המסך המפוצל

הממיר 31/5/14

מד מן, הוויקינגים, לואי, עמק הסיליקון, פרוורי הגיהנום, המנטליסט ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 30-05-2014
7 תגובות

10. מד מן עונה 7 פרק 7

לקראת תחילת העונה נשאל מתיו וויינר רבות על ההחלטה של AMC לפצל אותה לשניים. הוא ענה שבתחילה הוא לא היה מוטרד כלל, כי לאורך כל חייה "מד מן" חילקה את העונות שלה והציבה תפניות בנקודת האמצע. אלא שבשלב מסוים, כך מספר וויינר, הוא והכותבים קלטו שעליהם לספק שתי פרמיירות ושתי פינאלות, מה שהפך את החלוקה הזו לאתגר נוסף עבורם. לנוכח הפרק שחותם את חלקה הראשון של העונה, אפשר להכתיר את התוצר שלהם כהצלחה מסחררת. אחת הפינאלות היפות והמסעירות בתולדות הסדרה, שלמעשה מרפררת די בפירוש לשתיים מהעבר: העונה הראשונה עם מצגת הקרוסלה של דון, והעונה השלישית עם הפרידה מבטי והקמת הסוכנות החדשה.

 

Copyright of AMC@

 

בנוסף הזכיר הפרק גם את "המבוגרים" מהעונה השלישית. אם יש שני רגעים בודדים זכורים שהתרחשו בסיקסטיז, הרי שאלה רצח קנדי והנחיתה על הירח, ובשני המקרים הללו כפי שהם מתבטאים ב"מד מן", אנחנו צופים בטלוויזיה באנשים שצופים בטלוויזיה. העולם כאילו נעצר מלכת אבל בעצם ממש לא, דברים עצומים מתרחשים גם במקביל לנקודות ציון היסטוריות. הפעם מייגן ודון נפרדים ("לא נמאס לך להילחם?", היא שאלה בכפל משמעות), קופר נקרא לבית עולמו ו-51 אחוז מהסוכנות נמכרת למקאן. אבל בעיניי מה שהיה הכי יפה והכי משמעותי בפרק על רצף דברי הימים של "מד מן", הוא ההמשך הישיר לאירועים הרגשיים של הפרק הקודם, לחיבור המחודש בין דון לפגי ולרעיון שישנו קונספט אחר למשפחה ולמשפחתיות. "אולי יש כאוס בבית", אומרת עכשיו פגי במצגת הנפלאה שהיא מובילה, "אבל יש ארוחת ערב משפחתית בברגר שף". אי אפשר שלא להעלות בעיני רוחנו את האימג' שלה, של דון ושל פיט יושבים במסעדה בסצנה שחתמה את הפרק הקודם.

 

הרעיון שפגי מציגה בפני אנשי ברגר שף הוא מהות הכול. "שולחן האוכל הזה הוא שדה הקרב והפרס שלכם", היא אומרת. אבל במקום להתעקש להילחם בשדה הקרב הזה, בווטרלו הזה, בנחיתות טקטית גורפת ולנחול מפלה בלתי נמנעת, אפשר לצאת מהקרב וללכת אל מקום אחר, שקט יותר, שלו יותר, לראות את פני הדברים גם משם. זה מה שפגי עושה עם ברגר שף, זה מה שרוג'ר עושה עם ג'ים קאטלר, זה מה שסאלי עושה כשהיא עוברת מהנער הבלתי מושג אל אחיו הצעיר, זה מה שחוליו עושה עם אמו, זה מה ש"מד מן" עושה עם גיבוריה בישורת האחרונה שלה. להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

9. הוויקינגים עונה 1 פרק 9

כמו בפתיחת העונה השנייה, וכמו שרמז לנו הקליף-האנגר בפרק הקודם, הפרק הנוכחי נפתח בפנינו בסצנת קרב אפית ומרשימה. אני חושב שזו אחת הפעמים היחידות שבהן ראינו פלוגת ויקינגים סופגת מפלה שכזו. כבר מפתיחת הסיקוונס – עם דגש על קונפליקט ואי-סדר בין ראגנר, הוריק ולגרטה – עלה החשד שהקרב מול אכברט לא הולך להיות פשוט. למעט ראגנר (מעצם היותו הגיבור הבלתי מעורער של הסדרה) בכל פוקוס שניתן לדמות במהלך הקרב עלה החשש שאותה דמות הולכת להיפגע. התחושה הייתה של מעין רולטה רוסית – מישהו חייב להיפגע במהלך הסיקוונס – והכבוד נפל על רולו המסכן. זה הרגע להכריז רשמית על רולו כשק החבטות הרשמי של הסדרה. נראה כי על בגידתו בפתיחת העונה וחבירתו ליארל בורג הוא משלם בתשלומים כואבים ואיטיים.

