המסך המפוצל

מנת היום 19/2/14

שמוליק קראוס: מאחורי עיניים כחולות, עידן האלומיניום ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-02-2014
0 תגובות

15:00 צוחקים אתכם | Just Kidding, ערוץ הילדים

פרקים חדשים לתכנית המתיחות לכל המשפחה, מבית היוצר של "קטעים אתכם", המורכבת כולה מקטעי "מצלמה נסתרת". הפעם, ילדים מותחים מבוגרים.

 

 

21:00 שמוליק קראוס: מאחורי עיניים כחולות, ערוץ Yes דוקו

שמוליק קראוס, גיבור תרבות, מלחין, זמר ומי שנחשב לאבי הרוק הישראלי, היה אישיות שנויה במחלוקת לאורך כל חייו. סרט אינטימי המתעד את שלוש השנים האחרונות לחייו, מביא את סיפורו של קראוס המוזיקאי ואיש המשפחה מפרספקטיבה של סוף החיים, תוך התמקדות בהתמודדות שלו עם מחלת המניה-דפרסיה ובקשר הטראגי בין המחלה ליצירה, קשר שגבה מחיר כבד אותו היה עליו לשלם שוב ושוב. הקשר נוכח גם בפרק ב' בחייו, שבו הצליח לבנות תא משפחתי חדש עם אוצרת האומנות, חנה קופלר, ועם ילדיה ונכדיה שהיו לצידו עד רגעיו האחרונים. הסרט מלווה בקטעי ארכיון ביתיים שטרם נחשפו והקלטות ביתיות שטרם נשמעו, מתקופת החלונות הגבוהים ועד אלבומו האחרון. במאי וצלם: עדי הראל, עורך: ג'ון אבישי, תסריט: עדי הראל, ג'ון אבישי, מפיקים: קובי הולי, עדי הראל  וערן רמלר. ישראל, 2014.

 

 

21:05 עידן האלומיניום | The Age Of Aluminum, ערוץ 8 (הוט)

בשנים האחרונות מצא האלומיניום את דרכו לכל היבט של חיינו: לדאודורנטים, למקדמי הגנה, לחיסונים ואפילו למים מסוננים. אבל מה אנחנו באמת יודעים על תופעות הלוואי של האלומיניום? המתכת הקלה מגיעה עם השלכות כבדות. הסרט בוחן את האלומיניום והשפעתו המזיקה והרעילה על בני האדם ועל בעלי החיים ועוקב גם אחר השפעתו של האלומיניום על מחלות, כגון אלצהיימר וסרטן, את השפעותיו על אסונות סביבתיים שהתרחשו כתוצאה מתקלות, ואפילו את היותו גורם חשוב בהתמוטטות מגדלי התאומים. אוסטריה, 2012.

 

 

21:20 שיאי הטכנולוגיה 2, ערוץ ההיסטוריה

הסדרה חוזרת עם ארבעה פרקים מיוחדים, הסוקרים את עשרת הפיתוחים הגדולים ומעוררי ההשראה בתחומים שונים לחלוטין זה מזה: המצאות מוזרות, עבודות יוצאות-דופן, חטיפים פופולאריים והכלים החזקים ביותר בעולם. כל פרק כולל ספירה לאחור של "עשרת הגדולים" בכל תחום - מבחינת היעילות, הפופולאריות והביצועים בשטח.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.