המסך המפוצל

מנת היום 29/4/14

המציל, להציל את המפעל ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 29-04-2014
0 תגובות

21:00 מדע הטיפשות | Science of Stupid, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

הם מלאים בביטחון עצמי. הם יודעים בדיוק מה הם עושים. אין צורך בחוברת הוראות, וגם לא בתכנית. מה יכול להשתבש? זרם בלתי פוסק של סרטונים ברשת  נותן לנו את התשובה... הכול. עכשיו אנחנו מגלים למה. זהו הסבר לרגעים של ביש מזל. המנחה ריצ'ארד המונד סוקר כמה דוגמאות של רגעים מתועדים בהם העניינים השתבשו ומציג הסבר מדעי לטעויות מתחום הפיסיקה, ביולוגיה והנדסה שמאחורי כל ניסיון כושל.

 

 

21:05 המציל | The Lifeguard, ערוץ 8 (הוט)

מועמד לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר – פסטיבל אנדיברו 2011. מאוריציו הוא מציל שלוקח את התפקיד שלו מאוד ברצינות ויש לו חוקים ברורים מאוד בכל הקשור להתנהלות על החוף. הבעיה היא שאלו שמגיעים לחוף הים בקיץ רוצים רק לנפוש ולשכוח כי במהלך השנה הם כל הזמן מקבלים הוראות. הם לא מקשיבים למציל ולכן הוא לא רוצה לסכן את חייו עבורם. וכך, כולם חשופים, צופים באירועים ובטרגדיות המתרחשים על החוף. צ'ילה, 2011.

 


22:00 המכונה | The Machine, ערוץ Yes3

דרמת מד"ב עתידנית ואפלה, שזכתה לשבחים רבים. מדען מבריק מפתח רובוט בעל אינטליגנציה מלאכותית, ומעצב אותו בדמותה של אהובה שמתה. כאשר החברה מבקשת לשנות את הייעוד של הרובוטית ולהפכה לכלי נשק קטלני, הוא יוצא להגן עליה. שחקנים: קייטי לוטץ ("הקרב על הרחבה"), טובי סטפנס, דניס לווסון. במאי: קאראדוג וו. ג'יימס, בריטניה, 2014. דרמה מרתקת, אך התסריט מתחיל חכם ואלגנטי ומתדרדר לקודר ונדוש. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 להציל את המפעל | A Whole Lott More, ערוץ Yes דוקו

מזה כמה עשורים, חברת "תעשיות לוט", בטולדו, אוהיו, הצטיינה בייצור חלקי רכב קטנים. כל 1,200 העובדים של "לוט" סובלים מלקויות התפתחותיות, אך החברה מצליחה להתמודד היטב בתחרות מול עסקים "רגילים" ולהשיג את דירוג האיכות הגבוה ביותר. כשתעשיית הרכב האמריקנית נקלעה למשבר גדול, השוק של "לוט" נמחק, ולג'ואן בראון, נשיאת החברה, יש 12 חודשים כדי להמציא את העסק מחדש, או לסגור את המפעל. עבור העובדים, הסיכונים גבוהים עוד יותר, משום שהעבודה שלהם היא מקלט – לא רק ממצוקה כלכלית, שמאפיינת את רוב קהילת המוגבלים האמריקנית - אלא גם מבידוד חברתי. עבור קווין, וונדה ו-טי.ג'יי, העבודה שם היא לא רק הצורך הנואש בפרנסה, היא גם חבל הצלה, סמל לכבוד העצמי שלהם. המרוץ הדרמטי למצוא תכנית עסקית חדשה עבור החברה בעיצומו של משבר כלכלי עומד במרכז הסרט, אך זו האנושיות שלו שהופכת אותו להישג נדיר. בימוי: ויקטור בולר. 84 דקות, קנדה, 2013.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.