המסך המפוצל

מנת היום 26/3/14

להקה ששמה "מוות", עד שאלוהים יפריד בינינו ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 26-03-2014
0 תגובות

21:00 עד שאלוהים יפריד בינינו, ערוץ Yes דוקו

לפני כ-15 שנה, במהלך עשיית סרט תיעודי, פגש הבמאי יורם שפר, חילוני גמור, את יעל, בחורה דתית. בתום חלופת מכתבים סוערת ולאחר התלבטויות רבות, נישאו השניים, והקימו משפחה. עד מהרה הסתבר ליורם שזוגיות בין חילוני לדתייה טומנת בחובה כמה מוקשים שיש לפרק. כדי לחקור עוד את הנושא, הקים יורם פורום וקהילה באינטרנט לזוגות שכאלה. הפורום צבר תאוצה, ועד מהרה מצא יורם שהעניין מורכב הרבה יותר משאלות של ניהול המטבח, חיי האישות והשבת: החיים המשותפים מחייבים את בני-הזוג מצד אחד ליכולת הכלה והזדהות עם האחר, ומצד אחר - פותחים עולם של חיים עשירים כתוצאה של מה שנתפס במבט ראשון כאוסף של ויתורים והתפשרויות. במשך 10 שנים, תיעד יורם את המשפחה שלו עצמו כמו גם זוגות נוספים שמתמודדים עם שאלות דומות: האם בהכרח אחד הצדדים צריך להתפשר עבור הצד השני? כיצד גדלים הילדים במשפחה "מעורבת", איזה מחיר הם משלמים וכיצד הם אמורים לבחור בין הצדדים? והאם בסופו של יום הדילמות הללו אינן אלא השתקפות של הצלחתה או כישלונה של הזוגיות? צילום, בימוי ועריכה: יורם שפר, יעוץ בימוי: דוקי דרור, יעוץ עריכה: בועז ליאון, צילום נוסף: אמיר וולנסקי. ישראל, 2014.

 

 

21:00 להקה ששמה "מוות" | A Band Called Death, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס אהוד הקהל – פסטיבל SXSW 2013. בשנות ה-60, לפני הסקס פיסטולס והרמונס, הייתה להקה בשם "Death", שהורכבה משלושה אחים אפרו-אמריקנים בני-עשרה, אשר אף שחררה סינגל. אך זו הייתה התקופה של דיסקו ומוטאון, וללהקה החתרנית עם השם המאיים לא היה סיכוי אפילו להשלים אלבום. רק שלושה עשורים מאוחר יותר, התחילו האחים לקבל את החשיפה לה קיוו. ארה"ב, 2013. סרט בשני חלקים, 50 דקות כל אחד, בשידור יומי. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:30 דאק דיינסטי  4 |  4  Duck Dynasty  , ערוץ ביוגרפיה

סדרת הריאליטי הכי מצליחה בארה"ב חוזרת - אוסף הרד נקס המיליונרים הכי מצחיקים בכדור המערבי, משפחה שהיא תופעה תרבותית וחד פעמית לחלוטין. בעונה זו: פיל וקיי מחדשים את נישואיהם בטקס מרגש (בעבר הם נפרדו בשל בעיות שתייה ובגידה). החבורה מנסה להחזיר לגודווין  (שתמיד עוזר לכולם ולעולם לא מבקש דבר) טובה ומוצאת לו ג'קוזי. וילי מזמין את ג'ייס ומשפחתו לשהות אצלם בזמן שביתם עובר שיפוץ אך המחווה הופכת לתחרות בין השניים. הדוד סיי מאשים את וילי שנכנס בו עם מכונית והוא "נפצע". סיי מגלה את עולם ה"יו-טיוב" ומחליט שהוא יכול לעשות סרטוני הדרכה בגולף טוב יותר ממה שיש בשטח. המשפחה מארגנת "בית מפחיד" עבור חג ה"הלואין", אך וילי לא מצליח להפחיד אף אחד. וילי מגלה ששני ילדיו הם הנהגים הגרועים ביותר בלואיזיאנה. צבה של מיס קיי בורח וכולם עוזרים לה לחפש אותו. חג המולד מגיע והחבורה מתכננת אירוע מיוחד בכנסייה. הנשים רוצות חג מולד מושלם אך הגברים רק מתווכחים ולא ממש עוזרים.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.