המסך המפוצל

מנת היום 11/2/14

אחות, המחסלים

מאת: שי שגב

פורסם: 09-02-2014
0 תגובות

22:00 אחות | ( Sister (L'enfant d'en haut, ערוץ Yes3

למרגלות אתר סקי פופולארי נמצא שיכון שעוני דייריו מהווה ניגוד גמור לעושרם של הנופשים מעל. שם גרים סימון הצעיר ואחותו הגדולה - בבית ללא הורים, השגחה או הכנסה. ההתמחות של סימון היא התגנבות לאתר הסקי, גניבת ציוד יקר מהנופשים העשירים ומכירתו. באחד מניסיונותיו הוא נתקל במשפחה שבאה לאתר ומתחבב עליהם, אך גם מתחיל לעורר את חשדם של אנשי המקום. על אף שהוא בעיקר מנסה לדאוג לאחותו המתבגרת, הדינאמיקה הולכת ומסתבכת. שחקנים: ליה סיידו ("כחול הוא הצבע החם ביותר"), ג'יליאן אנדרסן ("תיקים באפילה"). במאית: אורסולה מייר ("בית"), שוויץ, 2012. הסרט ייצג את שוויץ באוסקר 2012, והתברג בין תשעת הסרטים שנבחרו לרשימה המצומצמת (השורטליסט). בתחרות הרשמית בפסטיבל ברלין זכה בפרס דב הכסף. העלילה אמנם איטית ולעיתים מדכדכת, אך המשחק ועומק הדמויות שווים את המסע הרגשי. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 המחסלים | The Kill Team, ערוץ Yes דוקו

סיפורו המצמרר של אדם ווינפילד, חייל חי"ר בן 21, אשר בעזרת אביו ניסה להתריע בפני הצבא האמריקני על פשעי המלחמה המזעזעים שביצעה המחלקה שלו באפגניסטן. כאשר קריאותיו של אביו לרשויות הצבא נותרות ללא מענה, נותר אדם לבדו להתמודד עם הזעם של חברי מחלקתו, שמאיימים להשתיק אותו – ולתמיד... כשהוא נדרש לבחור בין צו מצפונו לבין ההישרדות שלו, אדם מוצא עצמו נשאב לתהום מוסרי, בו הוא חייב לקבל החלטה שתשנה את חייו לנצח. עם גישה יוצאת דופן לאנשים המעורבים בסיפור - כולל אדם עצמו, הוריו התומכים, ועמיתיו שמדברים בכנות נדירה - מביא הסרט את הסיפור האמיתי על מוראות המלחמה האמריקנית באפגניסטן, המלחמה הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב עד היום. בימוי: דן קראוס. 79 דקות, ארה"ב, 2013. הסרט הטוב ביותר – פסטיבל טרייבקה 2013, פרס שער הזהב – פסטיבל סן-פרנסיסקו הבינלאומי 2013.


 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.