 

נקודה רצינית וחשובה – אם לא הייתי בטוח עד היום, כעת אני חייב לציין את הקומבינה שראגנר מתכנן על חשבונו של הוריק יחד עם פלוקי. באמת חששתי שדרכיהם של פלוקי וראגנר ייפרדו אחרי שפלוקי לא הזמין אותו לחתונה בלי שום סיבה הגיונית. בפרק הקודם המזימה של פלוקי וראגנר עוד הייתה באוויר, אך כעת כבר אפשר לשים לב שפלוקי פועל תחת פקודתו של ראגנר. גם סיום הפרק נתן את התחושה וכנראה שזה הולך להיות הצעד שיניח לראגנר את כתר המלך על הראש.

 

המפגש בין אטלסטן לראגנר היה מעניין. ויותר מזה, ההחלטה של אטלסטן להישאר לצדו של רגאנר בסופו של דבר הייתה מפתיעה מאוד. לא ניחשתי שזה מה שיעשה לאחר דבריו של אכברט על ייחודו של אטלסטן בעיניו. אהבתי מאוד את השיחות והלבטים בעניין הנצרות ועבודת האלילים שניהלו אכברט ואטלסטן במרתפי ארמון המלך. גם בפרק הזה קיבלנו מנת התחבטות דתית מצדו של אטלסטן, אך הפעם היה זה כלפי ראגנר (המבולבל "דתית" בעצמו). השאלה הגדולה שכל הזמן נשאלת היא "איזה אלוהים נכון?". הפעם, ראגנר ואטלסטן בשיחתם העלו את האפשרות ש"שני האלוהים יחברו יחד" – מה שבסופו של יום איחד את השניים עם חזרתם לאדמות הצפון.

 

את דמותו של המלך אכברט אני בהחלט מתחיל לחבב. נראה כי המלך האנגלו-סקסי יודע מה הוא עושה ומוחו פועל שעות נוספות בכדי להשאיר בידיו את הכוח והמלכות על חשבונם של בעלי התפקידים השונים סביבו (המלך איילו והנסיכה קווינת'רית' השולטת במרסיה). אכברט לא בוחל בשום אמצעי ונראה כי הוא מכיר את הנפשות הפועלות כשהוא שולח את המלך איילו כ"פיקדון" בזמן שראגנר ובני בריתו מגיעים לניהול המו"מ. ההצעה שהציע לראגנר מפתה במיוחד ואני לא רואה שום סיבה הגיונית לכך שבסופו של דבר היא לא תתקבל (חוץ מצדו של הוריק, שבטח יעשה שטות בפרק הבא).

 

נכון לעכשיו אין לי רעיון או תיאוריה לסיום העונה. קיים חשש שהעונה תגמר לאו דווקא עם קו עלילה שישאיר אותנו עם פה פעור לקראת העונה הבאה אלא יותר בכיוון של סגירת קווים קיימים (המלך הוריק והקומבינה של ראגנר ופלוקי) ופתיחת ליינים לעונה הבאה. מה שכן, לא משנה איך תיגמר, העונה הנוכחית באמת הצליחה להרשים אותי. (לירן אהרוני מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

9. לואי, עונה 4, פרקים 7,8

מכיוון שלואי נוטל לעצמו חרות לשלב קטעים שכביכול אינם קשורים לכלום בתוך העלילה המתמשכת החלטתי אף אני לשלב מחשבות אקראיות שעברו במוחי במסגרת הביקורת הרצינית והקוהרנטית כתמיד - נכון שסוכריות מנטה יכולות להיות מסוכנות יותר מעישון? – נראה איך זה יעבוד.

