ארכיון המסך המפוצל > 2014

הממיר 20/6/14

משחקי הכס מסיימת עונה עוצרת נשימה, הוחלפו בלידתן מרנינה, לואי מקסימה, Veep מפתיעה ופארגו לא הכי יציבה

מאת: המערכת
פורסם בתאריך: 20/06/2014

* את הטופס הרביעי של המונדיאל המפוצל כבר מילאתם?


10. משחקי הכס עונה 4 פרק 10

ד.ב. ווייס ודיוויד בניוף אמרו מראש שמדובר בפינאלה הטובה ביותר של הסדרה עד כה, ולא שזה קשה לנוכח סיומי העונות הקודמות הנינוחים והפושרים, אבל הם לגמרי עמדו בהבטחה. לא רק מפאת רצף האירועים המסחרר בפרק שלמיטב זכרוני הוא גם הארוך ביותר בתולדות "משחקי הכס", אלא גם כי היו קשורים זה בזה באופן די מושלם. הוא המשיך בדיוק מאותה נקודה – עוד משהו שאני לא זוכר מתי ואם קרה בעבר – ג'ון יוצא אל מאנס.

השיחה ביניהם הייתה סגירה כה יפה של המון מעגלים, אחת מיני רבות בפרק, וזה מה שהפך אותו לכה חזק. לא זאת בלבד שזו הייתה הפגישה הראשונה שלהם מזה עידן ועידנים, מאז שג'ון עזב עם החבורה כדי לטפס אל החומה ומאז הבגידה שלו בהם, אלא שגם נעשתה מיד אחרי שחבריהם נפלו בקרב. ובעיקר, חברתם המשותפת איגריט. אני מאוד אוהב את העובדה שמותה לא עובר בלי אזכור והרכנת ראש. אם הקשר שלנו אתה עומעם לפני המעשה, מה שעבורי לפחות הפחית את דרמת החץ בלבה, טוב שלפחות אנו זוכים לכך אחרי לכתה, וכך גם בשיחה של ג'ון עם טורמונד מאוחר יותר – כל אלה היו מרגשים מאוד.

Copyright of HBO@

באותה שיחה מסתבר שמאנס, שהעוויות הפנים שלו היו קריקטוריות מאי פעם, לא מעוניין לכבוש או ללחום, אלא במחסה לאנשיו מפני המהלכים. בקשה לגיטימית ביותר שמעניין מאוד לראות כיצד יתייחסו אליה בהמשך. ואז פתאום הגיעה התשועה, אלפי פרשים, וזה היה מרהיב למראה. סוף סוף איחוד בין שני קצוות עלילתיים שמעולם לא ראינו ביניהם ממשק – סטאניס וחבורתו, כה תלוש בעיני ג'ון עד שאינו מבין מי בא להצלתם. זו הייתה הסצנה הראשונה מני רבות בפרק שהמחיזו באופן מושלם בעיניי את מה שקראתי בספר. המערך המדויק הזה של הסוסים ורוכביהם, תוקפים את היער משני צדיו. כל הדקות הראשונות הללו היו יכולות באותה מידה להשתייך לפרק הקודם. לא רק כי הן המשך ישיר לאירועיו וסיפקו קשירת קצוות רגשית, אלא כי מבחינה תמטית היו מנותקות משאר העלילות.

"אחזיק מעמד יותר זמן ממך"
(אריה סטארק)

שם הפרק קולע באופן כה יפה למהותו: הילדים. ילדי היער שבראן פוגש ושהקדימו את ראשוני האדם, טיריון לעומת אביו, סרסיי כחוצצת נחרצת בין אביה לבין בנה, אריה שאיבדה את כל מי שיש לה בעולם. וגם ילדיה של דאינריז, הדרקונים, שהרגו את ילדתו הפעוטה של איכר בגילוי שובר לב – נראה שהיא הבינה במה מדובר ברגע שהאיש התחיל לדבר. דאינריז, שפעם אחר פעם גילתה עד כמה קשה למלוך, הגיעה אל השפל בשלטונה עד כה. רגע אחרי שהבינה שלא כל העבדים רוצים להיות חופשיים, נוכחה לדעת שהדרקונים שהביאו אותה עד כה פוגעים בה כעת. שוב אני לא יכול שלא להתפעל לנוכח הדרקונים. אפקטים יפהפיים בסצנה יפהפייה, דאני כולאת שניים מילדיה. בספר היא הטילה את המלאכה על הלא טמאים, אבל הגיוני פי כמה שתעשה זאת בעצמה כאמם, האדם שהכי קרוב אליהם ושהסיכוי שיתקפו אותו כמעט לא קיים. להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

