המסך המפוצל

מנת היום 1/6/14

קן הקוקיה, הרולינג סטונז: Shine a Light ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 01-06-2014
0 תגובות

15:00 הפרעת קשב, ערוץ הילדים

הקומיקאי והסטנדאפיסט, שחר חסון, חוזר לכבוש את המסך עם עונה שנייה של "הפרעת קשב". גם בעונה החדשה יארח חסון מדי תכנית חברים, שיאלצו להתמודד עם שאלותיו ומגוון המשחקים וההפתעות שיכין להם. את חסון ילוו לאורך התוכנית כוכב "הפיג'מות" – עודד פז, עם פינתו הקבועה הסוקרת חדשות ואירועים מצחיקים מרחבי העולם ועידו מוסרי שמגלם דמויות שונות ומצחיקות. העונה הראשונה של "הפרעת קשב" זכתה בטקס נבחרי הילדים האחרון בקטגוריית "תכנית הבידור של השנה" וחסון אף זכה בקטגוריית "סטנדאפיסט השנה".

 

 

16:05 זאק וקוואק | Zack & Quack, ערוץ ניק ג'וניור

סדרת אנימציה. הרפתקאותיהם של זאק, ילד שובב בן 10 וחברו הטוב, ברווז צעיר ואימפולסיבי בשם קוואק. השניים חיים יחדיו בתוך גינת פופ אפ מדהימה ובה הפתעות רבות. כל שצריך לעשות זה למשוך בתגית ולראות איזה פלא חדש יצוץ. לזאק ולקוואק חברה נוספת בשם קירה, ילדה בת 8 המתגוררת בשכנות. קירה היא חובבת גדולה של נייר וביכולתה לעשות איתו המון דברים: לקפל, לחתוך, להדביק, לצבוע, להדביק, לצייר ולמחזר! מדי יום חול.


 

17:15 מועדון ווינקס 6 | Winx Club 6, ערוץ ניקלודיאון

עונה חדשה לסדרה המשלבת בין אקשן לפנטזיה ועלילתה מתרחשת בממד המיסטי של "מאג'יקס", יקום חלופי ובו בית ספר לפיות. במרכז הסדרה ניצבת דמותה של בלום, נערה רגילה המנהלת חיים שלווים עד שהיא פוגשת בסטלה, נסיכה במצוקה מהכוכב "סולאריס". בלום נחלצת לעזרתה וכך מגלה את כישוריה המאגיים הנסתרים. סטלה משכנעת את בלום להירשם ל-אלפיאה, קולג' לפיות הממוקם בממד המיסטי "מאג'יקס". בלום מסכימה ועוזבת את עיר הולדתה ואת הוריה. בבית הספר היא מייסדת את מועדון הווינקס, שחבריו הם הנסיכה סטלה, ושותפיה ללימודים: פלורה, טכנה ומוסה. יחד עם החבורה יוצאת בלום לשלל הרפתקאות, נאבקת בכוחות הרשע ומנסה לגלות את האמת על עברה והוריה האמיתיים. מדי יום חול.

 

22:00 קן הקוקייה | One Flew Over the Cuckoo's Nest, ערוץ Yes3

העיבוד המצליח של מילוש פורמן לספר הקאלט של קן קיזי הוא אחד משלושה סרטים בלבד שזכו בכל חמשת הקטגוריות המרכזיות בטקס פרסי האוסקר - הסרט, השחקן, השחקנית, הבמאי והתסריט המעובד הטובים ביותר (שני האחרים – "זה קרה לילה אחד" ו"שתיקת הכבשים"). בנוסף, זכה הסרט בשישה פרסי גלובוס הזהב, כולל הסרט הטוב ביותר; דורג במקום ה-33 ברשימת הסרטים הגדולים בכל הזמנים של מכון הקולנוע האמריקני, ונמצא במקום ה-15 בדירוג הסרטים הטובים אי פעם של אתר IMDB. שחקנים: ג'ק ניקולסון, לואיז פלטשר, דני דה ויטו, כריסטופר לויד. במאי: מילוש פורמן, ארה"ב, 1975. אחד מהסרטים שנצרבים בלב לנצח. המאבק בין ניקולסון לפלטשר עדיין רלוונטי, גם כמעט 40 שנה לאחר יציאת הסרט לאקרנים. ציון: ♥♥♥♥♥


t

 

22:00 תפקוד גבוה, ערוץ 8 (הוט)

דנה היא אימא של תמרה – ילדה מקסימה בת 8 ואוטיסטית בתפקוד גבוה  דנה לא מרוצה מהפתרונות שהעולם הטיפולי מציע לה ומחפשת אלטרנטיבה. בחיפושיה היא פוגשת את חן גרשוני ורונן גיל, מייסדי אס"י: אנשי הספקטרום הישראלים - קבוצה אקטיביסטית שכל חבריה הם אוטיסטים המנסים לחולל מהפכה תודעתית – לגרום לציבור להבין, כי אוטיזם אינה נכות אלא זהות .חן ורונן "חוטפים" את דנה למסע מופלא ומבלבל בעולמם. בימוי: דנה דימנט. הפקה: קלאודיה לוין.

 

 

22:00 4.3.2.1, ערוץ MGM

מותחן אקשן קצבי, שנע קדימה ואחורה בזמן, ארבע צעירות לונדוניות מסתבכות עם כנופיית שודדי יהלומים. שחקנים: אמה רוברטס ("אקווה מרין") והבמאי קווין סמית' בתפקיד לארי הגדול. בימוי: נואל קלארק. בריטניה, 2010. סרט עם שאיפות גדולות וביצוע גרוע. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:00 הרולינג סטונז: Shine a Light, ערוץ Yes דוקו

סרטו המצליח של מרטין סקורסזה, שקיבץ שורה של צלמים מובילים כדי לתעד הופעה של אחת מלהקות הרוק הגדולות של כל הזמנים ב"ביקון ת'יאטר" בניו-יורק, בסתיו 2006. בימוי: מרטין סקורסזה. 122 דקות, ארה"ב/אנגליה, 2008. אין שירים חדשים או הפתעות, אך התיעוד של סקורסזה מחשמל, ובהחלט מעניק סטיספקשן. ציון: ♥♥♥♥♥


 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.