 

לואי ממשיך בניסיונותיו לגלות מה זה אומר להיות אבא טוב, חבר טוב, גרוש טוב ואפילו אדם טוב, והמרחק בין השאיפות לבין המציאות הופכות אותו בעיקר למתוסכל, כששאלת הרגע העכשווי לעומת הטווח הארוך מהדהדת חזק בשני הפרקים. כשלואי בקטע הסטנדאפ שלו מאתגר את עצמו לגבי עוצמת רצונו לעזור לאישה הזקנה שמטפסת שיהיה לה יותר קל, הוא לא תוהה האם הוא היה מוותר על כוס לימונדה אחת למענה, אלא האם הוא היה מוכן לוותר על שתיית לימונדה במשך שנתיים, העישון שפתאום שולב בפרק ולא ממש זכור לי שהיה קיים בסדרה קודם (ובטח שלא בעונה הנוכחית) שהוא  עניין מזיק אבל ארוך טווח ולא עניין של נזק מיידי, לעומת דיווחי ההוריקן, אירוע קצוב בזמן, אך זורע נזק מיידי ומתמשך.

 

Copyright of FX@

 

סצנת העבר בה לואי וג'נט הלבנים –נכון שמי שגילם את לואי הצעיר עשה עבודה ממש טובה עם מחוות הידיים והגוף שלו?- חושבים להתגרש, מאפשרת הצצה לכך שהמחשבה שמערכת היחסים ביניהם לא תמשך לנצח אפשרה להם לשפר את היחסים של הרגע, בעוד שהמחשבה שמשהו עומד להימשך לנצח יכולה להרוס את הרגע. וכמובן השאלה שאותה הוא הפנה לרופא בשבוע שעבר האם כדאי לו להיכנס למערכת יחסים עם אמיה למרות זמניותה.

 

בתחילת הפרק השביעי נראה שאמיה הייתה יכולה להיות המענה לכל תפילותיו היא יושבת בביתו מתרגלת נגינה עם בת אחת ומשחקת בשחמט עם השנייה ואפילו מצליחה לשלב את ידה, בידו אותה הוא הניח על כתפה באותו הזמן וכל זה מבלי לתקשר בשפה האנגלית. האם מערכת היחסים בין לואי לאמיה טובה יותר בגלל שהיא זמנית או שהמחשבה על עתיד משותף תשפר אותה. ג'נט אומרת ללואי שזה לא בסדר מבחינתו להכיר לבנותיו חברה רגעית, כיוון שהן צריכות יציבות וכשהיא מבינה שהוא אפילו לא שכב עם אמיה היא נוזפת בו גם על כך, נזיפה שאני מודה שלא הבנתי. 

 

איוונקה דודתה של אמיה אומרת לו שיחסיו עם אמיה אינם רציניים אם הם לא שכבו, שזו גם אמירה שמתמיהה אותי, ומתמיה אותי גם שהיא משפיעה על לואי כל כך, כיוון שלואי כבר שכב עם כמה נשים מבלי שזה יהיה רציני, וכפי שהוא כבר ביסס דרך דבריה של ונסה בפרק השלישי, בארה"ב כל אחד כמעט אם הוא רוצה בכך יכול למצוא מישהו לשכב אתו, זה הרבה יותר קשה למצוא מישהו שיהיה מוכן לשלב אתך ידיים בפומבי, וזה מה שהוא מצא באמיה, מישהי שהוא בהחלט יכול להציג בפני הבנות שלו ובפני החברים שלו, מישהי שאפילו מוצאת אותו מצחיק (בהקבלה לג'נט) בלי להבין מה שהוא אומר. אבל הוא נכנע ללחץ הסביבתי שהוא מרגיש לשכב אתה, אולי כי הוא סובר שעבורה נכון מה שדודתה סוברת, ואולי גם כי מניסיון העבר שלו, אותו "לילה אחרון" עם אשתו גרם לכך שהם יישארו בקשר עד היום. בכל מקרה בבוקר כשהיא מתעוררת היא אומרת לו בהונגרית מתורגמת על ידי גולשי IMDB : "זו הייתה טעות גדולה, הרסנו דבר טוב, אתה מבין?", כשהיא קמה: "אנחנו נתקן את זה איכשהו" וכשהיא בדלת "הכול יהיה בסדר", אבל לואי ורוב הצופים נשארים מתוסכלים כי לא ממש ברור להם מה הם בדיוק ראו, הם רק יודעים שמשהו השתבש.

