המסך המפוצל

הממיר 8/3/14

בלש אמיתי, החץ, באנשי, הרשימה השחורה, ארץ נהדרת ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 08-03-2014
3 תגובות

10 בלש אמיתי עונה 1 פרק 7

"במונחים פילוסופיים אני מה שמכונה 'פסימיסט'" (ראסט בפרק הבכורה)

כבר מתחילתה הציגה "בלש אמיתי" עולם שבו מונחל סבל רב לילדים קטנים. בפרק הראשון עוד חשבתי שאולי כל זה נועד להוביל אל הידיעה שראסט קול עצמו שכל את בתו, אבל די מהר התברר שהסיפורים האלה מעידים על משהו רחב בהרבה. מלבד הגילוי על עוד ילד ועוד אחד שנעלמו או נרצחו במסגרת הסיפור הגדול של החקירה, על כל שעל היה סיפור אגבי על אכזריות בלתי נתפשת כלפי ילדים. גם של היקום כמו במקרה בתו של ראסט, אבל גם ובמיוחד מידיהם של בני אדם. וכמו מכורים לסם שנאלצים עם הזמן להגדיל את המינון רק כדי להגיע לאותו באזז, כך נדמה שכל פרק מציג בפנינו ליטרת זוועה נוספת, מתרחק עוד ועוד מהתמונה כדי לחשוף פרטים נוספים, להציג לנו אותה במלוא אימתה.

אני לא יודע על מה מבסס ניק פיצולטו סיפורי חלחלה כאלה, וכנראה אני גם מעדיף לא לדעת. אם זה בקנוניה המטורפת שהולכת ונגלית על דורות של ילדים מעונים ונרצחים, ואם זה בסיפורים האגביים על המאורעות קשורי הסמים ששברו את ראסט ומרטי – הראשון ירה מחסנית שלמה על אב מסטול שהזריק קריסטל מת' לתינוק שלו, מה שהוביל אותו לחיים במסווה ולבית משוגעים, והשני פרש מהמשטרה בעקבות אב מסטול שהכניס את בנו התינוק למיקרוגל – ובנוסף בפרק הקודם מרטי הצביע על המקרה של "מדיאה", רוצחת ילדיה הפעוטות, כעל זה שבעקבותיו חלה הרעה ביחסיו עם שותפו ב-2002. מהרכים בשנים ועד לנערים, אף אחד ב"בלש אמיתי" אינו חסין מפני הלפיתה הכי אפלה והכי מעוררת פלצות, והיא כוללת הורים שעושים זאת לילדיהם.

להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

9.5 החץ עונה 2 פרק 4

החשד לזהותה של הבחורה בשחור (אקרא לה הקנרית השחורה, למרות שלא נעשה שימוש בשם עד כה) מלכתחילה היה על שרה לאנס המנוחה לכאורה, כי אם לא לורל אז מי זו עוד יכולה להיות? לצערי, גיליתי את האמת כבר לפני כשבועיים כשבדקתי מי השחקנית בימד"ב ושם נכתב שחור על גבי צג שמה האמיתי של הדמות (חדי העין ישימו לב שהשחקנית הוחלפה בין שתי העונות, לא שזה משנה).

כפי שאוליבר בעונה הראשונה נע בין האיחוד הלא אידיאלי עם משפחתו לבין תפקידו החדש, וכעת עם האחריות על העסק המקולל שירש והצלת העיר בשתי זהויותיו, כך גם שרה צריכה להתמודד בין שמירת סודה לבין הסבל המתמשך של אביה ואחותה בעקבות "מותה". כשאוליבר לצידה, אוחז בידה בסוף הפרק, היא לא תהיה לבד כשתחליט ללכת לקראתם. הוא אף מוכן להקריב עבורה את קשריו עימם כשיתגלה כשקרן.

עם התקדמות הפרק הנחתי שמערכת היחסים בין אוליבר לבין חבר המועצה סבסטיאן בלאד מתקדמת אל עבר יריבות ידידותית כפי שראינו בעבר בסיפורים אחרים, וכלל לא ציפיתי שכבר בסוף הפרק ייחשף פרצופו האמיתי (עטוי מסכה, ובכל זאת) של האח בלאד, מה שמאשר כי הוא אכן נבל כבן דמותו בקומיקס. כמו כן, האם סירובו להתמודד לראשות העיר בשיחה עם אוליבר היה רמז לעתידו הפוליטי של מר קווין או לא יותר מהתייחסות לקומיקס?

