל שמות הדמויות על פי צבעים), בסצנות שלמות של דיאלוגים שלא קשורים במפורש לעלילה (הפתיחה שעסקה במתן טיפים ובמשמעות האמיתית של שיריה של מדונה), באלימות הבוטה או במבנה הלא ליניארי. הסרט נמצא במקום ה-97 ברשימת הסרטים הגדולים בכל הזמנים של מגזין אמפייר, ובמקום ה-73 ברשימה המקבילה של אתר ה-IMDB. שחקנים: הארווי קייטל, טים רות', מייקל מדסן, סטיב בושמי, כריס פן, קוונטין טרנטינו. במאי: קוונטין טרנטינו, ארה"ב, 1992. פורץ דרך קולנועי, ונמצא בפסגה כאחד מהסרטים החשובים ביותר בתולדות הקולנוע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אימה אמריקאית: הכישוף | American Horror Story: Coven , ערוץ Yes Oh

דרמת האימה המותחת של ראיין מרפי מבית  FXחוזרת עם טוויסט מכושף. כבכל עונות האנתולוגיה גם הפעם יש נושא חדש, עיר חדשה ודמויות חדשות לגמרי. ספוילר - 300 שנים לאחר משפטי המכשפות מסיילם, המכשפות כמעט והוכחדו ואלו שנותרו נמצאות שוב בסכנה. בניו אורלינס נפתח בית ספר שמטרתו ללמד מכשפות צעירות איך להגן על עצמן. פיונה גוד (ג'סיקה לאנג) חוזרת לאחר היעדרות ארוכה, כדי להבטיח את בטיחותו של מפגש המכשפות, ואת סודותיהן. קורדיליה פוקס (שרה פולסון, "סטודיו 60") בתה של פיונה, היא הבעלים והמנהלת של בית הספר. האירועים חושפים יריבות ארוכת שנים בין המכשפות מסיילם לבין העוסקים בוודו בניו אורלינס וכן עוינות היסטורית בין מלכת הוודו, מארי לאבו (אנג'לה באסט) ואשת החברה הגבוהה והרוצחת הסדרתית דלפין להלורי (קאת'י בייטס). זואי בנסון (טאיסה פרמיגה, כוכבת העונה הראשונה של "אימה אמריקאית") הורגת בטעות את החבר שלה, בזמן שהם מקיימים יחסי מין בפעם הראשונה, וכך היא מגלה שהיא בעצם מכשפה. היא נשלחת לבית הספר הפרטי בניו אורלינס, כדי שתלמד איך לשרוד בעולם המודרני, לצד חברותיה המכשפות, הכוללות את כוכבת הנוער מדיסון מונטגומרי (אמה רוברטס) וקוויני (גבורי סידבה). פיונה גוד מגיעה בטענה שבאה להגן על המכשפות הצעירות, אך מנסה בסתר למצוא דרך לזכות שוב בנעוריה. פיונה מגלה שמאדם להלורי, שחיה בשנת 1830 וידועה בכך שעינתה את העבדים שלה, עדיין חיה, למרות שהיא קבורה. פיונה משחררת אותה מקברה ומסתירה אותה בבית הספר, ומגלה שמארי לאבו נתנה לה סם חיים, הרגה את משפחתה וקברה אותה בחיים. בניסיונותיה לקבל מלאבו את סם החיים, פיונה מציתה מחדש את האיבה העתיקה בין המכשפות לאנשי הוודו.

 

 

22:30 סדנה לעצבים 3 | Anger Management 3 , ערוץ Hot קומדי סנטרל

העונה החדשה של הסדרה הקומית, בכיכובו של צ'רלי שין, שבה בעונה שלישית, עם הופעות אורח מדוברות של ג'יי לנו, ליאן ריימס וכוכבים נוספים. לצדו של שין, מככבים בסדרה מרטין שין, סלמה בלייר, לורה בל-באנדי, שוני סמית, דניאלה בובדילה, נורין דה וולף ("אקסיות לכל הרוחות"), מייקל ארדן ("קוד מקור"), דרק ריצ'רדסון ("הוסטל"), בארי קורבין ("חשיפה לצפון") ומייקל בוטמן ("ספין סיטי").

 

 

23:00 גלובוס הזהב – ספירה לאחור, ערוץ E!

בשעה 23:00 תחל הספירה לאחור, בשעה 01:00 שידור חי מהשטיח האדום ובשעה 06:00 אפטר פארטי.

 

 

03:00 שידור ישיר של גלובוס הזהב 2014, ערוץ Yes1 + ערוצי הסדרות

טקס פרסי גלובוס הזהב ה-71, במסגרתו יחולקו פרסי תא הכתבים הזרים בהוליווד לכוכבי סרטי הקולנוע ותוכניות הטלוויזיה המצטיינים של השנה החולפת. מנחות: הקומיקאיות טינה פיי ואיימי פוהלר. משודר בשידור ישיר. השידור המתורגם ישודר ביום שני ב-22:00 בערוץ Yes דרמה.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.