 

אפשר גם לציין לטובה את סצנת הטיפול המשותף של לואי וג'נט שהדגימה היטב את תחושת המחנק, ואת תחרות האשמה שטיפולים מסוג זה יכולים להעלות. כמו גם את כל עדכוני ההוריקן שהיו משעשעים – ציפור קטנה נפטרה היום מעצבות, היא הייתה בת שש - ומדויקים בביקורת שלהם על החברה והדברים שלפעמים היא מייחסת להם חשיבות  ועל הדברים שהיא לא. פחות אהבתי את סצנת היום בחיים של טוד, הבדרן שאינו אבא, ומצאתי אותה די מרדימה, אבל זה ממש בטל בשישים בטוב הכללי. (אורלי)

 

 

8. עמק הסיליקון עונה 1 פרק 7

בקצרה: פרק סיטקומי מאי פעם אבל עדיין חמוד. כל הקטע של ריצ'רד המתבאסס על הניסיונות להוכיח שהוא לא אובססיבי כלפי הבחורה הזו היו צפויים ולא מדהימים, אבל אהבתי מאוד את האופן המחוכם שבו התירו את זה לבסוף. הבחורה שומעת בדרך אגב את ג'ארד מדבר עם מוניקה וחושבת שהוא גיי, ואז ריצ'רד ניגש להודות לג'ארד על, ובכן, הכול – שתי בעיות שנפתרו במחי שתי אי הבנות. ג'ארד ממשיך להיות הדמות האהובה עלי בסדרה. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

7. פרוורי הגיהינום, עונה 3, פרק 1

הסדרה שבה לעונה שלישית ואחרונה נטולת דמויותיהם של ריאן ונוח, מה שהופך את ביטולה של הסדרה העונה להגיוני מראש. הפרק הראשון התמקד בהיעדרו של ריאן, אבל זה שההורים של ליסה לא רואים אותה וחושבים שריאן הוא העיקר ומתמקדים באבלם על היעדרו לא מצליח להסתיר את העובדה שמבחינת הסדרה העדרו מאוד מורגש וששילה היא דמות מעצבנת בכל מקרה, ולקבל מנת יתר שלה זה ממש לא עוזר.

 

הרעיון הכי משעשע בעלילה של משפחת שיי היה צחנת השקרים של ליסה, אך דברים כאלה תמיד גורמים לי לתהות היכן הייתה הצחנה הזו לפני העונה השלישית, ולמה אני שומעת עליה רק עכשיו. (אין לי באמת מוטיבציה לבדוק האם ליסה מעולם לא שיקרה את הוריה במהלך הסדרה מבלי להיתפס, אבל אם אני אפול במקרה על שידור חוזר מתישהו אני מניחה שאני אדע מה מעניין אותי).

 

בינתיים טסה ואביה חוזרים לגור יחד בדירתם הקודמת בעלילה לא ממש מרגשת, שהחלק הטוב שבה היה הניסיון למצוא מקום מגורים לכלב, והחלק העצוב שבה היה שהיא נעשתה במן סוג של אווירה מלנכולית ששרתה על הפרק שכאילו וויתר מראש על הניסיון להצחיק באמת. סך הכול התחלה פושרת מאוד לעונה. (אורלי).

 

 

6.5. המנטליסט, עונה 6 פרק 22 (פרק אחרון לעונה)

נראה שעם סיום העלילה של רד ג'ון, המנטליסיט, הסדרה והדמות ירדו מהפסים, ולכן בפרק האחרון אחרי שרשרת של פרקים שבהם, לצד התעלומות השבועיות, בנו את פטריק וליסבון כזוג מאוהב שלא מוכן להודות בכך, הם סוף סוף הודו בכך. הפרק הרגיש כאילו הוא פרודיה הן על הסדרה עצמה (עם שני מקרים שנפתרו כאילו מהשרוול והיו לא מאוד חשובים) והן על זוגות טלוויזיוניים שמתוודים על אהבתם ברגע האחרון, כולל המרוץ לשדה התעופה לפני שאחד מבני הזוג עוזב לתמיד, וההתוודות במטוס, אני פשוט לא בטוחה שהיוצרים התכוונו שזו תהיה פרודיה ואני חושבת שלדמויות שהם יצרו מגיע יותר.