עד כה התעלמתי מאירועי הפלאשבקהאי, לאו דווקא מסיבה מסוימת, אבל הנה הם מתקדמים למקום… מעניין. קצת מפריע לי שחרגו מגבולות האי, כפי הנראה רק כדי לשים את אולי ושרה באותו מקום במהלך שנות היעדרותם. אף על פי כן, אני מצפה לראות את תהליך הסבל הפיזי והנפשי שאוליבר החל בפרק הזה. להמשך קריאה (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

9 באנשי עונה 2 פרק 8

במובנים רבים באנשי היא סוג של מערבון, שבו קיימת עיירה שבה האופל משתלט, ושריף חדש מנסה להפוך את המקום לקצת יותר מוסרי והגון. החוק לא פעם מוצג ככזה שמשרת את בעלי ההון (פרוקטור) ומגן על הפושעים, וכדי לקבל מה שאפשר לקרוא לו "צדק" צריך ללכלך את הידיים.

אחד הדברים שחידדו את ההבנה הזו עבורי הפרק היה המשפט שאמר השריף המתחזה לוקאס הוד לאזרח פרוקטור: "אני שוטר, ואתה עבריין", משפט שהצופים שרואים אותו יודעים יפה את חוסר נכונותו, שהרי מבחינת החוק גם לוקאס וגם פרוקטור הם עבריינים, אבל יחד עם זאת הם יודעים גם שקל לקבל את דבריו של לוקאס כנכונים, כי את לוקאס שאלות המוסר וההגינות אכן מעניינות, ואת פרוקטר הן מעניינות כשלג דאשתקד.

בכלל נראה כי בפרקים האחרונים הרצון של לוקאס הוד להפוך להיות האדם שהוא מתחזה לו, הופך ליותר ויותר בולט, ונראה לי שהוא הגיע לשיאו הפרק ברגע שבו הוא היה מוכן לענות על כל שאלה של שיבון, רגע שכמובן הצופים לא זכו לראות מתממש, כיוון שבדיוק אז לוקאס נקרא לתחנת המשטרה לאמוד את נזקי ההתפרצות של אמט.

אם החוק לעומת הצדק, הוא צד אחד שנבחן בסדרה שוב ושוב וגם הפעם אנחנו רואים איך מערכת עורכי הדין המשומנת של פרוקטור מנסה לבטל את הראיות שהושגו נגדו בכל אמצעי אפשרי, חוקי או לא. הרי שבעלילה השנייה שהובילה את הפרק, העימות בין גלוחי הראש הגזענים ומשפחתו של אמט, בלט לא רק הצד של ההתמודדות עם צדק לעומת החוק האנושי, אלא גם לעומת חוקי הדת. ומעניין היה לראות שאמט, לאחר שכילה את זעמו בגלוחי הראש שתקפו את אשתו, וגרמו לה לאבד את העובר אמר את המשפט "הייתי עושה זאת שוב, לאיזה סוג של נוצרי זה הופך אותי?". כאילו ברור לו שהוא בגד קודם כל בחוקי האמונה, אף על פי שאני חשבתי מלכתחילה שהוא עומד לשאול לאיזה מן שוטר המעשה שלו הופך אותו. השיחה המרגשת בין לוקאס לאמט בסוף הפרק שבה לוקאס הסכים במובנים רבים עם מעשיו של אמט, חידד גם את ההבדל בין לוקאס לאמט, לוקאס חושב שהמעשה שהוא עשה לא פוסל אותו מלהיות שוטר טוב, אמט מוריד מעליו את כל סממני התפקיד, לו ברור שעם קו המחשבה שלו הוא כבר אינו שוטר.

סה"כ עוד פרק מרתק ועשוי היטב, המעלה סוגיות מוסר מעניינות בעונה שמסתמנת כמעולה. (אורלי)

 