  

9. הוחלפו בלידתן, עונה 3, פרק 2

אחרי פרק תחילת העונה שסגר את פערי הזמנים בין העונות ותפס קצת מרובה מדי לטעמי, הגיע הפרק השני, שהרגיש ממוקד יותר וכיפי יותר. מורה לאמנות שדורשת מהתלמידים שלה להוציא מעצמם יותר, זו קלישאה שקיימת בדי הרבה סדרות, אבל אהבתי את הדינמיקה בשיעורי האמנות, ואני מודה שהציור שבסופו של דבר ביי זכתה עליו למחמאות היה באמת מגניב, והתחבר יפה עם שם הפרק "הגוף שלך הוא שדה קרב".

אהבתי גם את עלילות דפני ו"עבודות השירות" שלה, אני לא בטוחה מה אני חושבת לגבי מערכת יחסים רומנטית בינה לבין קמפבל, במיוחד לאור העובדה שבסוף הפרק מסתבר שיש לו חברה, למרות שהוא בהחלט הראה סימנים של עניין בדפני לאורך הפרק, אבל אהבתי את האופן שבו האינטראקציה ביניהם מעלה על פני השטח את הדיון ברצון להתגבר על המגבלות ולתפקד הכי "נורמלי" שאפשר, גם אם פירוש העניין לדון בשאלה עד כמה אתה מקבל את עצמך כמו שאתה.

המבט שדפני נתנה בקמפבל כשהוא אמר לה שהוא בטוח שיום אחד הוא יהיה בריא, מבט ששמור לכל מי שרואה חולמי חלומות וחושב שהוא יודע משהו משהו שהם עדיין לא, היה מדויק להפליא, אבל אין ספק שהאופטימיות שלו השפיעה עליה, במיוחד שהאפשרויות שלה לשמוע טוב יותר נראות כרגע טובות יותר מאשר האפשרויות שלו להחלמה.

קצת פחות אהבתי את עלילות קתרין ורנזו, במיוחד בגלל שבזמן ארוחת הערב, הגילוי על ערב התופים שקתרין שיקרה לגביו גרם לג'ון ולקתרין לסיים את הערב מוקדם מהרגיל, הייתה איזו צרימה בין הטענה של קתרין על כך שנמאס לה להעמיד פנים שהיא מאושרת, לבין העובדה שכזוג הם לא טרחו להעמיד פנים בפני האורח כדי לא לגרום לו לחוסר נעימות. אפשר להאשים בכך את ג'ון שבוחר לא להעמיד פנים כלל בכל רגע נתון, ולכן גם לא נאלץ להתלות בשקרים, אבל יש גם משהו לפעמים שמעיד על כך שאתה פחות מחשיב את האדם שאתה לא משקר לו, כיוון שג'ון לא ממש רצה להגיע גם לאירוע שממנו קתרין הבריזה, ואני בטוחה ששם הוא לא טרח להפגין את חוסר שביעות רצונות מנוכחותו במקום.

