המסך המפוצל

מנת היום 14/1/14

בלש אמיתי, חסרי בושה 4

מאת: שי שגב

פורסם: 13-01-2014
0 תגובות

 17:15 ליגת הצדק: הדור הבא | Young Justice, ערוץ הילדים

עונה חדשה לסדרת האנימציה זוכת פרס פריים טיים אמי, מבית Cartoon Network. בסדרת האקשן, הגיבורים המוכרים ינסו להציל את כדור הארץ ותושביו מפלישתם של החייזרים הערמומיים, המנסים להשתלט על כדור הארץ ולשעבד את בני האדם.

 

 

17:35 בידאמאן | B-Daman Crossfire, ערוץ הילדים

ריקי חולם להיות חוקר ארצות כשיגדל ועד אז הוא בודק תופעות ומצבים מסתוריים. יום אחד הוא מגלה שבמשחק מיוחד ומסתורי בשם "בידאמאן", שבו משחקת חברתו, יש הרבה יותר דברים מסתוריים משתיאר לעצמו. הוא מחליט להצטרף למשחק ונחשף לתחרות סודית השמורה רק לשחקני ה"בידאמאן" המיוחדים ביותר.

 

 

19:15 כאב, זיהום ורעל | Pain, Pus and Poison, ערוץ 8 (הוט)

סיפור על תגליות מרעישות וגאונות חסרת תקדים, שבכל יום מחדש הופכים את חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם לקצת יותר טובים ובריאים. מגלולת אספירין פשוטה לאנטיביוטיקה בגידול מיוחד, במשך ההיסטוריה למדו בני האדם להשתמש במדע כדי להילחם במחלות ובכאב על סוגיו השונים. בתחילה היו משתמשים בעשבי תיבול, קליפות ערבה ופרחי פרגים כדי להקל על כאבים פיזיים, ניסו להילחם במחלות זיהומיות כמו שפעת, שאז נחשבו לקטלניות, באמצעות עלוקות מוצצות דם וטקסים מאגיים מוזרים, אך הנגיפים הזיהומיים הם מתוחכמים ביותר ויודעים להתאים עצמם ולהערים על כל ההגנות שלנו. רק עם מהפכת המדע, החלו לבודד את החומרים הפעילים בצמחים ולסנתז אותם עד לצורת התרופות המוכרות לנו כיום כאספירין ואקמול. אפילו רעל, שבעבר היה הורג, כיום ניתן למצוא בכל בית חולים כתרופה לכל דבר ואפילו גז חרדל שידוע כנשק כימי קטלני, בשימוש נכון יכול להיות יעיל ביותר לטיפולי כימותרפיה. סדרה בת 3 פרקים, 50 דקות כל אחד, בשידור יומי.


 

22:00 רצי המדבר | Desert Runners, ערוץ Yes דוקו

איש עסקים אירי מזדקן, שחקנית אוסטרלית שאפתנית, שחקן בייסבול אמריקני לשעבר ושומר ראש בריטי אלמן – כולם מנסים להשלים את ה"גראנד סלאם": שנה אחת ובה ארבעה אולטרה-מרתונים הקשים בעולם. ארבעת המרוצים מתקיימים בארבעת המדבריות הציוריים והברוטאליים ביותר על-פני האדמה (היבשים ביותר, סחופי הרוחות, והחמים או הקרים ביותר): מדבר אטקמה - צ'ילֶה, מדבר גובּי – סין, מדבר סהרה - מצרים ואנטארקטיקה. כל אחד מהמרוצים הוא בפני עצמו אתגר מְסַכּן חיים, שרק אצנים מקצועניים ניסו להגשים בעבר, אך מרבית המשתתפים במרוצים הללו אינם ספורטאים מקצועניים כלל וכלל – כולם אנשים רגילים, עם משפחות, עבודה ומשכנתא – וכולם החליטו לקחת על עצמם את האתגר האקסטרימי הזה. סרטה של ג'ניפר סטיינמן מתעד את השנה עתירת המרוצים הזו, בה כל אחד מארבעת הגיבורים נתקל בקשיים – הן צפויים והן לא מתוכננים, הן פיזיים והן נפשיים – ומביא אל המסך תמונה מורכבת ומרגשת של הדרכים בהן בני-האדם מתמודדים עם מפחי-נפש ועם ניצחונות. במאית: ג'ניפר סטיינמן. 99 דקות, ארה"ב, 2013. יצירת אמנות יפהפייה, מתישה ודינאמית כאחד. לחובבי הריצה – אסור להחמיץ. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 פרחי מלחמה | Flowers Of War, ערוץ Yes3

