המסך המפוצל

מנת היום 7/7/14

נשים פצצה, שיחת נפש - עונת הזוגות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 07-07-2014
0 תגובות

21:00 נשים פצצה | Bomb Girls, ערוץ 1

העונה השנייה של סדרת הדרמה התקופתית שמתרחשת בשנות ה-40 בקנדה. סיפורן המדהים של הנשים שסיכנו את חייהן במפעל לבניית פצצות בטורונטו כדי לתרום למאמץ המלחמתי במלחמת העולם השנייה. הסדרה מתמקדת בארבע נשים יוצאות דופן המגיעות מכל קצות החברה ומגלות עולמות חדשים, חופשיות מהמגבלות שהוטלו עליהן עד אז.

 

 

22:00 אלמנטים מסוכנים | Dangerous Acts: Unstable Elements of the Belarus, ערוץ Yes דוקו

בֶּלארוּס נותרה הדיקטטורה האחרונה באירופה ועל אף שרוחות המערב והדמוקרטיה מתדפקות על דלתה, המדינה עדיין נמצאת בתקופה של חושך. "תיאטרון החופש של בלארוס", קבוצה מחתרתית של אמני במה המייצרת מופעים סאטיריים על אפו ועל חמתו של הממשל, מוצגת בסרט שמעיד על כוחה של האומנות ושל האנשים שלא יניחו לאיש להשתיק אותם. הם עומדים מול התנגדות השלטון, איומים והפחדות, מייעדים את הופעתם לחו"ל כדי לעורר את מודעות העולם למצב במדינה ומוכיחים דרך אומנותם שלכולם יש תקווה להישמע. בימוי: מדלין סקלר. 76 דקות, ארה"ב/בריטניה/בלארוס, 2013. העט חזקה מהחרב – זה המסר שמביא הסרט במבט רענן על אחד המחוזות הפחות מוכרים לתושבי ישראל. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 שיחת נפש – עונת הזוגות, ערוץ 8 (הוט)

תכנית הראיונות עם פרופ' יורם יובל, חוזרת בעונה חדשה ושונה מעט – עונת הזוגות. פרופ' יובל עורך שיחות אינטימיות ומרגשות עם צמדים הקשורים בעבותות משפחתיים, עסקיים, חברתיים ועוד. הדמויות מגיעות מעולמות כגון: פוליטיקה, כלכלה, אקטואליה, תרבות ובידור ועוד. בין הצמדים שיתארחו: אורי ובני ברבש, ורדה רזיאל-ז'קונט ואמנון ז'קונט, ליאורה ריבלין ונינה קוטלר, נועה ירון ויובל דיין ועוד. סדרה בת 20 פרקים, 30 דקות כל אחד.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.