המסך המפוצל

מנת היום 25/6/14

רוקי בלו 5, פילדלפיה זורחת 9 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 24-06-2014
0 תגובות

22:00 רוקי בלו 5 | Rookie Blue 5, ערוץ Yes אקשן

עונה חמישית לסדרת המשטרה שממשיכה ישירות מהמקום בו הסתיימה העונה הרביעית: אוליבר נחטף על ידי קווין פורד שרצה לנקום באנשי יחידה 15 על כך שחקרו את מעורבותו בחטיפת ילדו של כריס דיאז. בסיום הפרק ירה פורד בשני השוטרים, סאם סוורק וקלואי פרייס, שהובהלו לבית החולים במצב אנוש ושוטרי היחידה נשארו  בחוסר ידיעה האם חבריהם ניצלו. ספוילר – למרות הכול החיים ביחידה 15 – בה השוטרים נשבעו לשרת ולהגן בכל מחיר – ממשיכים. אנדי נבהלת מאוד ממצבו של סאם, ומתוודה בפניו על אהבתה אליו. היא מתוודה בפני ניק על רגשותיה לסאם והוא מבהיר שהוא רוצה מה שטוב עבורה, מה שמקשה עליה עוד יותר להחליט במי באמת היא מעוניינת. גייל תעבור תהליך משמעותי בעונה הזו, לאחר ש"יצאה מהארון" בסיום העונה הקודמת בפני כריס ובפני אחיה, והכירה להם את בת זוגתה, היא צריכה לאזור אומץ להיחשף בפני יתר בני משפחתה וחבריה, כדי שיקבלו אותה כפי שהיא, ובעיקר כדי שהיא תקבל את עצמה. הגעתו של בעלה של קלואי מבלבלת את דוב ואת שאר חבריה, שהיו בטוחים שקלואי גרושה.

 

 

22:10 המלחמה המודרנית הראשונה | WW1: The First Modern War, ערוץ ההיסטוריה

המלחמה שהייתה אמורה לסיים את כל המלחמות, התגלתה לבסוף כעימות בין טקטיקות לוחמה מיושנות ובין כלי נשק חדישים רבי-עוצמה שהביסו אותן. הייתה זו הולדת המערכת המודרנית. המיני-סדרה בת ארבעת הפרקים, חושפת כי מלחמת העולם הראשונה הייתה למעשה 'מלחמת מעבר', בין שיטות לוחמה מסורתיות וישנות, דוגמת קרבות פנים אל פנים עם אקדחים קטנים, כידונים והסתערויות חילות פרשים, לבין חיילים המצויידים בכלי נשק חדשים ומהפכניים, שעד היום משמשים צבאות מודרניים. בין טקטיקות הלחימה שערכו את הופעת הבכורה שלהן במלחמת העולם הראשונה: הפצצות אוויריות של ערים מאוכלסות, קרבות טנקים המוניים, קרבות שליטה אווירית בשמיים, צוללות קרב, לוחמה כימית ולוחמת בונקרים. בסופו של דבר, הניבו השיטות ואמצעי הלחימה החדשים במלחמה תוצאות הרות-אסון מבחינת מספרי האבידות בנפש: 15 מיליון הרוגים ו-20 מיליון פצועים. הסדרה מביאה קטעי ארכיון נדירים ומצמררים, ראיונות עם מומחים, עדויות של חיילים שנלחמו בקרבות ושחזורים דרמטיים מושקעים שצולמו במיוחד לצורך ההפקה . כל פרק במיני סדרה מציג את סיפורו של אחד מכלי הנשק המהפכניים הללו – כיצד ומדוע פותח, מה היו אסטרטיגות הלחימה שבמסגרתן נעשה בו שימוש במטרה להכריע את מלחמת השוחות האכזרית והמתמשכת, וכיצד הושפע מכך שדה הקרב.

 

 

22:30 פילדלפיה זורחת 9 | It's Always Sunny in Philadelphia 9 , ערוץ Yes Oh

עונה תשיעית לסדרה הקומית, שחודשה כבר לשלוש עונות נוספות. ספוילר - בעונה התשיעית, דִי בדיכאון ועל סף התאבדות כשהיא מבינה שהבנים צדקו באשר למראה שלה ולחוסר הכישרון שלה. כדי להוציא אותה מזה, דניס מנסה למצוא לה בחור מתאים בעוד צ'ארלי, מאק ופרנק מעודדים אותה לתת לקריירת הסטנד-אפ שלה הזדמנות נוספת. די וצ'ארלי נכנסים לעסקת פירמידה מפוקפקת ומנסים לצאת ממנה על ידי כך שהם מכניסים אנשים אחרים לתכנית. כל אחד מהחבורה מקבל יום אחד שבו מותר לו לעשות מה שהוא רוצה ולאחרים אסור להתלונן. מאק מנצל את ההזדמנות כדי לכפות על חבריו חוויה דתית ובהזדמנות זו החבורה פוגשת את בן דודו "מאק מהכפר" שבניגוד למאק מהעיר, הוא נחמד ומתייחס אליהם בכבוד. החבורה נקלעת לשוד בחנות נוחות בה הם קונים ובעודם מסתתרים, כל אחד מדמיין איך הוא יכול להציל את המצב – לכולם יש תכניות אנוכיות או גרנדיוזיות במיוחד, שמטרתן להשיג עבורם את מה שהם רוצים בחיים.

 

 

23:00 Legit 2, ערוץ Yes Oh

עונה חדשה לסדרה הפרועה מבית FX, ומהיוצר פיטר או'פאלון, העוקבת אחר הסטנדאפיסט האוסטרלי ג'ים ג'פריס המגלם גירסה בדיונית של עצמו: אדם קטן ומצחיק, בעל הומור מלוכלך ודי דוחה, המנסה למצוא את דרכו ומקומו, ולהפוך למקובל ו"לגיטימי", בלוס אנג'לס הצבועה.
הוא עושה זאת בעידודם של חבריו, סטיב ("VEEP"), ואחיו של סטיב, בילי ("רוד טריפ") הלוקה בניוון שרירים.

 

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.