המסך המפוצל

מנת היום 30/6/14

הנותרים, המנסרים מטקסס

מאת: שי שגב

פורסם: 29-06-2014
0 תגובות

22:50 המנסרים מטקסס | Texas Chainsaw 3D, ערוץ Yes2

הסרט השביעי בסדרת סרטי האימה המצליחה מתרחש 20 שנה לאחר מאורעות הסרט הראשון. בחורה צעירה יורשת את אחוזת משפחתה שבטקסס ונוסעת אליה יחד עם חבריה. כבר עם הגעתם לבית הגדול והיפה, הכול נראה מוזר, והיחס של אנשי העיירה בטח שלא עוזר לזה. מה שהם לא מעלים על דעתם הוא שבמרתפי האחוזה ממשיך לחיות הרוצח במסכת העור, ומחכה לטרפו הבא. שחקנים: אלכסנדרה דדריו, טניה ריימונד, סקוט איסטווד. במאי: ג'ון לוסנהופ, ארה"ב, 2013. ניסיון מכוער וציני למתג מחדש את דמות הנבל עם פני העור, והתוצאה היא צעד נועז, כושל וגרוע בזיכיון הסדרה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

05:00 הנותרים | The Leftovers, ערוץ Yes Oh + שידור נוסף ב-22:50

בשידור חי ומתורגם – מקביל לארה"ב. סדרת הקיץ החדשה והמבטיחה של HBO, מהרוח החיה שמאחורי "אבודים", דיימון לינדלוף. הסדרה מתרחשת אחרי מאורע נדיר: 2% מאוכלוסיית העולם נעלמת ברגע אחד, ללא שום הסבר. העולם נאבק כדי להבין מהו ההסבר להיעלמותם של יקיריהם ומה הם עתידים לעשות מעכשיו. הסדרה עוסקת באותם 98% הנותרים, שנשארו בעולם, ובמשפחות המתקשות לתפקד ולהישאר יחד בשל המאורע והשלכותיו. אחת הדמויות המרכזיות היא דמותו של  קווין גארווי (ג'סטין ת'רו, "מולהולנד דרייב"), אב לשניים ומפקד תחנת המשטרה בפרוור ניו-יורקי קטן, המנסה לשמור על מראית עין של "נורמליות", כאשר המושג כבר חסר משמעות. בעולם שבו הכול השתנה, בו חלק מהאנשים מחליטים לוותר על החיים וחלק אחר גומר אומר למצות את החיים עד תום. קווין צופה במשפחתו מתפרקת מול עיניו, כשברקע אלימות שיוצאת משליטה, כתות מוזרות והתאבדויות המוניות. הסדרה מבוססת על ספרו רב המכר של תום פרוטה, The Leftovers. פרוטה מפיק יחד עם לינדלוף, שרה אוברי ופיטר ברג ("אורות ליל שישי"), שגם ביים את הפרק הראשון. שחקנים נוספים: איימי ברנרמן ("מרפאה פרטית"), כריסטופר אקלסטון ("ת'ור: העולם האפל"), ליב טיילור ("ארמגדון", "שר הטבעות").

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.