עלילת נבחרת ההוקי שדה ענתה על ציפיותיי לחלוטין, עלילת רג'ינה והתרומה המשפחתית שלה הייתה חביבה במידה, והגילוי בסוף הפרק על הוונדליסט, התגלה כדרך מצוינת לסיים פרק טוב. (אורלי)

  

9. פארגו עונה 1 פרק 9

או, כן. ככה בדיוק. סוף סוף המרכיבים של הסדרה הזו מניבים את מה שנדמה כמלוא הפוטנציאל שלה, פרק שאני יכול לומר בפה מלא שממש נהניתי ממנו. עד כדי כך שאני אפילו נהנה לחשוב על המשמעויות של שם הפרק שלו. התשובה, אגב, לחידה של קי: האיש צריך לחצות את הנהר עם הארנבת, להשאיר אותה ולחזור. לאחר מכן הוא מעביר השועל, לוקח את הארנבת ומחזיר אותה. לאחר מכן הוא מעביר את הכרוב, משאיר אותו עם השועל וחוזר. לבסוף הוא לוקח את הארנבת ועובר אל הצד השני. אז איך לסטר מעביר את אשתו ואת חייו מעבר לנהר בלי שמאלבו יטרוף את כולם?

החיבה של מאלבו לזריעת הרס היא בהחלט אחד הדברים החינניים בסדרה מאז תחילתה. קשה שלא לשער כי הסיפור של לו סולברסון, אביה של מולי, על הגופות שנתקל בהן במסגרת עבודתו כשוטר מדינה ב-1979, קשורות אף הן למאלבו (נדמה היה שלו קולט שיש במאלבו משהו מפלצתי, הוא הביט בו בחשד לאורך כל השיחה שלהם ולא חשף את מיקומו של לסטר בשום שלב). הוא עשה זאת שוב עם דיירי הבית הישן של לסטר, מפחיד את הילדים עם רוחות רפאים. וכמובן, הוא עשה זאת בסצנה האדירה במעלית בנון שאלאנט מענג.

Copyright of FX@

רק בפרק הנוכחי קיבלה הקפיצה בזמן את ההצדקה לה. הביטחון העצמי המופרז של לסטר, מיקומו ומראהו (המצוין) הנוכחי של לורן מאלבו. לסטר נעמד מולו במעלית והתעקש ש"לא", הגולם קם על יוצרו. מבטיו של בב"ת היו ממש מדהימים בניואנסים שלהם, מאבק בין השטן השוכן בו לדמות הדוקטור החביב עם ההומור המטופש. איזו השקעה מצדו, ללמוד רפואת שיניים מעשית לשם משימת חיסול, זהות בדויה לאורך חצי שנה ומאות אלפי דולרים. כה חובב לצון מאלבו עד שההתעקשות ההיבריסית של לסטר, שהורידה הכול לטמיון, עברה מבחינתו ולו כי היה לו כיף לראות את פרצופו המזועזע של "חברו" רגע לפני שירה בו. פשוט מעולה.

גם חדלות האישים של אנשי החוק זכתה לתיקון מסוים בפרק הזה. קי ופיל קופצים על ההזדמנות הראשונה לתקן את השטות שלהם, ובכך סוף סוף מזכים את ביל האידיוט בסמי-נזיפה ואת מולי בעידוד ושבח על האובססיה שלה עם לסטר ועם האמת. ולסטר עצמו – טוב, זה היה ממש מעורר פליאה. הפסיכוטיות של מאלבו דבקה בו, כך נראה. במרתף ביתו של לסטר ראינו ציוד לצייד, ומעט אחרי כן נוכחנו לדעת שהאיש יודע להשתמש בפיתיונות.העובדה ששלח את לינדה אשתו במקומו אל המשרד היא דבר אחד, אפילו העובדה שנתן לה ללבוש את המעיל האדום הכה-מזוהה שלו, אבל כאשר אמר לה להרים את הכובע על ראשה כבר נעשה ברור שהוא מקווה כי אם מישהו אורב לו, הוא יטעה לחשוב שלינדה היא לסטר. כך מצאה רעיה נוספת של לסטר את מותה האלים. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