 

כשפטריק ג'יין מתוודה על אהבתו לליסבון במטוס, והיא אומרת לו שזה מאוחר מדי, אני חושבת לעצמי שזה באמת מאוחר מדי, אחרי שחמש עונות שכנעו אותנו שהם חברים מאוד טובים, להתחיל ללכת בנתיב של אהבה לא ממומשת בין שניהם, זה פשוט לא משכנע. לא הצהרת האהבה שלו, לא כל הרומן שסדרו לה במיוחד כדי שיוכל לקנא כביכול, ובטח שלא המילים "אני לא יכול לדמיין את חיי יום אחד בלעדייך" אחרי שהוא בלה שנתיים בלעדיה במקסיקו ללא קשיים מיוחדים (מה שהופך את החלטת היוצרים להקפיץ את הסדרה שנתיים קדימה באותו הזמן למטופשת אף יותר) ולא התחלתי לדבר על האופן המופרך שבו הוא הצליח להתגנב למטוס שלה, כי עם כל הכבוד למופרכות של הסדרה, הכוח של המופרכות של דמותו של המנטליסט לא נמצאת בהתגנבות למטוסים.

 

התכנית שפטריק ג'יין רקח כדי להשאיר את ליסבון במקומה לפחות עד שהחקירה תסתיים, הייתה לא רק בעייתית מבחינה מוסרית (שלא לומר על גבול הפסיכוטיות) אלא גם מטופשת מבחינת המטרה שהיא נועדה להשיג (אז הוא יעכב אותה בשבוע או שבועיים, בסופו של דבר אם הוא לא יפתח את הפה ויתוודה, היא עדיין תעזוב, אז בשביל מה ) והכי עצוב, אפילו לא היה קשה לנחש שזה הוא שעמד מאחוריה. כבר מההתחלה חשדתי בכך שהמנטליסט הוא זה שעומד מאחורי זיוף המכתב ופתיחת התעלומה מחדש, בשלב שבו הוא וליסבון הגיעו יחדיו למלון, והוא התאכזב לגלות שגם צ'ו ודניס הצטרפו אליהם הייתי כבר בטוחה והיה לי גם ברור שהתכנית שלו מן הסתם גם תצליח להביא לפענוח הרצח, כדי שהמזימה שלו לא תהפוך אותו עצמו למטרה של הFBI  אחרי שהוא התל כך באנשיה. 

 

האמת היא שבעיקר היה לי חבל בסופו של דבר שכך הם מסיימים את העונה כיוון שבדרך היו כמה עלילות שבועיות או מתמשכות ממש נחמדות, גם אחרי שסיימו עם רד ג'ון, וההליכה למקום שנחשב גם כך לא פעם בעייתי גם לסדרות שיודעות לבנות היטב מתח מיני בין גיבוריהם הראשיים, כשהם לא ממש הצליחו לייצר את המתח הזה בסדרה הוא פשוט תמוה. (אורלי).

 

 

6. פארגו עונה 1 פרק 6

אני כבר לא יכול לשאת את הטיפשות הזו. פרשתי לקראת הפרק החמישי אבל משום מה החלטתי בכל זאת להמשיך כדי לסיים את זה עד תום שמונת הפרקים. הרגע האידיוטי, המטומטם, המעליב-אינטליגנציה ביותר בפרק: אנחנו שומעים בקשר שהמשטרה חושבת שמאמן הכושר ההוא התאבד. התאבד! זו התובנה הראשונה שלהם מזירת הפשע, האיש בוודאי קשר את עצמו במסקינטייפ למתקן הכושר ואז ליפף את ידיו מסביב לנשק. אלוהים אדירים, הסדרה הזו מפגרת.

 

Copyright of FX@

 

הסצנה של סטאברוס בחניון הייתה מחווה לסטיב בושמי בסרט. גם בסרט נערך מפגש הבאת הכופר, וכמוהו גם הוא נכנס לכמה דקות ואז החליט לצאת. אצל בושמי זה היה אחרי שרצח את בעל הכסף ונפגע בעצמו, וכשהבחור בבוטקה לא הסכים לפתוח לו את השער למרות שנכנס, הוא ירה בו למוות. תהיתי אם העובדים החדשים בחניון הזה תודרכו לפעול עם שכל ישר. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

בשולי הממיר

דני דילון המוכרת בעיקר כטובי  מ"כמו בסרטים" התארחה בפרק השביעי של "לואי" בתפקיד המטפלת.

