המסך המפוצל

מנת היום 9/2/14

המטורפים, מייקל ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-02-2014
0 תגובות

16:30 האגדה של קורה - "ספר שני: רוחות" | The Legend of Korra - "Book  Two: Spirits", ערוץ ניקולידאון

פרקים חדשים לסדרת ההנפשה. כמו בסדרה "אווטאר", גם בסדרה הנוכחית מתוודעים לעולם פיקטיבי בו אנשים מסוגלים להפעיל את כוחות האש, המים, האדמה והאוויר באופן טלקינטי. עם זאת, רק אדם אחד, האווטאר, מסוגל לשלוט בכל ארבעת היסודות והוא זה האחראי על שימור האיזון בעולם. בין הדמויות החדשות העונה: אחותו המבוגרת של טנזין, קייה (בדיבובה של השחקנית ליסה אדלשטין, "האוס"); אחיו הגדול של טנזין, בומי; דודה של קורה, אונלאק, והדודנים דסנה ואסקה (אוברי פלאזה). ג'יימס רימר ("סקס והעיר הגדולה") מדבב את דמותו של טונרק, אביה של קורה.

 


17:30 אופנה בעולם – מעצבים | Videofashion Designers, ערוץ החיים הטובים

סיקור הקריירות ותצוגות האופנה של המעצבים הגדולים, החשובים והמשפיעים ביותר בעולם. הסיקור המהיר והמקיף יספק תיעוד בלעדי של תצוגות האופנה החשובות ביותר, לצד ראיונות מיוחדים עם מעצבי העל, עורכי המגזינים, אומני האיפור, הדוגמניות, אושיות האופנה והידוענים. כל פרק יציג גם חומרי רקע ובהם ביוגרפיות של המעצבים, סצנות מחדרי ההלבשה, פרופילים של דוגמניות ושאר נתונים שיחשפו את אגדות האופנה של ימינו. בין המעצבים שייחשפו: אוסקר דה לרנטה, ג'וליאן מקדונלד, סטלה מקרטני, רוברטו קוואלי, ג'יאמבאטיסטה ואלי ואחרים. ארה"ב, 2013,  13 פרקים.

 


17:50 מפרץ ההרפתקאות | Paw Patrol, ערוץ ניק ג'וניור

סדרת אנימציה המגוללת את עלילותיה של שישיית כלבלבים ומנהיגה, מומחה לטכנולוגיה בן 10 בשם ריידר. יחדיו הם מרכיבים את צוות החילוץ של מפרץ ההרפתקאות ומשלבים כישרון מיוחד לפיתרון בעיות, כלי רכב מגניבים והומור כלבלבי חמוד. החבורה משמשת מודל לשיתוף פעולה, עבודת צוות ואזרחות טובה. חבריה מצוידים בתיק גב מיוחד המסייע להם במשימות השונות: החל בחילוץ חתלתולים וכלה בהצלת רכבת ממפולת סלעים. לכל כלב בקבוצה אישיות ומיומנות משלו: מרשל – כלב דלמטי נרגש וחובב אקשן הממונה על כיבוי שרפות; ראבל – בולדוג אנגלי המתמחה בהנדסה ובבניין; צ'ייס – רועה גרמני עם אלרגיה לנוצות ולחתולים הנוהג בניידת המשטרה; רוקי – כלב מעורב ומומחה למחזור ולהגנת הסביבה; זומה – כלבת לברדור חובבת שיט וגלישה; וסקיי - כלבת קוקר ספניאל הממונה על חילוץ מהאוויר.

 

 

18:00 הדוגמניות המובילות בעולם | Videofashion Models, ערוץ החיים הטובים

מגזין אופנה מבדר ואינפורמטיבי המדרג את מיטב דוגמניות העולם. כל פרק יתמקד במדינה אחרת ובתוצרת המובחרת של בנותיה. הסקירה המקיפה תכלול תיעוד אקסקלוסיבי של תצוגות אופנה יוקרתיות, ראיונות באתרי צילום ונתונים ביוגראפיים חשובים. צוות המומחים של המגזין יציג בפנינו מצעד צבעוני של איקונות אופנה ויופי שבסופו תוכרז הדוגמנית המועדפת. בין המדינות שתופענה במהלך פרקי הסדרה: הולנד, בריטניה, קנדה, ברזיל, סקנדינביה ואחרות. ארה"ב, 2013, 13 פרקים.