8.5 אפיזודס עונה 3 פרק 2

את הפרק הראשון בעונה לא כל כך אהבתי,  למרות שהיו בו גם סצנות טובות, הרגשתי שחסר בו איזה חיבור, ולא ידעתי אם לתלות את הדבר בזיכרוני הקצר, או בעובדה שלא הייתה כמעט התמקדות בסדרה שאותה בוורלי ושון כותבים. גם הפרק לא הייתה התייחסות ממשית לסדרה ששון ובוורלי כותבים, ובכל זאת הפרק הזה היה טוב בעיניי, אז אולי זו באמת אני שסצנות כמו ההליכה המשותפת של בוורלי וקרול, או העישון המשותף שלהן גרמו לי לתחושה של חזרה הביתה, לעומת הפרק הקודם שבו תהיתי מאימתי בוורלי כועסת על קרול שלא מקשיבה לה, ומתי בדיוק בוורלי הספיקה לשכב עם רוב. ואולי זה סתם, שהפרק הזה היה פשוט כתוב טוב יותר.

בוורלי ושון כזוג מעניינים מאוד בעיניי ביכולת שלהם לחלוק תפישת עולם, ולשתף ברגשותיהם, וזה הופך אותם מצד אחד לזוג מהשמיים, ומצד שני יש דברים שכאשר משתפים בהם, לא יכולים שלא ליצור מרחק, והדיסוננס הזה שמתרחש כשבוורלי מתוודה בפני שון שהיא שכבה עם רוב במיטתה, יוצר סיטואציות מצחיקות מאוד, כמו הדיון על מידת ה"קלות להשגה" שלה, ותחרות ה"מי היה יותר בוגדני ממי" שהם מנהלים. קשה היה שלא לתהות למה מאט היה צריך לחשוב על קניית מזרן חדש עבורם והם לא חשבו על זה לבד, עד שהסתבר שהמזרן חדש, אינו איזה פתרון קסם, כיוון שהבעיה עמוקה יותר.

אהבתי גם את הסצנה בין מאט לגרושתו, במיוחד מפני שהתגלתה שם נקודת החולשה שלה כלפיו, והיה הרבה יותר קל להזדהות אתה, ועם העובדה שמאט באמת חסר תקנה, אבל עד כמה זה קשה לא להיכנע לקסם שלו כשהוא מפעיל אותו עליה במלוא עוצמתו.

הסצנה בין קרול לבוס החדש, הייתה גם היא משעשעת ובמיוחד הקטע שבו היא אומרת לו שהיא יכולה להיות טיפוס לא מרצה, אם זה מה שהוא רוצה. צפייה בבוס החדש בטיפול הפסיכולוגי שלו, שפכה אור חדש על סצנת המפגש ביניהם, והערכתי את הזווית החדשה, אם כי ריחמתי על קרול אפילו יותר באותה נקודה, כי לא רק שהיא לא קיבלה את התפקיד, היא לא קיבלה אותו בגלל מישהו שבבירור פחות מתאים ממנה, אבל יודע לעשות רושם הרבה יותר. (אורלי)

  

8. לואי, עונה 4, פרקים 13,14 (סיום עונה)

באופן כללי, אני חושבת שהעונה הרביעית של לואי היא העונה החביבה עליי ביותר מכל העונות שלו, היה משהו ברצף שהוא יצר בה, שדיבר אליי, והיה לי מובן יותר מאשר ההתפזרות של העונות הראשונות.  לצערי שני הפרקים האחרונים, גם אם לא היו רעים, סיימו את העונה באופן פחות מרשים מזה שהגיע לה בעיניי, אם כי זה לא מוריד בעיניי מערך העונה כולה.

אני תוהה מה מפריע לי יותר בזוגיות של לואי עם פמלה, העובדה שאני לא אוהבת לראות גברים שמתאהבים בנשים מתעללות, ואני תופסת אותה כאישה מתעללת (התעללות מילולית בלתי פוסקת כמעט לחלוטין, שלא לדבר על הצעד שלה לזריקת הרהיטים שלו מהבית), או העובדה שלואי נתפס במערכת היחסים אתה כגבר שלא יודע לעצור כשהוא שומע לא. וזה יוצר מסר בעייתי כי בסופו של דבר הוא צודק לגביה, היא לא באמת מתכוונת ללא. 