הסרט נבחר כנציג סין לאוסקר 2012 ואף היה מועמד לסרט הזר הטוב ביותר בגלובוס הזהב. בפטסיבל פאלם ספרינג זכה בפרס חביב הקהל. סרט מלחמה מרשים ועתיר תקציב. בזמן טבח נאנקינג הטרגי, מוצא עצמו קברן מערבי לכוד בכנסייה לצד קבוצת נשים במנזר מקומי. בעודו מתחזה לאיש דת, הוא מנסה להוביל את הנשים למקום מבטחים. שחקנים: כריסטיאן בייל ("האביר האפל"), ני ני, דאוויי טונג ("הצוק האדום"). במאי: ז'אנג יימו ("גיבור", "מחול הפגיונות"), סין, 2011. הכוריאוגרפיה נהדרת והצילומים יפהפיים, אך זה לא מפצה על העלילה שאינה יוצרת שום סנטימנט רגשי בקרב הצופים. החמצה גדולה. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 בלש אמיתי |  True Detective, ערוץ Yes Oh

מת'יו מקונהיי ו-וודי הארלסון מככבים באנתולוגיה חדשה מבית HBO, שנוצרה ונכתבה על ידי סופר המתח ניק פיזולטו (שכתב גם ל-"The Killing") ובוימה על ידי קארי פוקונגה ("ג'יין אייר", "ללא שם"). זהו סיפור עתיר קווי עלילה, העוקב אחר שני בלשים במשטרת לואיזיאנה, במצוד אחר רוצח סדרתי, במהלך 17 שנים, כשהעלילה נעה קדימה ואחורה בציר הזמן. ספוילר – בשנת 2012, מסיבה שלא נחשפת בתחילה, בלשי משטרת לואיזיאנה והשותפים לשעבר, ראסט קול (מת'יו מקונהיי) ומרטין הארט (וודי הארלסון) נקראים למשרדי המשטרה, כדי לעבור שוב על תיק רצח שעבדו עליו וטרם פוענח בשנת 1995. במהלך מספר תשאולים, מספרים קול והארט את סיפור החקירה שלהם, חושפים יותר ויותר פרטים, פותחים פצעים שלא הגלידו לחלוטין ומעלים שאלות שלכאורה נענו כבר בעבר, בחקירת הרצח הטקסי והמוזר של זונה על ידי רוצח סדרתי. צירי הזמן נפגשים ב-2012, כשכל אחד מהם חוזר חזרה לעולם שהאמין שעזב מזמן. בעוד העלילה מתקדמת על ידי האובססיה המשותפת של שני הבלשים לתפוס את הרוצח, הדרמה האמיתית מתרכזת באופי ההפכפך של יחסיהם של קול והאנט, באישיותם, ובאופן שבו הם משפיעים אחד על השני כבלשים, חברים ובני אדם. כשהם מעידים, נחשפים סיפוריהם האישיים ומערכת היחסים ביניהם הופכת לנקודת המוקד. הארט, איש משפחה, יליד לואיזיאנה, שנישואיו נשחקים על ידי המתח בעבודתו והבגידות שלו, נראה על פני השטח כהפך הגמור של קול – זאב בודד, פסימי, לשעבר בלש במחלק סמים מטקסס. עוד משחקים: מישל מונהאן ("משימה בלתי אפשרית"), קווין דאן (""Luck, "Veep"), אליזבת ריזר ("האנטומיה של גריי", "האישה הטובה"), טורי קיטלס ("בני האנרכיה" ), מישל פוטס ("הסמויה") ועוד.

 


22:15 חסרי בושה 4 | Shameless 4, ערוץ Hot3

העונה החדשה של הדרמה הקומית של חברת "Warner Bros", והסדרה השנייה הכי נצפית של רשת "Showtime". ספוילר - העונה החדשה מתחילה שבועות ספורים מאירועי סיום העונה הקודמת, והאחים לבית גלאגר מתמודדים עם עוד אחד מהחורפים האכזריים של שיקגו. הם ממתינים לשמוע מה יעלה בגורלו של אבי המשפחה, פרנק (וויליאם ה. מייסי), שנמצא במצב רפואי קשה ומרותק למיטת חוליו. בעוד פיונה (רוסום) מצליחה לראשונה לשמור על עבודה קבועה וזוגיות בריאה, וליפ (ג'רמי אלן ווייט, "12") מתכונן לקולג', נדמה שהגלאגרים קרובים מאי-פעם להגשמת החלום האמריקני. מככבים בסדרה: איימי רוסום, ג'סטין צ'טווין ("מלחמת העולמות"), ג'ואן קיוזאק, ג'רמי אלן ווייט ("12"), קמרון מונגן ("קליק"), אמה קני, אית'ן קוטקוסקי, שאנולה המפטון, סטיב האווי ("מלחמת הכלות"), ג'יין לוי ("פרברי הגיהינום") ונואל פישר ("יעד סופי 2").

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.