 


18:30 מבט ראשון | First Look, ערוץ החיים הטובים

מגזין לייף סטייל הסוקר את היעדים החמים ביותר עבור חובבי אופנה, אנשי לילה וצרכנים של אוכל גורמה. המנחים פדרו אנדרדה ומריה סנסון ייחשפו מדי פרק לאטרקציות מלהיבות, ביניהן: גלריה המספקת חוויה של מרחבים פתוחים בעיצומו של החורף, בוטיק ניו יורקי המגשים את פנטזיות הילדות של מבוגרים, אמן הבונה יצירות אמנות מקוביות לגו, בית קפה המגיש דגני בוקר מיוחדים במשך כל שעות היום, פארק טרמפולינות בסן פרנסיסקו, מוזיאון לאמנות הקומיקס, מועדון פינג פונג בשיקגו ועוד. ארה"ב, 2012,  13 פרקים.

 

 

19:00 יום הפיצה הבינלאומי, ערוץ האוכל

ערוץ האוכל חוגג את יום הפיצה הבינלאומי עם מבחר תכניות המוקדשות למאכל הפופולארי. בין התכניות שתשודרנה: "מיקי שמו אופה מהלב", בפרק המוקדש למאפים איטלקים; "החברים של צ'אק", עם השף צ'אק יוז שיכין ארוחה בסימן גבינה; "פשוט וקל עם לוריין פסקל", שתגיש פיצה עם שלוש גבינות; "מיני שף", עם השף אביב משה שיכין פיצה למסיבת פיג'מות.

 

 

20:00 הגולדברגים | The Goldbergs, ערוץ Yes קומדי

לפני שהיו בלוגים על הורות, אינטרנט או אלרגיה לבוטנים, היו זמנים פשוטים יותר. קראו להם שנות ה-80. בשביל אדם גולדברג (שון ג'ימברון) בן ה-11, חנון חמוד, היו אלו שנות הקסם והוא ניצב בפניהן חמוש במצלמת וידאו, כדי שיוכל לתעד את כל הטירוף שמייצרת משפחתו. משפחת גולדברג היא משפחה חמה ואוהבת כמו כל האחרות, רק עם הרבה יותר צעקות. אם המשפחה, בוורלי (וונדי מקלנדון-קווי), אם חונקת טיפוסית: שתלטנית, מגנה יתר על המידה ששולטת במשפחתה ביד רמה ועם אפס מודעות לגבולות. האב מורי (ג'ף גרלין, "תרגיע"), איש מחוספס, חם מזג שמשתדל מאוד לחנך את ילדיו בלי לצעוק, אך מצליח רק לעיתים רחוקות. הבת הבכורה, אריקה (היילי אורנטיה) בת 17, יפה, מפחידה, ולא אחת שכדאי להתעסק איתה. בארי (טרוי ג'נטיל) בן ה-16, הוא נער רגיש הלוקה בתסמונת הילד האמצעי, ואדם הצעיר, מפעיל המצלמה שעתיד להפוך לבמאי ומאוהב בבחורה מבוגרת ממנו בהרבה. מסביב למשפחה חג הסבא - אל "פאפס" סולומון (ג'ורג' סיגל, "תהרוג אותי וזהו") האיש הכי פרוע בשבט, דון ז'ואן חסר עכבות ובושה שמלמד את אדם את דרכיה הנסתרות של האהבה.

 


20:25 המטורפים | The Crazy Ones, ערוץ Yes קומדי

הקומדיה החדשה מספר 1 בארה"ב. מאחורי הסדרה עומדים שני אנשי טלוויזיה מנוסים -  אשף הסדרות דייויד אי. קלי ("הפרלקיטים", "אלי מקביל", "שיקגו הופ") וג'ייסון ווינטר, במאי ומפיק "משפחה מודרנית". רובין וויליאמס, שהתפקיד נוצר במיוחד בשבילו, חוזר לטלוויזיה 32 שנים אחרי שהתגלה בסיטקום "מורק ומינדי", ומגלם את סיימון רוברטס, בעל משרד הפרסום "לואיס, רוברטס ורוברטס" בשיקגו, איש אקסצנטרי ורב הבעה שלא מהסס לחשוף את רגשותיו. הוא מקיף את עצמו באנשים הכי מוכשרים - אהבת חייו, בתו סידני (שרה מישל גלר) שהיא ההפך הגמור ממנו: מסודרת, לחוצה ותמיד מנסה לרסן את הטירוף שלו, זאק (ג'יימס וולק, "חיות פוליטיות", "מד מן"), הקופירייטר חובב השמלות וחביבו של רוברטס שרואה בו את הבן שמעולם לא היה לו, אנדרו (היימיש לינקלייטר "כריסטין הישנה") הארט דרייקטור הנפוח ולורן (אמנדה סטון) הטיפשה, האסיסטנטית שלו.
רוברטס ושות' יעשו הכול כדי לרצות את הלקוחות ולפרסם אותם, ולא יהססו למתוח את הגבולות. הסדרה כוללת הופעות אורח של ידוענים, לרוב בתפקיד עצמם (קלי קלארקסון, ג'וש גרובן, אדריאנה לימה, אד אסנר) ומוצרים וחברות אמיתיות – כמו מקדונלד'ס, שלא שילמו דבר על ההופעה (ולכן גם לא יכולים להשפיע על הצורה שבה הם מוצגים בסדרה).