 

פמלה אדלון, המוכרת בין השאר כבדרנית פמלה מ"לואי" התארחה השבוע ב"הפרקליט (רייק)".

 

 

מה יהיה לנו השבוע?
31 במאי עד 7 ביוני


ביום שבת: שוות בקליבלנד 5 (yes קומדיה)

ביום ראשון: הרשימה השחורה ומבוקש 3 מסתיימות (yes אקשן)
ביום שני: כנופיית ברמינגהם (HOT3), ריזולי ואיילס 4 (Hot Zone), סירנות (yes דרמה), אישה לראווה מסתיימת (yes דרמה), הויקינגים 2 מסתיימת (yes Oh)
ביום רביעי: זגורי אימפריה מסתיימת (HOT3), בניחוש חוקר 8 (yes אקשן), קאסל 6 מסתיימת (yes אקשן), עמק הסיליקון מסתיימת (yes Oh)
ביום חמישי: עד עצם היום הזה 3 מסתיימת (yes דרמה)
בשבת הבאה: קוד שרוף (yes Oh)


שידורים חוזרים ויומיות:
ש"ח: קשיחות הכרחית 2, בימי שני (HOT3)

 

כנופיית ברמינגהם (Peaky Blinders)
דרמת הפשע של BBC שעוקבת אחר כנופיה אגדית בברמינגהם של שנת 1919. עם קיליאן מרפי, סם ניל.

 

 

סירנות (Sirens)

קומדיה המבוססת על סדרה בריטית בעלת אותו שם. ג'וני והאנק הם חברים טובים שעובדים כפרמדיקים ושותפים לאמבולנס שחונכים פרמדיק טירון ומתלהב. עם (מייקל מוסלי, "סקראבס"), קווין דניאלס ("משפחה מודרנית").


קוד שרוף (Halt And Catch Fire)
דרמה על אנשים עם חזון, שמוצאים את עצמם במרוץ ליצור את "תואם ה-IBM", המחשב האישי הראשון, אי שם בשנות ה-80. עם לי פייס ("החיים על פי נד", "וונדרפולס") , קרי בישה ("סקראבס"), טובי האס ("קרניבל").

 

 

מסביב לממיר


סקירת אפ-פרונטס מלאה.

 

האם יש סיכוי לעונה שישית (וסרט!) ל"קומיוניטי"? מגעים ראשוניים בין אולפני "סוני" (מפיקי הסדרה) לבין HULU להעלאת עונה נוספת בפלטפורמה של האתר המצליח כבר החלו. עדיין לא צריך לקרר את השמפניות, אבל כנראה שמדובר בכוונה רצינית לשמור את הסדרה בחיים. 

 

נשיא חטיבת הבידור של רשת "פוקס", קווין ריילי עוזב את התפקיד בעקבות כישלון הרשת בעונת השידורים האחרונה (הרשת דורגה במקום הרביעי בין רשתות השידור הארציות בכמות הצופים הכוללת, ובמקום השני מבין הצופים בחתך גילאים 18 - 49 היוקרתי). החלק המעניין במיוחד הוא שריילי בא עם תוכנית נועזת לבטל את "ענות הפיילוטים" וכל הגישה לסדרות חדשות ברשת "פוקס" - מהלך שלא מעטים צפו שישפיע גם על הרשתות האחרות ואולי על כל עולם הטלוויזיה - אבל נאלץ לסיים את תפקידו לפני שהספיק להתניע את המהפכה, בדיוק מאותה סיבה שבגינה רצה להתחיל בה: הסגידה המוגזמת לטבלאות הרייטינג. 
 

 זוכרים את "שנות הקסם"? אז מסתבר שחברי הקאסט נפגשו לאחרונה לאיחוד מרגש לרגל הוצאת DVD עם כל פרקי הסדרה. הנה התיעוד מהאירוע. 

 

 ולסיום: "מד מן" - המחזמר! (מומלץ):

 
 

 




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il