המסך המפוצל

מנת היום 27/1/14

מים בבקבוק, הריר הירוק ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 27-01-2014
0 תגובות

19:00 יום השואה הבינלאומי, ערוץ ההיסטוריה

ב-27 בינואר 1945, שיחררו כוחות בעלות הברית את מחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ-בירקנאו. בשנת 2005, קבע ארגון האומות המאוחדות כי תאריך זה, יהפוך מעתה ליום הזיכרון האוניברסאלי לציון שואת יהודי אירופה. ערוץ ההיסטוריה משדר מספר תכניות העוסקות בנושא שואת יהודי אירופה ממספר זוויות:

19:00 חכי לי ואחזור | Wait For Me, I'll Be Back - סרט תיעודי המגולל את סיפור אהבתם הבלתי-אפשרית של שני זוגות, דורק'ה ואלתר מתל אביב ואולגה וחיים מקיבוץ יקום, שהכירו והתאהבו עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. המלחמה קרעה אותם זו מזה וכפתה עליהם גורל קשה ופרידה ממושכת וכואבת. עם סיום המלחמה יוצאים חיים ואלתר למסע חיפוש באירופה הפצועה אחר אהובותיהן שניצלו ממחנות הריכוז.

19:50 מכונת ההשמדה הנאצית | Engineering Evil: Inside the Holocaust - ספיישל הבוחן את התכניות הנאציות המחושבות והמפורטות לביצוע השמדת יהודי אירופה, וחושף את מימדי הרוע שייצר הרייך השלישי, באמצעות גילוי מפורט מסמכים, תמונות נדירות וקטעי סרטים שנתגלו בארכיונים במזרח אירופה, במוזיאון השואה בוושינגטון וב"יד ושם" בירושלים.

21:15 המסע של ילדי טהרן | The Children of Tehran - סרט המגולל את סיפור חילוצם של למעלה מ-700 ילדים יהודים, רובם יתומים, מפולין הכבושה, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה והבאתם לארץ-ישראל. היה זה מבצע יחיד במינו שהביא את הניצולים לארץ בשנת 1943, לאחר נתיב נדודים נפתל ורב תחנות ובהן טהרן. זאת הייתה הפגישה הראשונה של הישוב בארץ, שעדיין לא ידע על ממדי השואה, עם פליטי המלחמה.

 

 

21:05 מים בבקבוק | Bottled Life, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פסטיבל GREENME ברלין 2013. הסרט יוצא לגלות את האמת מאחורי תעשיית המים המינראליים. בעוד אוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול בקצב מדאיג, מי שתייה הופכים להיות מצרך נדיר יותר ויותר. חברת "נסטלה" השוויצרית השולטת כיום ביותר מ-70 מותגי מים מינראליים בעולם, ביניהם פרייה, סן פלגרינו וויטל. היא אחת המרוויחות העיקריות ממשבר המים בעולם. ובכל זאת, החברה מעדיפה שלא לחשוף פרטים לגבי תהליכי הייצור וההפצה שלה. העיתונאי השוויצרי, רס גריגר, יצא למסע אל עולם המים וגילה עד כמה פעילות החברה שנויה במחלוקת ועמוסה בסכסוכים. הוא ביקר בארה"ב, ניגריה ופקיסטן והצליח לחשוף את התוכניות והאסטרטגיות של חברת המזון והמשקאות החזקה ביותר בעולם. שוויץ, 2012.

 

 

22:00 הריר הירוק | The Green Slime, ערוץ MGM

מדע בדיוני - חללית משמידה אסטרואיד שעומד לפגוע בכדור הארץ ונאבקת עם ריר ירוק שנוצר מהפיצוץ, ממנו נולדות מפלצות.  עם: רוברט הורטון. בימוי: קינג'י פוקסקו. ארה"ב, 1968. צריך חוש הומור מאוד יוצא דופן בשביל להבין את הבדיחות בסרט. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.