הרגע שבו הכי אהבתי את פמלה בפרקים הללו היה הרגע שבו היא אמרה ללואי שהיא לא חושבת שהוא חבר רע, כיוון שזה לא הוגן מצד החבר שלו לצפות שברגע שבו הוא מתעשר כל החברים העניים שלו ישלחו לו זר פרחים, וזה היה הרגע שבו חשבתי שאולי היא לא כל כך גרועה כבת זוג עבורו, ויכולתי לפרגן להם התקדמות במערכת היחסים, ולא לקוות שלואי ימצא טובה ממנה. ואולי זה דווקא מה שלואי מעוניין בו, לדון דרך האינטראקציות ביניהם בשאלות של מגדר והתנהלות בתוך מערכת היחסים. אני עדיין לא סגורה לגבי תשובה לשאלה האחרונה.

Copyright of FX@

 

השאלה של פמלה לגבי אשתו השחורה של לואי, ואיך ייתכן שהיא ילדה את בנותיו הלבנות, הייתה משעשעת אם כי התשובה שלו שאימא שלה הייתה לבנה קצת הרסה את כל עניין הפלאשבק לג'נט הצעירה והלבנה. בנוסף, התשובה שהוא שלף ראשונה מהמותן "למה אסור לי להתחתן עם אישה שחורה?", גרמה לי לחוש שאני מפספסת איזה מסר של מוטיב שעבר בפרק לגבי גזענות אבל לא הצלחתי להבין מהו (הייתה בתערוכה שאליה הם הלכו התייחסות לגזעים, יהודי, כושי, שלא לדבר על הדמיית קברי האחים, פמלה שהעירה לו כך שאסור לו ללחוץ  רק כי כתוב ללחוץ, והתייחסות למוצא של הדמויות יותר מהמקובל בפרקי הסדרה). אולי העונה הבאה תספק פתרונות לכל השאלות. (אורלי).

  

8. ילדי האנרכיה עונה 6 פרק 1

זה היה ברור לפני זמן רב, אבל אני חושב שסופית ניתן להוכיח שקורט סאטר הוא אדם מופרע ביותר ובעולם שלו אדם כמוהו כבר היה נרקב במוסד סגור כבול בשלשלאות כשנר דולק מתחת למבושיו. עם הגיעה של SOA לעונה שישית, אין דמות אחת שאני מסמפט וכולן ככולן דפוקות ומתוסבכות כמו היוצר שלהן [1].

עם לכתו של אופי נותרו שביבי תקווה בבובי וג'וס, אבל האחד הפנה עורף למועדון ומחפש את עתידו במקום אחר, לשני הפנו עורף בגלל בגידתו. כדי לחזור לחיק משפחתו, ג'וס היה צריך לקבל טיפול פנים מצ'יבס הזועם, בעודו סופג את העונש, "באהבה". זו משפחת סאמקרו. טיג תמיד היה דפוק בראש והמוות של דוןמרגו לקח אותו רחוק אל מעבר הגבול שבין שפיות לטירוף. מספיק פרסי (סליחה, צ'ארלי, "איראני") אידיוט שישמיץ את בתו, וטיג יטביע אותו באמבטיית שתן. ולאחר מכן ישליך את גופתו לאוקיינוס בתוך כלוב בו הייתה כלואה לפני כן שחקנית פורנו תמימה שלא ידעה על מה הסוטים האיראניים משלמים לה.

מעניין לראות את ההבדלים בין חוויות הכלא של טארה וקליי. לכאורה טארה הייתה צריכה לקבל את ההצעה של לי טוריק, להפיל את בעלה והמועדון תמורת חיים חדשים וסודיים עם ילדיה. במקום זאת היא בחרה שלא להבליג לאסירה אחרת והכתה אותה ללא רחם, בטח בדרך להמשך חוויה מלבבת בכלא. צפוי מאוד שדווקא קליי הוא זה שלקח את ההצעה לחיי כלא נוחים, מחליט סופית לבגוד במועדון כשהאפשרות השנייה היא לנסות ולשרוד עם הג'ן פופ (יש לזה מקבילה עברית?) המחשבה לא עברה בראשו למרות שהוא עצמו נבגד ע"י האישה שאהב, אבל בסופו של יום ההחלטה נעשתה.