 


20:30 מלכת הוינטאג' של לוס אנג'לס | LA Frocks Stars, ערוץ 8

דוריס ריימונד, הגברת הראשונה של אופנת הוינטאג' בהוליווד, פותחת חלון אל עולם הוינטאג' קוטור. החנות של דוריס בלוס אנג'לס מהווה מוקד עלייה לרגל לכל כוכבת נחשבת לפני שהיא מתייצבת מול מצלמות הפפראצי ומשטרות האופנה של השטיח האדום. בעולם של כוכבי הקולנוע והאופנה, דוריס ריימונד היא אייקון. היא מפורסמת בכישרונה ועקשנותה למציאת פריטים נדירים ועוצרי נשימה, בוידע האנציקלופדי שלה על מעצבי האופנה. החנות שלה "The Way We Wore" היא יעד חובה לכל סטייליסט הוליוודי ומעצבים מפורסמים כמו ג'ורג' קציאפלויס וג'ניפר ראד. דוריס גם מספקת מלתחות שלמות להפקות קולנוע וטלוויזיה רבות, כולל טיטאניק וקזינו. הסדרה מתעדת את דוריס בחנות שלה, עוקבת אחר הסיפורים המרתקים של כמה מהשמלות האייקוניות מאירועי השטיחים האדומים ומפרטת את  הטכניקה של דוריס לזיהוי יצירות מופת אופנתיות. דוריס והצוות התוסס שלה מטפלים בזרם בלתי פוסק של לקוחות, כל אחד וצרכיו הייחודיים, החל בסטייליסטית של ריהאנה שמחפשת לה שמלה לטקס הגראמי וכלה במעצבת התלבושות של Glee המחפשת אחר בגדים לפרק בנושא "פנטום האופרה". BBC, 2013, סדרה בת שישה פרקים, 30 דקות כל אחד.

 


20:50 מייקל | The Michael J. Fox Show, ערוץ Yes קומדי

מייקל ג'יי פוקס ("ספין סיטי", "בחזרה לעתיד") בקומדיה חדשה. לאחר שאובחן כחולה פרקינסון, עזב מייק הנרי (מייקל ג'יי פוקס) את עבודתו כמגיש חדשות, אחד האהובים ביותר בניו יורק, כיוון שהחליט להתרכז בבריאותו ובמשפחתו. חמש שנים לאחר מכן, ילדיו גדלו והם עסוקים בחייהם, מייק משועמם ומטריף את כולם, וזה כנראה הזמן הכי נכון עבורו לחזור לעבודה. כך חושבים כל בני הבית. הבוס שלו לשעבר, האריס גרין (וונדל פרייס, "טרמיי", "הסמויה"), שלא רצה שמייק יעזוב מלכתחילה קופץ על ההזדמנות לקבל אותו בחזרה לעבודה. הטריק – כמו שיודעת אשתו של מייק, אנני (בטסי ברנדט, "שובר שורות"), וכמו שיודע האריס מזה שנים רבות, הוא לשכנע את מייק, שאת רעיון החזרה לעבודה הוא הגה בעצמו. כך, לאחר מספר ניסיונות, מצליחה משפחתו של מייק לגרום לו להיתקל בגרין, והתוכנית מתחילה להתגלגל.

