המסך המפוצל

מנת היום 20/2/14

אהבה, מי זה לעזאזל ארתור פוגל?!

מאת: שי שגב

פורסם: 19-02-2014
0 תגובות

21:30 אהבה | Amour, ערוץ Yes1

הסרט גרף את ששת הפרסים החשובים ביותר בתחום הקולנוע ב-2012: פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה, גלובוס הזהב (הסרט הזר), שני פרסי באפט"א (סרט זר ושחקנית ראשית), חמישה פרסי סזאר (הסרט הטוב ביותר, הבמאי, השחקן, השחקנית והתסריט), ארבעה פרסי האוסקר האירופאי (סרט, במאי, שחקן ושחקנית) ועוד. יצירה קאמרית ומטלטלת: סיפורם של זוג פריזאי מבוגר המתמודד עם זקנה ואהבה הגדולה יותר מהמוות. ז'ורז' ואנה הם שני מורים למוסיקה בגיל הפרישה שחיים בגפם ומבלים את מרבית זמנם ביחידות, כאשר מדי פעם הם זוכים לביקור חטוף של בתם או של תלמיד לשעבר. לאחר שאנה לוקה בשבץ חייהם משתנים לחלוטין וז'ורז' מוצא את עצמו בחיים שלא ייחל להם. שחקנים: ז'אן-לואי טרינטיניאן ("גבר ואישה"), עמנואל ריבה ("הירושימה אהובתי"), איזבל הופר ("שבויה"). במאי: מיכאל האנקה ("מחבואים"), צרפת/אוסטריה, 2012. יצירה נדירה המעניקה התבוננות שקטה וקורעת לב  בקשיש המטפל באשתו על ערש דווי. מיכאל הנקה והשחקנים ז'אן-לואי טרינטיניאן ועמנואל ריבה מעניקים לצופה חוויה אמנותית מעצימה על כוחה של אהבה אמיתית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 מי זה לעזאזל ארתור פוגל?! | Who the Fuck is Arthur Fogel, ערוץ Yes דוקו

ארתור פוגל, מתופף מאוטווה, קנדה, ובנו של שחקן פוטבול לשעבר, הפך למפיק המצליח ביותר של סיבובי הופעות בינלאומיים. כמנכ"ל של Global Touring, וכיו"ר של ענקית הבידור האמריקניתLive Nation, הוא גם, כך נטען, האיש שהכי ניתן לסמוך עליו בתעשיית המוסיקה. הוא אחראי למסעות ההופעות הרווחיים ביותר בהיסטוריה, תוך בניית שותפות עם קבוצת אמני עילית כמו מדונה, U2, פוליס, ליידי גאגא, דייויד בואי ועוד. פוגל, יהודי-קנדי, שידוע באורחותיו הצנועות ובמערכות היחסים היציבות שלו, הוא גם מוותיקי התעשייה, אך גם ממשיך להיות מפורצי-הדרך שלה, מי שמעצב את התפתחות התעשייה במאה ה-21. הסרט מאפשר הצצה לעבודתו וליצירתיות שלו מאחורי הקלעים, לאופן שבו הוא מנהל סיבובי הופעות ענקיים, למערכות היחסים שלו עם כוכבי-על, ולדרך שבה הוא מצליח להצעיד קדימה את התעשייה הזו שעוברת בשנים האחרונות שינויים טקטוניים. בימוי: רון צ'פמן. ארה"ב, 2013.

 



***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.