אדם נוסף עדיין נמצא בכלא, מי שחשבתי שיאבד את הרלוונטיות שלו לסדרה לאחר שהפך לחסר משמעות לתיק הריקו כשחתך את לשונו. המומים שהטיל על עצמו ושנעשו לו, אובדנה של אשתו, המאסר הנצחי – אוטו עדיין לא זכה לסוף הרע שלו. וטוריק יוודא שזה לא יקרה בקרוב, מעניק לו עינוי ממושך בדמות אונס בידי הסוהרים בכל בוקר. יותר מכל הדמויות שלו, סאטר שונא את זו שהוא מגלם. לי טוריק עצמו גם הוא בעל שריטה, לא שונה מאנשי חוק אחרים שפגשו סאמקרו, כמו סטאהל וקוהן. אז יש לו בעיית סמים קשה והוא אוהב להימרח עירום על מראות. לפחות הוא לא מכור לשוקו.

העסקים המתמשכים עם נירו, תוך כדי טיפול בפורנו הפטיש של האיראנים, מחברים את ג'קס עם שני שותפים חדשים:רובוקופ צ'ארלי, שוטר לשעבר ומנהל ארגון פשע מגובה בשוטרים מושחתים היום, וקולט, מדאם בבית בושת שמעוניינת להפוך ללגיטימית באמצעות נירו. האחרון לא ממש בעניינים, אבל זורם עם ג'קס. ג'קס, לעומתו, זורם עם קולט בעקבות התסכול הרב עם כליאתה של טארה וסירובה להיפגש אתו. תגיד תודה, טמבל, ראית מה היא עשתה עם השיער?  כמו האם כך גם הבן, נכנס למיטה עם סרסורית שהרגע הכיר. ההשפעה של ג'מה על ג'קס היא גדולה הרבה יותר מכפי שהוא יהיה מוכן להודות. להמשך קריאה (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה).

  

8. Veep, עונה 3, פרק 10 (סיום עונה)

לפני  מספר שבועות התראיינו בתיק תקשורת תמר גלבץ ואורנה בן דור בנוגע למאמרה של תמר גלבץ בעיתון 'הארץ' על משעממות 'מד מן', ונחיתותה של הטלוויזיה בכלל. אורנה בן דור שהגנה בראיון על תכניות הטלוויזיה והסדרות בכלל, טענה שם בין היתר כי הסדרה "24" שהציגה נשיא שחור הכשירה את הקרקע לבחירתו של אובמה בארה"ב, וכי אם הייתה סדרה מצוינת על נשיאה, (עד עכשיו היו סדרות בינוניות) תהיה אישה נשיאה בארה"ב.

Copyright of HBO@

נזכרתי בדיון הזה כשצפיתי בפרק האחרון לעונה שבו סלינה מאייר זוכה להיות נשיאת ארה"ב לפחות לזמן קצר, וחשבתי לעצמי שגם אם הסדרה הייתה מצוינת, זו לא הסדרה שהייתה מכשירה את הקרקע לנשיאות נשית, כי סלינה מאייר היא תוצר ציני של ימינו, שמה שמטריד אותו לפני שהוא נכנס לתפקיד זה עד כמה כיף יהיה לכהן כנשיאת ארה"ב, וגם העולם שבו היא מתנהלת, הוא עולם שהרבה יותר משפיע עליו הרשרוש שנעליה מרעישות בדרך לנאומה הראשון כנשיאה, מאשר הדברים שהיא אומרת.

