המסך המפוצל

מנת היום 23/2/14

בית הקלפים 2, סיפור הפרברים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 23-02-2014
0 תגובות

19:30 וושינגטון הייטס | Washington Heights, ערוץ MTV

סדרת דוקו ריאליטי העוקבת אחר תשעה צעירים ממוצא דומיניקאני. החבורה מתגוררת בשכונת וושינגטון הייטס שבמנהטן וחולקת קשר קהילתי עז ושורשים הנעוצים עמוק במורשת הוריהם. הסדרה עוקבת אחריהם שעה שהם נאבקים על עצמאותם ומתמודדים עם המכשולים העומדים בפני הגשמת חלומותיהם (עיצוב אופנה, בייסבול, היפ הופ ושירה). שידור יומי.


 

21:15 סטודיו למשחק – עונה חדשה | Inside the Actors Studio, ערוץ 8

עונה חדשה לתכנית הראיונות בהנחייתו של היוצר שלה, ג'יימס ליפטון - שחקן, חוקר, עיתונאי, סופר ודיקן בית הספר לתיאטרון בניו יורק. ליפטון מראיין באופן אינטימי ואינטלקטואלי שחקנים מפורסמים, החושפים בפניו ובפני הצופים את תהליכי עבודתם, תחושותיהם ומחשבותיהם על המקצוע ועל החיים בכלל. בין האורחים: ליאם ניסן, ג'ייק ג'ילנהול, טינה פיי, כוכבי משפחה בהפרעה, ו-יו ג'קמן. שידור יומי.



22:00 סיפור הפרברים | West Side Story, ערוץ Yes3

הזוכה הגדול של טקס פרסי האוסקר בשנת 1961 עם עשרה פרסים, כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי, הצלם, המוזיקה ושחקני המשנה הטובים ביותר. בנוסף, זכה הסרט בגלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר ובשני פרסי גראמי. ממוקם במקום ה-43 ברשימת הסרטים הטובים של כל הזמנים של מכון הסרטים האמריקני, ושלושה משיריו נמצאים בין 100 השירים הקולנועיים הגדולים אי פעם. שחקנים: נטלי ווד, ריצ'רד ביימר, ריטה מורנו. מוזיקה: ליאונרד ברנשטיין. במאי: רוברט וייז, ארה"ב, 1961. בימוי חכם, מוזיקה נהדרת ובוודאי העיבוד הטוב ביותר אי פעם של שייקספיר למסך הגדול. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 הבלתי-מנוצחים | Undefeated, ערוץ Yes דוקו

זוכה אוסקר® 2012 בקטגוריית הפיצ'ר התיעודי הטוב ביותר. קבוצת פוטבול אנדרדוגית מנסה לשנות את מזלה באמצעות מאמן נחוש במיוחד. על רקע עונת הפוטבול של התיכונים, הסרט מתמקד בסיפורם של שלושה תלמידים-ספורטאים ממעמד נמוך בממפיס ושל המאמן המתנדב שלהם שמנסה לעזור להם לנצח כנגד כל הסיכויים. מהקמתו ב-1899, תיכון מאנאסַס בצפון ממפיס מעולם לא זכה לראות את קבוצת הטייגרים שלו מנצחת בגמר. בעשורים האחרונים, הטייגרים, בתחתית הטבלה, היו כל כך גרועים, עד שרצו למכור את משחקי העונה הרגילים שלהם לבית הספר המתחרה. כל זה החל להשתנות ב-2004, כאשר ביל קורטני - מאמן פוטבול תיכונים לשעבר שהפך לאיש עסקים – התנדב להטות שכם. עד שנכנס לתמונה, הטייגרים היו מורגלים בציוד מיושן ובחלקת דשא עצובה למדי כשטח אימון. קורטני שינה את כל זה, והחליט לטפח בנערים חוזק פיזי אך גם רגשי ולמצוא את הביטחון שלהם. עונת הקיץ/סתיו של 2009 הייתה עתידה להיות העונה המוצלחת ביותר אי-פעם של הטייגרים – האם הנערים בעזרת המאמן הנחוש יצליחו לשבור את הקללה בת ה-110 שנים? בימוי: דניאל לינדסי, טי.ג'יי מרטין. 113 דקות, ארה"ב, 2011. הסרט לא מיועד רק לחובבי הפוטבול, כי אם לחובבי ז'אנר התקווה והאמונה כי הכול יכול לקרות. עשוי היטב. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:30 בית הקלפים House Of Cards 2 | 2, ערוץ Hot3 ובשעה 23:45 בערוץ Yes Oh

הדרמה הפוליטית המדוברת בכיכובו של קווין ספייסי. בעונה החדשה, דרכו של פרנק לכוח אינה חלקה, כפי שקיווה, וככל הנראה תהיה רצופה בגופות אויביו. הוא ציפה למינוי החדש ולוטש עיניו לחדר הסגלגל, אך עדיין מותקף מכל הכיוונים. העיתונאית החוקרת זואי ברנס (קייט מארה), שבעונה הראשונה ניהלה רומן עם פרנק וקיבלה ממנו מידע חשוב, מתקרבת לאמת לגבי מעורבותו של פרנק במותו של פיטר רוסו ולא תעצור עד שתגיע לאמת ותפרסם את הסיפור. קלייר, אשת סגן הנשיא החדשה, צריכה להתרגל לאורות הזרקורים ולצפות בפרטיותה ובאינטימיות שפעם הייתה לה עם בעלה, מתרסקת אל מול הבחינה האינטנסיבית של הציבור האמריקני. שידור יומי.


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.