המסך המפוצל

מנת היום 7/5/14

לואי 4, 30 שקל לשעה 2, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 07-05-2014
0 תגובות

05:45 לואי 4 | Louie 4 , ערוץ Yes Oh

הקומדיה של הערוץ האמריקני FX (וכיום בערוץ הבן FXX), חוזרת לעונה רביעית.
במרכז הסדרה נמצאים חיי היום יום והרפתקאותיו המשונות של הקומיקאי זוכה האמי לואיס סי. קיי, וחיפושו העיקש אחר אהבה והומור. העונה הרביעית, לה מצפים מעריציו של סי.קיי כבר חודשים רבים, התעכבה בשנה בעקבות בקשתו מרשת FX לדחות את עליית העונה, על מנת שיוכל לנוח לאחר העונה השלישית הקדחתנית. הזמן הנוסף אפשר לסי.קיי לייצר פרק נוסף מעבר ל-13 הפרקים שהוזמנו על ידי הרשת, שבחרה לשדר שני פרקים ברצף במשך 7 שבועות. במקביל לשידור בארה"ב, שידור נוסף בשעה 22:30.


 

e

 

09:30 אכלת אותה | Fed Up , ערוץ הבריאות

קשה להיפטר מהרגלים רעים, במיוחד כשמדובר בתזונה לקויה. השפית אנדריאה בימאן, יועצת הוליסטית ומומחית לאוכל בריא, תסייע בשבירת דפוסי האכילה הרעים ותספק מתכונים מזינים וקלים להכנה. לפני כ-20 שנה אובחנה אצלה מחלה "חשוכת מרפא", הרופא המליץ לה על טיפולי קרינה בעלי השלכות הרסניות על בלוטת התריס. בימאן סירבה והחלה בהליך ריפוי המבוסס כולו על מזון בריא ושינוי תודעתי חיובי. שנתיים לאחר מכן נעלמו הסימפטומים שרדפו אותה וחל שיפור מדהים בבריאותה הנפשית והפיזית. בימאן, שהצליחה גם להשיל כ-30 קילו ממשקלה, טוענת כי אחד הגורמים העיקריים לחולי הנפוץ בחברה המודרנית הוא האוכל ממנו אנו ניזונים. מלאי האוכל שלנו ספוג כולו בכימיקלים מסרטנים, מרכיבים אנטיביוטיים וחומרים שעובדו גנטית. משום שהאוכל הפגום הוא תשתית קיומנו אין פלא שאנו הופכים לדבר החולה שאותו אנו אוכלים. במהלך פרקי הסדרה היא מציגה שלל תפריטים ומנות מעוררות תאווה, דיאטה בריאה ללא מוצרי חלב, אוכל נטול רעלנים למראה צעיר, מזון מתוק ללא סוכר מעובד ותפריט בריא לנשים הרות. ארה"ב, 2011, 13 פרקים.

 

 

22:00 30 שקל לשעה – עונה 2, ערוץ 1

בעונה השנייה של "30 שקל לשעה", זוכת פרס האקדמיה לסדרת הדרמה הטובה ביותר לשנת 2012, ספוילר - הסולידריות בין אסנת, אמל ואירנה שהובילה את העונה הקודמת מתרסקת. כל אחת מנסה לקדם את האינטרסים של עצמה תוך כדי כך שהיא בוגדת בחברותיה ומפילה אותן. וכך, מוצאות את עצמן הבנות כשהקואופרטיב שהקימו בעמל רב עומד לקרוס, גם מבפנים אבל גם מבחוץ - כשחברת כוח האדם ממנה לקחו לקוחות מגישה נגדן תביעה שעלולה למוטט אותן. הבנות מאבדות את מרבית הלקוחות שלהן ונמצאות צעד אחד לפני חזרה למעמדן הקודם כעובדות קבלן. רק חזרתו הבלתי צפויה של נחמיה כהן מינץ (יעקב בורק), מנהל החברה ששוכרת את שירותיהן ועומדת לפטר אותן, מצליחה לעצור את הקריסה. הוא מסייע לבנות לשמור על הקליינטים שלהן ועוצר את המפולת. מה שהוא לא יכול לתקן זה את הכישלונות במערכות היחסים האישיות שלהן. גם כשהן בעלות עסק עצמאי שלוש הבנות מוצאות את עצמן תלויות בגברים. יוצרים: חיים שריר, דוד אופק, יוסי מדמוני. תסריט: יוסי מדמוני. בימוי: דוד אופק ושרי עזוז. שחקנים: רותי בורנשטיין, סופי אוסטרי צקי, סמירה סרייה, דנה סמוחה, יעקב בורק, יגאל עדיקא, ולדימיר פרידמן, נטע בר רפאל, לירון בן שלוש, מאיסה עבד אל הדי, עירד מרציאנו צייגר, מרינה סמוחה, קרינה ליטביננקו, רות גלר, אבישי סיוון, מורן מרציאנו, נועם עוזיאל, ולנטינה אלכסנדרוב, לירן עצמור, מעיין שנער, סי היימן, ריטה גבריאלוב, ישראל בושריקר, שיבי פרומן, אלירן מועלם.

 

 

22:10 לחשוב כמו בוב, ערוץ ההיסטוריה

סדרה חדשה בכיכובו של הממציא, האמן והיזם הלא-שגרתי, בוב פרטינגון, שמקבל לידיו מדי פרק שלושה חפצים שונים, שלכל אחד מהם קשר הדוק עם העבר החדשני של אמריקה. המשימה שניצבת בפניו: לקחת כל אחד מהחפצים הללו ולהמציא עבורם שימוש חדש, משעשע ומקורי שטרם נראה בעבר; בכך ממשיך בוב את דרכם של הממציאים הגדולים וחלוצי החשיבה המקורית באמריקה.

 

 

23:00 האיש שמוחו התפוצץ | The Man Whose Mind Exploded, ערוץ 8 (הוט)

דארקו זאהרר זוכר מצוין את התקופה בה עבד עם הצייר סלבדור דאלי, אבל לא מצליח להיזכר מה קרה אתמול. בגיל 76, הוא מצחיק, מקסים, אקזוטי, ולא מודע לאחרים, הוא "חי את הרגע" במלוא מובן המילה – לאחר שפגיעה מוחית שעבר גזלה ממנו את היכולת ליצור זיכרונות חדשים. המסע המדהים שלו הסתיים בתאונת דרכים מחרידה שגזלה ממנו את המראה שלו, וגם חלק חשוב מאוד מהמוח שלו – החלק שיוצר זיכרונות. הסרט מפגיש את הצופה עם דארקו ב-2010, לאחר שכבר פרש מלהופיע באופן מקצועי כדוגמן ורקדן, הוא גר בדירה קטנה בברייטון שבאנגליה ויוצר יצירות אמנות יוצאות דופן שהן פיסולים אוטוביוגרפים. בביתו הוא יוצר קולאז' תלת מימד ייחודי, מלא באמנות, אהבה ותשוקה המכסה כל פינה בדירה. הסרט מנסה להביא את נקודת מבטו של אדם הכלוא בתוך הרגע. שאין לו ברירה אחרת אלא ליהנות מהחיים כאן ועכשיו. אנגליה, 2012.

 

 

הסרט המלא:

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.