הפרק המשיך להצליף כרגיל בעולם הפוליטי, כשהתחושה הרגילה שהוא מעלה היא תחושה ששום דבר באמת לא ישתנה אף פעם, גם אם סלינה תזכה להיות נשיאת ארה"ב זה לא באמת יחזיק מעמד לאורך זמן, גם אם דן יפוטר, הוא ימצא את הדרך לחזור חזרה, וגם אם ג'ונה יחשוב לפרוש בסופו של דבר העליות והמורדות שהוא יידע במהלך הפרק ישאירו אותו באותו מקום. ואני לא יודעת אם גם זו ביקורת על המצב הפוליטי שאף פעם לא משתנה באמת, או סתם פחד מלשנות את הסדרה באופן שבו עשו זאת במעבר בין "כן אדוני השר", ל "כן, ראש הממשלה". (אורלי).

7. פארגו עונה 1 פרק 10

שימו לב, הפרק שודר ב-HOT3 ביום שישי בלילה לפני מועד השידור של המשבצת הרגילה במוצ"ש


פרק בסדר. לא חרדתי לגורלה של אף דמות בעיקר משום שלא אכפת לי משום דמות (וגם לא באמת חשבתי שיקרה משהו למולי ההריונית), אבל הפרק קשר את הקצוות וגרם לנו לראות לראשונה שמאלבו אינו בלתי מנוצח. ישות כלסטר נייגארד יכולה להפיל אותו. הוא מציב לו מלכודת צייד שאכן מכניעה אותו, הוא פותר בקלילות מיידית את חידת השועל, הארנבת והכרוב של סוכני ה-FBI (אני מוכרח להודות שהיה לי קשה לראות את המוות האלים של קי ופיל). על אף העובדה שהפצע שמאלבו מסב לאפו של לסטר מזכיר את אירועי תחילת הסדרה, האיש רחוק מלהיות אותו נעבעך שהכרנו פעם. איך לסטר הפך לאיש החד הזה? שוב, אין תשובה. אבל לא נורא. קיבלנו סוף, עוד קריצה או שתיים לסרט המקורי (הבקתה של מאלבו, השימוש שלו במכונית מסוכנות רכב), מרטין פרימן היה מעולה, וגם אם הדיבורים על עונה שנייה יבשילו לכדי משהו אמיתי, אני כבר לא אהיה שם. (yaddo  מבלוג קפה + טלוויזיה).

מה יהיה לנו השבוע?
21-28 ביוני
 
ביום ראשון: Suits עונה 4 (yes דרמה)
ביום שני: דם אמיתי 7 (yes Oh)
ביום שלישי: השמיים נופלים 4 (yes אקשן)
ביום רביעי: רוקי בלו 5 (yes אקשן), פילדלפיה זורחת 9, Legit עונה 2, וילפרד 3 מסתיימת (yes Oh)
ביום חמישי: מחסן סודי 5 מסתיימת (yes אקשן)
ביום שישי: זאב צעיר (HOT3)
 
שידורים חוזרים ויומיות:
חדש: קומיוניטי 5, א'-ה', החל מיום ראשון (HOT קומדי סנטרל)
חדש: תפיסה 2, א'-ה', החל מיום ראשון (Hot Zone)
 
זאב צעיר (Teen Wolf)
דרמה על-טבעית אודות סקוט, תיכוניסט דחוי חברתית שמרבית מחבריו לספסל הלימודים לא מבחינים בו. עקב מפגש לילי עם יצור שמצליח לנשוך אותו, סקוט מפתח יכולות על-טבעיות שהופכות אותו לכוכב קבוצת הלקרוס בתיכון שלו ולנער פופולארי ונחשק. 

  

מסביב למסך המפוצל

 * מעריצי/ות ג'וס ווידון שימו לב - בערוץ יס 2 יצוין ביום שני הקרוב, 23.6.14, יום הולדתו ה- 50 של ווידון בערב מיוחד שבמהלכו ישודרו שלושה סרטים: "סרניטי", "בקתה ביער" ו- "מהומה רבה על לא דבר".  


"ג'ון סונואו לא יודע כלום": דורון פישלר על עתידה הלא ברור של "משחקי הכס". 

עדכון על מצבו של הקומיקאי טרייסי מורגן (SNL, "רוק 30") - במצבו של מורגן (שהוגדר בתחילה כ"קשה מאד") חל שיפור משמעותי והוא שוחרר מבית החולים והועבר למרכז גמילה שם ישהה בשבועות הקרובים. החלמה מהירה, טרייסי!