7.5 הרשימה השחורה עונה 1 פרק 14

בארצות הברית הפרק הזה הגיע לאחר הפסקה ארוכה, צופי יס צפו בו שבוע לאחר סיום שידור הפרק הקודם, ולמען האמת דבר בפרק לא גרם לו להרגיש מיוחד, וחשבתי לי שלו הייתי מחכה שבועות ארוכים לזה הפרק, הייתי כנראה מתאכזבת מכך. אבל הפרק הציג את מה שהוא יודע לבצע היטב על הטוב ועל הרע שבכך. אני מודה שאחד הדברים שאני הכי סקרנית לגביו בסדרה הוא האם בעלה של אליזבת' הוא האדם הרע והמסוכן שרד גורם לו להישמע, או כמו שהסדרה מציגה אותו בפנינו הבעל הזנוח על ידי אשתו שהעבודה שלה תמיד קודמת לחיי המשפחה שלה, על אף שהיא תמיד מצהירה הצהרות אחרות. במובנים רבים, קשה למצוא דמויות להזדהות איתן בסדרה (הייתי מזדהה עם הבעל אלמלא היה בי החשש מאישיותו החשאית) ולכן מה שצריך לעשות את העבודה זו העלילה התורנית של כל פרק, שלפעמים מצליחה להתעלות, אבל בדרך כלל גורמת לי לשכוח אותה במהירות, כמו גם עלילת הפרק הזה, או המשחק של ג'יימס ספיידר שלמרבה המזל בעיניי תמיד עובד. (אורלי)

 

 

7 ארץ נהדרת עונה 11 פרק 8

אני בטח לא היחידה שהרגישה שדיברו על הביקור של אנגלה מרקל בארץ יותר שעות משהוא נמשך בפועל (תזכורת: 24 שעות), ובארץ נהדרת כרגיל יישרו קו ואירחו אותה, כלומר את עלמה זק באיפור מושלם. ובכל זאת, התמונה המדהימה של מרקל עם צללית השפם הייתה מהרגעים ששום סאטירה לא יכולה להתעלות עליהם, והיא אכן לא הצליחה, עם כל הכבוד לבדיחות הצלליות ולשיחה עם ליהיא האשטג בברלין. גם הופעתו של פואד הייתה כבר פחות מצחיקה ויותר מביכה, בייחוד לאור הזליגה המתמשכת של החיקוי הזה לכיוון בדיחות שמנים וסלפסטיק מזון. אין ספק שפואד הוא דמות שזועקת לקצת הגחכה, ויחד עם מבוכת המרוץ לנשיאות, חזרתה של הדמות הזו הייתה לגמרי במקום. אבל אם אפשר בבקשה להיצמד לבדיחות "אחרונת דור הפילים" ופחות לאוכל, תודה. החלק המוצלח של הפאנל היה המערכון על פרסומות מגדלי היוקרה, אותה בועה של דירות במחירים מופרכים ומנותקים עד תדהמה מרוב הציבור, והסיבוב שעשו על הקבלנים החמדניים ומיזמי הבנייה עם השמות המוגזמים היה לגמרי במקום.

גם יאיר לפיד סיפק תמונה קלאסית השבוע, והרים למערכון מוצלח שניסה להסביר מה בעצם קרה בינו לבין הקבצן, לעג עוד קצת לחשיבות העצמית של לפיד (הוא אמר "הציונות חזרה", לא הכותבים), הזכיר את הבונוסים של יעקב פרי והכניס בקטנה גם לליהיא. מכיוון שאנחנו יודעים ששום מערכון לא באמת משנה את המצב, לפחות זה היה משעשע. להמשך קריאה (מירב)

 

מה יהיה לנו השבוע?8-15 במרץ ביום שבת: סליפי הולו (yes אקשן)עיבוד מודרני וספין חדש על אגדת "סליפי הולו".   ביום ראשון: הגשר 2 (HOT3)ביום שלישי: הפרקליט, הורים במשרה מלאה 5 חוזרת (yes דרמה)הפרקליט (Rake) - דרמה קומית העוקבת אחר החיים המסובכים להפליא של הסניגור הפלילי קיגן די. הוא תמיד מנסה לעשות את מה שנכון, אך במקביל נאבק להציל את עצמו מאלמנטים רבים של הרס עצמי שממלאים את חייו. עם גרג קיניר ("מיס סאנשיין הקטנה"), טארה סאמרס ("בוסטון ליגל"), נייקר זדגן ("אמילי אוונס", "האירוע").ביום חמישי: Revolution עונה 2 חוזרת (yes אקשן) שידורים חוזרים ויומיות:חדש: NCIS: לוס אנג'לס 4, א'-ה' החל מיום רביעי (Hot Zone)ש"ח: Veep, א'-ה' החל מיום שלישי (yes אקשן)ש"ח: השמיים נופלים, א'-ה' החל מיום רביעי (yes אקשן)ש"ח: הויקינגים, א'-ה' החל מיום רביעי (yes Oh) 

מסביב לממיר


הוט: אינטרנט, טלוויזיה וטלפון בקופסא אחת. תודה לאסף רזון

 

היהודים (לא) באים

 

 

 


רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il