המסך המפוצל

מנת היום 12/6/14

הוחלפו בלידתן, ההשתלטות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 11-06-2014
0 תגובות

18:45 סודות מתעשיית המזון | Food CIA, ערוץ Yes דוקו

מהם הסודות התעשייתיים מאחורי המזון שאנחנו צורכים? סידרה חדשה מבית Channel 4 הבריטי על הקשר שבין אוכל, מדע ותעשיית המזון. המגישה-עיתונאית קייט קווילטון, המגיש-שף מאט טיבוט והמגיש-חקלאי ג'ימי דוהרטי, יוצאים למסע מרתק בעולם כדי לבדוק כיצד מייצרים בייצור תעשייתי את האוכל שאנחנו אוכלים. שלושת המגישים מגיעים לסופרמרקטים וליצרנים ושואלים שאלות פשוטות על האוכל שהם מייצרים או מוכרים, כמו - מה ההבדלים בין זיתים ירוקים ושחורים? ממה באמת עשוי מיץ תפוזים טבעי סחוט טרי? מה מכילים קבבים מתועשים? האם יש הבדל בטעם בין מלח יקר לבין מלח שולחן רגיל? כיצד מוציאים מקפה את הקפאין ליצירת קפה נטול? ומה עדיף – פסטה טרייה או רגילה? אנגליה, 2013.

 


19:00 ההשתלטות | The Take , ערוץ ההיסטוריה

המשבר הכלכלי החריף שפקד את ארגנטינה ב-2001 הוביל לבריחת ההון מהמדינה ולסגירת מספר רב של מפעלים. רבים מבני המעמד הבינוני מצאו עצמם ללא פרנסה. אבי לואיס ונעמי קליין מפגישים אותנו עם העובדים של כמה מפעלים הלוקחים את גורלם בידם. הסיסמה: "להשתלט, להתנגד, ליַיצֵר". המשמעות, כפי שאנו לומדים מסיפורו של הפועל פרדי אספינוזה, היא ויתור על פיצויי הפיטורין בתמורה לקבלת חזקה על המפעל וציודו, הקמת קואופרטיב של פועלים והשבת קווי הייצור לעבודה. ברקע נערכות הבחירות לנשיאות. קרלוס מֶנֶם, ארכיטקט הקריסה הכלכלית, שמתמודד מחדש לנשיאות, נחשב למועמד מוביל; בין לבין, צריכים היזמים להגיע להסכמות עם הרשויות שבכל רגע עלולות להביא לסגירת המפעל. שמונה חודשים ארכו צילומי "ההשתלטות", כשחלק מצילומיו בוצעו בידי אקטיביסטים שנרתמו למשימה מתוך להט אידיאולוגי במסגרת המלחמה ב"פירות הבאושים של הקפיטליזם והגלובליזציה". למאבק יש פנים רבות: זו יכולה להיות, כמו במציאות שלפנינו, מערכה יומיומית על מקומות ותנאי התעסוקה. הסרט, העושה שימוש באמצעים קולנועים פשוטים ויעילים, מהווה קריאת השכמה שצריכה להעיר כל מי שחי במדינה המניחה לבעלי ההון להשתלט על אמצעי הייצור והשליטה באותה מדינה. סרט לא מתוחכם או עשוי למופת, אך בהחלט מעורר השראה. ציון: ♥♥♥♥♥



21:10 16 ילדים אבל מי סופר? | Sixteen Kids and Counting, ערוץ 8 (הוט)

מספר הילדים הממוצע במשפחה בריטית הוא 1.9 אבל עבור חלק מההורים זה פשוט לא מספיק. בסדרה פוגשים משפחות שממשיכות ללדת עוד ועוד ילדים הרבה אחרי הנקודה שבה רוב האנשים מפסיקים. הסדרה עוקבת אחר חייהם של כמה מהמשפחות הגדולות ביותר בבריטניה. המצלמות מתעדות אותם בחיי היום יום וגם בלידות, בנישואים, בחגים ובמועדים, ומנסה לברר כיצד מתמודדים עם משפחה המונה יותר נפשות מקבוצת כדורגל. היכרות עם תסמונת התרוקנות קן, יריבות בין אחים, משמעת והתמודדות כלכלית. בריטניה, 2012. סדרה בת 7 פרקים, 50 דקות כל אחד.


 

21:15 הוחלפו בלידתן  4 | Switched at Birth 4, ערוץ Yes דרמה

סדרת הדרמה של רשת  ABC Family חוזרת לעונה רביעית. ספוילר- בפתיחת העונה הרביעית, בעקבות אירוע הסחיטה, מוטל על דפני לעשות שירות קהילתי במרפאת חינם ושם היא מכירה את קמפבל (אר.ג'יי. מיט, "שובר שורות"), צעיר שנפצע קשה בתאונה. ביי לוקחת קורס אמנות בקולג' ומכירה שם בחור בשם טנק. במסיבה בביתו היא משתכרת, כשהיא נזכרת בטיי ובבגידה שלו. טובי נשאר לבד לאחר נישואיו לניקי, בזמן שהיא נוסעת לפרו לעסוק במיסיונריות. רג'ינה מעוניינת לרכוש את העסק של הבוס שלה בעזרתו של אנג'לו, וקתרין נפגשת עם פסיכולוג לגבי הדיכאון שלה, ומחליטה לקחת שיעורי ריקוד, אותם היא מסתירה מג'ון. (המדובר בעונה הרביעית נכון לספירת yes, זו העונה השלישית על פי רשת ABC Family המשדרת את הסדרה)

 

 

22:00 שלום למלכה | Farewell My Queen, ערוץ Yes3

מרי אנטואנט הייתה דמות שנויה במחלוקת, שמספקת עד היום מקור השראה לשלל יצירות אמנות וביניהן גם לא מעט סרטים. הפעם נבחן הקשר שנרקם בין המלכה הידועה לשמצה (בגילומה של דיאן קרוגר) לבין אחת מנערות הקריאה שלה (סיידו). בזמן שבחוץ העם מתחיל למרוד ומשפחת המלוכה נשארת כמעט לבדה בוורסאי ללא כל אנשי האצולה, הופכים היחסים בין המלכה לאחת ממשרתותיה לטעונים, על גבול הרומנטיקה והארוטיות. שחקנים: ליה סיידו ("כחול הוא הצבע החם ביותר"), דיאן קרוגר ("ממזרים חסרי כבוד"), וירז'ני לדוויין ("שמונה נשים") במאי: בנואה ז'אק ("המרקיז דה סאד"), צרפת, 2012. הסרט זכה בשלושה פרסי סזאר (צילום, תלבושות ועיצוב אומנותי). הסרט מורכב מהרבה תקריבים על התפאורה והתלבושות ופחות מתרכז בקידום העלילה האיטית מאוד. קטן, תיאטרלי, אולם יפה ויזואלית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.