השבוע התקיים טקס פרסי מבקרי הטלוויזיה והזוכות הגדולות הן "כתום זה השחור החדש" ו"שובר שורות" שזכו בפרסי "הסדרה המצטיינת" בתחום הקומדיה והדרמה, בהתאמה. מת'יו מקונוהיי זכה בפרס השחקן המצטיין בסדרת דרמה על "בלש אמיתי" וטטיאנה מסלאני המופלאה מ"אורפן בלאק" זכתה בפרס השחקנית המצטייינת (לפעמים יש צדק בטקסי פרסים!). 

חדשות טובות ופחות טובות לאלה שמצפים/ות לסדרת הבת של "שובר שורות", "Better call Saul" - רשת AMC הודיעה שהיא מחדשת את הסדרה לעונה שנייה, עוד לפני ששודר פריים אחד שלה על המסך (!). מנגד, הרשת החליטה לדחות את העלאת הסדרה לתחילת שנת 2015 אז תשודר העונה הראשונה שתהיה בת 10 פרקים. העונה השניה, שתהיה בת 13 פרקים, תשודר בתחילת 2016. 

 ואם ב"שובר שורות" עסקינן - השבוע התבשרנו כי מי שיחליף את ג'יי ג'יי אברהמס כתסריטאי והבמאי של שני הסרטים הבאים בסדרת "מלחמת הכוכבים" יהיה ראיין ג'ונסון שביים מספר פרקים של הסדרה, ובהם שני פרקי המופת "זבוב" ו-אוזימנדס" (וגם את הסרטים "בריק" ו- "לופר"). 

* אם החדשות האחרונות (בצירוף החדשות מהתקופה האחרונה על ביטול מספר סדרות בהפקתו) גרומ לכם לחשוב שג'יי ג'יי אברהמס יישאר מובטל בתקופה הקרובה, חישוב שוב. רשת "שואוטיים" הזמינה סדרה חדשה בהפקתו, בשילוב עם קמרון קרואו ("כמעט מפורסמים", "ג'רי מגווייר") ו-וויני הולצמן ("אלה הם חיי") בשם "Roadies" - סדרה קומית שתעסוק בעובדי במה במסע הופעות של להקת רוק.  נשמעת סדרה מסקרנת ביותר! 

* חובבי/ות "דם אמיתי" שימו לב - "דם אמיתי - המיוזיקל" נמצא בפיתוח!  מלחין הסדרה, ניית'ן באר, הציע את הרעיון שזכה לתגובה נלהבת וכעת הוא שוקד על המיוזיקל שתמקד בעיקר בדמותה של סוקי, וכדבריו, ינסה "לחזור לשורשים" של הסדרה. 

*  הטלטאביז חוזרים!!! רשת BBC הזמינה לא פחות מ- 60 פרקים חדשים (!) מהסדרה שכבשה את עולמם של הילדים אי שם בסוף שנות ה- 90. האם הרשת תצליח לחשזר את ההצלחה הגדולה? 

* רשת הכבלים האמריקנית IFC תשדר החל מחודש אוגוסט הקרוב סדרה קומית בשם "גארפינקל ואוטס" שתבוסס על סרטוני הרשת הפופולאריים של הצמד שנושא את אותו שם (בכיכובן של הקומיקאיות המוכשרות ריקי לינדהום וקייט מיסוצ'י שהפליאו בביצועים בשירים משעשעים). אפשר כבר לצפות בשיר הפתיחה המקסים של הסדרה כאן.

אתר "funny or die" העלה פארודיה חביבה על "משחקי הכס" בשם "Gay of thrones" שכולל גם הופעת אורח מפתיעה... 

 ולסיום: וידאו שכולל את כל סצינות המוות שראינו על המסך בעונה 4 של "משחקי הכס" (אזהרת ספוילרים למי שלא צפו בעונה הרביעית!).

  

***


רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il

תגובות (3)