המסך המפוצל

מנת היום 28/5/14

פרוורי הגיהינום, סיפורה של להקת "ביג סטאר" ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 27-05-2014
1 תגובות

19:35 ילדים ונשואים | Young and Married , ערוץ MTV

בדומה לתכניות ריאליטי כמו "תיכון בהריון", ו-"בגרות באימהות", הסדרה "ילדים ונשואים" היא סדרת ריאליטי העוקבת אחר צעירים הבוחרים להתמסד בשלב מוקדם של חייהם. הסדרה מתעדת את חייהם של הזוגות ואת האתגרים הניצבים בפניהם: מארק ואייפריל, זוג שהכיר באינטרנט והתחתן לאחר חצי שנה של קשר. הבעיה היא שהוא גר בבריטניה והיא בארה"ב; אוסקר וג'ורדן, זוג גייז שמתמודדים עם תגובת האמהות שלהם לרצונם למסד את הקשר; מיסי ומאט מניו מקסיקו, שרוצים להתחתן חתונה אלטרנטיבית ביום הכי קצר בשנה; כריס ואוברי מאיידהו, שמכירים כבר עשר שנים אבל רק אחרי החתונה יוכלו לממש את הקשר; סלינה ואוסקר מקליפורניה המצפים לחתונה, ללידה ולסיום התיכון, כולם  בבת אחת, ואחרים. מדי יום חול.


 

21:00 אהבה לא צפויה, ערוץ Yes דוקו

סיפור אהבה נדיר ובלתי אפשרי. אנסטסיה הייתה בת 10 כשהכירה את דורון. היא - עולה חדשה גבוהה ויפהפייה; הוא – סַפָּר נמוך-קומה, המבוגר ממנה ב-21 שנה. כשהייתה בת 12, האשימה אנסטסיה את דורון בפגיעה מינית. בעקבות עדותה, דורון נעצר ונשפט לשלוש שנות מאסר. אלא שהטוויסט הגדול בעלילה הדרמטית הזו מתחיל אחרי שדורון יוצא מהכלא: כמעט עשר שנים לאחר שהעידה נגדו במשטרה וגרמה לכליאתו, אנסטסיה אוזרת אומץ ומחליטה להיפגש עם דורון, כשיש לה מטרה אחת; היא רוצה לשכתב את העבר של שניהם, בתקווה להשקיט סופסוף את מצפונה. "רציתי לבקש סליחה על כל השקרים שסיפרתי כשהייתי בת 12", היא אומרת היום. למרבה ההפתעה, המפגש המחודש בין שני גיבורי הפרשה הפלילית, מוביל לחתונה וילד משותף. אבל האם יצליחו אנסטסיה ודורון להתגבר על הכתם מהעבר ולבנות עתיד מאושר כמשפחה? במאית: פז שוורץ; מפיקות: שולה שפיגל, דנה עדן; צילום: ראובן ברודצקי; עריכה: רותי פרי-בר; ייעוץ עריכה: עידו מוכריק; עריכה נוספת: ענת צום-איילון. ישראל, 2014. סרט מפוספס, כיוון שמי שקרא את התקציר לעיל כבר ראה את הסרט. אין תוספות או הסברים, ונראה שחלק מהחומר משוחזר או מבוים מחדש לצורך העמדה דוקומנטרית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 פרוורי הגיהינום Suburgatory 3 | 3, ערוץ Yes דרמה

הדרמה הקומית של רשת ABC על בחורה צעירה ואביה המתרגלים לחיים בעיירה הדמיונית צ'טסווין במזרח ארה"ב, חוזרת בעונה שלישית. ספוילר - בתחילת העונה השלישית ג'ורג' במצב נורא, שבור ועצוב, אך כשהוא מקבל את הידיעה שטסה זקוקה לו, הוא מגיע מיד. כשטסה מגיעה לדירה של אלכס, היא מוצאת שם את אביה, ופתק מאימה שעזבה שוב. ג'ורג' מודה שהמעבר לפרוורים היה טעות ומציע שיחזרו לגור בעיר, אך בסופו של דבר השניים חוזרים לביתם בצ'אטסווין. גם דאלאס ודליה עדיין אוספות את השברים ומנסות למלא את החלל שהותירו ג'ורג' וטסה בחייהן, הן מבלות יותר זמן ביחד ובעיקר מחפשות משמעות חדשה. לאחר עזיבתו של ראיין לקולג', פרד ושילה חשים כמי שביתו התרוקן, למרות שליסה עדיין גרה בביתם, דבר שמעליב אותה מעט. כדי למלא את החסר, הם מחליטים לאמץ ילד בן 9. גם טסה חשה בחסרונו של ראיין שהפך עבורה את הפרוורים, ואת החיים, לנעימים הרבה יותר. היא בודדה למדי ולמרות ניסיונותיה לצאת עם אחרים, ליבה נשבר כשראיין חוזר הביתה עם חברתו החדשה.

 

 

22:55 סיפורה של להקת "ביג סטאר" | Big Star: Nothing Can Hurt Me, ערוץ 8 (הוט)

בשום פרק בספרי ההיסטוריה של המוזיקה לא היה סיפור עצוב ובו זמנית מופלא כמו הסיפור של "ביג סטאר", רביעייה מממפיס, שרצתה להצליח בגדול אך לא הצליחה למצוא את הקהל שלה בזמן אמת. החלק המופלא הוא שקומץ של אוהבי מוזיקה מצא את הכוכב שבינתיים התכווץ לממדים של להקת שוליים, שמר עליו בחיים ועזר לו למצוא באיחור לא אופנתי, את המקום שלו בשמי המוזיקה. ביג סטאר הייתה מלהקות הרוק המשפיעות בשנות ה-70', למרות שמעולם לא הגיעה למחוזות המיינסטרים וההצלחה הגדולה. הסרט מתחקה אחר הקריירה הקצרה והמבריקה של הלהקה, עם שלושה אלבומים בלבד, אשר זכתה להכרה רק שנים לאחר פירוקה. הסרט כולל ראיונות עם כמה מחברי הלהקה ומוזיקאים שהושפעו מהם, ביניהם: REM, בל וסבסטיאן, The Flaming Lips, אליוט סמית' ועוד. עם תמונות סטילס שלא נראו מעולם וקטעי וידאו נדירים של הלהקה, ראיונות עומק ומחוות מוזיקליות מלהיבות של הלהקות ששאבו מהם השראה, הסרט יוצר סיפור מרתק על ישועה אמנותית ומוזיקלית. ארה"ב, 2012. דוקו מפורט מאוד ואף ארוך ממה שצריך, המסביר את רכבת ההרים שעברה הלהקה. מעט מבולגן בעריכה, אבל מעורר השראה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.