 


21:00 אחרי ביבה | Beyond Biba, ערוץ 8

בתחילת שנות ה-60 הקימה ברברה הולניקי את "ביבה" – מותג אופנה לונדוני שהפך לשם נרדף לחופש, אינדיבידואליות ותעוזה אישית. במהלך העשור כבש "ביבה" את ליבן ומלתחתן של הכוכבות הלונדוניות והפך את חצאית המיני הקצרצרה למדי חובה של כל נערה מעודכנת. למרות דעיכתו המוקדמת, ביבה קנה לעצמו מקום של כבוד בתולדות האופנה המודרנית והולניקי לנצח תיחשב כאייקון אופנה. ארה"ב. דוקו עשוי היטב, על האופן בו אישה אחת שינתה אנושות שלמה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 קוץ' | Koch, ערוץ Yes דוקו

אד קוץ', ראש העיר לשעבר של ניו-יורק, היה ניו-יורקר בכל רמ"ח אבריו. כריזמטי, משעשע, בוטה, לוחמני - קוץ' שלט ביד רמה בניו-יורק בין השנים 1978 ו-1989 – עשור שהתחיל בפשע גואה, גרפיטי וכמעט פשיטת רגל. בסרטו הראשון של עיתונאי הוול-סטריט ג'ורנל לשעבר ניל בארסקי, הוא משרטט דיוקן מרתק של אדם שקנאי מאד לפרטיותו (בין השאר מסיבות הקשורות לנטייה מינית), של קורותיו כענק פוליטי, ושל העיר אותה שינה. שלוש הקדנציות הסוערות שלו כוללות את הקרב הברוטאלי על בחירות 1977; את שביתת התחבורה הידועה לשמצה של 1980; את מגיפת האיידס שהתפשטה בעיר בשנות כהונתו; את מיזמי החידוש המבני לדיור; את סקנדל השחיתות המוניציפאלי, כמו גם סוגיות שרלבנטיות גם היום – גזענות, דרי-רחוב, זכויות להט"בים. באמצעות חומרי ארכיון נדירים וראיונות עם קוץ' עצמו (שהלך לעולמו לפני שנה בדיוק), הסרט מביא את הכרוניקה הפוליטית והאישית, ואת המחירים ששילם האיש שניהל את העיר הנחשבת בעולם, בעיתות של טרנספורמציה.  הסרט הפך לאחד מסרטי התעודה העצמאיים המרוויחים ביותר בארה"ב בשנת 2013. בימוי: ניל בארסקי. 100 דקות, ארה"ב, 2012. הספד עשוי היטב ומאוד מחמיא. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 אמריקן ביוטי | American Beauty, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. הקומדיה הארסית על משבר אמצע החיים של תושב פרוורים אמריקני בורגני. סם מנדס, שזה היה סרטו הראשון, הפך לזוכה הגדולה של טקס האוסקר עם שמונה מועמדויות וחמישה פרסים - הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקן הראשי, התסריט והצילום הטובים ביותר. בנוסף, זכה הסרט באותה שנה בעוד עשרות פרסים, בהם גלובוס הזהב והבאפט"א. התסריט נבחר למקום ה-38 ברשימת התסריטים הגדולים בכל הזמנים על ידי איגוד התסריטים של אמריקה. הוא נמצא במקום ה-57 בדירוג הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB. שחקנים: קווין ספייסי, אנט בנינג, ת'ורה בירץ'. תסריט: אלן בול ("עמוק באדמה", "דם אמיתי"). במאי: סם מנדס, ארה"ב, 1999. ליהוק אדיר לסרט חכם, פרובוקטיבי ואחד מהלהיטים הגדולים ביותר של סוף המילניום האחרון. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 סנוקי וג'ייוואוו Snooki & Jwoww 2 | 2 , ערוץ MTV

עונה חדשה לספין אוף של "חוף ג'רזי". כוכבות התכנית, ניקול "סנוקי" פוליזי וג'ניפר "ג'ייוואוו" פארלי, גרות כעת יחדיו, בתחנת מכבי אש שהוסבה לבית מגורים מהודר, וניצבות בפני ההרפתקה האולטימטיבית: החיים האמיתיים. הרומן של ג'ייוואוו עם רוג'ר הולך ונעשה רציני ורק הזמן יחשוף מה צופן העתיד. באשר לסנוקי, לא רק שהיא מאורסת, היא גם בהריון. כשהשתיים החליטו לגור ביחד הן חשבו שהמסיבה רק החלה, אבל לא ידעו מה מצפה להן. כעת, כששתיהן על סף בגרות, הן חוגגות בפעם האחרונה תוך ניסיון לנווט בין השינויים הרדיקלים שהחיים מציעים.

 

 

23:10 מורדים על הגל | Desert Rebels, ערוץ אקסטרים

שלושה גולשים צעירים מדרום אפריקה מקבלים הזדמנות לבחון את יכולת הגלישה שלהם באחד המפרצים הכי מדהימים בעולם: מקייפ טאון עד לוולביס ביי בנמיביה, המקום בו תועד הצינור הארוך ביותר. החב'רה נוטשים את המחברות והספרים וקופצים על הגלשן להזדמנות של פעם בחיים.

 

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.